konu başlığı ve konunun açıldığı forum bölümü doğru oldu mu emin değilim kusura bakmayın... sorumdan önce kısa bir özet geçeyim... Tek göz sekman kaynatması sonucu motor yaptırtmama denen oldu…piston-segman, yağ ve devirdaim pompası, sibop takım, yataklar vs. eylül 2017 de değişti... cuma akşamı istanbuldan kartepe ye giderken birden yağ lambası yandı fakat otobanda olduğum için tırların yoğunluğundan vs. arabayı uygun bir yere çekip stop edene kadar sanırım 2-3 dakika geçti ve bu süre zarfında motordan vuruntu benzeri tat tak tak sesler gelmeye başladı...durduğum yerdeki birisi ve aradığım arkadaşımın tespitiyle motoru tekrar çalıştırmadım ve çekici ile istanbula eve geri döndüm... danışmak istediğim kısım= motor yapılalı 15 ay ve 17bin km olmuşken böyle büyük bir problem yaşamam normal mi...sıfır takılmış yağ pompasının arıza vermesi normal mi... Ve esas sorum; motoru yapan ustanın bu arızadaki sorumluluğu nedir sizlerce...???
iyi geceler aracınızı nerde yaptırdıgınızı yazmamıssınız. Yetkili serviste yaptırdıysanız firmadan firmaya degismekle birlikte 2 yada 3 yıl garantisi oluyor Ozel servis ise ikili iliskiye baglı maalesef bir baglayıcılıgı yok.
yaptırdığım yer özel servisti ve 1 yıl garanti vermişti...bu bu bir yıl için farklı zamanlarda alt taraftan ve subap kapak contasından yağ kaçakları oluştu ve bunları ücretsiz halletti... ama yağ pompası hayati bir parça ve bu kadar kısa sürede bozulması ve muhtemelen 4-5 binlik masraf açması çok canımı sıktı... hakkaniyet açısından baktığımızda sorumluluk kimde olmalı sizce...?
Yaptırdığınız yere tekrar gidin. Motoru yapılmış araç 17 000 km de böyle bir hata ve diğer gelişmeler yaşanmaz. YAĞ LAMBASI demek YAĞLANA ve YAĞLANMA sorunu demektir. Motor yapıldıktan sonra araç yağ eksiltiyordu ve siz bunu bilmiyordunuz bu yüzden yağ çubuğunu kontrol etmemenize bağlı eksik yağdan yatak sardı * Önemli soru; eğer eksiltiyorsa 1 yağ değişiminde 1lt yi geçmemesi gerek . Ne kadar eksiltiyordu. Yağ POMPASI kolay kolay arıza yapacak bir parça değildir. EVET kullanım km ye bağlı yorgunluk olur. Ancak kolay kolay hata yapmaz. Bende 170000 de motor yaptırdım. Serviste, 207 000 de sattım . 37 000 km kullandım. 1 yağ değişim aralığında 1 lt eksiltmem vardı. YAĞ POMPAM da değişmedi.! Ayrıca yağ pompasının görevi yağı belirli kanallardan yukarı taşıyıp aşağıya püskürtmek ve gerekli parçaların aşınmasını önlemektir. Takılan parça / lar muhtemelen YAN SANAYİ olabilir. Tekrar aynı yere gidip motoru açtırmadan konuyu müteala edin. ANLAŞIN. Zaten yaptırmak zorundasınız. Parçaları ORİJİNAL MOBİS kullanın. YAPAN usta konusuna gelince, REKTEFİYECİ diye bilinir. SADECE motor yapan işyerleridir. İnce hesaplar ile bu işi yaparlar. Herkes rektefiyeci olamaz. Olanlarda işinin ehli olması gerek. USTANIZ kendi yapmış ise hata kendisinde , yaptırmış ise REKTEFİYECİ de dir. Geçmiş olsun.
Geçmiş olsun, 1 yıl 100.000 km garanti verirler genelde. 1 yılı geçmiş evet ama daha km 17.000 olmuş. Yapmazsa verin mahkemeye süründürün. Bu arada orjinal parça Mobisdir. Üzerinde Hyundai yazıyor diye uydurma sanmayın. Orjinal parçasıdır aracın.
Arkadaslar selamın aleyküm. Araç rio 2012 sedan lpg km 78 bin. Lpgdekende benzindeyken de farketmiyo derinden gelen ve çok az hissedilen bi silkeleme var araçta. Bakım yeni yapıldı. Bujiler değişti. Gören ustalarımız subap erimesi diye görüş bildirdiler. Başına gelen var mı?
Aleykümselam. Öncelikle çok geçmiş olsun. Bana sorarsanız ne kadar uyumsuz olursa olsun 78 binde bir aracın subap erimesi pek mantıklı gelmedi. Olur mu tabi ki olur ama daha çok erken bence... Bobinleri de kontrol ettirin her hangi birinde olan bir arıza da teklemeye sebep olabilir. Tekrar geçmiş olsun. Kazasız sürüşler...
Aracınız 16 v CVVT teknoloji , ortalama 6,5 - 7 D/dk da çalışır Araç 3000 d/dk ya ulaşmadan alt devirlerde cansızdır. Rölantide derinden gelen bir sarsıntı olmaz zorunda .. Subap erimesi demek yakıt artması vuruntu olması, üst devirlerde güç kaybı demektir. Kolay kolay olmaz olursa da ciddi belirtileri vardır. Aynı sorun var diye bende çok araştırdım. ama subap değil. YANILTIYORLAR. Güzel bir açıklama ve örnek var.. http://mutluoto.com/mutlu-oto-blog/63-lpg-ve-subap-erimesi-sorunu
Teşekkürler yorumunuz için. Bobinlere baktık. İzlenecek tüm yolları izledik. Bi usta da motor kulakları değişsin dedi onda kararsız kaldım çünkü mevcut vuruntunun yayılmasını engellemek değil amaç vuruntuyu ortadan kaldırmak. Benzindeyken daha fazla hissediliyo bugün onu farkettim. Subap yanma olayı lpye yapılan yüksek ayardan kaynaklanır dediler. Umarım başka bir çözüm buluruz motor kapağı açılması baya maliyetli olacak çünkü. Siz istanbulda mısınız?
Hocam yorumunuz için teşekkürler. Payalştığınız linki inceledim gerçekten çok açıklayıcı. Rolantide derinden gelen bir ses olmak zorunda mı? Yakıt 60 kuruş civarında. Güç kaybını tam deneyimleme şansım olmadı çünkü aracı alalı 15 gün oldu. Dün kompresyon testi yaptırdım değerler; 11/12/12/12
1.2 cc benzin sarfiyatı 60 kr çok sayılmaz. Benzin için Şİ normal Ş.dış +/- 45-50 civarı olmalı LPG DERSENİZ Ort. 20-24kr aralığı olmalı
60kr Lpg çok bana göre. Ateşleme bobinleri + bujiler+ateşleme kabloları MOBİS olarak değişmeli. Motor yağı 5w30 olmalı (10w40 daha kalındır ve yakıtı arttırabilir.) tekleme yoksa ! zengin karışım kullanıyor. Zengin karışım yada fakir karışım erimeye sebep olabilir. doğrudur. Ama kısa sürede değil. subap dediğiniz at ile deve değil . Motor yapılmıyor. Orijinallikde bozulmuyor. Üst kapak sökülüp subaplar boşa alınıyor 16 subap değişiyor. https://www.parcafilosu.com/40398-supsan-subap-takimi Yinede pek subap yanması olduğunu söyleyemem
bu tartışmalar; aracın silindir kapağı sökülmediği sürece sonuca bağlanmaz , bozuk subaplarla kullanılan araç daha büyük sorunlara gebedir. ilk etapta subap &keçe & conta değişimi ile kurtarılabilecekken geç kaldıkça içinden çıkılmaz hale dönüşür.