10 Kasım LPG KABLO

Can Başel

'Tanışma' forumunda baseltuning tarafından 8 Eylül 2010 tarihinde açılan konu

  1. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.961
    Alınan Beğeniler:
    879
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Benzinlilerde %5-%10 performans verir, yakıt artar.
     
  2. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul

    İki tarafa da Serdar abi cevap vermiş :)
    benzinlilerde durum bu şekilde.

    1.4 75lik olan turbo dizel ise eğer o zaman tüketimde sakin kullanımda %10luk tasarruf oluyor. yol bilgisayarı varsa ispatlayabiliyoruz anında. :)
     
  3. Turgay

    Turgay Yönetici Yönetici

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesaj:
    32
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İSTANBUL
    Yani dizel cerato alın diyorsunuz. :)
     
  4. emre öğüt

    emre öğüt Sürücü

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    61
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ANKARA
    yav 2010 model ceratolara bittim :p
     
  5. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Dizel cerato gayet mantıklı bir tercih :) yada cee d :)
     
  6. emre öğüt

    emre öğüt Sürücü

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    61
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ANKARA
    hocam diesel eramı alır ? diesel ceratomu ? performans olarak
     
  7. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Şimdi orjinal olarak iki aracı kıyaslarsak 1.5crdi 110 ps 235Nm Era ile 1.6crdi 115ps 255Nm Cerato nun 400 metre süreleri eşit fakat 400 metreye kadar era hep önde 1 boyda olsa. 400 metreden sonrada cerato hep önde oluyor lastik çap farkından dolayı ilerleyen süratlerde daha yüksek süratlere çıkabiliyor. Gücününde etkisi oluyor tabiki..

    Ama benim chiplediğim era ile racechip li ceratoyu denediğimizde hep era öndeydi :D
     
  8. Vesuv

    Vesuv Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesaj:
    41
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Hocam,

    Çiplediğiniz araçları nasıl test ediyorsunuz. Ayrıca Çipl uygulaması yapılan Araçlarda uygulamayı (ne kadar ilave güç) nasıl karar veriyorsunuz. Direk kendi yerinizde gerekli ölçü ekipmanınız var mı, Araç torkunu vs. ölçmek için.

    Bildiğiniz gibi Çip atılan araçlarda Turbo Arızası ve daha da kötüsü çok sık rastlanan bir durum ve Araçlar çip tuning uygulaması yapıldığında garanti dışı kalıyor.

    Bu konuda bizi aydınlatırsanız sevinirim.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 14 Eylül 2010
  9. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Hocam Bizim Bu Konularda Kendisi İle Birebir Sohbetimiz Olmuştu..Chiptuningi Servisin Anlama Durumu Yokmuş... Ve Kendileri Dynometre Ye Sahip Değiller Ama Güç Artışını Hesaplayan Programları Varmış :) Ek Olarak Turbo Sorunu Diye Birşeye Yol Açmıyor Çünkü Turbo Basıncı İle Oynama Yapmıyorlar..
     
  10. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.961
    Alınan Beğeniler:
    879
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Hatırladığım kadarı ile Can Çelik Motor'a da bir ara hizmet verdi. :thumbup1:
     
  11. Vesuv

    Vesuv Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesaj:
    41
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Hocam,

    Aracın ECU üzerinde yer alan yazılım üzerinde oynama yaparsan her halikarda bunu servis görür ayrıca chip tuning uygulamalarında tabii ki Turbo arızası verebiliyor. Bende yaptırmak istiyorum ama bunu gerçek anlamda profesyonel yapabilen birisine yaptırmak istiyorum araya Powerbox vs. yalanı koymadan.

    Ayrıca Çelik Motorun kendi yaptırdığı ve onayladığı uygulamayı da biliyorum, Kia bunu bütün dünya için onaylamıştı yanlız neden ise sadece Türkiye'de 90 PS lik araçların 115 PS güce çıkarılması durdurulmuştur çünkü dedğim gibi uygulama doğru yapılmadığı için çok fazla araç Turbo ve daha da ağır arızalar ile Servislere akın ettiği için.

    Chip tuning uygulamasında yakıt enjeksyonuna ve Turbo devrede kalma ve/veya devreye girme değerleri değiştiriliyor, yanlız bunun maalasef standardı yok. Onun için bu uygulama her Araca özel yapılması gerekiyor ve doğru değerleri bulmak için de Test alanı (cihazları) olması gerekiyor. Sadece ECU üzerine bağlan, enjeksiyon sürelerini, sıkıştırma oranlarını ve Turbo sarj olayını değiştirmek ile bitmez yoksa çok sorun açabilir başımıza.
     
    pascalim bunu beğendi.
  12. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Merhaba, chip tuning yapılırken chip tuning için üretilmiş olan lisanslı cihazlarla ve orjinal program üzerinden değişiklik yapıldığında bunu servis göremiyor. Kia Çelik Motor da ki teknik eğitimdeki hocalarımızla beraber bu iş için epey uğraş verdik şekerpınarda.. Chip tuning uygulamalarında değil yanlış yapılan uygulamalarda turbo arızası verebiliyor. Turbo basıncını artırıp artırmamak müşterimizin isteğine bağlı olarak bizim elimizde olan bir durum. 90 lık araçların 115 e çıkarılmasının durdurulması diye birşey sözkonusu değil daha geçen hafta telefonla yine çelik motor eğitimden hatırı sayılır bir yetkili telefon açıp randevulaştık. Zaten benim bizzat uygulama yaptığım araç 10 u geçmemiştir. Yeni başlayan bir işlem bu 1 sene olmadı henüz..

    Orjinali ile ve chip tuningten sonrası ile teste çıkıldığında araç kendisini belli ediyor zaten problemli yazılımda ortaya çıkacak birtakım problemler olur. İşini dürüst yapan bir firma da bu şekilde müşterisini göndermez zaten çünkü memnun kalmayan bir müşteri en az iki müşteriyi götürecektir..

    Düşünürseniz kia çelik motorda ki satış sonrası hizmetler müdürü Sn. Koray Akyüzlünün kullandığı 1.6crdi 115ps kia ceed e yaptığımız yazılım tarzında bir yazılım uygulayabiliriz o araç yapılalı 1 seneden fazla oldu kendisi ile telefonlada görüştürebilirim referans olarak.. :)
     
  13. Vesuv

    Vesuv Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesaj:
    41
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Peki,

    Turbo üzerinde bir oynama yapılmıyor ise, O zamanı Yakıt enjeksiyon miktarı ve sıkıştırma ile oynamanız gerekmektedir. Daha fazla yakıt = daha fazla ısı, ayrıca Çelik Motor artık gerçekten Chip Tuning uygulamasını durdurdu.

    Sizin dediğiniz gibi de orjinal yazılım üzerinde orjinal parametreler üzerinde yapılan değişiklikler tabii ki hemen belli oluyor, bunun için aracı sadece test cihazına bağlamak yeterli, ve bu yüzden de Chip uygulanıp uygulanmadığı hemen belli oluyor.

    Ben bu konuları zaaten direk Çelik Motor ile görüştüm ve kendilerinden (Mahsun Bey, Pınar Hn. vs.) artı Chip tuning uygulamalarının durdurulduğu bilgisini aldım gelen geri dönüşlerden dolayı.

    Yukarıda yazdıklarınız ile yola çıkarak kendi test alanınız olmadığını anlıyorum ve direk sürüş olarak test ettirdiğinizi. Peki oluşan Patlama Isısını ve Turbo ısısını nasıl tespit ediyorsunuz araç tam yük çalıştığında, bunlar Motoru öldüren etkenlerdir eğer verilen Tolerans dışına çıkar ise.
     
  14. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Mahsun Bey in müdürü olan Koray Akyüzlü ile görüşebilirsiniz. Geri dönüşle vs ilgisi yok sadece kia ceed ve sportage modellerinde var işlem. Sportage müşterileri için müşterilerin talebine bağlı cee'd 90lıklar için ise garanti dahilinde yapılıyor işlem.

    Patlama ısısı ve turbo ısısı vs. bunlar programcı firmanın işi. Zaten profesyonel firmalarla çalışmıyor olsak bu denli sevilmezdik değil mi :) 90lık ve 115lik kia ceed ile ilgili mekanik olarak tüm veriler aynı. Bu iki aracın sadece yazılım farkları olduğunu şimdi ki hocamız volkan bey ve eski teknik eğitim sorumlusu Osman Acar tarafından benimle beraber çalışılmış ve ispatlanmıştı..

    Başka sormak istediğiniz varsa seve seve cevaplarım :)
     
  15. Vesuv

    Vesuv Acemi Sürücü

    Katılım:
    6 Eylül 2010
    Mesaj:
    41
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    O.k,

    Benim Aracım 115 PS CRDi Pro ceed yani bu Aracı siz garanti kapsamında (Çelik Motor) tuning uygulaması yapabilirmisiniz.
     
  16. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Hayır Çelik Motor Garantisinin devam edeceği tek uygulama 90 lık kia cee'd ler için var. Bununda sebebi dediğim gibi var olan mekanik sistemin orjinalde dahi 115ps olarak olması. Yurtdışında da 127ps olarak aynı mekanikte aracın bulunması.

    115lik Pro ceed ler için yaptığımız uygulamayı test cihazına bağladığında kesinlikle göremez servisler. Bunun sebebi orjinal yazılım üzerinden uygulamayı yapıyor olmamız..
     
  17. inimicus

    inimicus Yeni Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2010
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    @baseltuning
    Merhaba,
    Ceed 1.6 115 beygr otomatik vites araçta tuning sonrası tüketim %kaç oranında düşer? Performans olarak araç 115'ten kaç beygire çıkıyor?
     
  18. labienus

    labienus Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Eylül 2010
    Mesaj:
    32
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    hoşgeldiniz can bey kardeşim
     
  19. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Hoşbulduk teşekkürler :)
    Merhaba, tüketim %10 civarında düşüyor fakat bu sabit kullanım için verilen değer. Performans olarak ise +28-30ps civarında olan artışla hiç sorun yaşamazsınız.. 143-145ps civarı problemsiz olur.

    Yalnız yakıt olayında belirtmem gereken hususu bir örnekle açıklayım.

    İstanbul Ankara arasında hiç trafik yol çalışması vs. olmayacagını varsayalım ve 100 km sabit sürate cruise kontrolümüzle sabitleyip gidebildiğimizi düşünelim. Orjinalinde 6 litre yakan aracımız chip tuningten sonra 5.3-5.5 litre tüketecektir aynı kullanım şeklinde.

    Birde yine aynı yolda devamlı dipgaz yaptığınızı varsayalım.. Yani gazdaki ayak pozisyonunu hiç sabit tutmadan devamlı dipgaz ve fren yaparak yol aldığımızı ve süratimizinde 160-180 arası olduğunu düşünelim orjinalinde 9 litre gibi olan tüketim chip tuningten sonra 9.4-9.5 litreye çıkar.
    Bunun sebebide rampalarda ve ara hızlanmalarda orjinaline göre çok daha iyi hızlanan ve tırmanan aracınızın kullanacağı güç için ihtiyacı olan yakıtı almasıdır..
    Fakat şu ana kadar yapılan araçların sahiplerinin %60-70 i agresif yani dipgaz diye tabir ettiğimiz şekilde kullanıyor ve yakıttan şikayetçi olan yok..

    Umarım açıklayıcı olmuşumdur iyi günler
     
  20. yusuf yılmaz

    yusuf yılmaz Sürücü

    Katılım:
    26 Eylül 2010
    Mesaj:
    60
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    merhaba
    siz bu değeri yani 143-145 ps değerleri ölçüpmü veriyorsunuz ve tork ne oluyor düz viteste
    yazılımla daha yüksek değerlere çıkan arkadaşlar var 160 ps gibi eğer bu değerler yazlımla olabilecek şeyler ise zararları nelerdir
     

Bu Sayfayı Paylaş