Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Kia Soul Kullananlar

'Soul Forum - Club' forumunda sarp12345 tarafından 3 Ocak 2013 tarihinde açılan konu

  1. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Aynen öyle idi....
    Yine güvenlik kaygısıyla aracı boğmuşlar biraz...malum yüksek araç....
    "Rezerv güç" hikayesi....

    Box- tuning yaptık canavar oldu....
    Bu gün 15000 bakımı yaptık ..özellikle yeni hava filtresiyle zaptetmesi zor oldu...

    Chip tuningle mükemmel olur...
     
  2. Emre

    Emre Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Mart 2012
    Mesaj:
    518
    Alınan Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    katılıyorum bende yazın aracıma sprıntbooster + chıp yapmayı düşünüyorum yazın bir kaç işlem düşünüyorum
     
  3. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Çok güçlü turbo dizel motorları Euro 5 e uyduracağız diye öldürüyorlar...
    Motor ağlıyor....Bırakın beni diye

    Donanım haberde gezenbilirde vs çeşitli vesilelerle tartıştık....

    Ortalama kullanıcı için bile Mutlaka çiplenmeli yada hiç olmazsa box ile ve mutedil settingle kullanılmalı
    Yazık oluyor araçlara....
     
  4. malatyalı44

    malatyalı44 Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Mart 2012
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İSTANBUL
    soul için tavan çıtası taktıran varmı? tavan çıtası aksesuarcılarda var fakat tavanı deldirmek istemiyorum yapıştırmada nekadar sağlam olur bilmiyorum.
     
  5. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Soul için tek düşündüğüm-eğer aksesuar sayılırsa- lastik pas pas takımı olacak...

    Ön arka Park sensörü-geri görüş kamerası- 18 jant zaten var...

    aksesuara mahal yok bence...her türlü takıştırmaca ...risk demektir bence...
    kim delecek...kim takacak....sanayide bi kalfa....
    aracın sağından solundan tıkırdama sesleri gelecek....

    Aracın orijinal halini bozmamak lazım...


    Evet bu günkü konumuz

    Soul da Konfor ve yol tutuş

    Eğer otomobilinizde iç mekan ferahlığına önem veriyorsanız Soul çok hoşunuza gidecektir. Modelin yüksek tavan yapısı ve oturma pozisyonu sayesinde kendinizi rahat hissediyorsunuz. Yumuşak koltukların yan destekleri biraz yetersiz ama Soul’ün kullanım tarzı da bu desteklere ihtiyaç duyulabilecek sınırlara ulaşmanızı engelliyor. Aracın arka koltuklarında sunulan diz mesafesi yeterli.
    Soul’ün süspansiyon sertliği ayarlanırken yeterince konforlu, fakat yüksek gövdenin virajlarda yaratabileceği olumsuzlukların da önüne geçebilecek bir nokta bulmaya çalışılmış. Konfor anlamında beklentileri karşılayabilen araç, yol tutuş olarak ise yeterli denebilir. Önden kayma eğilimine karşı Soul’ün, standart sunulan ESP sistemi ile gerekli tedbir alınmış.
    Özetle koltuklar çok konforlu değil-süspansiyonlar hafif sert-viraj stabilitesi orta karar-araç bir otomobil değil, yüksek bir araç....geniş lastiklerle yola tutunuşu oldukça iyi...

    sevgiler
     
  6. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    18" jant olmasina ragmen konforunu begendiginize sevindim.
    Demekki optimum degeri guzel yakalamislar.
    Genelde 18 jant ve lastikte 40 yanak her araba icin sikintili oluyor konfor anlamida.
    Lastik ölçuleriniz nedir acaba?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Lastikler 225 45 18

    Ben bir değişim-dış modifikasyon olarak asla bu lastik jant ölçüsünü kullanmazdım
    Bence araç 205-16 ile çok daha konforlu olur yakıtı da düşer...

    Amerikada 2.0 benzinli motorla dahi daha küçük ve dar lastiklerle satılıyor..
    Çelik motor ilginç bir tercih yapmış bence...

    Ancak bu Aracın Xtra (Full) donanımında 225 ve 18 alaşım jantlar standart...Üzerindeki bu jantlar çok güzel ve kıyılamayacak kadar şık ve de pahalı....Değiştirmek mantıksız olur...

    Slit lastiklerin handikapları malum...ancak bunlarla bile araç oldukça konforlu

    Geniş lastiğin sağladığı stabilite ve yol tutuş bi giartılarına karşı bu yüksek crossover yapıda hafif konfor kaybını sineye çektik....
     
  8. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    Bir dezavantajinizda lastiklerin bayagi pahali olmasi:D

    Ben eski pro ceed imde 205/55/16 dan 225/45/17 ye gecmistim.
    Konfor kaybi yasamistim hissedilir sekilde.
    Ama bi o kadarda yol tutus yakalamistim.
    Aracim 180 bg civarinda idi .torkta 400 e yakindi yanlis hatirlamiyosam.
    Mecburen yolda tutmam gerekiyordu. 225 taban gayet yetrli idi.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Evet lastikler pahalı adedi 400 gibi..
    geçenlerde önlerden birini yırttım ve bir çift almak durumunda kaldım...

    Box dan sonra aracın yol tutuşu daha da önem kazandı ve 225 lastikler isabet oldu...
    Artan performansla 18 çapı da daha kolay çevirir oldu araç....
    Tüm bunların beklenen sonucu ...yakıt artışı tabii...
     
  10. ali58

    ali58 Usta Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2010
    Mesaj:
    611
    Alınan Beğeniler:
    77
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali GÜRBÜZ
    Araç Modeli:
    kia cerato
    Ben cok test ettim. Yakiti uzun yolda neredeyse etkilemiyor.
    Sehir icinde de max: 0.5 lt arttirir.
    18" jantta da 1 lt farkeder farketmez 16" janta gore..

    Ama torku daha fazla hissedersiniz.
    0 dan kalkista patinaja dusmeden tabiri caizse sarmadan(!) ok gibi firlatir arabayi 225 taban.

    Tabiki chipli veya box lu arac icin konusuyorum.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Araç otomatik malum...
    Bu nedenle ilk kalkışta ve 60-70 km civarında gecikme var....

    225 lastikle kendini dağıtmadan kalkıyor...fazla patiye sarmadan...
    benzer sınıf araçlardan yaklaşan olmadı henüzz...Güçlü otomobillerde açık aradan sonra yaklaşabiliyor...140-145 hp 300 nm gibi gidiyor araç...

    Yine de 0-60 ı mükemmel... 0-100 ü de 9 sn gibi.
     
  12. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Güvenlik
    İskelet tasarımında en sağlam çeliğin kullanıldığı Soul, Euro N-Cap’ten
    5 yıldız alarak güvenliğe verdiği değeri bir kere daha kanıtlıyor. Sürücü,
    yolcu, yan ve perde olmak üzere 6 ayrı hava yastığı, EBD destekli ABS
    fren sistemi; aracın savrulmaya başlaması durumunda uygun tekerleğe
    fren basıncı uygulayarak, en güvenli yol tutuşa sahip olmasını sağlayan
    ESP; farklı yüzeylerde meydana gelen, fren ve yön değişiklikleri esnasında
    aracın kontrolünü sağlayan VSM; ani fren uyarı sistemi ESS ve fren destek
    sistemi BAS, TCS (Patinaj Engelleme Sistemi
    HAC (Yokuşta Güvenli Kalkış Sistemi

    Var var..........yok yok

    http://www.youtube.com/watch?v=o0B5vuAYk94&feature=player_embedded
     
  13. malatyalı44

    malatyalı44 Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Mart 2012
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İSTANBUL
    aracı park ederken stop etmeden ayağımı firenden çekip, el fireninini sonuna kadar kaldırdıktan sonra vitesi p (park) konumuna getirip stop ediyorum. tekrar çalıştırdığımda park konumundan vitesi P den R ye alırken vites geçişi zor oluyor bunu nasıl engelliyebilirim ? yanlışmı stop ediyorum acaba?
     
  14. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Araçta başından beri P den R ye geçiş kemikli....

    Yapılabilecek bir şey olduğunu sanmıyorum
    Düz zeminde aracı N ye alıp sonra P ye alarak park-stop- etmeyi deneyebilirsiniz...

    Aynı şanzımanın kullanıldığı diğer araç kullanıcılarından da fikir alınabilir...
     
  15. malatyalı44

    malatyalı44 Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Mart 2012
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İSTANBUL
    Aracın yol bilgisayarı genelde 9.2 lt yakıt gösteriyor. mazot aldıktan hemen sonra çalıştırdığımda lt göstergesini sıfırlıyor sonra birden 25 _30 lt yi gösterip yavaş yavaş düşüyor lt göstergesi 10 km sonra 15 llitrelereye 10_15 km sonrada 9 litrelere düşü yor. Bu normalmi acaba?
     
  16. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Araç uzun yol yaptıkça yakıtı düşüyor...
    10 bin km den sonra yakıt profili oturmaya başlıyor

    Geçen hafta uzun yol yaptım 130 da cruise yaptım ve yakıt 7 litrenin altına düştü
    uzun yol yapma sonrasında şehir içi tüketimi de 8-8.3 arası oldu

    Bu değerler yol bilgisayarının gösterdiği değerler....bence çok güvenmemeli....

    Araç soğukken ilk km lerde yüksek değerler görülmesi çok normal...
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 30 Ocak 2013
  17. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
  18. malatyalı44

    malatyalı44 Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Mart 2012
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İSTANBUL
    sarp12345 , hoş geldin yaklaşık bir hafatadırlı yoktun yorumlarını ve soul hakındaki deneyimlerini tekip ediyoruz. malum pek bilinen ve piyassı olan bir araç değil araçta şu özelikde varmış dediğimiz yorumlarından öğrendiğimiz çok şey oldu teşekürler. deneyimlerini takip edeceğiz.
     
  19. sarp12345

    sarp12345 Sürücü

    Katılım:
    26 Aralık 2012
    Mesaj:
    72
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    GüneydoğuAnadolu
    Bizim burada Benzinli CİP ler çok satıyor

    Önce alıyorlar..."Cip aldık abi" diyorlar...

    Haftasına tüp taktırıyorlar...Oldumu tüplü cip.....oldu walla..."Tüplü ve Öfkeli"

    Sonra Navigasyon... çok lazım oluyo abi .(Urfada !!)
    Koltuk başlarına LCD......çok önemli….çocuklar uzun yolda pepeyi seyrediyolar abi…

    Ama ….Kaputun altında 1.6 atmosferik benzinli çaydanlık....evet "Cip aldık abi"

    “Bundan önceki cipim Dastır dı...ondan da memnundum aslında ama....şimdi kaşkai aldım abi…cip budur diyorum….”
    Sonra aracın topiklerine engin tecrübeleri aktarmaca….
    Dastır ofrod deneyimleri….Dastırda 3 inç yükseltme….Kaşkai ile Kaşkar dağlarında…Dastırda dik yokuş çıkamama sorunu….

    Bizim Soul ü gören bu vatandaşların tepkileri de hoş….”Abi bu ne cip desen diil…şu eski model arabalara benziyo ha… kıro-sovır mı bu?...evet diyorum “kıro-savar” allaın kıro-su…

    İşte kullanıcı profili buralarda böyle....
    Eğer sual edecek olursanız ….Burada en çok satan “cip” sıralamasında ilk 4 ü veriyorum

    1. Kaşkai 2. Dastırr 3. Sportıç 4. Hunday İX 35…..bunların hepsinde de 1.6 benzinliler satıyor tabii…

    Evet abi benim arabam cip değil…..

    Sevgiler
     
    suyunsesi bunu beğendi.
  20. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Sarp bey sanki aynı cümleleri hatırlar gibiyim... biraz daha cümlelere dikkat ederseniz kendi adıma sevinirim...Burada çok fazla spo kullanıcısı var. Yanlış anlamalara yer vermeyelim.
    Saygılarımla...

    GT-B5510 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş