Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

1.4 crdi rio Yağ Bilgileri

'Rio Forum - Club' forumunda Hederot tarafından 2 Aralık 2014 tarihinde açılan konu

Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.
  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu arada biz F çizgisinin üzerinde yağdan bahsediyoruz. Yağ seviyesi ölçecek teknik bilgiyi çocuk yaşta öğrendik çok şükür.5 lt yağ koyup yağ ısınana kadar motor çalıştıktan ve motoru stop edip 10 dk sıcak yağın süzülmesini bekledikten sonra yağ seviyesi F çizgisinin üzerinde çıktı.Ben onu yazdım siz ne anlamışsınız?

    İsteyen istediği kadar yağ koysun.Eksik ya da fazla.Herkesin kendi seçimi.Ama fazla yağ turbolu araçlara zararlıdır. Geri dönen yağın geri dönüşünü engelleyecek karşı basınç oluşturursanız olay kol çıkarmadan karter infilakına kadar gider.
    Yetersiz yağlama için uyarı lambası vardır.Yağ basıncı düşünce yağ basınç müsiri yoluyla uyarır.Ancak yüksek basınç için hiçbir uyarı yoktur.

    Arabasına fazla yağ koyanları ya da koymak isteyenleri motoru dizayn edenler düşünememiştir.Bu konuyu okurlarsa herhalde bu uyarı sistemini de koyarlar yeni motorlara.

    Basınç nasıl mı yükselir? Fazla yağ koyulursa.
    Nasıl mı? Fazla yağ karter yağsız hacmini daraltır.Hacim küçülünce basınç artar(Kapalı kaplar kanunu )

    Normalde sadece yağ buharını tahliye etmek üzere konmuş karter havalandırma valfleri ve devreleri yağ taşımaya başlar.Turbonun emme hatından yağ intercooler e kadar gider.Çoğu orada birikmeye başlar.Hava ile taşınan kısmı emme manifoldu ile yanma odasına gelir.Valflerden piston kafalarına kadar kalın artıklar oluşur.Yağ ve ya yanmış yağ kalıntıları turbo egzost tarafından türbin üzerine yapışmaya başlar.Turb balansı bozulur.Ses ve sonrasında da zaten yağlama yetersizliği başlayan yataklardaki artan hararete bir de balans problemi eklenir.Yatakların aşınması daha da hızlanır.Bu yazdıklarım sadece hava emiş ve egzost sistemi ile turboya etkileri.

    Artan basınç standart yağlama yağı basıncı ile çalısan yağlama yağı sisteminde karşı basınç oluşturur.Yağın çıktığı ve yağlama yaptığı yerlerde yani yataklarda zaten çalışma sonucu oluşan yüksek basınca ek olarak karter basıncı da karşı basınç olarak eklenir. Yağlama ve soğutma azalır.Çünkü yer çekimi ile serbest olarak kartere süzülen yağa karter basıncı direnç/karşı basınç oluşturur.Yağ akışı yavaşlar.Debi azalır.Soğutma ve yağlama kifayetsizleşir.Eksik yağlama işte o zaman başlar.Bunun için motorda kontrol sistemi mevcut değildir.Sadece düşük yağlama yağı basıncı için uyarı vardır.
    Yüksek için yoktur.

    Dolayısı ile yüksek yağ seviyesi ikaz sistemi olmadığından düşük olandan daha tehlikelidir.
    Sonuç olarak ne gibi zararlar verebilir,
    vereceği zararın en masumu turbo değişimidir.

    Yağlama problemi yüzünden 2.0 yeni kasa spo sahibi üyemizin başına gelenleri aratıp bulduktan sonra okuyabilirsiniz.

    O da en azından sadece mala zarar veren bir durumdur.Kol çıkarma ve karter infilakı cana bile kumanda edebilir.

    Yani tolerans değeri varmış demek ki demekle bitmiyor bu işler.

    Sadece tolerans değil limitler varmış demek ki diyorum ben de.
    Bu da anlaşılmıştır herhalde........
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2014
Konu Durumu:
Yanıtlara kapalı.

Bu Sayfayı Paylaş