Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

riocular nerdesinizz :)

'Rio Forum - Club' forumunda enco59 tarafından 23 Şubat 2013 tarihinde açılan konu

  1. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Muhafaza yok ama o soldaki sürttüğün boru intercooler borusu fazla biyerlere çıkma derim ben dikkat et altına aracının o bıru kaçak yaptımı bulana kadar kaç servis gezenler var
     
  2. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Çok teşekkür ediyorum Tolga kardeşim , şimdilik bu temizleme setini almadım 10-15.000 km sonra almayı düşünüyorum , raf ömrü olan bir şeydir diye tahmin ediyorum ne kadar geç alsam o kadar iyi ;)
    Bu arada gece ilk defa hava filtreli halde tek başıma perofmans denemeleri yaptım sonuç şahane oldu . Arabanın 2.3.4. vitesleri eğlenceye açık davet niteliğinde :D Kandilli Kavacık arasında aynı yolun zıt yönlerinde 0-100 test yaptım videoyu da youtube a atıp sizlerle paylaşmayı düşünüyorum . Ceratom ile nasıl 2. balayını yaptıysam Chipli Rio ile aynı durum söz konusu ;) Darısı isteyenlerin başına diyelim .. Ufak bir not : Yanlış ölçmediysem 10.7 saniye 0-100 değeri elde ettim gibi .Şöyle uzun bir düzlük bulamıyorum ama işte aynı yolu gidip gelerek ortalama alıyorum . Video editing programıyla hassas ölçüm yapacağım ..
     
    Son düzenleme: 5 Ağustos 2016
    05rio50 ve KAPSHY bunu beğendi.
  3. selman.pelit

    selman.pelit Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2015
    Mesaj:
    237
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ordu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selman Pelit
    Araç Modeli:
    eski riocu yeni soulcü (2016 Soul 1.6 CRDi DCT)
    Dizel riocular, sizin aracınız da ilk birkaç saniye ivmelenmesi yavaş oluyor mu? Sanki başta bayılacak gibi olup birkaç (3-4) saniye sonra devir alıyor benimki. Başta dizel olduğuna bağladım olayı. Ama sanırım her dizel araç böyle değil

    HUAWEI NXT-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Normalde Turbolu araçlarda Turbo Lag denen turbo gecikmesi denen olay mevcuttur.Bu gecikme şayet sizdeki de bir arızadan kaynaklanmıyorsa normal bir durumdur.Gaz komutu ile turbonun gaza karşılık gelen hava debi ve basıncına ulaşması için geçen süredir.
     
  5. selman.pelit

    selman.pelit Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2015
    Mesaj:
    237
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ordu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selman Pelit
    Araç Modeli:
    eski riocu yeni soulcü (2016 Soul 1.6 CRDi DCT)
    Teşekkürler Hakan abi bilgi için. Açıkçası dizel motora bağlı olduğunu tahmin etmiştim fakat tam mekanizmasını bilmiyordum. Peki bu turbo gecikmesi farklı marka dizel araçlarda (veya kullanılan dizel motor ve turbo teknolojisine bağlı olarak) daha az hissedilebilir olabiliyor mu? Sanki bazı araçlarda bu gecikme bu kadar fark edilmiyor gibi diye biliyorum. Bu gecikmeyi olduğu gibi kabullenip "Aracı kendine alıştırmaya çalışma. Araca sen alış" diye düşünerek bu gecikmeyi aracın kan akış hızı gibi mi görmeliyiz? Yani fazla kurcalamamak mı gerekir sağlık açısından?
    Sormak istediğim bir diğer konu ise, tam olarak adı nedir bilmiyorum ama, gaz pedalını tam yapıştırmaya çalışınca en sonda kademeli bir geçiş var. Bunu da dizel araçlarda görmüştüm sadece. Sanırım araç sollama esnasında vesaire ani hızlanma ihtiyacı için koyulmuş bir ayar bu. Bi tık daha basınca aracın şaha kalkması için gibi. Daha önce kullandığım Renault Fluence'de gerçekten de öyle oluyordu. Yani gazı tam kökleyince araç şaha kalkıyordu. Ama bizim araçta bir değişiklik fark edemiyorum ben. O ayarın varlığı ile yokluğu arasında bir fark yok benim aracımda. Bu konuda ne dersiniz?

    Yeni aracınız hayırlı olsun bu arada. Kazasız belasız mutlu keyifli sürüşler dilerim
     
    heh bunu beğendi.
  6. selman.pelit

    selman.pelit Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2015
    Mesaj:
    237
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ordu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selman Pelit
    Araç Modeli:
    eski riocu yeni soulcü (2016 Soul 1.6 CRDi DCT)
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın
     
    ReNe bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Çok teşekkür ederim.
    Turbo lag maksimum torkun elde edildiği 2000 rpm e ne kadar yakın olduğu ile değişiklik gösterebilir.Kirli hava filtresi egzosta takılan bazı aparatlar lag zamanını geciktirebilir.
    Turbo lag yazılım ile biraz daha düzeltilebilir.Ancak bu turbolu araçlarda olmazsa olmaz bir gerçektir.
    Kick down süvici genelde eco modunda giderken eco mod protokollerini decre dışı bırakmaya yarıyor bizim araçlarda.Ancak başka markalarda bu esneklik daha geniş aralıkta oluyor sanırım.
    Ceratomda kick down süvuci olmadığı için ben farkı test edemedim.Ancak arkadaşların forumda daha önceleri yazdıklarına göre konuşuyorum.
    Dıger rio veya varsa ceed sahibi arkadaşlar daha net cevap vereceklerdir.
    Çok teşekkür ederim.Allah daha iyilerini size nasip etsin.Kazasız belasız.
     
    selman.pelit bunu beğendi.
  8. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    O gecikme turbonun açma aralığına bağlı yani bizim riolar 1800 devirde açar turboyu o gecikme lag ve egr kapanana kadar geçen süredir hepimizde var o gecikmeyi yaşamayacağınız aralık 1800 üstüdür yani 1900 devirlerde bastınızmı akar araç çünkü turbo devrededir.
    Kick down olayıda şöyle evet dediğiniz gibi ne var ne yoksa veriyor araca ama çalışması şöyle bas bırak değil basın kalsın ayağınız o kademede direk öne atıyo araç kendini
     
  9. selman.pelit

    selman.pelit Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2015
    Mesaj:
    237
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ordu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selman Pelit
    Araç Modeli:
    eski riocu yeni soulcü (2016 Soul 1.6 CRDi DCT)
    Turbo Lag meselesini kabulleneceğiz o zaman. Sıkıntı değil..

    Kick down meselesine gelince, alperozkan isimli üyenin Mart 2015'te "Rio kick down" başlıklı konuya yazdığı yoruma katılıyorum. Bizim araçlarda bunun tek fonksiyonunun CC devredeyken ani ihtiyaç durumunda CC'yi devreden çıkarmaktan başka hiçbir fonksiyonu olmadığını yazmış. Bence de öyle. "Bunun ispatı için şunu deneyebilirsiniz otobanda kick-downa basmamak kaydı ile mevcut gaz pedalının sonuna kadar basılı tutun,hızınız örnek veriyorum yol durumuna göre yaklaşık 130 olsun,hızınız bu şekilde sabitken şimdi kick downa basın,hiç bir fark görmiceksiniz." demiş mesajında. Ben bunu defalarca denedim aracımda. Hiçbir fark olmuyor bende
     
  10. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf


    Evet Chip tuning artı k&n hava filtresinden sonraki hızlanma videosu ..
     
    beyaz55, heh ve selman.pelit bunu beğendi.
  11. selman.pelit

    selman.pelit Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2015
    Mesaj:
    237
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ordu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selman Pelit
    Araç Modeli:
    eski riocu yeni soulcü (2016 Soul 1.6 CRDi DCT)
    Arkadaşın mesajının tamamını burada da paylaşayım. Farklı deneyimleri olan varsa paylaşsınlar. Ben aynen bu arkadaşın dediğinden farklı bir şey tecrübe edemedim maalesef:
     
    engineer bunu beğendi.
  12. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Aracınızın katalog verilerini biliyormusunuz bilmiyorum ama diğer konuya da yazdım alıntıladığınız şimdi rio max torku 2200 devirde veriyor 130 km/s süratte 6.viteste ve nerdeyse 2200 d/d da oluyor araç eee araç zaten max.torku verdiği devirde ne vermesini bekliyoruz artı olarak?
     
    selman.pelit bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Maşallah
     
  14. selman.pelit

    selman.pelit Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2015
    Mesaj:
    237
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ordu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selman Pelit
    Araç Modeli:
    eski riocu yeni soulcü (2016 Soul 1.6 CRDi DCT)
    Anlıyorum. Fakat kick-down mevzusunda konu işte bu değil mi zaten? Yani aracın o değerlerde max torku vermeyip hala içerde cepte zulada biraz tork bırakması gerekmez mi :D Yoksa kick-down pratik olmaz zaten. Birkaç kez araba sollarken ekstra torka ihtiyacım oldu. Kick-down'a sordum, onda da yok. Zamana bıraktım ben de, biraz da pratik davranmaya çalışarak kurtardım paçayı :) Özetle, kick-down varsa bence zulada tork olmalı. Yoksa esprisi yok. Demek istediğim buydu benim. Ha, şunu da belirteyim, arabanın genel olarak performansından çok memnun birisiyim. Uzun yolda yokuş yukarı 100-110 km, 6. vites bana mısın demiyor. 5. vitesin altına düşmüyor (yani devir düşürme ihtiyacı olmuyor, bayılmıyor araç). Varsın kick-down içinde tork olmayıversin :D Amacım sadece diğer markalarda bunun daha efektif kullanıldığını düşündüğüm için bizim araçtaki teknik detayını öğrenmek istememdi
     
  15. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Maşallah abi esp off yapıştır
     
    ReNe bunu beğendi.
  16. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Kick down esasta otomatik araçlardada aynıdır ve şudur alt devirlerde seyrederken ani hızlanmalardır otomatik araçta kick down yaptınızmı vitesi tak diye düşürür ve genelde redline a kadar devir çevirir manueldede şahlandırıp max torku veriyor bukadar yani
     
    baller_23 ve selman.pelit bunu beğendi.
  17. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Ya murat abi bide ben diyorum km düşük diye o ne daha 11k olmamış benim 15k
     
    ReNe bunu beğendi.
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Muratın rio garaj arabası
     
    ReNe ve KAPSHY bunu beğendi.
  19. selman.pelit

    selman.pelit Sürücü

    Katılım:
    20 Temmuz 2015
    Mesaj:
    237
    Alınan Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Ordu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selman Pelit
    Araç Modeli:
    eski riocu yeni soulcü (2016 Soul 1.6 CRDi DCT)
    Mevzuyu anladım. Bilgiler için teşekkür ederim. Biraz espri katmak istemiştim cevaba :)
    Yaklaşık 2 yıl kadar önce bir-iki günlüğüne kullandığım manuel dizel Fluence'de kick-down'a hissedilebilir tepkiler verdiğini hatırlıyorum. O yüzden bizim araçta benzer tepkiler olmadığını düşünerek işin teknik kısmını öğrenmek istemiştim. Az önce Fluence'nin verilerini kontrol ettim, 1750 d/d'da 240 NM tork diyor. Bunu görünce bizim araçtan daha düşük devirde max torka ulaştığı anlaşılıyor. Bu durumda onun kick-down'a daha net tepki veriyor olması tuhaf değil mi?! Büyük ihtimalle ben net olarak hatırlayamadım, aradan 2 sene geçmiş çünkü. Sadece hafızamda kalan bir hatıradan ibaret yani anlaşılan :D İki aracı da yeniden denemek karşılaştırmak lazım. Ama çok da lazım değil açıkçası. Neticede mekanizma anlaşılmıştır. Tekrar etmek gerekirse, aracın bize alışmasını beklememek lazım. Bizim (kendi adıma konuşuyorum) aracı doğru kullanmaya alışmamız lazım. Otomatik araçların kendi yaptığı vites küçültüp devir yükseltme işi eskiden beri manuel araçlarda manuel olarak yapılagelen bir şey zaten :D Babam 1976 model Renault 12'de de aynısını uyguluyor :D Onu yaparız, geçer gideriz :D Mantıklı olmasaydı otomatik araçlara otomatik olarak bunu yaptırmazlardı ;) Hayırlı geceler
     
    KAPSHY bunu beğendi.
  20. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Böyle milletin Süper spor aracı yada haftasonluk klasik aracı olur ya ahanda Rio benim için o :D Her daim temiz tutuyorum keyifli işlerde kullanıyorum akabinde Hyundai i10 u kamçılıyorum :p
     
    D3hs3tt, beyaz55, heh ve 1 kişi daha bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş