10 Kasım LPG KABLO

Yoğun Siyah Duman ve Üfleme (Sürtme) Sesi

'Cerato' forumunda muhendisbozuntusu tarafından 6 Eylül 2017 tarihinde açılan konu

  1. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Merhabalar,

    Dün sabahtan itibaren gaza basınca 2000-3000 devir arası sağlam bir üfleme/sürtme sesi ve egzozdan siyah duman geliyor. 3000 devir civarı giderken düz yolda gelmiyor. Yokuş aşağı gaza basmayınca da gelmiyor siyah duman ve ses.
    Bugün ses nispeten daha da azaldı ancak siyah duman devam ediyor, özellikle vites değişirken biraz yüklenince çok belli oluyor duman. Ayrıca araç ile normal giderken tekleme gibi çok ufakta olsa sarsmalar yapıyor.
    Son olarak dün akşam motor kapağını açtım ve motorun üstünde resimdeki yağlar gördüm bununla alakalı olabilir mi? https://imgur.com/a/yLDQi
    2 gün önce abim mazotu her zaman aldığımız yerden farklı bir yerden almış. Marka aynı, şube farklı. Onunla da ilgisi olabilir mi? Bu iş gerçekten çok can sıkıyor gerçekten...
    Sıkıntım ne olabilir? Daha önce başına gelen var mı?
    Araç: Cerato 2008 EX DSL Advance 230.000km'de
    (Turbosunu 2 sene önce sıfır Garett Turbo alıp yenilemiştik)
     
  2. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    resim çıkmıyor.
    plastik kapağın altında enjektör kısmında ise enjektör keçelerinde kaçırma olabilir. . enjektör bağlantı borularında kaçak olabilir.özellikle geri dönüş esnek borular.. kapağın yanlarına doğru yağ kaçağı varsa kulbitor kapak contasında kaçırma olabilir.. yoğun siyah duman. hava ve intercooller hortumlarındaki bir kaçaktan olabilir. enjektörden olabilir. turbodan olabilir.. aynı şekilde egr tıkanması olabilir. ama en büyük olasılık. hava filtresini turboya bağlayn hortumda yırtık olması gibi geliyor. bu durum hem ses yapar hem duman hemde tekleme.
     
  3. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Mustafa Bey, bilgilendirme için teşekkür ederim. Fotoğraf linke tıklayınca bende açılıyordu, buraya tekrar yüklüyorum. Tam o yağ doldurma kapağının yanındaki ve parlayan kısım bahsettiğim yağlar.
    Peki çözüm için nasıl bir şey yapmalıyım eğer hava filtresini turboya bağlayan hortumda yırtık var ise?
    [​IMG]
     
  4. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    mrb. yag kapağına yakın olan enjektör ger idönüş hortumunda terleme görünüyor ( bir hortumcudan metrelik olarak alınıp hepsini değiştirin -bunu kendiniz yapabilirsiniz.).2. enjektörün metal bağlantı hortumunu kontrol ettirin muhtelen 12-13 anahtar ile sıkabilirsiniz. ama.. mümkün se daha sonra kulbütor kapak contası ile enjektör keçelerini ve oringlerini değiştirtin.( bildiğiniz bir usta vardır kendiniz biraz zor yaparsınız) turbonun ortasına bağlanan hava filtre hortumunu kontrol edin. elinize yağ geliyormu. genelde turboya kelepçe ile bağlanan kısında çatlamalar olabiliyor.. ses problemini görmeden dinlemeden yorum yapmak zor. ses alakasız yerden cıkabilir. örn eksoz sprali. selenoid valfi.
     
    Cccezmiii bunu beğendi.
  5. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    3381827000 - enjektor pulu -4
    338052A000 - o-ring -4
    338202A010 - o-ring -4
    224432A100 - enjektor kece - 4
    224412A021 - conta enjektor - 5 adet
    224412A102 -kulbıtor kapak contası - 1 adet

    bunları değiştirseniz iyi olur

    sökülmüşken enjektörleri kontrol ettirin
     
    heh bunu beğendi.
  6. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Daha önce gittiğim bir ustam var ona göstereceğim bakalım o neler diyecek.
    Dediğiniz gibi yapabileceğim işlemleri kendim yapacağım sonuçlar hakkında bilgi veririm.

    Bu malzemelerin değişim maliyeti ne kadar olur sizce? İşçilik dahil olarak
     
  7. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Şöyle de bir ilave yapayım; aracın yakıt tüketimi aynı artma yok, çekiş gücünde sıkıntı yok, yağ seviyesinde de sıkıntı yok, hararet de yapmıyor. Sadece siyah duman, az ses ve tekleme gibi çok ufak sarsılmalar oluyor.
     
  8. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    kontrol edilmesi gerekli. kapak üstündeki yağmı yoksa yakıtmı kontrol edin. geri dönüşten mazot kaçırabilir. ama bir bilenin görmesi şart.. belki kapakta çatlak bile olabilir.
     
  9. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    plastik kapağı hazır sökmüşken petrol istasyonlarındaki köpükle motoru deterjanlayıp. sonra güzelce durulayın. kaçak nereden geliyor belli olsun
     
  10. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Enjektör geri dönüşleri eğer sertleşme yada kırılma yapmış ise tekleme yada güç kaybı yapabilir. Yakıt kokusu çıkarabilir.
    Başıma gelmişti.
    Ancak SİYAH duman işi farklı. Geri dönüş boruları etkiler mi ? bilemem.

    siyah dumanı ,
    EGR SIKIŞMA,
    enjektör sorunları,
    hava filtresi DOLULUĞU,
    Turbo sorunları

    yapar biliyorum.

    Yinede işin erbabı Sizsiniz,

    Ne diyorsanız o... :)
     
    Dogomadlyy bunu beğendi.
  11. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Aslında SORUNUN CEVABI sanki bu gibi.

    " ....Son olarak dün akşam motor kapağını açtım ve motorun üstünde resimdeki yağlar gördüm bununla alakalı olabilir mi? https://imgur.com/a/yLDQi
    2 gün önce abim mazotu her zaman aldığımız yerden farklı bir yerden almış. Marka aynı, şube farklı. Onunla da ilgisi olabilir mi? Bu iş gerçekten çok can sıkıyor gerçekten... "
     
  12. Dogomadlyy

    Dogomadlyy Sürücü

    Katılım:
    26 Ağustos 2017
    Mesaj:
    86
    Alınan Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Fatih demir
    Araç Modeli:
    Kia cerato 1.5
    Su an ayni siyah duman olayini yasiyorum sebebi turbo hortumu yirtigi usta ya anlattim direk hortumlari kontrol etti intercoller dan itibaren hortumlari sokerek parmaklarla hafif ezerken icine bakmani yirtik aramani tavsiye ederim .
     
  13. Dogomadlyy

    Dogomadlyy Sürücü

    Katılım:
    26 Ağustos 2017
    Mesaj:
    86
    Alınan Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Fatih demir
    Araç Modeli:
    Kia cerato 1.5
    Turbo hortumu yirtiksa ordan bi kisim yakiyi çig olarak motorun ustune birakiyor olabilir turvo hortumlarini gozden gecirmeni siddetle tavsiye ederim
     
  14. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Biz de öyle düşünüyoruz o yüzden son aldığımız yakıt bitene kadar tamirciye gitmeyeceğiz. Bakalım yakıt bitince ne olacak

    Dün akşam bakmaya çalıştım hortumlara. Motorun üzerindeki siyah sıvı mazot gibi kokuyor.
    Hortumları sökebilirdim ama yerine takamam diye cesaret edemedim, hava da karanlıktı zor oluyordu. Sadece hava filtresinden turboya gelen büyük boruyu açtım biraz baktım ama bişey göremedim. Bugün tekrar tüm boruları teker teker kontrol edicem.

    Foto da işaretlediğim kırmızı kısmı söktüm içinde yağ vardı? Normal sanırım
    [​IMG]
     
  15. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Gaza çok yüklenince kalkış veya vites değiştirme veya ani yükselmelerde üfleme/sürtme yani bildiğimiz turbo sesi çok geliyor. Ses geliyorsa duman atmıyor ses kesilince duman atıyor. Mesela vites değişmek için 2500 devir üstüne çıktınız sonra debriyaja bastınız tam o sırada tekrar gaza basana kadar siyah duman atıyor.
    Umarım anlatabilmişimdir biraz daha gözlemlemeyi düşünüyorum. Bu şekilde kullanmanın zararı olur mu?
     
  16. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    anıl bey.
    arabanız yakıt kaçırıyor. bunun mevcut yakıtı bitirip yenilen yakıt alma ile düzelecek bir durum değil. elinizden geliyorsa enjektor rekor(civatalarını) gevşekliğini kontrol edin.. geri dönüş borusu dediğimiz üzeri bez kaplı hortumları kontrol edin hatta 30-40 cm alıp yenisini alıp kendiniz değiştirebilirsiniz..
    üfleme sesi turboda ve selenoidte problem yoksa. hava hava filtre hortumunda yada ıntercoolar bağlantı hortumunda kaçak olduğunu gösterir. aracın duman atmasıda bu yüzden..
    dediğim gibi motor soğukken petrolde deterjanla bir yıkayın. korkmayın bişey olmaz yeterki. aracın beyin kısmına direk uzun süreli su püskürtmeyin. kapak temizlendiği zaman aracı rolantıde biraz 3000-4000 devire çıkarın kaçağın nereden geldiğini görelim.
    bu gibi durumlarda erken icraata geçmek maliyetleri düşürür. yoksa. bu konu burada açık durdukça. ben dahil herkez başından böyle bir olay geçmişse yorum yapacak. kafanız daha çok karışacak
     
    heh, gogo46 ve BASARAN bunu beğendi.
  17. Dogomadlyy

    Dogomadlyy Sürücü

    Katılım:
    26 Ağustos 2017
    Mesaj:
    86
    Alınan Beğeniler:
    19
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Fatih demir
    Araç Modeli:
    Kia cerato 1.5
    Mazot kokan yer icin bisry diyenem ama kirmizi isaretli yer de benim de yag gibi siyahlik var ve asagi kadar akmis usta hortum yirtik ordan atiyo dedi hortumu parmaklarinla ezerek bak icine fenet tut bunlati yapmazsan yirtik varsa goremezsin ayrica turbo hortumun orjinal degil hundai nin hortumuna benziyo ben su an servisler le iryibattayim bana gosterilen hortum cok baska .
     
  18. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Mustafa bey, ilginiz ve bilgilendirme için teşekkür ederim. Temizleme işi kolay onu yapacağım.
    Hortum değişme, civata sıkma işlerini de yapabilirim ama tam olarak nelerden bahsettiğinizi anlayamadım. İlk fotoğraf üzerinden gösterip atabilir misiniz?
    Hortumun yenisini nereden alacağım? Nerede bulabilirim?

    Fatih bey, turboyu değiştirmiştim 2 sene önce ancak hortumlara bişey yapmadık. Hepsi üzerinde neyse o.
    Kırmızı işaretli yerden aşağı yağ damlaması vs. hiç bir şey gözükmüyor, kuru
     
  19. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Enjektörleri tepenoktasından birbirine bağlayan 5 cm botundaki 4 adet siyah bez kaplı kursun kalem kalınlığındaki hortumlar değişecek ( sanayi bölgesinde hortum satanlarda bulunur. enjektör geri dönüş hortumu derseniz direk verirler) her bir enjektörün dibine ayrı ayrı bağlanan 4 adet 10-15 cmlık krom renklı metal borulan rekorları yani bağlantı somunları kontrol edilecek ölçüsü muhtelen 12-13 anahtar ile sıkılır
     
  20. muhendisbozuntusu

    muhendisbozuntusu Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2017
    Mesaj:
    17
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Anıl K.
    Araç Modeli:
    2008 CERATO EX
    Mustafa bey dediğiniz gibi enjektör mazot kaçırıyor. Temizleme işleminden sonra takip ettim dün akşam soldan ikinci enjektörün çevresinde sızıntı vardı.
    Peki sorunlarımın kaynağı bu sızıntı mı? Siyah duman, üfleme sesi, tekleme sorunları sadece sızıntıdan mı turbo için de işlem gerekiyor mu?
    Bunun çözümü için kia servis mi yoksa bosch enjektör-pompa servisi mi yoksa kendim de halledebilir miyim?
     

Bu Sayfayı Paylaş