Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

cerato 1.6 crdi de rölanti sorunu

'Cerato Forum - Club' forumunda metapar tarafından 23 Aralık 2011 tarihinde açılan konu

  1. leonine25

    leonine25 Acemi Sürücü

    Katılım:
    17 Kasım 2011
    Mesaj:
    37
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ÜMİT TAŞTAN
    Araç Modeli:
    2013
    Arkadaşlar tekrar merhaba..
    Bu titreşim olayı için dün 3 kez servise gittim...Aracım 31.000km de. komşularımdan 2 kişi benim arabayı gördükden sonra cerato aldı 1.6 dizel . Birisi 110.000 km de diğeri 85.000km.. Onların araçlarını titreşim sorunları varmı diye kontrol ettim benim aracımdaki kadar değildi...Bunun üzerine tekrar servise gittim...Yine aynı cevabı aldım yani normal oldugunu bu aracların böyle çalıştığını söylediler...Ben böyle birşey olamaz kardeşim kontrol edin motor kulaklarını falan ve yanınızda duracagım dedim tamam dediler...45dk müdehale kontrol yaptılar ancak bir sorun yok dediler...Tesadüfen o arada 22.000km de dizel bir cerato geldi..onu kontrol ettik ve titresim benim aracımdan cok az fazla gibiydi..Akabinde 70.000km de bir araç geldi onun titreşimi benim aracımdan çok az düşükdü...Oradaki yeni rioları inceledim onlardada titreşim hissedilir halde idi...Sorunun takozlardan olabileceğini söylediğimde orjinal takozları bunlar dediler...2 yıl önce titreme şikayetleri artınca bir aracı tamamen dağıtıp incelemişler ancak bir sorunla karşılaşmamışlar...Anlayacağınız yüksek kmlere ulaştıgında arac parçalarının daha fazla aşınması sebebi ile dinamikliğini koruyamadıgından titreşimde azalmalar oluyormus.birçok testten ve 3 kere servise gittikden sonra artık aracımın bu şekilde olduğunu kabullenmek durumunda kaldım...

    Bu titreşime çözüm bulan arkadaşım olursa bilgilendirirse bizi sevinirim...
     
  2. cer.fire

    cer.fire Usta Sürücü

    Katılım:
    7 Haziran 2011
    Mesaj:
    878
    Alınan Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer oktar
    Araç Modeli:
    kia ceed sw crdi (2005 kia cerato crdi)
    2005 cerato dizel aracımızda böyle bir titreme olayı ile karşılaşmadık , umarım çözersiniz.
     
  3. ibrahim

    ibrahim Sürücü

    Katılım:
    14 Kasım 2011
    Mesaj:
    82
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    adana
    motor ve şanzıman kulaklarını tekrar kontrol ettirmekte fayda var ..gevşek veya plastik parçalar titreşimi absorbe ettiğinden eğer plastiklerde sertleşme-çatlama varsa bunu yapamaz.

    cerato 2005 1.5 crdi 52binde titreşim yok

    önceki arabamda bu sorunu yaşadım motor üst kulağının plastik parçası kırıktı değiştirince sorun kalmamıştı.
     
  4. drangelman

    drangelman Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesaj:
    265
    Alınan Beğeniler:
    68
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    B.U.Y
    Araç Modeli:
    Toyota Avensis-2014
    kesinleşmeden yazmayım dedim ama baktım konu güncellenmiş tekrar yazayım.

    bugün bursa kia servisi şentürklerden mekanik sorumlusu arkadaş yanımdaydı.

    muayane ettik ve hoşbeş sohbet ederken burdaki sorunumuzu ona ilettim

    hazır ayağıma kadar gelmiş kaçırmadım tabiki.

    daha önceden de söylediğim gibi aracım 84 binde.89-90 bin gibi bakıma götürücem

    ancak buda ağustos 2012 ye denk gelecelek muhtemelen.

    bakım sırasında şöyle bir şey yapıcaz.motorun sürücü tarafında şanzıman kulakları denen aparatlar varmış.aslında ceratolardaki sorun burdan kaynaklanıyormuş.ancak bu parçaların fiyatını bilmiyordu doğal olarak.

    öncelikle bi deneyelim hocam dedi.tüm kulakları değişmenin anlamı yok eğer onları değiştikten sonra rölantideki titreşim ve stop durumundaki sallantı kaybolacak dedi.

    benden söylemesi.
     
  5. leonine25

    leonine25 Acemi Sürücü

    Katılım:
    17 Kasım 2011
    Mesaj:
    37
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ÜMİT TAŞTAN
    Araç Modeli:
    2013
    Bekir hocam umarım çözüm bulursun ve bize yol gösterici olursun..olumlu haberlerini bekliyoruz
     
  6. leonine25

    leonine25 Acemi Sürücü

    Katılım:
    17 Kasım 2011
    Mesaj:
    37
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    iSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ÜMİT TAŞTAN
    Araç Modeli:
    2013
    Bekir hocam aracın titreşim sorununu halledebildinmi merakla cevap bekliyorum senden :)
     
  7. kerata58

    kerata58 Sürücü

    Katılım:
    16 Şubat 2013
    Mesaj:
    147
    Alınan Beğeniler:
    37
    Şehir:
    istanbul
    150tl verıp enjektor temızlıgı yaptırın gecer:)

    enjektörlerı temızle gecer:)
     
  8. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    bulan varmı sorunu takozlardanmı motor kulalarındanmı şanzıman kulaklarımı yoksa enjektörlerdenmi konu hakkında bilgisi olan arkadaşların cevabını bekliyorumm..
     
  9. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Herkese merhaba bende 06 cerato 85.000 de özellikle sabahları titreme ve ses vardı ustaya gösterdigimde arabaya koyulan 10/40 numara yagdan olabilecegi çünkü bu tür araçların avans ayarını kendi otomatik olarak yaptıgını yag kalın geldigi için fincanları tam dolduramaz doldursa boşaltamaz bu gibi sıkıtılar yapar dedi çözüm olarak 5/30 yag koyacagız dedi 5/30 yag koyduk arabaya hem ses azaldı hemde titresim azaldı şunuda ilave edeyim yetkili servisler 10/40 yag kullanıyor
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Tam sentetik yağın motoru daha sessizleştirdiği bir gerçek.Ancak yarı sentetik 10w 40 yağ araçlarımızın kitapçığında kullanılması tavsiye edilen yağdır.Yeni dizel araçlarda durum biraz daha farklı ama bizim dizellerin teknolojisi yenilere göre biraz eski kaldığından 10w40 tavsiye edilmiş olabilir.Yani özelliklerinden dolayı çalışma parametrelerinin gereği olarak bu yağ tavsiye edilmiştir.
    Bizim araçlarda tam sentetik yağ kullanan arkadaşlarımız mutlaka vardır.Hatta memnunlardır da,ama her yağ değişiminde benim aracımda hep 10w 40 yağ koyulduğu halde öncekine göre bir süre daha sessiz çalışıyor.Çünkü yeni yağ,kirlenmemiş ve karbon zerrecikleriyle birbirine karışmamış oluyor.

    Mesela castrol magnatec in 10w40 yağını kullananlardan,yağını castrol 10 40 ile değiştirdikten sonra sürekli daha az sesle motorun çalıştığını söylediklerini netteki yorumlarda bulabilirsiniz.Yani diğer 10 40 lara göre magnatec in motoru daha az sesle çalıştırdığını söylüyorlar.
    Yağ ilk koyulduğunda motor sesi ve titreşimi daha azdır.Ancak yağ kirlenmeye başladığı zaman ses yine eski düzeyine gelebilir.
    Titreşim için çok fazla ihtimal ve girdi var.Hava sıcaklığından filtrelerin kirliliğine,yakıtın kalitesine,4 lü falaşörlerin yanıyor olmasına,klima ve ya havalandırmanın,cam rezistansının açık olup olmayışına göre bile titreşim değişiklik gösterebilir.
    Ancak fazla titreşimin en büyük nedeni,motor ve sanzıman montaj kulakçıklarıdır.
     
    kiario63 bunu beğendi.
  11. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Hakan bey dediginiz dogru fakat günümüzde yag teknolojisi çok iyi yerlerde 10/40 yag 2000-2002 teknojisinin yagı daha iyisi varken iyisini kullanmak lazım şunuda söylim 2009 model 35binde aracın motor ve şanzıman kulaklarında problem olacagını sanmıyorum şayet araç önden veya alt kısımdan hasar almadıysa
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Mahir Bey Merhaba.Sizin söylediğinize benim söyledöğim bir şey yok.Tabiki yağ teknolojisinde de inanılmaz gelişme ve yenilikler oldu.Ben kimsenin seçimini eleştirmiyorum.Zaten mesajımda da yazdım.Tam sentetik yağ kötü demiyorum.Ben ne zaman bu yarı sentetik yağların benim aracımdaki gibi bir önceki nesil dizeI motorlara sahip anaçların kullancı kitaplarında tavsiye edilen yağ olduğunu soylesem yanlış anlaşılıyor.
    sentetik yağ sadece kullanıldığında, çalışma değerlerine uygun olan motor için daha iyisidir.sizin seçiminiz öyledir. Saygı duyarım.Ancak bizim araçlarımız üretildiği zamanda tam sentetik yağ vardı.Ve üretici ürettiği motorun eniyi çalıştığı yakıttan yağına kadar birtakım kıstaslar belirlemiş ve tavsiyede bulunmuş.Benim aracim içinde 10 w 40 ı tavsiye etmiş,Bu yüzdentam sentetik yağ kullanamazsınız demiyorum.Tabi ki kullanılabilir.Bu insanların seçimi.Bu sizin seçiminiz.
    Ben üreticinin seçimini ve tavsiyesini tercih ettim diyorum.Eğer bunu tavsiye ettiyse elbet bir bildiği - dizayn ettiği motor hakkında en iyisini o bilir -vardır diyorum.Ben 7-yıldır aracıma aynı marka 10w 40 yağ koyuyorum.Bugüne bahar hiç yağ eksilttiğini görmedim.Çok şükür ne turbo, nede motorla ilgili hiçbir problem yaşamadım.Ayrıca rolantidede aracımda anormal bir titreme olmuyor.Demekki birşeyleri doğru yapmışım.O zaman ben kendim kendim için doğru olan ve tam sentetik yağ ile birlikte gelişim gösteren 10w40 yarı sentetik yağı kullanmaya davam etmeliyim.kimbilir bir gün yeni bir yeni teknoloji dizel motorlu ceed alıp KIA Motorsun o yeni dizel motor için tavsiye ettiği gibi tam sentetik yağ kullanırım.Ama o zamana kadar motorun dizaynının en uygun yağ olduğunu düşündüğüm üreticinin tavsiyesi alan 10W40 yağı kullanmaya devam edeceğim.
    Yani bir motor işin en iyisi dizaynına uygun olan yağdır.En son çıkan en yeni ve ileri teknolojinin ürünü olabilir.Ama en gelişmiş teknoloji ile uretilmiste olsa bir motor için en iyisi olamayabilir.
    En yeni ürün her motor için en iyisi değildir.İşin içinde dizayn parametreleri belirleyicidir.
    Tabi bu benim seçimim.Herkesin arabasıda seçimide kendine aittir.Ben. 7 yıldır bu yağı kullandım ve hiç problem yaşamadım.Üreticinin tavsiyesini dinleyerek doğru yaptığımı düşünüyorum.Ve herkesin seçimine de saygı duyuyorum.

    Ben kulakcık konusundan bahsederken sizin aracınızı kastetmedim.Daha1000 km doldurmadan direksiyon kutusu değişen, 10bin kmde turbosu
    değişen birçok üyemiz var.Bir arkadaşımızın Sportage nın dizel motoru daha ilk yağ değişimine bile giremeden yatak sardı. Bu tarz arı zaların yaşla alakası olmayabilir.Ben sizin arızanız vardır ve kulakçıktandırda demedim.Forumdaki bu şikayetlerle ilgili tüm konuları okursanız titreme problemlerinin % 99 unun kulakçık çatlama ve özelliğini yitirmeden kaynaklandığını Ve değiştirilince problemin giderildiğini göreceksiniz.Ben bu noktaya temas etmek istedim.

    Yarısentetik yağ teknolojisi sadece 2002 yılındaki teknoloji de kalmadı ki.Ayrıca tüm sentetik yağlarda geçen sene icat edilmedi.Babamın 93 model Hyundai Exelini 98 yılında satın aldığımızda Mobil 1 tam sentetik yağ kullanıyorduk.Yani her ikisi de aslında eskiden beri kullanılan yağlar.Teknoloji biri için gelişirken diğeri için yerinde saymayacağı için günümüzdeki 10 w40 yağlarda en son teknoloji ile üretilmişlerdir.Her motordizayn parametreleri gereği belli kimyasal özelliklerde ve kalınlıkta yağ kullanır.Yağın bir motor için iyiliği eski ve yeni teknoloji olup olmaması ile değil vizkozite dahil kimyasal özelliklerinin o motora uygun olup olmaması ile belirlenebilir.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 17 Şubat 2013
    silverhawk07 ve kiario63 bunu beğendi.
  13. plectrum

    plectrum Acemi Sürücü

    Katılım:
    8 Nisan 2014
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Gökhan Terazi
    Araç Modeli:
    08 Cerato CRDI
    Bu titreşim sorunu bende de var arkadaşlar. 800 devirde çalışırken titreme var ve stop edince bi anda titreyip duruyor. az gaz verdiğimde 1000 devirde hemen kesiyor. Bu titremeye çözüm bulabildiniz mi?
     
  14. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    hava filtresi kontrol
    enjektör değerleri kontrol + enjektör pulu değişimi
    motor takozları kontrol.. ( özellikle şanzuman üstü ve travers arkası)
     
    ceratodream, plectrum ve u_d_cicek bunu beğendi.
  15. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    arkadaşlar elinde 2006 model araçlara ait garanti kitapçığı olan varsa bakım periyodlarının her 7500 km de bir olduğunu görür , 10W-40 dan 5w-40 geçiş nedenleri..
    araçların çok turbo arızası çıkarması ( 10w-40 daha kalın bir yağ olduğu için sol ön kapı içinde yazan talimatlara dikkatlice uyulması gerekiyordu. 5w-40 da bu bekleme süresi daha kısadır) ve bakım periyodunun çok kısa olması..
    Hakan bey sürekli 10W-40 kullanmış , yine aynı yağda devam etmesi mantıklı demekki talimatlara dikkat ediyor yağından memnun :)

    bizim araçların kore verdiyonlarında hangi yağın kullanıldığını bilen var mı . euro4 motor ve altı araçlar için katalog 10w-30 veriyordu diye hatırlıyorum yanlış olabilir .
     
  16. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    yan sanayi hava filtresi çok kalitesiz ise araçta titreşim yapar..
     
  17. plectrum

    plectrum Acemi Sürücü

    Katılım:
    8 Nisan 2014
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Gökhan Terazi
    Araç Modeli:
    08 Cerato CRDI
    hava filtresi yeni ondan değildir. Diğer seçenekler ücretleri ne kadar tutar acaba?
     
  18. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    şu dizellerin titreşim sorunu çok sıkıcı :angry26cp3:
     
  19. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    tutarlar kontrollere göre değişir. enjektör pulu değişimi çok yüksek bir ücret tutmaz ama. aracı cihaza bağlatmanızda fayda var. takoz aksamı biraz yüksektir ortalama adet fiyatı 200 tl ve üstüdür
     
  20. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.295
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    Allah senden razi olsun turbo ses kesti kardesim

    GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     

Bu Sayfayı Paylaş