Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

kia cerato yakıt

'Cerato Forum - Club' forumunda YILDIRAYLİN tarafından 13 Ekim 2012 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun Ogün Bey.O da yedek olsun.Fil eski filtre üreticisidir.Çocukken çıkma yağ filtreleri ile az araba yapmadım:)
     
    ogun bunu beğendi.
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Paylaşım için teşekkürler abi
     
    ogun bunu beğendi.
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sıkıntı yok.:)
     
    grkn54 bunu beğendi.
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Yedeğiniz olması iyi olmuş.Yağ değişimine kadar sensör tekrar yanarsa değiştirirsiniz.Su oraya indi ise aslında filtre yüzeyine de nüfuz etmiştir.Ama bir farklılık görürseniz yine sensörün uyarmasını beklemeyin derim ben.
     
    ogun bunu beğendi.
  5. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Bu gün aynı numarayı yine yaptı malesef.
    Sağ olsun arkadaş dükkanı açtı da tekrar filtre söküldü.
    FİL filtreyi taktık.

    Depoyu Teker altından balanan bağlantı borusundan kelepçeyi sökerek ALT arkadan depo girişine hortum saldık.

    2 trnak yakıt vardı. 18 lik bir su bidonuna, yaklaşık 12-13 lt çektik. Sonra bekleyip
    tekrar kapaktan içeri hortum ile saldık DİBİNDE 1 lt bıraktım hepsini salmadım.

    Opetten de 50 tl lik yakıt aldım.

    Şimdilik bekleyeceğiz. Ne çıkarsa bahtıma
     
    Mahir ve heh bunu beğendi.
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun Ogün Bey.İnşallah bundan sonra yapmaz.Depoya da el atmanız iyi olmuş.Elinize sağlık.
     
    ogun bunu beğendi.
  7. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Abi geçmiş olsun
     
    ogun bunu beğendi.
  8. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Artık yakıt fiyatları çok sık değişkenlik gösterdiğinden bende uzun yola çıkmadığım sürece ölçüm yapmıyorum. Ancak bilgisayarda 6,0-6,4 Lt arası gidip geliyor bu aralar


    iPhone5 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  9. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Artık yakıt fiyatları çok sık değişkenlik gösterdiğinden bende uzun yola çıkmadığım sürece ölçüm yapmıyorum. Ancak bilgisayarda 6,0-6,4 Lt arası gidip geliyor bu aralar


    iPhone5 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  10. BayDen

    BayDen Sürücü

    Katılım:
    9 Şubat 2015
    Mesaj:
    54
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Deniz
    Araç Modeli:
    Cerato 1.5 CRDİ EX-Advnce
    Arkadaşlar biraz basit bir soru olacak ama; dizel aracınızı çalıştırırken debriyaja basılı tutmaya gerek var mıdır? motor bilgisi olan arkadaşlar bunun bir mantığı ve gereği var mıdır? bir de çalıştırdıktan sonra yağlanma için bekliyor musunuz? ne kadar süre bekliyorsunuz?
     
  11. esozbir

    esozbir Sürücü

    Katılım:
    20 Aralık 2014
    Mesaj:
    143
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    AFYONKARAHİSAR
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ercan SÖZBİR
    Araç Modeli:
    Kia Cerato
    Ben gerek yoktur diye biliyorum. Defalarca hem debriyajlı hem debriyajsiz denedim fark görmedim. Yağlama konusunda ise arabanın kapısında yazan uyarıya gore 1 dakika beklenmelidir. Bu bekleme motordan ziyade turbo için gereklidir. Ben genelde o kadar beklemiyorum yalnız 1 dakika dolana kadar turbo aktivasyon devrine getirmiyorum arabayi

    General Mobile 4G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Debriyaja basarsanız ki kitapçıkta da bunu tavsiye eder,şanzımanı motordan ayırarak start etmiş olursunuz.Bu da marş motoru üzerine gereksiz baskı balata,bilya ve dişli yükü binmesini engeller.Şanzıman içerisinde yağlama çarptırma ile yapılır.Start sonrası debriyajdan ayak çekince yağlama normal rolanti de direk olarak başlar.Ayrıca start esnasında kritik devir minimum yıpranma ile geçilmiş olur.Kritik devir materyal ve yataklar için en kötü zararlı etkilerden biridir.
     
    BayDen bunu beğendi.
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Turbo ve usuller ilie ilgili birçok detaylı paylaşım yapıldı.Onlara bakmanızı tavsiye ederim.
     
  14. fatih.koz

    fatih.koz Usta Sürücü

    Katılım:
    4 Haziran 2014
    Mesaj:
    656
    Alınan Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    B. Fatih KOZ
    Araç Modeli:
    Cerato EX Advance 1.5 CRDi / 2006
    2013 Ceed'de ( 1.6 Crdi motorlu 6 ileri düz şanzuman) debriyaja basmadan motor çalışmıyor ... Eğer bu gereksiz bir işlem ya da şehir efsanesi olsa idi Kia bu özelliği araca eklemezdi diye düşünüyorum :)

    [ Benim Cerato'yu görüp beğenmiş olan bir arkadaşa Ceed aldık, ziyadesi ile memnun kaldı. ]
     
    BayDen bunu beğendi.
  15. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    merhaba arkadaşlar. benim 2008 dizel ceratoyu sattığım kişi sanayi de boyacı. oncesiinde de 3 tane daha ceratosu olmus. yakıtı her zaman opetten almış. benim aracı da opete çevirmiş. geçende yanına uğradığımda baktım ki araba da titreşim namına birşey kalmamış. ben de hep shell den almıştım ona göre opetin yakıtı daha iyi.
     
  16. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Boşta ise normalde gerek yoktur.

    Ancak,

    Araç boşta iken, ne kadar motor volanı, balata baskısı ile ayrı olsa da,
    debriyaja bastığınızda MOTOR SESİ değişir!
    Bu da az baskı yaptığını ve debriyaj basında motorun rahatladığını gösterir diye düşünüyorum.

    Bu yüzden Bilhassa KIŞIN Kesinlikle DEBRİYAJA basarak aracı çalıştırırım.

    BEKLEMEDE, YAZIN 30-45 SN GUN içi SAİR 20-40 SN
    KIŞSIN İLK çalışma 1-2 dk Gün içi SAİR30-1 DK kullnırım
     
    BayDen bunu beğendi.
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Babama ait 93 hyundai excel de debriyaja basmadan çalıştırılamıyor:)

    Debriyaja basmadan yapılan her çalıştırma marş motoru sargı,kömür ve yatakları ile dişlisine ekstra yük getirir.
     
    BayDen bunu beğendi.
  18. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aslında o daha çok istasyona göre daha çok değişir.
    Ancak kışın aynı titreşimler geri gelir.Hava ısındığında yani yazın motor4 sesi dahil herşey daha azdır.Yağ,enjektör bakımı hatta temiz ve orijinal filtreler ile takozlar bile titreşime etki eder
     
    MURDOGAN bunu beğendi.
  19. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Su shell de çıktı. :)
    Şimdi de OPET almaya başladım. Su çıkana kadar :)
     
  20. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
    Abi bir sure 91 ecel kullandım. İlk arabayı alıp geldik basıyoruz marşa çalışmıyor. :) Sonra tamirci getirdik adam kendi arabasından inince debriyaja bastım tak çalıştı. Zevkli arabaydı çok sevmiştim exceli.
     
    heh bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş