10 Kasım LPG KABLO

Kimyasal Katkı Kullanarak Söküm işlemi yapmadan Egr Valfi Temizliği Araştırması

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda silverhawk07 tarafından 2 Kasım 2017 tarihinde açılan konu

  1. samet46

    samet46 Usta Sürücü

    Katılım:
    28 Haziran 2016
    Mesaj:
    551
    Alınan Beğeniler:
    358
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Gerçek Ad-Soyad:
    Samet
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 Crdi Lx 2006
    Bizim ceratolarda egr nerede fotoğraf atabilecek var mı
     
  2. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    egr , beyaz fren hidroliği kabı ile hava filtre hortumun altında kalan kısımda. ceratodada aynıdır. tepedi fişli kalın pile benzer
     
    Gomodoejderi ve samet46 bunu beğendi.
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Anladığım,
    İntercooler çıkışını açıp,
    turbonun basınclı havasını bypass ettiniz.

    doğrundan emme manifoltuna bağlı basınçla şisen boruyu ayırıp buradan sprey sıktınız.
    buda emme manifoltunun 4 pistona giden ve eger den gelen boru birleşimi haznesini içi demek.
    muhtemelen ilaç yol ve kelebekleri biraz temizliyor.

    Sadece şunu anlayamadım.
    Eğer yağlı kurumu bu ilaç söküyorsa,
    doğrudan yanma odasına gidiyor.
    yani kurum piston üstüne düşüyor.
    parçalanabilirse egzos subapları ile dışarı atılabiliyor

    doğrumudur ?

    emmenin alabileceği kadar
     
    silverhawk07 ve rem21 bunu beğendi.
  4. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    ogun, post: 243234, member: 83"]Anladığım,
    İntercooler çıkışını açıp,
    turbonun basınclı havasını bypass ettiniz.

    doğrundan emme manifoltuna bağlı basınçla şisen boruyu ayırıp buradan sprey sıktınız.
    buda emme manifoltunun 4 pistona giden ve eger den gelen boru birleşimi haznesini içi demek.
    muhtemelen ilaç yol ve kelebekleri biraz temizliyor.

    Sadece şunu anlayamadım.
    Eğer yağlı kurumu bu ilaç söküyorsa,
    doğrudan yanma odasına gidiyor.
    yani kurum piston üstüne düşüyor.
    parçalanabilirse egzos subapları ile dışarı atılabiliyor

    doğrumudur ?

    emmenin alabileceği kadar[/QUOTE]
    bazı kimsalar elle temas edince kay
    kimyasalın kaygan bir yapısı var. bence ek işlevi egr manuel kismindaki yaylı pistonu yağlamak. temizlik işlevini Sıvılaştırarak. yapıyor gibi geliyor. Çünkü sprayı manifolda verdiğim anda . hiç takırtı bir ses vermedi. yuksek yanıcılığı olsa motordan avans vurma sesi gelir.uygulama sonrası yol testi yaptım araçta siyah duman atmadi. bariz bir tork artışı var. testlere devam edicem. bir kere daha uygulamayı tekrarlayacağım
     
    ogun bunu beğendi.
  5. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    turbo aksamina sprey sikmak istemediğim için emme manifolduna en yakın olan hortumu söktüm. normalde direk hava akışmetreden sonra uygulamayı yapan var. bir açıdanda kimyasalı en kısa yoldan sisteme soktum
     
    rem21, Gomodoejderi ve ogun bunu beğendi.
  6. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    mustafa bey bence turbo girişinden daha mantıklı olurdu gibime geliyor. çünkü turbo pervanelerinde ve turbonun içinide temizlerdi hatta aynı zamanda turbo radyator içinide temizlemiş oluruz
     
    ogun bunu beğendi.
  7. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    turbo micron değerleriyle ölçülen hassas bir malzeme. ilkkez denedigim için işin içerisine turboyu katmadım. kimyasalı kağıt üzer,ne sıkıp uçuculuğunu test etmek lazım. şuan itibariyle başarılı buldum. yakın zmanda egr'yi söküp ne kadarlık bir temizlik yapmış görürüz.
     
    Gomodoejderi ve rem21 bunu beğendi.
  8. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    takipteyiz
     
  9. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Temizlenmemis halini biliyirmuyuz? Belki temizdi :D

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  10. seryılmaz

    seryılmaz Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesaj:
    431
    Alınan Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    erol yılmaz
    Araç Modeli:
    KİA CEED CONCEPT CRDİ
    Para verilerek yapılan bir işlem olsa faydası mutlaka oluyor malum :p ama Mustafa Bey kendilerine yollanan numune ürünle bu işi yapıp faydası oldu diyorsa olmuştur.Olay ''o kadar para verdik, illa ki faydası olmuştur''un dışında gelişiyor;)
     
  11. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    3. viteste dip gaz yaptım duman atmadı. demekki az biraz boğazı açmış. :) . manifoldu sökmeye üşenmeseydim. temzilik harici manifold içerisini zımparalayıp pütürlü yapısını düz hale getirmiştim. egr'yi temizlemek için sökmek gerekirse. o kısımdaki su hortumlarınıda değiştirmek gerekir. yoksa aynı hortumları kullanırsanız kelepçeden su kaçırma olasılığı yüksek.
     
    Gomodoejderi bunu beğendi.
  12. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    Güzel konu bizi aydınlattığınız için sağolun , aynı işi yapan lique molly firmasınında bir ürünü var , manifoldu temizlediğini iddia ediyor . Bende yapmayı düşünüyordum ama o temizlenen kurumlar. Pistonları subabları balçıkla doldurma , hatta egsozdan çıkarken turboyu pervanesini kirletme ihtimali var diye o işe hiç girişmedim . Birde bu vgt turbolarda kanatçıkları hareket ettiren yukarı aşağı giden mil sıkışabiliyor. Haberiniz olmuyor bu durumdan çünkü araba hata uyarısı vermiyor. Vgt kanatçıkları egzost gazından belliki kurum bağlayıp sıkışıyor.
     
  13. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    rem21 bunu beğendi.
  14. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Yaklaşık 2 ay içerisinde, öncesi sonrası diye bir video çekerim.

    Endeskop alacağım.

    Waterproof 480P HD 7mm lens Inspection Pipe 1m Endoscope Mini USB Camera Snake Tube with 6 LEDs Borescope For Android Phone PC
    http://s.aliexpress.com/7VRRNjmm
    (from AliExpress Android)

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  15. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Selamlar
    Turbo hortum ve borularında, kianin klasik yaylı kelepçeleri kullanılmış, ama çap nedeniyle kelepçe de çok büyük. Bunları pense ile sıkarak mı açıyoruz? Gücüm yetmedi de, kurbagacik gibi birşeyle mi denemek lazim?

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  16. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Kelepçe anahtarı lazım. malzemesi biraz kalındır. pense zorlar. ama kelepçeler sıkma işlevini tam yapmıyorsa normal sıkma kelepçe kullanın
     
  17. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Diğer konuda tarif ettiğiniz kelepçe anahtarim yok, turbo çıkışındaki hortumu cikartamadim. Orada yağ var mı yok mu görmem lazım.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  18. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    karga burun tarzı bir pense bulmanız gerekli o zaman. zor sökülür.
     
  19. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    Arkadaşlar kmleriniz yuksek mi? Ben daha önce egr ve manifold temizliği için 90000km gibi bakım yapmak istedim ama hiç pislik çıkmadı sadece kuru komurumsu biraz toz yukarıdaki manifold kaç bin bu iş biraz kullandığınız yakıtla alakalı kalitesiz yakıt manifoldu bu hale getirir bence. Yağında bu kuruma etkisi vardır buharlaşan yağ egrnin tozuyla yapış yapış hale gilir benim mantığım bu şekilde işliyor.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  20. rem21

    rem21 Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Haziran 2016
    Mesaj:
    821
    Alınan Beğeniler:
    344
    Şehir:
    diyarbakır
    Gerçek Ad-Soyad:
    ramazan pars
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 2007 DİZEL DSL ADVANCE
    o manifolt 165 bin km . benden önceki sahibi doktordu daha önceden temizlenip temizlenmediği bilinmiyor.
    birazda kulanımla alakalı aslında ani hızlanmalar daha hızlı kirletiyor turbodan üfürülen yağ ve egr gönderdiği duman sakızımsı yapıyor
     
    By Cilo bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş