Arkadaşlar merhabalar. aracın 2-3 viteslerde sağa ve sola genellikle keskin dönüşlerde taktak sesi gelmekte. otoparklardan çıkarken keskin yokuş dönüşlerinde örneğin) düz yoldaki normal dönüşlerdede daha az olmakla beraber yine gelmekte. Ustayla yaptığımız bir test sürüşünde aks'larda sorun olduğu bilgisine ulaştık. Usta yarın aracı kaldırıp bakacak tabi ama bu sesler için aksları komple değismek gerekirmi acaba. aks kafası, körüğü vs. parça parça arızalı ise onları değişmek kafi gelirmi? birde orjinal ve yan sanayi arasında fiyat konusunda inanılmaz uçurum var. Yan sanayi kullanmak sadece ömür olarakmı kısa olur yoksa sürüş anında tehlike arz edermi. aks sorunu yaşayan arkadaslardan fikir rica ediyorum.
Geçmiş olsun. Aks başlarını orijinal ile değiştirmeye çalışın. Bu parçaların orijinali yan sanayisinden ucuza gelir uzun vade de.
merhaba, yan sanayi olarak bulduğunuz marka nedir? ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
merhabalar, yan sanayi için fiyat sordum lakin daha marka sormadım. aracı yarın bir kaldırıp nerede sorun var tespit etmeye çalışacağız. ama aks kafası için 70, set için 300-350 civarı bir fiyat aldım. önerdiğiniz marka varmıdır
sabah ustayla beraber baktık aracın altına. sol aks kafasının orda körükte yırtılmalar var. lakin sağ aks içtede kutudan sesler geliyor. usta sol aks kafası ve sağ aksın komple degiştirmenin sağlıklı olacağını söyledi. şuan sürüşe vs. engel teşkil eden bir durum yok. bakalım biraz parça araştırıp yürüyeceğim.
Yırtık olan aksın içinde yağ kalmamıştır. Temizleyip yeni gres basıp boşluk olan aks lalesini torna ile düzeltebilir. Benim de aks lalesi bozuktu torna ile düzeldi ucuz yollu oldu ve orijinal parçayı muhafaza etmiş oldum.
evet parçada yağ gözüküyordu. lakin bunu nereye yaptırabilirim pek fikrim yok. sesinde sağ iç akstan geldiği konusunda ustamın telkini oldu. ustalar tamirden ziyade yenisiyle değisim yapalım görüşündeler.
Haddim değil ama ustanızı değiştirin bu onarım size çok ucuza mâl olacak. Körük en fazla 10 ₺ tutar torna da 50 desek hesap ortada.
Estağfurullah benim sıkıntım şuki akslarım sanırım orjinal. ve yan sanayi ile çözmek çok işime gelmiyor. tamir olabiliyorsa tabi tercih ederim. bir bakayım bakalım.
Orijinal ise kesinlikle tamir yoluna gidin hem milli sermayeye destek hemde sizin cebinize benim 30 bin km olmak üzere tamir edileli bir sorun yok çok şükür.
umut bey siz bu tamir sürecini nasıl geçirdiniz ustaya aracı bıraktınız ve o lifte aracın akslarını söküp yine sanayide tornacılarda tamir ettirdi lastik vs. değisimi vs günün sonunda aracı teslimmi etti. şu yüzden soruyorum. burada bir yoğunluk sözkonusu olduğundan lifte aracı çok tutmak istemiyorlar.
Merhaba ustam sağ aks lalesi sorunu teşhisi koydu sabah erkenden gittim ilk beni aldı sağ sol aks kökten söküldü hemen tornaya gitti dolgu yapıldı ve hemen toplanıp 2 saate teslim edildi. Çok basit bir süreç. Zaten arızalı aks belli.
merhabalar. aracı az önce teslim aldım. Atatürk oto sanayide yaptırdım. aracın 2 aksını da söküp kafaları değiştiler (problem kafalarda imiş) iç akslarda sorun yokmuş sadece gevşeyen kelepçelerini değistirip yağ takviyesi yaptılar. 2 aks muadili parça ile değiştirildi işçilik dahil bana 450 TL'ye mal oldu. sorun kafalarda olduğundan dolayı tamir ettiremedim. Belki pahalıya çözdürmüşümdür onuda bilemiyorum ama hergün 3 kat otopark iniyorum ve çıkıyorum o taktaktak sesi artık kafamda yankılanıyordu dayanamadım