merhabalar dün 2 ile bir yokuşa tırmanırken aracın çekmediğini görüp 1.vitese aldım gaza bastığımda araçta bir tartartar sesi geldi ve yokuşu çıkamadı. geri gitti. sonra motordan aşırı bir hırıltı sesi dengesiz yüksek bir ses çıkmaya basladı. (motorsiklet sesi veyahut deviri 3000de tutar gibi (ama devir 900) direksiyonu sağa sola oynatıncada ses küçük dalgalanmalar yaptı. Aracı yürütmedim ve servise çektirdim. Bu sabah ustayla baktık. egzoz manifoldunu patladığını söyledi. Bugün detaylı bilgi verecek lakin sormak istediğim bu manifolt böyle anlık olaylarda patlayabilecek birşeymidir yoksa denkmi geldi. bakalım masraf ne çıkacak.
sürekli ısınan bir parça, acaba su bu sıçradı sürekli. Böylece çürümüş olabilir ama hic duymadim manifold patlaması. Önce egsoz gider diye düşündüm. ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Emrah bey çok saolun cevap için cevabınıza istinaden kafamda şöyle bir senaryo oluştu dik bir yokuş çıkıyordum yokuşu 2 ile çıkarım gibi geldi ama yağmurunda etkisiyle yokuşun meyilini hesap edemedik yarısında devirden düştüğünü farkedip biraz gaza bastım o arada baktım çekmeyecek 1e aldım almadım derken aracın sesi yükseldi ve çekişten düştü geri geri gitti. heralde dediğiniz gibi aşırı yagmurdan ıslanan parça benimde biraz gaz vermemle sıcak soğuk etkisinden zamanla yıprandığından dolayı bir zorlamayla son nefesini verdi Bugün arızalı parçayı değiştik yalnız söyle bir sorunlada karşılaştım usta dün motoru açtığında gazı köklediğimizde motor beyaz duman attı ve yağ kokusu geldi. normalde aracım ilk kontak çevirmesinde hiç gaza basmadan 2. viteste kendi kendine gidecek bir motora sahip bakımlarınıda yaparım. ustanın demesi zamanla kurum biriktiği. 2 seferdir benzini opetten alıyorum (normalde BP'den ultimate alırım temizleme için) bundan kaynaklı olabilirmi acaba bilemedim. usta kurumları temizledi şuan sorun yok ama opet içinde aklıma kurt düşürdü.