10 Kasım LPG KABLO

Baskı-Balata ve Bilyesi Değişimi(Baskı Balata Değişim Paylaşımlarını Buradan Yapalım)

'Araç Bakım & Boya Koruma & Detailing & Detaylı Tem' forumunda heh tarafından 12 Temmuz 2014 tarihinde açılan konu

  1. aldurur

    aldurur Acemi Sürücü

    Katılım:
    11 Ağustos 2013
    Mesaj:
    32
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    gaziantep
    Gerçek Ad-Soyad:
    ali bey
    Araç Modeli:
    2006
    baskı balata değişiminden sonra debriyaj pedalı çok yumuşadı vites değişimleride çok rahatladı,üst merkezi değiştirmedim.
     
  2. okuma35

    okuma35 Ralli Pilotu

    Katılım:
    22 Ekim 2013
    Mesaj:
    1.147
    Alınan Beğeniler:
    532
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    OKUMA
    Araç Modeli:
    artık saab 9.3 sahibi :)
    hakan bey rionun baskı balatası 1,6 ceratoya uyumlumu ?
     
  3. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    1.5 dizel motorla 1.6 dizel motorun baskilar farkli ben degistirirken sormustum sebebini soylediler fakat aklimda kalmadi
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Memnuniyetinizin devam etmesini dilerim.Hayırlı olsun.Güle güle kullanın aracınızı.

    Maalesef Mahir Beyin dediği gibi uyumlu değil.Tork farkı ve şanzuman / motor farklılığı/yapısı yüzünden uyumlu değil.
     
  5. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.295
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    Cerato accent , matrix, getz ayni imis bana alir iken soylediler.
     
  6. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.295
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    [​IMG]
    Referans valeo teknik detaylarinda var.
    Cerato 1.6 crdi aracinin
    Linkli yani ayni tip baski balataya sahip araclari sectiginizde bu araclari veriyor valeo yedek parca e katalog teknik referanslari
    http://www.valeoservice.com/html/turkey/tr/
    Sag ustte web katalog da aracinizi ve motorunu seciniz ilerleyiniz
     
  7. Köksal

    Köksal Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    119
    Şehir:
    Kartal
    Gerçek Ad-Soyad:
    Köksal
    Araç Modeli:
    Focus Collection TDCI
    Üst merkez boşluğu devam edecek ama balata yeni olduğundan vites geçişi sorunsalı olacak, ayni şekilde temmuz başından beri kullanıyorum.
     
  8. ceratodream

    ceratodream Ralli Pilotu

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    4.215
    Alınan Beğeniler:
    1.295
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yıldırım yıldırım
    Araç Modeli:
    Cerato
    Cok bisi degil 45 tl merkez.
    Vitesler gecer cirtlama yapar.tahmini merkez omru 100.000 km de ariza yapiyor.icinde kucucuk lastik var o yag kacitiyor.
    Bunu debriyaj pedali arkasindaki pistonun yag terinin uzerine yapisan tozlarla hemen anliyorsunuz zaten koksal
     
  9. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bugün aracımın şanzıman yağını değiştirdim ve bu sefer doğru yağı koydum sanırım.:)

    Araba eski yağ süzülene ve babamın 93 hyundai excel ine valf ayarı yapana kadar yaklaşık 45 dakika liftte kaldı.Motor ve şanzıman soğuktu.

    Yeni yağı özel bir aparat ile koyduk.Aparatı kendimiz yaptık.

    Aslında tulumbada var dı ancak en ufak bir zayi edilecek yağa ve tulumba da kalmış olan yağ karışımına tahammülümüz olmadığı için 2 lt yağı 20 dk kadar bir sürede şanzımana koyduk.

    Temmuz ayının başında konu açıp baskı balata değişimi ile bu konuda paylaşımda bulunmuştum hatırlarsanız.O zaman varilden koyulmuştu yağ ve faturada castrol 75w85 yağ koyuldu diye kayıtlara geçirmişlerdi.Fiyat 32 TL idi.2 litre 32 tl.

    Daha sonra aks lastiği yırtılınca o şanzıman yağının bir kısmı dökülmüş ve ben castrol bulamadığım için tüm yağı elf 75w80 ile değiştirmiştim.Onu da yeni bir konu açarak sizlerle paylaşmıştım;

    http://www.kiaclubtr.com/threads/ceratomun-aks-dış-körüğü-yırtıldı.6321/

    Aslında baskı balata değiştiği günden beri arabada özellikle devir 3000 rpm civarında ve ayak gaz pedalından çekili iken gelen fazla sesten şikayetçi idim.Bu ses beni rahatsız ediyordu.
    Ben çok araştırdım bu sesin nedenini.Ön tarafta izolasyon ve zemin kaplamalarını bile inceledim. Ancak delik ve ya ses alabilecek hiçbiryer yoktu.Sonra şüphem kuvvetlenince ve havalar sıcakken ortaya çıkmayan,hava soğukken ilk çalıştırmada debriyaja basınca kesilen ve debriyajdan ayagı çekince gelen ses şüphelerimi kuvvetlendirdi.Buluşmada bundan bahsetmiştim.Nu ses motor ve şanzuman ısınınca kalmıyordu.
    Buradan yola çıkarak bende aracın kitapçığına baktım.API GL4 75W90 yağ öneriyordu kitapçık.Oysa ben aks körüğü yırtıldığında bu duruma dikkat etmemiştim.Buna bir sebepte dükkanların kapanmak üzere olması idi.

    Ben de daha önce iyice araştırdığım castrolün soğuk çalıstırma ses kesme performansı ve senkromeç ömrünü uzatan,az tortu oluşmasını sağlayan hemen hemen her araca uygun düz vites yagı castrol syntrans 75w90 multivehicle aldım ve araca koydurdum.

    [​IMG]

    Şanzıman 2 lt yağ alıyor.Dıbinde 30 50 ml kadar yağ kaldı.Hortumdan süzülen yaği tekrar kutuya boşalttık.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Özellikle doldurma seviye kontrol tapasının olduğu yeri çok fazla sıkmamanın önemli olduğunu, aşırı sıkılan o bölgenin et kalınlığı fazla olmadığı için bazen çatladığını ve kaynakla onarım işlemi için şanzumanın mutlaka indirilmesi gerektiğini Yusuf Ustadan öğrendik.Siz siz olun orayı fazla sıktırmayın.

    [​IMG]

    Sonuç olarak ilk intiba iyi.O ilk soğuk çalıştırmada duyduğum ses belli belirsiz geldi.Motor devrini 4000 e kadar çıkardım ve ayağımı gazdan çektim.O şikayetçi olduğum ve dikkatimi çeken ses kalmadı.Baskı balata değiştirmeden önceki haline döndü durum.

    Tabi uzun süre kullandıktan sonra tecrübemi paylaşırım. Zamanla daha iyi fikir oluşur.

    Yağın litresi 30 TL.

    İşçilik özel aparatla uzun zaman aldığından 20 TL.
     
    Mahir bunu beğendi.
  10. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Hayırlı olsun abi
     
  11. KAPSHY

    KAPSHY Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Ekim 2013
    Mesaj:
    3.735
    Alınan Beğeniler:
    1.234
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Tolga KAPŞIGAY
    Araç Modeli:
    KİA RİO 1.4 crdi hb (2013)
    Hayırlı olsun abi

    Tapatalk..
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim kardeşlerim.
     
    KAPSHY bunu beğendi.
  13. jeolog

    jeolog Usta Sürücü

    Katılım:
    31 Ekim 2014
    Mesaj:
    709
    Alınan Beğeniler:
    400
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Akın BATMAN
    Araç Modeli:
    2007 Rio Crdi Hb Advance
    Çok güzel ve faydalı bir paylaşım. Hayırlı olsun bu arada.
     
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim.
     
  15. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Hayırlı olsun abi guzel olmuş,bende bu yağdan koydurtmak isterim


    iPhone5 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  16. halilefe

    halilefe Sürücü

    Katılım:
    30 Nisan 2013
    Mesaj:
    232
    Alınan Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İSTANBUL kartal
    Gerçek Ad-Soyad:
    Halil ÖZÇAKIR
    Araç Modeli:
    CERATO 2007 1.6 EX DSL NB ADVANCE
    [​IMG]
    benim ki 1.6 crdi 85 kW 1582 cm³ , yani aralık 2008 de piyasaya çıkmış iyi öğrendik bilgi için sağol Metin abi
     
  17. meto007

    meto007 Acemi Sürücü

    Katılım:
    15 Şubat 2013
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin ARSLAN
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5 CRDI
    Selamlar,

    Bende aracı aldığımdan beri herhangi bir baskı balata kontrolü yapmadım. aracı 71binde aldım şuan 138bin'e geldim. maşallahı var daha balata sorun çıkarmadı ama debriyaj çok aşağıda kavramaya ve sertleşmeye, bazen vites geçişlerinde soruna, geri geri yokuş yukarı çıkarken baya bir titremeye başladı.

    belli bir süre sonra değiştirmeyi düşünüyorum ama şöyle bir durum var, baskı balatanın bitmesine yakın, devir saatin yavaş yükselmesi gibi bir sorun yaşayan oldu mu? tamam baskı balata biterken devir saat yükseldikçe hızlanma yavaşlaması görülen bir durum ama sanırım benim farklı bir sorunum var.

    özellikle yokuş yukarı çıkarken, yada yokuşta dur kalk yaparken o devir saati acayip yavaş yükseliyor. en alttan 2500'e gelirken baya bir zor yükseliyor. sonrasında toplarlıyor. bu durumda yine balatayla ilgili bir durum mudur?
     
  18. meto007

    meto007 Acemi Sürücü

    Katılım:
    15 Şubat 2013
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin ARSLAN
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5 CRDI

Bu Sayfayı Paylaş