10 Kasım LPG KABLO

Rio Turbo ıslık sesi

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda nonames07 tarafından 3 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu

  1. Berkay

    Berkay Yeni Üye

    Katılım:
    5 Temmuz 2013
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Osman Bey, öncelikle mesajınız için teşekkür ederim. sanayiye götürdüğümde dediğim gibi usta bir sorun yok merak etme demişti. ama yine de bir kia servisine göstermekte fayda var diye düşünüyorum. benim merak ettiğim o hafif ıslık sesinin şu anda bende olan dizel araçlardan gelmesi normal midir yoksa bir sorun habercisi midir bir şeylerin yanlış olduğunun göstergesi midir ?

    peki sizce bu ses bir sorunun habercisi mi yoksa olağan zararsız bir durum mu ? :)
     
  2. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Berkay bey foruma hoşgeldiniz. Zahmet olmazsa kendinizi tanışma konusunda yeni konu açarak tanıtırsanız çok seviniriz. Teşekkür ederim
     
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Biliyorum Osman Bey.Yaklaşık 18 yıldır 1000 beygirden 6000 beygire kadar güçte dizellerin çeşitli turbo ve blover, turbo + blover ile çalışan makinelerin hatta kademeli turbolu makinelerin çeşitli turbo arızalarını ve sonrasında arızalarının orjinal turbo tamir kiti ile onarımlarına şahit oldum.Başka paylaşımlarda sizin yukarıda değindiğiniz konuyu bende defaten belirttim.
    Evet turbo revizyonları orijinal tamir kiti ile ehil kişiler tarafından yapılmazsa ömrü çok uzun olmaz.Arkadaşımızın aracı sanırım revizyonlu turboya sahip.Ben bizim araçlarımızın turbolarını üreten Garrett firmasının yetkili Türkiye distribütörünün bile orijinal kitle dahi turbo revizyonu yapmadığını ve revizyonlu turboyu önermediğini, en uygun turba revizyonu yapan turbo tamircisinde bile bu işlem 400 -500 TL tutup garanti verilmezken orjinal 1,5 crdi turbosunun 850TL+KDV ile satılıyor olmasının ve yukarıda bahsettiğim onarım tecrübelerimin bana verdiği eminlikle arkadaşlarımıza turbo revizyonunu tavsiye etmedim.Evet ehil kişileri bulmak çok zor.Ben turba revizyonu yapan ehil kişiler tanımıyorum şahsen.Eğer bilen üyemiz varsa ve paylaşırsa turbo revizyonu yaptırma niyetinde olan arkadaşlarımız için faydalı olur.Şahsen ben bizim araçlar gibi küçük turbosu olan araçlarda,ustası işin ehlide olsa,onarım kiti orijinal de olsa fabrikasyon üretim kadar iyi olmayacağını inanıyorum.Aynı şeyi büyük turbolar için söylemiyorum tabiki.Revizyon ve orijinal arasında fiyat farkı bence çok açık olmadığından ben orjinali seçerim.Maceraya atılmaktansa şahsen 500 TL fazlaya orjinal sıfır ve garantilisini almayı tercih ederim.Tabi bu seçim meselesi.
    Ayrıca Turbo montajınında ehil kişiler tarafindan yapılmalıdır.Çünkü turbo değişimi yapılırken eski turbo sökülüp yenisi direk takılmaz.Montaj prosedürü ve yöntemi mevcuttur.Eskisi direk sökülerek yenisi takıldığı taktirde orjinal de olsa Turbo ömrünün kısalma riski daha fazladır.Turbo değişmeden olası başka motor arızaları kontrol edilerek en son olarak yağlama yağı basıncı ve temizliginden emin olunması gereklidir.
    Kolay gelsin.

    GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

    Rica ederim Osman Bey.Son mesajdakiler derleme değil.Derlemelerle birlikte arkadaşlarımızın bilgilendirilmesi maksadıyla yaptığım çalışma yaklaşık 3 saat sürdü.En çok zamanı fotoğrafların üzerine yazdığım yazılar ve ufak bilgi notları aldı.;)
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 5 Temmuz 2013
  4. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Hakan abi yoruma gerek yok yazdıkların ve sen anlatıyorsun herşeyi her zaman ve her defasında olduğu gibi ;) :thumbup1::eek:kksw4::alkiseg6::winkxp9:
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Berkay Bey aramıza hoş geldiniz.Aracınızı kazasız belasız kullanmanız dilerim.
    Geçmiş olsun.Eğer Aracınızın turbosunda sıkıntı varsa ben orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim.Siz 500 Tl ye turboyu satın almışsınız.Orjinali de muhtemelen 1000 TL civarındadır.Servisin işçiliğini ve taktığı turbonun arkasında duracağına ve garanti vereceğine emin olmakla birlikte eğer orjinal turbo satın alayım ancak orjinal olsun diyorsanız,araçlarımızda mevcut Garrett marka turboların Orta Doğu & Kuzey Afrika Resmi Ana Distribütörü Brand Turbonun http://www.brandturbo.com.tr/index.php/bayilerimiz/istanbul/ ve diğer şehirlerde bulunan Türkiye distribütörleri ile iletişime geçerek aracınızın orjinal turbosunu satın alabileceğinizi belirtmek istiyorum.Ben sadece bilgi amaçlı olarak 2006 1,5 dizel cerato aracımın orjinal turbosu ile ilgili güven turbo ile yazıştım.Orjinal Garrett marka Turbo 850 TL +KDV.Sizin aracınızın ki de o civardadır muhtemelen.

    Eğer internet arama motorlarına;turbo arızası,turbo revizyonu ve turbo ses balansı yazarsanız;bu işten dili yanmış ve en sonunda orjinalini satın almış onlarca insanın tecrübelerini forumlardan okuyabilirsiniz.

    Bu bilgiyi de üyelerimizin daha uygun fiyata muhtemel turbo arızalarını onartmak yerine uzun vadede daha uygun fiyata gelecek olan orjinali ile değişiminin muhakemelerini yapabilmeleri için paylaşıyorum.
    Tabi ki seçim yine sizlere ait.

    Teşekkür ederim kardeşim;)O senin inceliğin.

    Eyvallah biraderim;)

    Rica ederim Murat Bey.
     
  6. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    hakan abi yazdığın ve paylaştığın bilgiler ile bizleri tekrar aydınlattın ve yeni bırseyler öğrettin tekrar eline sağlık
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Estağfurullah kardeşim.Güzel düşüncelerin için çok teşekkür ediyorum.
     
  8. nonames07

    nonames07 Acemi Sürücü

    Katılım:
    14 Haziran 2013
    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ANTALYA
    Tekrar selam arkadaşlar,

    Bugün selenoid valflerinin ölçümlerini yaptık ve herhangi bir arıza olmadığına kanaat getirdik, ayrıca 3 tane daha başka kia da turbonun gaza basınca nasıl hareket ettiğini gözlemledik ve tamamen aynı hiç bir fark yok. Özetle problem revize edilmiş turbomuzda :(. tekrar sökülerek turbocunun balans ayarı yapması vs. gerekiyor. Bir önceki turboyu söken marifetli ustanın somunların içine etmiş olmasından dolayı, bugün söküp tamire yetiştiremedik ve bütün günüm sanayide heba oldu. Haftaya Cuma sabahtan başlıcaz inşallah, sağlıklı bi şekilde turboyu sökebiliriz inşallah.

    1 aylık Turbo dizel araç kullanma tecrübeme (tecrübe denirse) dayanarak tavsiyem Revizeyle falan uğraşmayın ve yenisini alıp gönül rahatlığıyla binin. Yoksa benim gibi uğraşır durursunuz.
    Ayrıca, turbo hafif de olsa öter, normal, vb. laflarına da aldanmayın bence. Turbonun kendi tiz tıslama sesi dışında, ıslık çalan, miyavlayan her turbo sorunludur bana göre. Ama ses dışında ne problem çıkarır onu bilmiyorum. Benim araçta şuan turbocu basıncı düşürdü ve sesi azalttı hatta artık ses kesildi bile desem çok yanlış olmaz ama tabi araç çekmiyor böyle olunca. Cumaya kadar idare edicem artık sanayiye gidip gelmekten ve her defasında zamanımın ve paramın(yakıt) boşa gitmesinden de bıktım .
    Saygılar
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu

    Geçmiş olsun.
    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=4474

    :rolleyes:

    ;)
     
  10. nonames07

    nonames07 Acemi Sürücü

    Katılım:
    14 Haziran 2013
    Mesaj:
    25
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    ANTALYA
    Arkadaşlar tekrar merhaba,

    Son durumu ileteyim sizlere, turbomuzun hatta manifoldun bile somunlarının yalama olmasıından dolayı sabah 10'dan akşsam%e kadar manifoldla beraber turboyu ancak sökebildiler. nihayetinde tekrar turbocuya götürdük ve pervane vs bişeyler değiştirip ayarladı tekrar taktık ve şuanda ses falan kalmadı aracın çekişi düzeldi. inşallah tekrar bu sorunu yaşamam... velhasıl kelam 160TL gitti yine :( hayırlısı bakalım
    saygılar.
     
  11. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.İnşallah bir daha benzer bir problem yaşamazsınız.:)
     
  12. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    aküatör vakum hortumu çıkmış olsa araç gitmez mi arkadaşlar. ya da zor mu gider. bu hortumu çıkarmak demek turboyu devre dışı bırakmak mı demek.

    bugun iki turbocuya gelen sesi dinlettim gösterdim. ikiside revizyon dediler. hatta yolda arıza yaparsa pistonlara giderse çok masraf çıkar falan dediler.mvakum hortumunun girdiği yer görevini tam yapmıyormuş.
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.
     
  14. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    sağol abi.

    aküatör vakum hortumu çıkmış olsa araç gitmez mi ya da zor mu gider. bu hortumu çıkarmak demek turboyu devre dışı bırakmak mı demek.
     
  15. huseyin43

    huseyin43 Sürücü

    Katılım:
    5 Aralık 2013
    Mesaj:
    115
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    KÜTAHYA
    Selamlar
    bozuk turboyu sökerim ASLA ve ASLA revizyonlu yok valfi arızalı yok hotumu patlak ıslık çalıyor ötüyor kokuyor sızdırıyor geri takmam

    DEĞİŞECEK arkdaşlar lütfen motorunuzu seviyorsanız ve koruyacaksanız motorunuzun akciyerine iyi bakın saygılar
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu hortumu çıkardığınızda turboya kumanda edilemiyor.Ama bunda sorun olsa aracınızı normal kullanamazsınız.Bence sıkıntı yoktur.Aracınız normal hızlanıyorsa sıkıntı yoktur.
     

Bu Sayfayı Paylaş