Selamlar, Benim 2015 model Kia Rio 1.4 dizel aracım var. Araç 57 binde ve yetkili servis bakımlıdır. Motor gürültüsü sebebi ile tam 4 kere Avcılar'daki servise götürdüm. İlk götürdüğumde zincir setleri ve kasnakların değişmesi gerekiyor dediler ve garanti kapsamında değiştirdiler. Sonra bu gürültü ara sıra ve gelende 1000-1500 devir aralığında yapmaya başladı. Hatta sorun olduğunda devir saati gazı bıraktığında biraz hızlı düşüyor. Bazende direk traktör gibi çalışıyor. Çokta titreme tapıyor, bu titreme direksiyon ve pedallar gibi unsurlardan rahatlıkla hissediliyor. Sonra 2 kere daha bu şikayetle bıraktım ancak hiç bir şey yok deyip geri gönderdiler. Son götürdüğumde de motor ustaları ile tura çıktık ancak kahretsin ki hiç sorun vermedi o zaman. Bende tabi sorunu ispat edemedim. Ancak sorunu ispat etmek zorunda kalmam da başka bir saçmalık tabi. Çünkü çok kez aracı onlara bıraktım ve hiç sorun bulamıyorlar. Ben ise araca günde iki defa binsem muhakkak gürültüyü birinde duyabiliyorum çok rahatlılıkla. İşin daha vakimi o kadar teknolojik çalışıyorlar ki ara sıra bu sorun oluyor diyorum ancak sorunu biz duymadan bişey yapamayız diyorlar. Çelik motora yazdım durumu servisin dediklerini bana aynen yazdılar. Çok yardımcı oldular sağ olsunlar. Valla beni araçtan soğuttular. Benim gibi Avcılardaki servisten mağdur olan var mı ? Yada benzer bir motor sorunu ile karşılaşan ve sorununu yetkili serviste giderebilen var mı diye sormak istiyorum. Tabi sorununu giderdiği serviside paylaşın ki benide kurtarmış olun. Teşekkürler.
Çok geçmiş olsun bu tarz durumlar gerçekten insanı çok strese sokuyor. Yazıyı okurken aklımdan şu geçti bu arkadaşlar İstanbul gibi herşeyin ellerinin altında olduğu kaliteli ustaların olduğu yerlerde böyle sorunlar yaşıyorsa bizler nerdeyse usta demeye bin şahit isteyen kişilerin olduğu yerde tamamen şansa takılıyoruz.
Gecmis olsun, Benim daha once Golf aracımda basıma gelmisti, Sabah ilk calıstırmada vıykkk diye 30 sn suren tatsiz bir ses geliyordu, Tabi servis e goturdum orda o sesi yapmıyor, Arabayı bırak dediler bıraktım tabi orası gurultulu yada arabayı cekiyorlar soguk calısma olmuyor teshis edemediler, En son rica minnet ustayı servisten aldım aracı park ettigim yere goturdum ve sesi duydu, Tamam trigger dedi Sorunu cozduk, Olaya bir de usta yonunden bakın geldigi iddia edilen ama gorulemeyen belirtiler, Nasıl teshis koysun da cozsun, En guzeli sizin video cekmeniz , usta o sekilde soruna dogru teshis koyabilir, Size yardımcı olabilir,
Merhaba, Şu şekilde teşhis koyabilir. Örneğin bu araç 3-4 gün serviste kaldı bu zaman zarfında sorun çıkartmaması mümkün değil çünkı bendeyken 2 saat ara ile bile farklı çalışıyor. Başka bir yöntemde yakıt sistemi unsurlarını kontrol edebilirler. Teknoloji şu an o kadar ileriki enjektörlerden subaplara ve elektrik sistemine kadar her şeyi lontrol etmek için ekipmanlar var. Tabi niyet olmadığı için çağ dışı bir şekilde motoru bir kere çalıştôrıp ses dinlemeye çalışıyorlar. Ustanın kendi kulağına göre sorun yoksa sorun yok oluyor. Kaldıki bu eski yöntemleri 2 sene sanayide çalışıp kendine tamir hane açan herkes yapıyor zaten. Ben 3 kere aynı sorundan aracı yetkili servise götürüyorum hiç utanmadan motoru dinledik sorun yok diyorlar. İşte esas sorun burda başlıyor motor dinlemek nedir? Bende motor dinliyorum ustalığa başlıyayım o halde değil mi? İşin nasıl yapılması gerektiğini bilmiyorlar yada işlerine böyle geliyor maalesef yurdum insanının.
Tekrar Merhaba, Sanırım sonunda Kia servislerine sorun olduğunu kanıtladım, biraz daha zaman geçseydi bu servislerin sayesinde zaten ben usta olup kendi aracımı tamir edebilecek hale gelecektim Kia Avcılar Ersu servisine defalarca aracımı götürmeme rağmen motoru dinledik sorun yok demişlerdi. Bende işinde uzman özel servislere götürdüm mecburen aracı. Tabi aracın motoru garanti kapsamında olduğu için sadece yüzeysel inceleyebildiler ancak bu şekilde bile incelediklerinde mazot kaçağı olduğunu buldular ve bana gösterdiler. Aracım bu nedenle düzensiz, titreşimli ve gürültülü çalışıyormuş. Bende bu bilgi ile Eresin Topkapı servisine gittim ve kaçağı giderdiklerini söylediler. Tabi ben sorunun nerede olduğunu Eresin Topkapı servisine söylemeseydim bulabilecekler miydi bilemedim şu an çünkü Avcılar Ersu servisi bulamamıştı 4 kere servise götürdüğüm halde. Aracı daha yeni aldım servisten bir hafta test ettikten sonra anlayacağım sorun kalmış mı kalmamamış mı olduğunu. Avcılar Ersu servisine toplamda bu sorun nedeniyle 4 kere götürmeme rağmen sorun yok demeleri de Kia servis ağının ne kadar sorunlu olduğunu gösteriyor. Hatta Avcılar Ersu servisi hiç sorun yokken tiregger setimi 57 bin km. De değiştirdi. Hiç yok yere araca 3500 TL kadar tamirat kaydı işledi. Tabi Kia'nın servis ağının bu kadar sorunlu olma sebebi tamamen Çelik motorun sorumsuz distiribütörlüğündendir bence. Herkese buradan çağrı yapıyorum, Kia araçları kaliteli bence ancak Çelik Motor ve taşören servis ağı bir fiyasko.
Cemil bey, İşinde uzman özel servisler neresi ? Gidip memnun kaldığınız özel servisi yazarsanız, benzer sorunları yaşayan arkadaşlara yön göstermiş olursunuz.
bu tip konularda genelleme yapmamanız gerekir. işlemi yapan servis ile alakalı bir problem varsa zeten bu durumu bildirebileceğiniz. bir müşteri ilişkileri bölümü var.. bir işlemin faturası bütün servislere kesilemez.. işlemi yapan servis ile aranızdaki diyalogları biz bilemeyiz. . eğer haksız yere zincir setinizin değiştiğini düşünüyorsanız bunu da merkeze bildirin. ama bu tip işlemler sizin onayınız olmadan ve tamirat sonucunda sizin onayınız ile kapanış yapılmadan faturalandırılmaz.
Herkese Merhaba , evet "bu tip işlemler sizin onayınız olmadan ve tamirat sonucunda sizin onayınız ile kapanış yapılmadan faturalandırılmaz." ancak usta olarak gördüğümüz insanlar "sorun bundan kaynaklanıyor" dediği zaman biz de ister istemez güvenerek onay veriyoruz. Yine aynı servis'te bana da arka frenlerin kampana olduğunu söyleyip dişlilerin zarar gördüğünü ve balataların eridiğini söylediler. Bunun için 800 TL masraf çıkarttılar. Orada yaptırmadım. Başka bir servise götürüp durumu anlattım, arkada kampana değil disk olduğunu, balataların da çok fazla erimediğini söylediler. Biraz vicdan olmalı insanda gerçekten. Bizler kullanıcı olarak bu tip şeyler yaşadıkça yetkili servislere ve orada çalışan ustalara karşı olan güvenimiz yok oluyor maalesef.
Aynı konuya geliyoruz. sizin problem yaşadığınız ortada. işlemi yapan servisin hatası tüm servis ağına kesilemez. bu gıybet olur. bir yer ile sorun yaşıyorsanız şikayet edersiniz. gereken yapılır. artık sistem müşteri memnuniyeti üzerine. taşeron servis ağı fiyasko demişsiniz.. örn beni tanıyormusunuz. ya da farklı şehirlerde servisleri denediniz mi? genelleme yapmak yanlıştır. bir nevi böyle yazı yazmak diğerlerinin ekmeği ile oynamaktır. sanayideki esnafların çoğu yetkili servis çıkışlıdır. belki bir kısmı sizin beğenmediniz servisten ayrılıp dükkan açmıştır. servislerde herşey faturalı yapılır. garanti verilir. işlem bitince aracınızdan çıkan parçaların eskilerini araca koymaları gerekir yada size göstermeleri. bunlar tamamen şeffaf olmak içindir. yada araçta problem varsa örn disklerde görmek isterseniz size aracın üzerinde gösterirler.