10 Kasım LPG KABLO

Araç Gücünü Yükseltmek

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda gisven tarafından 23 Aralık 2010 tarihinde açılan konu

  1. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Sürtünme, hareket eden parçaların hareketini yavaşlatan karşıt bir kuvvettir. sürtünmeyi azaltmadığınız sürece verim artışı beklenemez.

    Piyasada sürtünmeyi azalttığı ve hatta aşınan yerleri doldurarak kompresyon basıncını yükselttiğini söyleyen birçok ürün satılmaktadır. Bu gibi ürünleri kullanmadan önce motorun yapısını ve bu ürünlerin içeriğini bilmek gerekir. Bilinçsisce kullanılan katkılar yüzünden ilk zamanlar faydalı gibi görünen ürünler ilerleyen zamanlarda motora ciddi zararlar vermektedirler.

    Bu ürünlerin içeriğini araştırdığınızda hemen hemen hepsinde başta motora zararlı TEFLON (PTFE) olmak üzere daha birçok kimyasal katkı bulunmaktadır. Bu gibi kimyasal katkı maddelerini satanlar derki... "aşınan yerleri doldurarak motorun ömrünü uzatır, kompresyon basıncını arttırır" derler. Düşünün birkere aşınan yerleri dolduran bir kimyasal madde 4-10 mikron arasında süzme kapasitesi olan filtreler başta olmak üzere, yağ kanallarını ve yağın dolaştığı hidrolik subap iticilerini, CVVT ve VTEC gibi subap zamanlamalarını değiştiren ve yağ basıncı ile çalışan bu sistemlerinde tıkanmasına sebep olmayacakmı. Ya da motorların ilk üretildiğinde ve rektefiye edildiklerinde özellikle silindirlerde yağ filimi tutunabilsin diye çizilen honlama çizgilerini ortadan kaldırmayacak mı? Hani bu konuda bir de diyorlar ki zaten motor rektefiye gerektiğinde kullanırsak ne kaybederiz öyle yada böyle motoru yaptıracağız nasıl olsa... işin aslı öyle değil. Motor bitmiş olsa da konulan kimyasal madde blok içinde, krank içinde, silindir kapağı içinde ve diğer yağ ile çalışan tüm parçalara yerleşecektir. Motor rektefiye edilse bile sonrasında daralan ve temizlenemeyen yağ kanalları yüzünden yağın hat basıncı düşecek ve motor yetersiz yağlamadan kısa sürede tekrar zarar görecektir.

    Ben yıllarca mesleğim gereği bu tür katkı maddelerini üreten ve satanlarla görüşme imkanı buldum. Görüştüğüm tüm ürünlerden sadece bir tanesi bana inandırıcı geldi. Çünki bu ürün diğerleri gibi bir kimyasal katkı maddesi değildi. İçeriğinde motora zararlı hiçbir katkı maddesi olmayan bu ürün bir kimyasal katkı maddesi değil, diğer ürünlerin tamamemen dışında bir nano yağlayıcıdır. BorPower adındaki bu nanoyağlayıcıyı hem kendi araçlarımda kullanıyorum. Hem de soranlara gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum.

    Bu anlattıklarımın ışığında sorunuzun yanıtına gelince motor içerisinde fiziksel olarak görev yapan ve içeriğinde 4-5 nanometre boyutundaki küresel yapıda birbirinden bağımsız hareket eden bor elmas kristalleri sayesinde bir nevi biye gibi görev yaparak sürtünmeleri azaltan BorPower sayesinde sürtünmenin azaltılması neticesinde hem kayıp enerjiyi tasarrufa dönüştürür hem de parçaların aşınmasını azaltarak motorun ömrünü uzatır.

    Arkadaşlar bir ara bu katkılar hakkında merak edilenleri anlatmak için bir konu başlığı açarım. Umarım sizlere faydalı olurum.
     
  2. o1pitbull

    o1pitbull Sürücü

    Katılım:
    10 Şubat 2011
    Mesaj:
    194
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Adana
    vallahiii ayakta alkışlıyor tebrik ediyorum sayın abim. çok teşekkür ederim...
     
  3. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Kulaklarım baya bir çınlamış :) Arkadaşlar şu anda Aralık 2010 dan beri vatani görevimi yerine getirmek için askerdeyim.. Nasipse 20 gün sonra bitiyor görevimiz.. Pek müsait bir yer olmadığı için kısmetimizde çıkan yer çarşıya da kolay kolay çıkamıyorum bu yüzden internetten sizlere ulaşma imkanım pek olmadı.. Osman Bey zaten detaylı olarak açıklamış durumu bende Forumumuzda daha önce birçok konuda açıklama yapmıştım sorularla ilgili.. Hala kafasına soru takılan varsa tabiki severek yardımcı olurum..
    İyi forumlar
     
  4. maden

    maden Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2011
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Arkadaşlar bu remap denilen yazılımları yapan arkadaşlar bu yazılımsal değişikliğin yeniden bilgisayar ortamında matematiksel olarak tahlilinin yapılması için online programlar kullanıyorlar mı? çok merak ediyorum. Çünkü yazılım araca atılmadan önce sanal bir motorda çalıştırılmalıdır diye düşünüyorum. Bu konu aklımı kurcalıyor.. Yani ilk olarak araçta kara düzen denenmesi bana hiç cazip gelmiyor bu işin..
     
  5. baseltuning

    baseltuning

    Katılım:
    8 Eylül 2010
    Mesaj:
    42
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Remapping işlemi kesinlikle tabiri caizse karadüzen yapılacak bir işlem değildir.. Her yeni çıkan motor ve araç türünde chip tuning yapılırken programcı firma kendi AR-GE si ile araçta programları dener ve dyno koşuları yapar.. Daha sonra ideal bir program değeri bulur (ortalama olarak) sonrada yine bunun üzerinde yine limitler dahilinde müşterilerin kullanım tarzlarına göre beslemelerini yapar.. Bunun dışında yeni çıkan bir araca uzaktan bağlanıp program hazırlamak kesinlikle yapılmaması gereken yanlış bir uygulamadır.. Bu yatırım ve bütçeye ARGE ye sahip olmadan program yapılması tamamen TALİH e bağlı olup, Chip tuning gibi araç için çok önemli bilgilerin taşındığı ECU nun değiştirilmesine sebep olan önemli bir işte ŞANS a kesinlikle imkan verilmemelidir..

    Bu yüzden programları biz kendimiz yapmıyoruz fakat hangi motor ve araç grubu ile kimin ARGE si iyi ise onlardan alıyoruz bunun için çalışıyoruz programları.. Ve kesinlikle aracın orjinal programı okunup daha sonra onun üzerinden değişim yapılmalı birebir uyum için..

    Selamlar
     
  6. OTTOMAN6134

    OTTOMAN6134 Acemi Sürücü

    Katılım:
    27 Ekim 2010
    Mesaj:
    31
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    bende bu konuda baya bır dusunmustum aracın beynıne gırıp yapıyorlar bu ıslemı ogrendıgım kadarıyla sınırlandırılan beygırı programla yukseltıyorlar. yalnız kılometre dusurme ıslemıde yapılabılıyormus bu yontemle ben bır an tereddutte bulundum alan kısının aklında orjınalde olsa kılometresı dusurulmus fıkrı gelebılır dıye.
     
  7. maden

    maden Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2011
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Can bey, bilgiler için çok teşekkür ederim.. Peki bu "değişim" ler olarak adlandırdıklarınız nelerdir sizin uygulamalarınızda? yalnızca yakıt haritasındamı uygulanıyor yoksa turbo basıncına da müdahaleniz mümkün mü?

    Anladığım kadarı ile siz hazır yazılımlar üzerinden çalışıyorsunuz yanlışım varsa düzeltiniz..

    Not: Tüm bunlar merakımdan kaynaklı sorular Can bey cevap alabilirsem bir kaç sorum daha olacak teşekkürler şimdiden.. :p
     

Bu Sayfayı Paylaş