10 Kasım LPG KABLO

Cerato Egr ve valf Enjektor temizleme

'Cerato' forumunda ogun tarafından 19 Haziran 2014 tarihinde açılan konu

  1. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.954
    Alınan Beğeniler:
    876
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    Cumartesi gel Ogün abi halledelim egr'yi v.s.
     
  2. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Serdar hep aklımdasın.

    Cumartesi Furkanın Ehliyet sınavı var. Uygun zamanı ve imkanı kolluyorum.

    1000 yapıyorsa, 2000-3000 gider anasını satim :)
     
  3. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Pazartesi son kez kontrole gitmem gerekiyordu. Kontrol yapıldı.

    Şikayetlerim giderildi. Debriyaj SW i ucu tekrar temizlendi. Silkeleme kalktı.
    Geç çalışma yada çalışmama POMPA basınç sensörlerinden biri arızalı. SADECE gecikme yapıyor. Daha sonraya bıraktım.
    EGR bazen açık bazen kapalı tam aktif değil. SONRAYA bıraktım.
    DALGALI ÇALIŞMA Filtrede SU çıktı! Garip hep shell ve bp kullanıyordum. OPET e döndüm

    Diğer şeyler düzeltildi sanırım.
    170000 de revize edilmiş SIFIRA yakın bir motorumuz oldu. Satarken SIFIR motor desek yeridir yani.

    Allah kimseye böyle sıkıntılar yaşatmasın.
     
  4. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    İnsallah bundan sonra sikinti yasamazsin güle güle kullanın
     
  5. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    geçmiş olsun. büyük işler çıkmış başınıza. umarım bundan sonra sorunsuz bir şekilde binersiniz. kazasız belasız sürüşler
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Problemlerin neredeyse tamamen giderilmesine çok sevindim.İnsallah aracınız bundan sonra her zaman zevk alabileceğiniz çizgide devam eder ve aracınıza sevginiz tekrar pekişir.
    Geçmiş olsun.
     
  7. clubeerrr

    clubeerrr Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Temmuz 2015
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    MUĞLA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ONUR BOZDAĞ
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1,6 CRDİ DSL ADVANCE
    arkadaşlar hepinize merhaba..,
    bende de 2008 cerato advance 1.6 crdi var motor soğuk iken rolentide ilk çalışmada tak tak tak tak diye ses geliyor sanki demir demire vuruyor ve motor ısınınca bu ses %50 azalıyor yani sıcakken de yapıyor bunun ama gidişinde hiç bir sorun yok maşallah kafa atıyor mübarek tek sorunum bu ses nedeni ne olabilir sizce bana lifterleri dendi değişecekmiş ama ben yataklardan birinden uyuz oluyorum bana yardımcı olabilirmisiniz ogün beyin olayını okudum geçmiş olsun öncelikle ve sorunu çözmüşsünüz güle güle kullanın..
    benim sorunum işte motordan tak tak tak tak ses gelmesi sanki demir demire vuruyor aşırı derece ısınınca hiç bir sorun yok on numara çalışıyor motor :)
     
  8. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Aramıza hoşgeldiniz.

    Bahsettiğiniz sorun ilk anda SUBAP ları akla getiriyor.
    1. YAğı kaçıran subaplar tekrar ilk çalışmada dolana kadar TAKIRTI yapar.
    2. YAĞ filtresi orijinal değil, Kullandığınız yağ Çok kalın Bu yüzden iticiler ses yapıyor. ( 10w40 5w40 kullanabileceği yağ seçenekleri marka size kalmış. 5w30 kullananlarda var ancak km düşük olursa)
    3. Üst egzantrik zinciri gevşekliği Ki, bu TRİGER TAKIMI KOMPLE değişerek çözülür.( Eğer bu zamana kadar değişmemiş ise)
    4.Piston piston eteği vurması. DÜŞÜK bir İHTİMAL, Duyduğumda arkamdan ter gelmiş bir konudur. Ama kolay beri olmaz. Genelde ardarda hararet yapmış araçlarda olabilir.
     
  9. clubeerrr

    clubeerrr Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Temmuz 2015
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    MUĞLA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ONUR BOZDAĞ
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1,6 CRDİ DSL ADVANCE
    aracım şuan 100050 km de ve ilk sahibiyim hiç hararet yaptırmadım ve kullandığım yağ castrol 5w40 magnatec yağ filtresi orijinal,
    95.000 km de enjektörleri söktürüp kompile bakım yapıldı sadece orijinal ayarlarına geri getirildi yani enjektörlerde sorun yoktu sadece dediğim gibi temizlik ve pulları değişti ama ses hala aynı devam ediyor shell v power nitro dizel kullanıyorum devamlı mazottanmı yapabilir dedim opet denedim ses aynı tekar shelle döndüm abimin arabası var aynı o 198.000 km de onun motoru saat gibi maşallah bana dediği 5w30 kullan servis ise 5w40 diyor 5w30 biraz ince daha çabuk yağlama yapar dedi abim ve şöyle söyleyim kaputu açınca motorun sağ tarafından geliyor ses ve sanki alt taraftan ben yataklardan birinden uyuz oluyorum anlıyamadım ve tanıdık abimiz var hyundaı kıa servis bana dediği ( lifterleri ) yapıyor nasıl yapıcam anlıyamadım bu arada çok soğuk havalarda aynı sesi daha çok yapıyor nedir sorun bir türlü anlıyamadım..?
     
  10. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Sorun enjektör temizliği öncesi varmıydı, yoksa TEMİZLİK sonrası mı oluştu.
    Öncesi var ise İTİCİLER,
    Yok
    Enjektör sonrası ise, ENJEKTÖRLERİ AYNI YERDE tekrar elden geçirt.
     
  11. clubeerrr

    clubeerrr Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Temmuz 2015
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    MUĞLA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ONUR BOZDAĞ
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1,6 CRDİ DSL ADVANCE
    enjektör temizliği öncesi vardı abi enjektörleri temizletip sonra yine devam ediyor dediğim gibi hava çok soğuk olsa daha çok yapıyor sesi
     
  12. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    1. Aklıma İticiler emme ve egzos subapları geliyor şu an için.
    2.Üst egzantrik zinciri. 100 000 de zincir pek değişmez.
    3. Piston eteğini düşünmüyorum. Olmaz.
    4. Ennjektör de seçenekler arasında

    İyi bir ustanın teshis koyması gerek.
    olur olmaz ustaya baktırma.
    Her Usta farklı şeyleri söyler.
     
  13. clubeerrr

    clubeerrr Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Temmuz 2015
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    MUĞLA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ONUR BOZDAĞ
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1,6 CRDİ DSL ADVANCE
    bu gün HYUNDAI, KIA servisi olarak bir abimiz tanıdığımız yani o gördü dinledi ve lifterleri değişecek dedi EGR temizliği yapılcak ve sıkıntı kalkıcak dedi %100 ses kesilecek dedi, yani sorun lifterleri tek sorun buymuş.
    Bakalım istanbul'dan lifterleri sipariş edip işlemi yapıcaz hayırlısıyla.
     
  14. ogun

    ogun Ralli Pilotu

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    1.984
    Alınan Beğeniler:
    1.185
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ogün YILMAZ
    Araç Modeli:
    Hyundai Elantra Mode 2011 - 1.6cc-136 HP / Benzin&Lpg
    Şimdilik geçmiş olsun.
    Sonucu beklyoruz
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Geçmiş olsun.Problemin tespit edilmesine sevindim.Ses kesilmezse takozlara da baktırın.
     
  16. clubeerrr

    clubeerrr Acemi Sürücü

    Katılım:
    10 Temmuz 2015
    Mesaj:
    38
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    MUĞLA
    Gerçek Ad-Soyad:
    ONUR BOZDAĞ
    Araç Modeli:
    KIA CERATO 1,6 CRDİ DSL ADVANCE
    işlemleri yaptırınca sonucu vericem yardımlarınız için teşekkür ederim
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Rica ederim.
     
  18. Vedat

    Vedat Yeni Üye

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Sivas
    Gerçek Ad-Soyad:
    Vedat kose
    Araç Modeli:
    Kia
    Merhaba arkadaşlar egr arzasi nasil oluyor boyle bir arıza yasayan var mi
     
  19. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Forum kuralları gereği kendinizi tanışma sekmesinde yeni konu açarak tanıtabilir misiniz?
     
  20. By Cilo

    By Cilo Usta Sürücü

    Katılım:
    15 Mart 2016
    Mesaj:
    325
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Yılmaz ÖZKAN
    Araç Modeli:
    2015
    Ogun bey konuyu egr temizliği bölümündeki link üzerinden farkettim üzerinden baya zaman geçmiş. Başta yapmış olduğunuz işlemleri okurken Magnatec 10w40 yağdan bahsetmişsiniz aslında ben daha orada sorunu direk yağa bağladım. ilerleyen yorumlarda Hakan bey zaten konuya şu sözleriyle açıklık getirmiş (Muhtemelen fazla/uygunsuz yağ koyulmaktan ve karter basıncınızın yükselmesinden kaynaklanmış bu problem.) Magnatec 10w40 kesinlikle turbo beslemeli crdi motorlar için uygun değildir sizin koymanız gereken yağ edge 0w40 aslında motorunuzdan bu yağ ile maksumum verimi alacaksınız. (performans + motor iç temizliği + yağ buharı manifolda gelen küllerin yapışması v.s)
    Bundan sonra sakın magnatek 10w40 koymayın aynı sorunu hemen olmassa belirli bir süre sonra tekrar yaşarsınız.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    umutd07 bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş