10 Kasım LPG KABLO

KIA Dizel Motor Turbo Değişim/Revizyon Bilgilerini Buradan Paylaşalım

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 27 Kasım 2014 tarihinde açılan konu

  1. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Cok para usta 2200 tl sifiri zaten 600 tl adamlat dedigin islemi.yapiyor
     
    Bankacı bunu beğendi.
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Yeni turbo ile birlikte selenoid ve yağ basınç-geri dönüş borusu değişiminin yeni yağ ve yağ filtresi ile birlikte değişimi tavsiye edilir.Ancak bizim turboların emiş ve basınç hattı (yağlama yağı) metaldir ve temizlenmesi yeterlidir.Karter havalandırması valfinin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol ettirip yeni turbo değişimini tavsiye ederim.Yeni turbo değişimini revizyona göre kötü ve ya randıman alınamayacak şekilde gören servise hayret ediyorum.
    Ben yeni turbo değişimi tavsiye ederim.Orjinal yeni turbo selenoidi ile birlikte tabi.
     
    Bankacı bunu beğendi.
  3. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Doğrudur İsmail Bey üç dört ay önce görüştüm yetkili servisin çalıştığı turbocuyla 400 tl çin malı tamır takımı 900 tl orjınal tamır takımı ile yaparım demişti. Servis burda yaptırıyor 1500 tl istiyor. Valla bende anlamadım işte dedikleri bunlar.
     
  4. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Aracini orda yaptirma al kendin yaptir ne gerek var bole terbiyesiz servislere para yedirmeye vicdansizlar bunlar
     
    Bankacı bunu beğendi.
  5. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Hakan Bey teşekkür ediyorum. Dediğiniz gibi yapacağım inşallah yarın sorayım orjinal yağ basınç borusu ile selenoidi banada uyuz oldular sanırım ama yakın ildeki yetkili servisleride ararım. yağ basınç geri dönüş anladığım kadarıyla lastik bir malzeme. filitre takımı yağ würt motor iç temızleyıcı ile kullanacağım. Karter havalandırma valfini nasıl kontrol edecekler acaba
     
  6. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Bu yüzden yaptırmayacağım İsmail Bey orda. Usta buldum tertemiz yapacak inşallah.
     
    kuzgun08 bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.
    Yağlama yağı turbo giriş ve çıkış devrelerini değiştirmenize gerek yok.Onlar metal borular.Hortum olsa değişim ihtiyacı olurdu.Şy anda sadece ihtiyacınız selenoid ve yeni turbo ile filtre takımı.
     
  8. kuzgun08

    kuzgun08 Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ekim 2017
    Mesaj:
    526
    Alınan Beğeniler:
    133
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail
    Araç Modeli:
    Sorento
    Ben sifir turbo takarken selonoid degistirmedim sikinti yok dendi bana ne diyorsunuz bu konuda
     
  9. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Hakan Bey merhabalar Selenoid valfinin elekronik kısmında hafif titreşim var bu videoda cektiğim adı ne bilmiyorum piston gibi bişey aşağıda ki bağlantıyı aşağı yukarı oynatıyor açıp kapıyor ama sağlıklı çalışıyormu bilmiyorum. Orjinal valfi buldum 400 tl dıyorlar ama onuda 300 e çözdük servis 800 diyor.

    videoyu atamadım nasıl atacağım acaba
     
  10. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
  11. nightmare0205

    nightmare0205 Usta Sürücü

    Katılım:
    11 Aralık 2011
    Mesaj:
    401
    Alınan Beğeniler:
    110
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    nightmare
    Araç Modeli:
    kia cerato 1.6 advance dizel
    ilyas hocam buradaki sıkıntı ne acaba.. bende de cerato var hani bu bir sorunla ilgili test falansa bende yapayım nedir ne değildir bana bir anlatırmısınız
     
    Bankacı bunu beğendi.
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turbonun montaj kılavuzunda bile yazar.Normal şartlarda ikisi birden değişir.
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    İşlevini doğru yapıyor gibi görünüyor.Normal şartlarda motor çalıştığında vakumla aktuatör diyafram rodunu bu şekilde çekip motoru stop edince geri bırakması gerekir.Sizinki geri bırakırken biraz nazlı davranıyor.Daha seri bırakmalı.Bu aktuatör ve aktuatörün vsv kanatları/geri getirici yay vb. problem nedeniyle nazlanıyor olabilir.
    Selenoid şu an görevini yapıyor olsa bile değişmesi turbonun değişimi ile tavsiye edilir.Turbo pahalı bir parçadır ve arızalanma nedenlerinden biride normla kumanda etmeyen selenoid valfidir.Ömür olarak turbo ile eşdeğer tutulur.
    Mesela ben selenoid valfin turboyu bozmasından dolayı yeni turbo alarak değiştirmiştim.
     
    tt_boy ve Bankacı bunu beğendi.
  14. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato

    Hakan Bey teşekkür ediyorum yorumunuz için. Ben selenoidi aldım. Selenodi değiştirince videosunu çektiğim parçayı ve bağlı hortumlarıda değiştirmem gerekir diye düşünüyorum. akuatör mü diyafram rodumu parçanın ismini anlayamadım. Kodu falan sizde varsa alabilirmiyim. Bunları değiştirince sistemi tekrar kontrol edeceğim. Yine video atarım farkı görmüş oluruz. videoyu yalnız cektim gaz verecektim telefonu motora düşürürüm diye gaz veremedim :D gaz verince nasıl tepki vermesi gerekir acaba. Sanırım Devir düşerken basıncı düşürmek için bırakması lazım kolu aşağı.
    Parçaları topluyorum tek tek diğer hafta içinde yaptıracağım foto falanda atarım inşallah.
     
  15. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Aslında ben de bilmiyorum üstat Hakan Beyden feyzleniyoruz. :d Tamamen sistemi yenilediğimde tekrar video atarım farkı görürüz.
     
  16. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Aktüatörmüş Hakan Bey daha önceki forumlarınızdan buldum ben bide bu parçayı sorayım.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Videodaki o hareket eden parça yani aktuatör turbo satın aldığında turbonun üzerinde geliyor.Yenisini araştırmaya gerek yok.Evet gaz tepkimesine göre ecu aktuatöre selenoid valf ve vakum ile kumanda ediyor.
     
    Bankacı bunu beğendi.
  18. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    1500 e yetkili servis revize ettiriyorsa garanti vermesi gerek.

    Diger yandan yeni sifir turbo 1800tl
    Disarida ithalatci firmanin turbo revizesi 800-900 civari sifir yapiliyor.
    İyi arastir
     
    Bankacı ve rem21 bunu beğendi.
  19. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato
    Parçaları aldım salı günü takacak usta. turbo orjinal garret 1700 tl selenoid valfi orjinal 300 tl işcilik 300 tl + würt motor temizlieyici 5.40 mobil yağ hava yağ filitresi. toplamda 3000 TL ye yaklaşacak maliyet sanırım. Mazot filitresini bosch almıstım geçen uyumlu değilmiş yan sanayi taktılardı markasınıda sormadım şimdi değişsemmi bilemedim diğer filitreler bosch. Hala geçen bahsettiğim şakırtı benzeri seste aklım daha sonra hiç yapmadı bu sesi öncede yapmamıştı enjektörden gelmiş olabilirmi acaba filitreyi yan sanayi taktık ondanmı olur diye şüphe ediyorum. bu kadar yaptım birde bosch yakıt filitresi alayım. İlginize tesekkur edıyorum.
     
  20. Bankacı

    Bankacı Sürücü

    Katılım:
    14 Şubat 2018
    Mesaj:
    114
    Alınan Beğeniler:
    53
    Şehir:
    KONYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ilyas
    Araç Modeli:
    cerato


    buda değişimden önce valfin harketleri ve turbonun sesi
     

Bu Sayfayı Paylaş