10 Kasım LPG KABLO

Emme Manifoldu Nasıl Sökülür?

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda heh tarafından 25 Ekim 2014 tarihinde açılan konu

  1. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Sanirim silindir cikisindaki subaplardan sonra kurum oluşumu başlayabiliyor, degil mi?
    Bu arkadaslardan duzenli olarak shell nitro mazot kullanan var miydi? Keza shellin en çok guvendigi sey, benim mazotumdaki deterjan bu kurumu yaptirmaz varsa da yavas yavas temizler gibi bir ozellik.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Arabamı 2005 in sonunda sıfır satın aldım.O zamandan beri sadece 6 ay opet kullandım.Geri kalan tüm zamanlarda shell dem motorin aldım.Çoğunluğu GTL ve sonra adı nitro+ olan motorini kullandım.Sürekli aynı istasyondan yakıt alırım.EGR ve emme manifoldu temiz çıktı diyebilirim.EGR nin temiz kalması için yakıt temizliği büyük kullanım alışkanlıkları küçük oranda etkilidir.Ancak emme manifoldu temizliği sadece egr valfi bağlantısı yüzünden değil,daha çok araca fazla miktarda ve kalitesiz vb. yağdan etkilenir.Özellikle yatak ve siğilleri aşınmış turbolar turbo temiz hava basma hattına yani motor hava emme hattına siğillerinden kaçırdığı yağı taşır.
    Bununla birlikte karter havalandırması turbo emiş hattına bağlıdır.İntercooler den geçerek emme manifolduna yağ buharı taşınır.Oradan da yanma odasında yakılarak atılır.Fazla yağ doldurulduğunda,ya da turbo yağ kaçırmaya başladığında intercooler ve emme manifoldu daha çabuk kirlenir.O yüzden turbo değiştirenlerin en azından intercoolerini temizletmesi tavsiye edilir.Aracın performansını etkiler.Emme manifoldunda da durum benzerdir.

    Sürekli shell nitro+ kullanılsa bile enjektörlerin kirlenmesinin önüne geçmek zor.Ben düzenli olarak würth enjektçör temizleyici kullandığım halde;
    http://www.kiaclubtr.com/threads/ki...tör-bakımı-bakır-pul-ve-o-ring-değişimi.9604/

    kontrol için söktürdüğüm enjektörlerin temizlik öncesi görüntüsü temizlik ister tarzdaydı.
     
    By Cilo bunu beğendi.
  3. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    Bence egr 150 binde kontrol edilebilir, eski Rio aracımı 90 binde açmıştım gereksiz yere açmışım temizdi. Bilindik istasyonların yakıtlarını kullanmak önemli olan. :(
     
  4. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    cooler ve eeme temiz kalsın die egr.yi iptal ettim.ariyetten oil catch tank kullanıyorum.
     
  5. tt_boy

    tt_boy Sürücü

    Katılım:
    3 Mart 2015
    Mesaj:
    87
    Alınan Beğeniler:
    27
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İLKER
    Araç Modeli:
    ASTRA 1.4T Sport KİA RİO 1.4 CRDİ
    Hesaplı oil catch tank nerden temin edebilirz ?
     
  6. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
  7. Fümişim

    Fümişim Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2018
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Bolu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat acar
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5
    Selemun aleyküm arkadaşlar. Ben forumda yeniyim. Sizlere sormak istediğim emme manifoldunu kendim söküp temizleyebilirmiyim acaba. Söküp takan arkadaşlar zor bi işmi, yada herhangi bi zarar verirmiyim. Aracım 2006 Cerato 1.5 crdi. Şimdiden teşekkür ederim
     
  8. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Eğer eliniz bu işlere yatkınsa yapabilirsiniz sağlam bir lokma takımı gerekiyor en önemlisi ise cıvataları sökerken sarmadan sökülmesi kolay gelsin
     
    Fümişim bunu beğendi.
  9. Fümişim

    Fümişim Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2018
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Bolu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat acar
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5
     
  10. Fümişim

    Fümişim Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2018
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Bolu
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat acar
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5
    Teşekkür ederim mahir bey. Peki sıkarken kg ayarlı anahtarlamı sıkmak gerekir. Yoksa hepsini el ayarı sıksam olurmu
     
  11. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Ben sıkarken el ayarı ile sıktım tork anahtarı sıkmak daha iyi olur ama kaç tork ta sıkıldığını bilmek gerekiyor yoksa gövdeyi çatlayabilir
     
  12. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    selamlar, sokmeden önce civata kafasina ve yakin bölgeye kalemle cizgi atin.
    geri takarken her civatayi söktüğunuz yuvaya geri takin, ve kafasina attiginiz cizgi ile yerdeki cizgi bir olana kadar sikarsaniz ayni torku elde edersiniz.

    civata yada somun hep ayni noktadan ağızlar.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  13. nightmare0205

    nightmare0205 Usta Sürücü

    Katılım:
    11 Aralık 2011
    Mesaj:
    401
    Alınan Beğeniler:
    110
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    nightmare
    Araç Modeli:
    kia cerato 1.6 advance dizel
    emrah hocam bu taktik güzelmiş kafama yattı valla. önemli bir söküm yaparken bunu dikkate alacağım
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Arkadaşlar merhaba.,

    Fotoğraflar kaybolduğundan , onları videoya çevirdim.Sökmek isteyen arkadaşlara yardımcı olması dileklerimle;


     
    nightmare0205, Mahir ve tt_boy bunu beğendi.
  15. yexplorer

    yexplorer Sürücü

    Katılım:
    20 Ocak 2016
    Mesaj:
    77
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    EDREMİT
    Gerçek Ad-Soyad:
    YALÇIN
    Araç Modeli:
    CERATO
  16. yexplorer

    yexplorer Sürücü

    Katılım:
    20 Ocak 2016
    Mesaj:
    77
    Alınan Beğeniler:
    5
    Şehir:
    EDREMİT
    Gerçek Ad-Soyad:
    YALÇIN
    Araç Modeli:
    CERATO
    Tekrar bir sorum olacak egr iptali yaptırdınız mi yorumlarınızi alabilir miyiz. Tavsiye edermisiniz güçe ve yakıta etkisi ne oldu.
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba.Aynı gibi görünüyor.Ben mekanik egr iptali yaptırmadım.Maksimum %5 açılacak kadar kıstırdım.
     
    yexplorer bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş