10 Kasım LPG KABLO

2014 Yeni i10 Test sürüşü ve Foto Galeri

'Diğer Modeller' forumunda Tülin tarafından 30 Kasım 2013 tarihinde açılan konu

  1. Tülin

    Tülin Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.136
    Alınan Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Hyundai Assan güncellenmiş i10'u hafta sonu test sürüşü için Serdar'a verdi. Bugün ve yarın araç bizde, size bir bayan gözüyle ve fotoğraflarla aracı tanıtmaya çalışacağım ama anlatılmaz yaşanır :) Sizlerin çoğunu tanıyorum, bu yüzdende resmi olarak yazmak istemiyorum. Çünkü o samimiyetin, inandırıcılığın kaybolduğuna inanıyorum.

    Emanet malı kullanmayı sevmediğim için ana yolda kullanmak istemedim. Riva yolu benim için çok uygundu. Araç düz vites olunca ve bende otomatiğe alışkın olduğum için riske atmak istemedim. İlk önce teknik bilgi vermeye çalışayım, çünkü çok kısa sürecek. Serdar detaylı bilgiyi verir zaten. Motoru küçük olmasına rağmen gerçekten çok güzel yokuş çıkıyor, tabii düz vites araç olduğu için bunun etkisi de varmış. Araç çok büyük olmadığı için park etme olayı kolay olması gerekirken, geri görüşü bana biraz kısıtlı gibi geldi. Uyarı sistemi üzerine takılı olsaydı çok güzel olurdu. Arabada gerçekten hayran olduğum özelliklerinden biri direksiyon. Yok böyle bir şey cidden çok yumuşak ve hız yükseldikçe ona göre kendini ayarlıyor. Yeni i10'u denerseniz ilk bu olayı hissedeceğinize eminim. Cam fıskiyeleri cama dağıtarak püskürtüyor, görüşü sanki biraz engelliyor yada dikkat dağıtıyor diyelim. Belkide alışık olmadığım içindir.

    Gelelim görsellik ve ince detaylara :) Bu kısmı sayfalarca yazıp, yorum yapabilirim ama korkmayın uzatmayacağım. Ön konsol, kapı içleri ve koltuklar birbiriyle çok güzel bir uyum sağlamış. Tabi iç rengi zevk meselesi ama farklı renkler seçenekleri de var. Arabaya gerçekten ayrı bir hava katmış. El freninin olduğu orta kısımda bardak ve telefon koyma yeri düşünülmüş. Yan kapılarda bez, su vs. koyduğumuz bölümün bir tarafı geniş tutulmuş. su şişesini sıkıştırmak zorunda kalmazsınız. Arka camları da biraz daha genişletselermiş daha da güzel olurmuş, arka koltukta oturanlar için bu bir dezavantaj olabilir.

    Aracın rengi ise tek kelimeyle mükemmel, ben çok beğendim. Yani uzun lafın kısası bu aracı bayanlar da çok rahat kullanabilir. Vites, debriyaj, fren ve direksiyon oldukça yumuşak. Güzel, rahat ve konforlu yani havalı bir araç. Artı ve eksilerini her şeyi yazdım, şimdi sıra resimlere geldi :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

     
  2. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Gerçekten çok şirin bir araç.Teşekkür ederiz Tülin Hanım paylaşım için.
     
  3. Tülin

    Tülin Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.136
    Alınan Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Bu şekilde araçların tanıtımının yapılmasıda çok güzel. Başka sitelerden alacagımıza fotograflarıda kendimiz çektik. Hyundai Assan bu konularda son zamanlarda forumla çok ilgili ve iletişim halinde. Keşke Kia motorda bizim forumumuza destek verseydi.
     
  4. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Arka Frenler Disk VW Ciler bilmez :cool:
     
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Keşke Destek verseler Tülin Hanım.Ama Assan olayı çözmüş.Bir yerde burası tüketicinin kürsüsü.Tüketici memnun mu,istekleri neler,araçların kullanım ve tecrübeler sonrası gerçek anlamda memnuniyet geri beslemesi.vb.vb şeklinde bu listeyi uzatabiliriz.O kadar kişinin fikir belirttiği bi kullanıcılar platformunda yazılanlar satış stratejisinden,servis kampanyalarına kadar doğru kararlar alınmasına yardımcı olur.

    Böyle bir araç tanıtımı bana sorarsanız otomobil fuarları kadar ilgi çeker ve normal 500 mt lik test sürüşlerine göre gerçek anlamda bir fikir oluşturur.Gerçek teste ise insanlar gerçek itimat duyarlar.En iyi reklam da Hyundai sahiblerinin çoğunlukta bulunduğu, ya da hyundai i10 alacakların bakacakları ilk yerde hctr de tanıtım yapılarak olabilir.
     
  6. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    :D :thumbup1:

    Bunu mail olarak çelik motora copy-paste yapmak lazım ;)
    :thumbup1:

    Bu arada paylaşım için teşekkürler Tülin hanım:thumbup1:
     
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Teşekkür ederim Ufuk Bey.;)
     
  8. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Ben daha araştırmıyorum Hyundai i10 bizim için 10 numara 5 yıldız bir araç , Tülin hanım da beğendiyse validemde beğenir , bayanların bakış açısı önemli . Ben aracı alır almaz kapı kollarını gövde rengine yan aynaları ve kapıdaki aksesuarı kontrast bir renge boyatmayı düşünüyorum misal füme vişne çürüğü , açık mavi - beyaz , beyaz - açık mavi gibi gibi ;)
     
  9. Tülin

    Tülin Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.136
    Alınan Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    İç rengini değiştirebilirsiniz :)

    [​IMG]

    birde artılarını ve eksilerini yazdım. Benim için arka görüş biraz sıkıntı oldu :)
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Yakışır biraderime ve validesine.Hayırlısı olsun be biraderim.:thumbup1:

    Renk olarak bile insana seçim hakkının verilmesi beğenin yanında istek ve saygı da doğurur.Hyundai Türkiye gerçekten şu anda Hyundai motors un tekerlek izinde gitmeye başlamış bana sorarsanız.
     
  11. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Merhaba arkadaşlar, Hyundai Assan'dan 2 günlüğüne aldığımız i10 1.0 Style test aracı ile ilgili bayan yorumlarını okudunuz. Araç hakkında teknik yorumları da ben açıklamaya çalışacağım.

    Dış Mekan :
    Özellikle arka far dizaynı ve spolier çok dikkat çekici. Ön panjur araca spor bir hava katmış. Style paket üzerinde 14" jant var ancak alaşım değil. Aracın güzel görüntüsünü sac jantlar maalesef bozuyor. Fabrika çıkışı üzerinde gelen lastikler kesinlikle değiştirilmeli, yol sesi almayan araçta satıha bağlı olarak uğultu duyulmasına neden oluyor. Test güzergahı boyunca sessiz asfalt olan satıhlar harici oldukça rahatsız oldum. 14 Jant ve dar tabanlı olduğu için alacak arkadaşlara ilk iş yumuşak hamurlu lastikle değiştirmelerini tavsiye ederim, zira bu ebattaki lastikler oldukça ucuz. Aracın altı çok alçak değil ancak ön tampon altı karlığı sürttüğüm yerler oldu. Tabii bunda yumuşak süspansiyonlarında etkisi var.

    İç mekan :
    Bir erkeğe göre fazla renkli kaçmamış desem doğru olur sanırım :) Bence renkli kısımlar ayarında kullanılmış, fazla sırıtan bir yer yok. Plastik kalitesi segmentinin üzerinde. Koltukları ve sürüş pozisyonu rahat, arkalar A segmenti olduğu için haliyle biraz dar ama rahatsız edici değil. Bagaj hacmi olarak çoğu a segmenti rakiplerine göre başarılı. Ancak bagajı geniş tutmanın dezavantajı olarak arka cam seviyesi manevralarda biraz sıkıntı çıkartıyor, eşimin getz'i ile kıyaslarsam arka görüşü biraz zayıf. Ön direklerin konumu güzel, koltuğu geriye fazla yatırmadığınız sürece rahatsız etmiyor. Gösterge paneli güzel, direksiyon üzerinden yol bilgisayarı ve multimedya kumanda edilebiliyor. Sürücü tarafındaki cam kumandaları biraz geride kalmış ama alışınca sıkıntı olmaz sanırım. Diğer modellerden alışık olduğumuz içeriden bagaj ve depo açma maalesef yeni i10'da yok. Merak eden olur diye yazayım, bütün düğmelerde led'ler aktif ;) USB ve Aux girişlerinin konumu oldukça iyi.

    Konfor ve sürüş dinamiği :
    Yeni i10 abileri i20 ve i30 gibi yumuşak süspansiyona sahip. Getz/Era 'ya göre süspansiyon konforu oldukça başarılı. 130km hıza kadar çıktım, rüzgar sesi yok ancak lastik uğultusu (önceki maddede bahsettiğim) mevcut. A segmentine göre yolda son derece stabil, elektrikli direksiyonu yüksek hızlarda güven veriyor, manevralarda yine oldukça yumuşak. Stabilize yolda biraz zorladım ama esp'yi ağız tadıyla devreye sokamadım. Sert hamlelerde kafadan kayma bekliyordum ancak spor araç kadar olmasa da araç stabil olarak tepki verdi, arkadan kaymada rahatsız edecek bir şey hissetmedim. Yani çok yüksek hızda olmamak kaydıyla kontrolü stabilize yolda bile kaybetmek bu araçta çok zor diyebilirim. Asfalt yolda virajlarda yumuşak süspansiyonuna rağmen çok yatmıyor. Frenajı oldukça başarılı, hatta megane gibi rahatsız edici diyebilirim. Ayağınızı fren pedalına koyduğunuz an sert tepki veriyor araç, çok düşük hızlarda bu beni biraz rahatsız etti açıkcası. Belkide 1700kg sonata'dan sonra öyle hissettim, biraz daha kullansam alışırım belki :)

    Motor performansı ve Yakıt :
    İşte testin en hoşuma giden yeri. 2400cc 170HP sonata'dan inip i10'a binince çok sıkıntı çekeceğimi düşünüyordum. Ancak yeni i10 998cc'lik 65HP motoru ile harikalar yaratıyor. Motoru üst devirlerde çok güçlü, gaz tepkilerine anında cevap veriyor. 2000 devir civarı gaza yüklendiğinizde valf sistemi nedeni ile değişen motor sesi vtec kadar olmasada tam bir spor araç hissi veriyor. Tabii ki bu motordan çok fazla performans beklememek lazım ancak hacmine göre sunduğu performans oldukça şaşırtıcı. Daha önce kullandığım Corsa Eco'nun üzerindeki 1000cc motordan performans olarak daha tatminkar. Yakıt tüketimi oldukça iyi, test sırasında fabrika verisi olan 4 litrenin altına inmeyi başardım, tabii bunun için 80-85km sabit hızla gitmek gerekiyor. Kozyatağı - Kavacık arasındaki tüketim değerim 100km'de 3.8litre. Acarkent (giriş kapısındaki ışıklar) - Riva arası 75-80km sabit hız ile 100km'de 2.8litre değerini alabildim (rakım farkı). Tabii bu değerler dikkatli kullanım ile elde edildi. Riva sonrası stabilize yollar, bol virajlı ve iniş çıkışlı köy yollarının ardından poyrazköy yolu üzerindeki ortalama tüketim değeri 5.3 litre (karma tüketim denilebilir).
    Şehiriçi olarak fabrika verisi 6.0 litreyi maalesef yakalayamadım, kozyatağında kaza olduğu için bağdat caddesinden Atatürk caddesine sıkışık trafiğe girdim, araç 7.0-7.5 litreleri gördü haliyle :) Bence yinede şehiriçi için oldukça başarılı. Güvendiğim bir not olarak Onur Koray'ın testi baz alınabilir, 6.5 Litre ile tamamlamıştı. 1200cc'lik versiyonu bence şehiriçi daha başarılı değerler elde edebilir. Otomatik şanzıman seçeneğinde bu değerlerin artacağınıda unutmamak lazım.

    Sonuç :
    Bence A segmenti araç almayı düşünenlerin kesinlikle test sürüşü yapması gereken iddialı bir araç, fiyat/performan/donanım olarak rakiplerinden kesinlikle önde. A segmenti gibi giriş seviyesi araçlarında günümüzde bu kadar dolu ve konforlu olması rekabetin ne kadar kızıştığını bir kez daha göstermiş oldu bana.

    Eksileri :
    * Geri görüş açısı
    * Uzun yolda yorabileceğini düşündüğüm 5. vites şanzıman oranı, araç 3000devirde 100km civarı bir hızda
    * Üzerinde gelen lastikleri (Continaltal ContiEcoContact, aradım başka marka araçlarda da benzer sıkıntısı olanlar var. Ben yinede yarın lastik havalarını kontrol edeceğim)
    * Sac jantları

    Test güzergahımız :
    [​IMG]
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Serdar Bey çok güzel bir açıklama yazısı olmuş.İşte bir daha belirtmek isterim ki Çelik Motor da Assan dan bu konuda feyz almalı.Gerçek test bu şekilde uzun uzadıya yapılmalı.Serdar Bey in bu anlatımından sonra artık sen bu arabayı bence alırsın Murat:)
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 1 Aralık 2013
  13. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Dış rengi seçerken iç renk seçimini hyundai bizim için yapmış bulunuyor :D Beyaz alıpta tarçın yada mavi seçemiyoruz orda bir handikap var , ben en çok tarçını sevdim iç renkte bej biraz ucuz tonda kalmış hoşuma gitmedi hal böyle olunca dış renk olarak cam göbeği , tarçın ve çakıl gri arasında seçim yapmalıyız . Tülin sen olsan hangi rengi seçerdin yazıda çakıl griyi çok beğenmişsin ama tarçın ve cam göbeği alım kriterin olurmuydu ?
     
  14. Tülin

    Tülin Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.136
    Alınan Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    bu arabanın rengi çok hoşuma gitti ama iç rengi farklı olabilir. tarçın rengi hafif turuncuya kaçıyor gibi, belki annen sevmeye bilir.
     
  15. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Hmmmm Bejin de tonu kötüydü geriye mavi renk mavi iç kalıyor :p İsteğe bağlı yapsalar ya şunu ...
     
  16. Tülin

    Tülin Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.136
    Alınan Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Mavi rengi görmedim ama onuda beğenmezseniz. direk bu rengi alın:)
     
  17. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Bizim Cerato da bu renkti o yüzden hemen alışırız yavrucağa :D
     
  18. Tülin

    Tülin Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.136
    Alınan Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Annene düz vitesmi alacaksınız? Bunların otomatiğide yapılıyormuş.
     
  19. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Paylaşım için teşekkürler...
    Murat biraderim hayırlı olsun diyelim mi:)
     
  20. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Düz vites düşünüyoruz ben manuele alışığım dedi zaten hill hold da var yanlız otomatiği çok savurgan 9.litre yakıyor basarsan 10-11 rahat :(
    Aralık ayını bekliyoruz biraderim ufak bir indirimde soz konusu :)
     

Bu Sayfayı Paylaş