Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Cerato Turbo Sorunu

'Cerato Forum - Club' forumunda umutgamli tarafından 27 Şubat 2012 tarihinde açılan konu

  1. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    bildiğim kadarıyla uzun yolda kısa bi sure de olsa arabayı zorlayıp devırlı kullanmak gerekıyor bende mesela uzun sure sehır ıcı kullanımdan sonra sehır dısında hem kurumlardan kurtulmak hemde aldıgımdan bugune deneme fırsatı olmamıstı yuksek hızda deneme amaclı hız yaptım 180-185km hızlara kadar cıkıp bı kac dakka o hızlarda seyretmıstım
     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba Erol Bey,

    Eğer carbon clean yaptırmak istemiyorsanız,aracınızdaki kurumların bir kısmından kurtulmak için öncelikle otobanda en az 2 saat süre ile seyretmenizi öneririm.Ben yılda birkaç kez Ankara yönüne yolculuk yapıyorum.Bu yolculuk esnasında genelde aracımın bagajı hemen hemen tam yüklü oluyor ve araçta 3-5 kişi oluyoruz.

    Aracın motoru ve egzost sistemi ve sistem elemanları üzerinde biriken karbonların (egzost valfleri,turbo egzost tarafı türbin kanatçıkları,egr emme manifoldu dönüşü vb.) yakılarak uzaklaştırılması için düzenli olarak yükselen ve sabit kalan yanma odası sıcaklığı,yüksek basınç ve sıcaklıkta çıkan egzost gazı çıkışı ve motor bünyesinde kontrollü olarak metal sıcaklığının yükselmesi gereklidir.

    Bizim araçların tork u yüksek olduğundan,silindir içi sıcaklığın artması için aracın bir miktar yüklenmesi gerekmektedir.Ben bu işlemi yaparken aracım yukarıda bahsettiğim şekilde yükte iken Ankara-İstanbul otobanında mevcut 10-20 km uzunluğundaki rampalarda süratimi yükseltiyorum.Rampanın sonunda motorun daha rahat ivmelendiğini,daha atak olduğunu eğer denerseniz sizde göreceksiniz.(Aslında ben artık rampa yukarı çıkarken aracın yapabileceği son sürat kademesine çıkmıyorum.120-140 km/sa arası bir süratte seyrediyorum.Yol bitene kadar 110 km nin altına düşmüyorum.)

    Bu arada tüm bu söylediklerimi yaparken yazın klimanız açık olarak bu işlemi yapmanızda fayda var.Böylece motoru daha çok yüklemiş olursunuz.
     
  3. cer.fire

    cer.fire Usta Sürücü

    Katılım:
    7 Haziran 2011
    Mesaj:
    878
    Alınan Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer oktar
    Araç Modeli:
    kia ceed sw crdi (2005 kia cerato crdi)
    bizim cerato 120.000 km de ve carbon clean hiç yapılmadı ve bu km den sonra bu işlem yapılırsa motorun yağ yakmaya başlayacağını servis elemanı belirtti. bende shell in gti yakıtını kullanmaktayım, bu yakıtın temizlik özelliği varmış. birde sanıyorum 40.000 km civarındayken clean power denen ve yakıtı incelten bir parça yine serviste takılmıştı. bu parça mazotu incelterek daha iyi yanma , daha iyi performans ve ekonomi sağlıyormuş. o zaman bu parça takılır takılmaz performansın arttığını hissetmiştim , belki bu parça yakıtı incelterek yakıtın iyi yanmasını sağlamış ve daha az kurum oluşmuştur diye temenni ediyorum.:)
     
  4. seryılmaz

    seryılmaz Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesaj:
    431
    Alınan Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    erol yılmaz
    Araç Modeli:
    KİA CEED CONCEPT CRDİ
    Hakan Bey ilgilenip cevap verdiğiniz için teşekkür ediyorum.Dediğinizi yapmak için iki sorunum var sanırım.İlki dediğiniz uzunlukta rampa içeren bir yolculuk yeri-ki benim en uzun yolculuğum Denizli-İzmir arasında ve bu yolda çok uzun rampalar yoktur- ikincisi de araca bizim dışımızda yolcu olarak binecek 3 kişi :) Ama her şeye rağmen İzmire ilk gidişimde bulduğum her rampada sizin dediğinizi uygulamaya çalışacağım
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Şehirlerarası yolculuk yapacağınızda shell in gtl teknolijili yakıtını alırsanız daha faydalı olur diye düşünüyorum.Sanırım bu yakıtla şehirler arası yolda aracın kendi ağırlığı da kafi gelir.
     
  6. seryılmaz

    seryılmaz Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2012
    Mesaj:
    431
    Alınan Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Denizli
    Gerçek Ad-Soyad:
    erol yılmaz
    Araç Modeli:
    KİA CEED CONCEPT CRDİ
    Hakan Bey,iyi yakıt lafının üstüne gelir diyeceğim :) Bugün aracın deposuna 48.5 litre dediğiniz mazottan koydurdum.Ama bu aralar şehir dışına çıkmak gibi bir gereğimiz üstelik vaktimiz yok.Ancak bir şey dikkatimi çekti,iş yerimle evim arası 4 km olduğu için eve varana kadar motorum ısınmaya başlar başlamaz menzile varıyordum.Malum havalar çok soğuk ve trafik sıkışıklığı derdim yok.Ancak bugün akşam 7.30 gibi eve dönüşte motor sıcaklıgı 3. kademeyi bulmuştu.Üstelik farklı bir başlık altında tartıştığımız dizel araçlardaki vibrasyon sorunu bu yakıtı koyduktan sonra sanki azaldı.Bunu kontrol etmek için kendimi şartlamamıştım ama kırmızı ışıklarda beklerken dikkatimi çekecek kadar fark oluştu...
     
  7. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    yaw arkadas su shell ın gtl yakıtı bı benm mı arabaya ıyı gelmedı acaba. herkes cok memnun ama ben 1 kere aldım ve fark goremedım acaba bı kac kere denemek mı lazım aradakı farkı gormek ıcın yoksa bıraz olaya psıkolojık mı yaklasıyor ınsanlar
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Benim bazen 3 kez peşpeşe bu yakıttan doldurduğum oldu.Çoğu arkadaşımız gibi ben de aracımdaki en ufak değişiklikten huylanıyorum.:)

    Ancak özellikle şehir içi kullanımda 5 km işe git,5 km eve gel formatında haftanın 5/6 günü aynı güzergahta aracımı kullandığımda GTL li yakıtta motorun gaz tepkisinin özellikle 2. deponun ortasından itibaren daha iyi olduğunu söyleyebilirim.

    Bu durumu 5-6 tur yaşadım.Sanırım psikolojik bir etki değil bu.Çünkü aynı güzergahı shell in normal eurodizeliyle ve opetinki ile 2-3 depo aldığımda gaz tepkisi sağırlaşıyor.2000 rpm den sonraki o atılım daha kuvvetsiz oluyor.GTL de 2 depodan sonra bence fark oluşuyor.
     
  9. hurricane_07

    hurricane_07 Sürücü

    Katılım:
    25 Kasım 2011
    Mesaj:
    227
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mugla
    o zmn hata bende yanı dedıgınız gıbı bı kac depo alarak farka bakmak lazım.sırf yolumun ustu dıe opetten alıyorum ama uzun surelı deneyecegım herkes yanılıyor olamaz :)
     

Bu Sayfayı Paylaş