10 Kasım LPG KABLO

Capital Restorasyon Çalışmaları Başlıyor..

'Araç Bakım & Boya Koruma & Detailing & Detaylı Tem' forumunda emirhancakir tarafından 21 Aralık 2016 tarihinde açılan konu

  1. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Tv de dizi oynuyor ama aslı burda :D DİRİLİŞ ! :D
     
    emirhancakir ve bayteriner bunu beğendi.
  2. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Değerli yorumun için çok teşekkür ederim. Evet, aynen öyle oluyor. Emek verdikçe kullanması daha zevkli oluyor. Emeğimin karşılığını inşAllah üzmeden verir Capital :)

    Ayaklarım da bot olmasına rağmen saatlerdir kar'ın içinde araçla uğraşıyorum. Rolanti ve Gaz ayarı saat gibi oldu. Tavan aydınlatması çalışmıyordu. Oksit yapmış anahtarın uçları. Değdiği her yeri kazıdım temizledim ve 8Li led taktım. Çok güzel oldu. İnşAllahlarımız eksik olmasın. Bazı insanlar boşuna uğraşıyorsun diyor ve şevkimi kırıyorlar ama böyle şeyleri duymak mutlu ediyor, emeğimin değersiz olmadığını hissettiriyor :)

    Ta kendisi oluyor :D Dirildiğinde tam anlamıyla makarasına desem de Canavar olacak inşAllah. Tertemiz binilecek güzel bir araç haline gelecek.

    Akşam 6 dan beri aracın başındayım. Her saat başı marş basıp 10dk rolantide çalıştırıyorum. Tekrar çalışmayacak diye korkuyor insan :D Sabah umarım çalışır, işe götüreceğim ve vaktim olursa kar'ın altında kapı döşemelerini sökeceğim, halıyı sökeceğim. Arka koltuğu sökeceğim. Eve getirip, banyo da halıyı iyice yıkamayı düşünüyorum.
     
    zeynel54 ve ReNe bunu beğendi.
  3. bayteriner

    bayteriner Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Ağustos 2016
    Mesaj:
    319
    Alınan Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail Akkaş
    Araç Modeli:
    Cerato
    İşlerin yola girmesine inan senin kadar sevindim.
    Bu arada halıyı ve döşemeyi karla yıka. Tabiki önce bir deterjanla yıka, son yıkamayı karla yap.
     
    ReNe ve emirhancakir bunu beğendi.
  4. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    İnanın yükler hafifledikçe sorunlar azaldıkça ve araç ufakfan da olsa kendine geldikçe ben de çok seviniyorum. Döşemeleri yıkamayacağım. Kalıplarını çıkartıp, atacağım. Kumaş alıp, yenilerini dikmeye çalışacağım, düzgün bir şekilde. Halıyı da özel bir ilaç arıyorum, tertemiz yapacak şekilde. Halıfleks de olabilir ama orjinal halıyı bozmak fazla istemiyorum çünkü üzerinde KIA yazısı var. En temiz haline getirmek ve yırtık, parçalanmış her yerini dikip araca tekrar pırıl pırıl şekilde yerleştirmek gibi planım var. Torpido ve diğer Bej aksamları da aracı komple soyduğum da Plastidip Bej boya ile boyamayı planlıyorum. Göğüs de ki çatlaklara yapacak bir şey bulamadım. Çatlakların içine silikon sıkıp, içeri doğru iterek daha fazla kabarmasını önleyeceğim inşAllah.
     
  5. bayteriner

    bayteriner Usta Sürücü

    Katılım:
    20 Ağustos 2016
    Mesaj:
    319
    Alınan Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İzmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    İsmail Akkaş
    Araç Modeli:
    Cerato
    Taban halısını temizlemek için halı yıkaması yapan yerlerden fikir al. Hata orada bile yaptırabilirsin. Kurutma işini de yapıyorlar.
    Kolay gelsin...
     
  6. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Arkadaşlar merhaba. Perşembe günü aracın altında su birikintisi gördüm iş yerimin önünde. Bütün araçların altı kuruydu. Kaputu açtım baktım. Damla damla triger muhafazasının oralardan geliyordu içerlerden bir yerden. Muhafazayı söktüm ve bir de ne göreyim. Sıfır triger seti paramparça olmuş. Marşa basıp eve gitsem akşam kopacakmış. Hemen triger in nasıl söküldüğünü bir sevdiğim abiden öğrendim. Sağolsun kendisi yanıma geldi boş vaktinde tarif etti. Yarım saatte söktüm trigeri, şarj kayışı, direksiyon kayışını. Koyduğum bütün antifreeze akmış. Gitti ordan da paracıklar :( Devirdaim pompası su kaçırıyormuş. Sanırım yorgunluğunu antifreeze attırdı. Parçacıma gittim, triger seti ve devirdaim aldım. Bugün montajını yapıp inşAllah sorun çıkmazsa bugün senteye de alacağım motoru, öğrendik nasıl alındığını bakalım doğru yapabilcez mi yoksa motoru mu dağıtıcaz sente ye aldık diye görcez. Trigerin hali aşağıda ki mesajımda.
     
    forodun, rioIII ve ReNe bunu beğendi.
  7. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Krank'ı kilitleyemediğimiz için kasnağa anahtar takıp, önüne demir boru sıkıştırıp kontağa tık tık vurarak anahtarı boruya vurdurup açtık kasnak civatasını. Araç çalıştıım şirketin önünde ki parkta yatıyor. Yüzümüz güler umarım bugün.
     

    Ekli dosyalar:

    forodun ve rioIII bunu beğendi.
  8. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    İyi geceler arkadaşlar. Motoru sonunda topladık. MaşAllah saat gibi çalışıyor. Çekişi falan gayet güzel. Sente'ye alıcaz diye motoru dağıtmadık :) Her şeyi kitabına uygun şekilde yaptık. Motor eğitim kitaplarında ne yazıyor ise hepsi doğru yazıyor. Avans ı tam rolanti de en yüksek devirde çalışır halde ayarlayınca saat gibi oluyor motor ancak torku düşüyor ve geç hızlanıyor. O yüzden avansı biraz fazla verdik vuruntu yapıyor ufaktan dakika da 2 defa falan ama sorun olmazmış bir zararı yokmuş. Bujiler patates olmuş onlar değişirse saat gibi olacak inşAllah. Yarından itibaren aracın halısını falan komple sökmeye başlıycam eğer yağmur yağmazsa. Bu havalarda restorasyon cidden neredeyse hiç ilerlemiyor ve içinize karamsarlık çöküyor, yapasınız gelmiyor.
     
    heh, ReNe ve vonallen bunu beğendi.
  9. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Ellerine sağlık şimdiden , Allah yardımcınız olsun biz takip etmeye devam ediyoruz ;)
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  10. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Arkadaşlar herkese merhaba. Aracın arka koltuklarını söktüm bugün. Bu iğrenç kokuların sebebi belli oluyor. Emniyet kemerleri aşırı iğrenç kokuyor mideniz kalkıyor. O kemer de ki koku halı da, koltuk döşemelerinde, kapı döşemelerinde her yerde var. Aldığımdan beri her gün 2 günde 1 Glade oda parfümü sıkıyordum aracın içine koltuklara, halıya, tavana, kapı döşemelerine. Ama aylardır gram eksilmemişti koku. İnşAllah sorunu kökten çözücem bu sefer ve antibakteriyel tertemiz olacak araç :)

    Arka koltuğun altında benzin deposu var. Deponun üzerine kare şeklinde 30x30cm 2 tane tuhaf desenli halı koymuşlar. Vıcık vıcık yağlı, attım çöpe gitti. Koltukların altı hep çamur ve ne ararsanız var. Hurma çekirdekleri falan her şey çıktı aracın içinden. Koltukların kılıflarının bir kısmını uzun çabalarla çıkarttım.

    Bugün akşam koltukların kendi kumaşlarını sökeceğim ve yat döşemecisinden aldığım ilaç ile 3-4 gün küvet tarzı bir şeyin içerisine su ile ilacı karıştırıp yatıracağım kumaşları. İnşAllah orjinal kumaşları güzel bir halde çıkar. Kol dayaması da varmış aracın bu arada arka koltukta, kılıfı çıkarınca çıktı ortaya.
    Gördüğünüz siyahlıklar, gölge değil. Kömür gibi simsiyah yağ ve pislik.
    Resimler aşağı da ki mesajda;
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 17 Ocak 2017
  11. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Arka koltuk resimler;
    20170117_141356-747x1328.jpg 20170117_141351-747x1328.jpg 20170117_141345-747x1328.jpg
     
    umutd07 bunu beğendi.
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Güzel gidiyor.Elinize sağlık.
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  13. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Aslında pek de güzel gitmiyor, daha doğrusu istediğim gibi. Daha hızlı ve çabuk bir şekilde bitmesini istiyordum ama bu havalarda ve tek başına olmuyormuş bu iş hızlı şekilde, onu anladım. Olduğu kadar yapıcaz artık yavaş da olsa :)
     
    vonallen bunu beğendi.
  14. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.646
    Alınan Beğeniler:
    631
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Maşallah iyi gidiyor. Döşemede çok orijinal duruyor bence çok güzel temizlencek
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  15. LastOttoman

    LastOttoman Sürücü

    Katılım:
    23 Eylül 2016
    Mesaj:
    230
    Alınan Beğeniler:
    71
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Güven Kaya
    Araç Modeli:
    2016 Cerato Consept Plus
    Valla hocam seni tebrik ediyorum her yazını ayrı bir zevk ile okuyorum. İnşallah sonunda çok temiz ve sağlam olacak araba
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  16. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Teşekkürler arkadaşlar, değerli yorumlarınız için :) Bakalım nasıl olcak görcezz. Plastik aksamı en son Plastidip bej boya alıp hava ile boyayacağım. İnşAllah sorunsuz bir şekilde ilerler restorasyonumuz.
     
  17. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Emeğine sağlık. Gayet güzel bir ESER çıkıyor.
    Sabır ve istikrarla devam ediyorsun.
    İnşallah Emeğinin karşılığını fazlası ile alırsın.

    Sonuna kadar Hak ediyorsun.
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  18. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Teşekkür ederim Ogün bey :)
    Gerçekten çok sabrediyorum. Umarım emeğimin karşılığını alabilirim dediğiniz gibi.

    "Samsung Galaxy S6 EDGE Plus" cihazımdan Capital'im ile gönderildi.
     
  19. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Merhaba arkadaşlar. Bir kaç gündür yazamadım. Aracın taban halısını söktüm, sökene kadar o da beni söktü. Aracın altı komple çürük. Kaportacıya gittim gösterdim. Ne olursa olsun, bakma böyle kötü durduğuna, Tofaşdan bin kat iyi bu sadece bakım istiyor dedi. Bir nebze içimi rahatlattı. Komple kazıyıp temizlemem gerekiyor zifti ve çürükleri içerden. Arka teker bilyalarını değiştirdim dün aracı kriko ile kaldırarak. Gerçekten çok zordu ama imkansız değildi. Sol arka teker dönmüyormuş. Tekerin oturduğu yerde ki porya denen parça ya vidayı kaynatmışlar. Teker çıkıyormuş yani. Keski tarzı şeyle vura vura kırıp kaynağı en son lokma ile çıkarttım. Denge kollarını söktüm. Çift tarafı çıkarttım. Sol arka nın poryasını tornada sert 10.9 kalite çelikten yenisini hesaplayıp yaptı torna ustası bir abim, Allah razı olsun kendisinden. En son her şeyi toplayıp, yerli yerine taktım. Sağ ve sol arkanın tekerleri sadece şu an denge kollarının burçları yüzünden hafif oynuyor. Aracın yolda kendisini ani hareketler ile sağa ve sola atması tamamen olmasa da ciddi düzeyde gitti. Artık şeridi 1 sn içinde sağ sol sağ yaparak değiştirmiyor. Takla atacak gibi gitmiyor yolda. Tabanın komple çürük halinin resmini koyacağım. Taban sacı hakkında ki yorunlarınızı merak ediyorum :) Herkese iyi geceler.
     
    ReNe ve umutd07 bunu beğendi.
  20. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Emirhan Kardeşim bu burçların oynaması muayene de sıkıntı yaratır mı ? Hem çürük hemde düzeltilmiş halini bekliyoruz :D
     

Bu Sayfayı Paylaş