Alanya'nın sert yağmurlarında, dolu yağmadıkça 4x4 e almam gerekmiyor 2007 Sorento'mu.. Arazide, çamurda da sık kullanıyorum. 4 çeker modunda aracın manevralarda kasılması çok normal, direksiyonun tam tur halinde manevra yapmak zararlı. Fakat normal karayolu virajlarında 100-110 km nin üstünde süratlerde de sıkıntı olmaz..
Benim aracımda ESP yok. Aracın arkadan savrulma konusuna gelince 8. Ay oldu alalı aracın arkadan savrulması ile ilgili ciddi bir sorun yaşamadım 18 Jant ve 255 55 l8 Yumuşak kaliteli güzel bir lastik kullanıyorum bu sorunu minimize ediyor. önemli olan arkadan itişli bir aracın nasıl kullanılacağını bilmek. Yağmur asfalta ilk değdiğinde Tamamen yerler ıslanıncaya kadar geçen ilk 3-4 dakika hangi araç olursa olsun dikkat etmek gerekli. (Servisin uyarısı'da bu anlar için olmuştur sanırım) ilk kalkış anı tam sağ veya sol dönüşle birlikte yapılıyorsa dikkatli olmak gerekli tork çok yüksek bilinçsizce dip gaz yapılırsa araç savrulabilir. Yani kısaca aracın dinamiklerini bildiğiniz sürece istediğiniz gibi oynarsınız. Drift dahil. yerde , kar- buz olmadığı sürece hiçbir şekilde 4 x 4 'e almıyorum. Arkadan itiş modunda normal veya yoğun yağmurda hiç sorun yaşamadım .
4x4 konumundayken fazla manavra yapılmaz. Özelliklede kuru zeminde ama kar veya çamurda farkedilmiyor kaydığı için. Kuru zeminde sorun oluyor dediğiniz gibi
Paylaşım için Tşk. güzel parkur. küçük keskin taş parçalarıda lastikler için oldukça yıpratıcı lastiklerde durum nasıl küçük kesikler ufak tefek kopmalar varmı. Buna benzer 15. km yolda 4. tane mıchelın asfalt lastiğim doğranmıştı sonra At lastik sahibi oldum Competus'un yol tutuşu iyiymiş .Pilotajda çok iyi bu arada hakkınızı verelim.. maşallah.