Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Kış lastiği seçimi ve orjinal lastik

'Rio Forum - Club' forumunda sansurcu tarafından 23 Ocak 2013 tarihinde açılan konu

  1. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty
    merhaba
    yeni konu açmak istemedim o yüzden burdan sormak istedim
    mevcut lastik 185x65x15
    ben lastiği 195x60x15 olarak değiştirmek istiyorum
    değişim % -1.05 ( + - 3 ) değerler arası tavsiye edilen
    araç 2014 1.4 rio natty mevcut jantlar takmak istediğim lastiğe uyar mı ? yanlardan bir taşma olsun istemem
    düşündüğüm lastikte goodyear efficient grip performance
     
  2. baller_23

    baller_23 Ralli Pilotu

    Katılım:
    15 Ağustos 2014
    Mesaj:
    1.304
    Alınan Beğeniler:
    326
    Şehir:
    antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    yılmaz can kaymak
    Araç Modeli:
    rio 2014 sporty
    Fancy modellerin lastikleri 195 taban bi sorun olcagini sanmiyorum.yalniz natty nin 185 oldugunu yeni ogrendim ben onlari da 195 saniyodum :)

    Kia Rio hb dizel sporty
     
  3. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    yuvarlanma metresi ufaldıgı için hızlanmanız artar..göstergede gördügünüz hızından daha yavaş gider araç.yol tutuşu biraz daha iii olur tabi frenajıda.tabi siz bunları tam anlamıyla hissedemezsiniz bile.
     
  4. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Lastiğin çapı çok az küçülüyor ama yere daha fazla yüzey temas edecek yani hızlanma farkı anlaşılmayabilir lakin Gökhan beyin dediği gibi yol tutuş limitleriniz hem taban genişliğinden hemde kumho dan sonra Goodyear a geçince keyifli hale gelecek . Taşma sürtme falanda olmayacaktır .
     
  5. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty
    maalesef 185 taban. fancy 16inc jant var ama bizde 15 çelik bile değil kapak var :)
     
  6. ardy7

    ardy7 Ralli Pilotu

    Katılım:
    26 Aralık 2014
    Mesaj:
    1.362
    Alınan Beğeniler:
    460
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Arda
    Araç Modeli:
    Rio Natty
    bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. mevcut lastiklerim biraz daha aşınsın ondan sonra araç daha 8bin km de :)
     
  7. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    185/65/15 orjinal ölçüleriniz. neden 195/65/15 değil de 195/60/15 almak istediğinizi anlayamadım.
    Bizim araçlarda;
    45 yanak 17 inç
    55 yanak 16 inç
    65 yanak 15 inç
    kullanılıyor. Taban genişliğinizi 185ten 195e çıkarmak için yanak genişliğini değiştirmenize gerek yok. Hem fiyat olarak piyasada en uygun ölçü 195/65/15.
    Bugünün tarihiyle en çok tercih edilen lastikler ve fiyatları;
    Ekran Alıntısı.JPG
     
  8. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Evren biraderim sanırım çap yüzde 2.1 artıyor birde geniş taban oldumu sürtünme az artacak , bu iki artış aracın çekişinde daha düşüşe birde tüketimde az biraz artışa neden olabilir ondan bari tabanı genişlettik çapı yüzde 1 ufak olsun aracın dinamikleri değişmesin diye düşünülebilir . Araç dizel olsa neredeyse hiç problem olmazdı hatta bende 195-65 15 i seçer birde konfor eklerdim ;)
     
    Evren81 bunu beğendi.
  9. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    185/65 ile 195/65 in yanak genişligi 65 olarak belirtilsede ölçüde aynı degildir.yanlış anlamayın ama yanılıyorsunuz.eger arkadaş 185/65 yerine 195/65 takarsa araç yerden yukselır frenajı ve yol tutuşu eski haline göre bozulur.aracın seriligi azalır.km.göstergesinde gördügü hızın daha üzeri hızlarda seyreder...lastigin taban genişligi genişledikçe,yanak kalınlıgıda genişler.veya şöyle anlatayım 185/65 demek 185 taban genişligi 65 te o tabanın %65 i yanak yuksekligi demektir.185/50r15 örnek verirsek 185 taban genişligi 50de taban genişliginin %50si yanak yuksekligi 15 te jantın buyukluk ölçüsü.
     
    Evren81 bunu beğendi.
  10. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    Ben sabit ölçü olarak düşünüyordum % olarak 65 - 55 olduğuna dikkat etmemişim. Ben de bu hesapla 195ten 205e geçerek lastik çapımı biraz büyütmüş oldum o zaman.
    Yanlış anlaşılacak birşey yok Gökhan bey teşekkür ederim yanlış bilgimi düzelttiğiniz için.
     
    ReNe bunu beğendi.
  11. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    eyvallah dostum...herzaman aynı tepkiyle karşılaşmıyor insanda.eşşegi saglam kazıga baglıyayım dedim.güle güle kullanın lastiklerinizi. :)
     
    Evren81 bunu beğendi.
  12. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    1.JPG 2.JPG
    Arda beyin tercihi daha uygun gibi görünüyor orjinal ebatlara en yakın 195/60/15.
    Bu arada ben de 195 ten 205 e geçiş yaparak çapı %1.74 arttırmış olmuşum.
    3.JPG
    Hesaplamalar Kormetal'in sitesinden.
     
    ardy7 bunu beğendi.
  13. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    esasında bu tür ebat işleri kişiye görede degişir.bagzıları fabrikasyon ebattan şaşmaz.bagzısı görüntü için buyuk jant takar.bagzısı geniş lastik sever.ama bendeki amaç ise biraz farklıdır.hem yol tutuş hem frenaj hem yakıt ekonomisi ararım.tabi aracada en uygunu ne oldugunu düşünüp ona göre karar veririm.aracın direksiyona oturdummu zevk almak isterim.esasında jant lastik ebatındaki ufak oynamalarla aracın hareketleri şöför fark etmesede degişir.mesela sizin araçta ebatı buyutmüşsünüz araç orjin haline göre yerden yukselmiş yuvarlanma metresi buyumuş.ama çap buyudugu için bozuk yolda daha az etkilenir ve araç daha yumuşak olur.amacınız bu ise dogru karar.ama sizinle aynı km.de aynı model aynı motor bir kia ile kalkış yaptıgınızda sizi geçerse şaşırmayın ;)
     
  14. alperozkan

    alperozkan Sürücü

    Katılım:
    28 Ekim 2014
    Mesaj:
    123
    Alınan Beğeniler:
    18
    Şehir:
    tekirdağ
    Gerçek Ad-Soyad:
    Alper Özkan
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.4 CRDİ Fancy
    Petlas... Kesinlike tavsiye ederim..Daha önce Brigstone kış lastiğide kullanmıştım...Buda çok güzelmiş....Hele bizim arabalarda ESP-ASR olduğunu düşünürsek,tadından yenmez bu PETLAS ın...Ayrıca fiyat olarakta uygun.... Bilginize
     
  15. Evren81

    Evren81 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Mayıs 2014
    Mesaj:
    460
    Alınan Beğeniler:
    281
    Şehir:
    DÜZCE
    Gerçek Ad-Soyad:
    Evren
    Araç Modeli:
    Renault Clio 1.5 dCi ICON 2016
    Ben petlası beğenmedim. Özellikle ıslak zeminde güven vermiyor. Diğer markaları denemediğim için bilemiyorum ancak keşke daha iyi bir lastik alsaydım diyorum.
     
  16. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Petlastan ben bu kış gayet memnun kaldım.Kar yağdığında da buz olduğunda da aracımı her gün 70 er km kullandım ve bana güven verdi şahsen.
     
  17. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    petlasın lastik sesinin çok oldugu söyleniyor.
     
  18. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Petlasla bu kisin 3000 km fazla yol yaptim ilk baslarda hic memnun degildim sonra lastikleri tekrar balans yaptirdim simdi iyikide petlas almisim diyorum
     
  19. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Marshall kışlık LaStikten bu kış memnunum ağır zor kış şartları , şehir içi ve şehirler arası zor şartlarda parasının hakkını verdi . Ben özel değerlendirmesini yaptım isteyen bakabilir resimlerle birlikte. HayıRlı yollar
     
  20. M.karataş

    M.karataş Ralli Pilotu

    Katılım:
    24 Mart 2013
    Mesaj:
    1.160
    Alınan Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammet Karataş
    Araç Modeli:
    Kia Sportage 1.6 PLUS '2012'
    Kingstar alın :) ıslak zeminde kuvvetli değil ama yarım metrelik karda rahatça gidersiniz :) Sportage ile dik bir daha çıktım. kar bileklerimi geçiyordu
     

Bu Sayfayı Paylaş