10 Kasım LPG KABLO

Sorento Termostat

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda fatboy tarafından 21 Ocak 2019 tarihinde açılan konu

  1. fatboy

    fatboy Sürücü

    Katılım:
    3 Temmuz 2018
    Mesaj:
    182
    Alınan Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Çağatay
    Araç Modeli:
    2005 KIA SORENTO EX PREMIUM OV
    Merhaba,

    Hatırlarsınız daha önce hararet ve su eksiltme hakkında bir başlık açmıştım, hatta kalorifer peteğinden şüphelenip peteği de değiştirmiştim. Araba bazen 500 km hiç sorun çıkarmıyor bazen de 5 km yolda 2 defa suyunu tamamlasam da hararet yapıyordu. Son zamanlarda birkaç gün cep telefonundan bluetooth ile OBD2 bağlı kullandım arabayı. Dikkatimi çeken şey gösterge tablosunda orta çizginin çok az altında, olması gereken yerde olan hararet ibresi sabit duruyor ancak OBD2 üzerinden okuduğum değerler sürekli değişiyordu. An geliyor 84 dereceden 68 dereceye kadar düşüyor, an geliyor 95-100 derecelere çıkıyor. 100 dereceye çıktığında devam edersem gösterge tablosu da yükseliyor ve araç susuz kalıp hararet yapıyor. Bu bilgiler beni termostata yönlendirdi. Orjinal MOBIS termostat aldım ve değişimini de kendim yaptım. Değişim esnasında eskisi ile yenisini yanyana koyduğumda eskisinin açık kaldığını gördüm. Yani kafasına göre kimi zaman açık kalıyor kimi zaman kapalı. Açık kalınca motor geç ısınıyor ya da seyir halinde soğuyor. Kapalı kalırsa da motorda su dolaşmadığı için kaynıyor ve tahliye kapağından 1.1 bar basıncın üzerine çıktığı için suyu atıyor. Termostatı değiştikten sonra bütün sorunlar ortadan kalktı. Şimdi 6 km. yol içerisinde motor normal sıcaklığa ulaşıyor ve maksimum 84 derece minimum 79 derece arasında değişen sıcaklıklarda mutlu mesut gidiyor.. Özetle böyle basit bir parça yüzünden ciddi masraflar açmak üzereydim başıma.. Neyse ki sorunu çözdük. Sırada turbo revizyonu var. Bakalım onda neler olacak.
     

Bu Sayfayı Paylaş