Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Rio Süspansiyon Sistemi???

'Rio Forum - Club' forumunda aktar_eyup tarafından 25 Haziran 2011 tarihinde açılan konu

  1. kaan1

    kaan1 Sürücü

    Katılım:
    29 Aralık 2010
    Mesaj:
    185
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    tekirdağ
    arkadaşlar bende daha önce yeni cerato ile ilgili süspansiyon sertliği hakkında forum açmıştım.
    servisin yapılacak fazla birşey yok . araç yol tutuş için sert süspansiyona sahip türü açıklamalarından sonra altarnetif çözümler aramaya başladım.daha önceki aracım 2004 hyundai admira idi. o araçta arkada bağımsız süspansiyon vardı ve yumuşak karekterli idi.inanın c sınıfı bir çok yeni model araç kullanma fırsatım oldu yurdumun güzel yollarında onun rahatlığını bulamadım. bunlardan biri de 9 aydır kullandığım cerato concept.aracımı ,dizayn motor , donanım ve genel kalite anlamında beğeniyorum.fakat hiç kimse kızmasın süspansiyon konusunda kia bu araçta çuvallamış. zira yüksek hızlarda düz gitme kararlılığı olarak ta eski aracımdan daha zayıf. bu yazdığımı yeni cerato sahipleri daha iyi anlamıştır.amacım markaya karalamak değil. ama bir sorun varsa paylaşıp çözüm yolları aramak .testlerde bu aracın avrupalı müşterilerin beklentileri doğrultunda üretildiği yazıyor. yani güzel düz yollarda daha az esneyen salınımı az yapan bir araç fakat engebeli yamalı tümsekli yollarda ki genelde yollarımız öyle araç yola iyi uyum sağlayamıyor. ben konforu arttırmak adına 17 alaşım jantları çıkardım.15 kapaklı jant taktım. ayrıca ön viraj denge çubuğunu iptal ettim viraj denge çubuğu aracın virajda fazla yatmasını engelliyor. fakat 2 ön amartisörü birbirine bağımlı yaptığı için bir tekerlek çukura düştüğü zaman o tekreleğin süspansiyonu darbeyi çok daha az emiyor. konfor beklentisi olan arkadaşlara bunu tavsiye ederim.
     
  2. oguz

    oguz Sürücü

    Katılım:
    28 Ocak 2011
    Mesaj:
    222
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul- anadolu
    ilginç bir konu. karşılaştırmalar çok yanlış ama. kia rio ile mercedesi karşılaştırmanın anlamı var mı? ya da hatta cerato ve rioyu.

    herkesin tarzına göre araba alması gerek diye düşünüyorum. ben kia rio kullanıcısıyım ve 110 beygirlik bir araba alıyorum. yumuşak süspansiyonlu olsa zaten almazdım. ya da alır sertleştirmeye çalışırdım.

    yani bu biraz tercih meselesi. lancer evo 4 vardı mesela, 300 ün üzerinde beygir vardı arabada, fiyatı 100 bin liradan fazlaydı heralde ama ön camlar bile el ile açılıp kapanıyordu.

    abi yaptıklarının bir faydası da, senin arabanın artık lifte çıkmasına gerek yok. 120 ile falan viraj alsan arkadaki araba artık bütün alt takımlarını görür :)
     
  3. kaan1

    kaan1 Sürücü

    Katılım:
    29 Aralık 2010
    Mesaj:
    185
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    tekirdağ
    haklısın:thumbup1:

    cerato C sınıfı sedan bir araç. bu tür araçları daha çok aile kullanımı için tercih ediyorlar. bende o yüzden tercih ettim. yol konforu olarak benim beklentimin altında kaldığı da bir gerçek.. yeni cerato 126 bg.. yol ve şartlar müsaitse şu durumda bile 126 bg de kullanırım. ama yanlış yerde yanlış hareket yaparsam 26 bg bile beni mahveder..
     

Bu Sayfayı Paylaş