Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Start Stop

'Sportage Forum - Club' forumunda karabay058 tarafından 29 Aralık 2024 tarihinde açılan konu

Tags:
  1. karabay058

    karabay058 Yeni Üye

    Katılım:
    29 Aralık 2024
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Erkut Karabay
    Araç Modeli:
    kia sportage 1,6 GDI 2021
    merhabalar

    yeni kia sportage 2021 1,6 GDI cool alıcam fakat start stop yok araçta taktırabilirmiyim ve ne kadar tutar sizce birde cam yağmurluk plastik
     
  2. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.988
    Alınan Beğeniler:
    888
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    merhaba, start/stop taktırma ve işletme maliyetiniz yapacağınız yakıt tasarrufunun çok çok üzerinde olur.
     
  3. azrail_antep

    azrail_antep Yeni Üye

    Katılım:
    7 Temmuz 2018
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Gaziantep
    Gerçek Ad-Soyad:
    Güven Demircan
    Araç Modeli:
    Kia Cerato Concept Plus
    Şahsen start stop özelliğinin bir gram faydası olduğunu düşünmüyorum aksine kat kat zararı var. Örnekleyecek olursak; start stop sadece emisyon değerlerini düşürmek için icat edilmiş bir fonksiyondur. Start stop kullandığınızda arabayı yeniden çalıştırmak için daha fazla benzin harcarsınız bu bir. Tahminlere göre bir marş için yaklaşık 45 saniyelik rölanti kadar benzin yanar derler. Fakat öyle insanlar var ki arabayı park ederken araba 5 kere start stop oluyor ileri geride... Yorum yapamıyorum onlara. İkincisi her marşta marş dinamosu dönüyor, motor dur kalk olduğu için soğutma, yağlama sistemi durup başlıyor, motor yıpranıyor bu ayrı bir zarar. Üçüncüsü bütün turbolu araçların kitapçığında da yazar ki özellikle devirli kullandıktan sonra motoru stop etmeden önce en az 30 saniye rölantide çalıştırın diye. Turbo türbinindeki basınç düşsün diye. Ancak insanlar aslan gibi (!) hızlı devirli sürüp gelip kırmızı ışıkta pat diye duruyor pat diye araba stop ediyor.. Ondan sonra vay benim turbo arızam çıktı.. Buna da yorum yapmadan Allaha havale ediyorum. Dördüncüsü bu kadar sık marş yaptığınız için akü ömrü de kısalacaktır. Daha sayabilirim ama gerek yok. Burada start stop ile birlikte üretici arabası için "şu kadar az karbon monoksit salınımı var" desin diye çıkmış bir şeyin kullanıcıya kat kat zararı var. Konforsuzluk da mesela.. Aç kapa olunca illa ki sarsılma oluyor. Yine ayrıca dikkat edin kırmızı ışıkta mesela önünüzdeki araç start stop yapınca ışıkları farlı kısılır.. Neden? Marş esnasında amper düşüyor işte akünün ömrünün kısalmasına diğer bir gösterge. Vw gibi yalancı bir firmanın (yakın zaman önce Amerika'dan çok büyük ceza yemişti belirttiği değerler yanlış diye) veya diğer firmaların emisyonum düşük demesi için kullanıcılar yalan oluyor.. Allah binlerce şükür ediyorum ki 2017 cerato CP sahibiyim. Her yönüyle mükemmel harika araba. İhtiyaç duyduğum her özellik var, olmayan tek şey S&S ki iyi ki o da yok. Diğer bir aracım daha var Volvo ona biner binmez kapattığım ilk şey o oluyor. Ayrıca yine bir zarar daha S&S li arabaların EFB ve AGM tipinde iki çeşit aküleri var. Aküleri de normal akülerden ortalama %50 daha pahalı. A dan Z ye zarar bir sistem bana göre. Yapan adamlar sizin arabanız daha çok ve çabuk yıpransın size daha çok parça satsınlar diye çıkmış bir özelliktir. Bunlar benim görüşüm arabasında olup da kullanmak isteyenler gönül rahatlığıyla kullanabilir :)
     

Bu Sayfayı Paylaş