Teşekkür ederim Ramazan bey. İçiniz rahat olur en azından. Bir de bunun işçiliği de önemli takan usta iyi takmalı ona da dikkat etseniz iyi olur. Bizim ceratolar baya uzun sürüyor.
umut bey aslında benim sorun debriyajdan bile olduğu kesin değil ustalar öyle diyor. sorun şöyle kalkışta 1. 2 3 viteste bazen baskı kaçırıyor gibi oluyor yada araç hızlanmıyor 2 ye alıyorum bir anda araç tutukluk yapıyor gaza basıyorum devir çok hızlı olmazsada yükseliyor araç hızlanmıyor sonra 3 e alıyorum tekrar aynı durum ve aniden hızlanmaya başlıyor. bana göre turbo devreye girmiyor gibi geliyor sanki.ç körlediğim egr ile ilgisi olabilirmi acaba yada 4 ay önce dğiştiğim debriyaj seti ile alaklı
egr körlemeden olsa neden 2 ay sonra ortaya çıksınki böyle bir durum. bir ustada turbo valfinden yapar dedi intercolün üstündeki
Ramazan bey öncelikle geçmiş olsun.benim arabanın debriyaj seti değişim sebebi debriyaj pedalının artık basılmayacak derecede sert olmasıydı. Yani şehir içi yarım saat gireyim sol bacak pert oluyordu. Genel bir kanı vardır. Ceratoların balatası zor biter. Gerçekten de bizim baskının yayları çökme yapmıştı... Balata daha sıfır gibiydi. Hiç kaçırma aniden devir yükselip hızlanmama yapmadı. Ama sizin bu şikayetiniz bana biten debriyaj balatasından olduğunu söylüyor... Dediğiniz gibi egr sebepli de olabilir. Bence denemek amaçlı egr yi açın yeniden. Biraz kullanın eğer aynı sorun varsa debriyaj bariz. Pedalın yumuşaklık durumu ney? Nerede kavrıyor. En dipte ise bitti demektir. Eklemek istiyorum işi bilen bir usta arabayı bir dk kullansın debriyajın ne durumda olduğunu çok rahat söyler.
tşk ederim umut bey. şöyle söyliyim agr arıza lambası bugün söndü hiç yanmadı ama raç aynı sorunu gene tekrarlıyor. sanırım lamba yarın yine yanabilir bazen sönüyor kulanımla alakalı. debriyaj pedalı bazen sonuna kadar çok rahat çalışıyor bazende çok olmazsada setleşiyor. balata bitmiş ise araç neden sürekli yapmıyor bugün 100 km sürekli dur kalk sert kullandım sadece parça parça 20 km arada bir yaptı ve arada birde pedalim yumuşuyordu. debriyaj seti değiştikten sonra nası kavrıyorsa kavrama aynı 2.3 parmak aralığı. işi bilen ustaya gittim usta araca bindi aksinede hiç sorun yoktu ona denk gelmedi yaani
İnşallah soruna bir çözüm bulunur Ramazan bey. Ben halen setten olduğunu düşünüyorum. Egr sizi yanıltabilir. Gelişmeler olursa bildirin lütfen iyi geceler diliyorum.
umut bey sorunu buldum gibi debriyaj değilmiş. fark ettim turbo geç devreye giriyor. yani selenoid valfi ile alakalı bir durum baktım baen çekmiyor .
umut bey merhabalar . sorun devam ediyor . araştırdım turbo kirliliği gibi aynı sorunu sesanyoung aracı olan birininde başına gelmiş .adamın anlatıkları aynı benim sorun . turboyu söktürmüş kurum temizliği yapılmış. ani hızlanmalar ve yüksek devirlerde kulanınca çabuk kirleniyormuş. artı benim egr kör lediğim için egr ve emme manifoltum temiz kaldığı için turbo kirleniyormuş. yaani diyeceğim. egr kirlenmeyecek diye sevinirken budefada turbo kirleniyor. turbonun içinde klepler varmış kurumlanınca sağlıklı çalışmıyor. ki bu benim kendi teorim temizlendikten sonra anlayacaz. siz ne düşünüyorsunuz bu konuda
Ramazan bey turbo kurum meselesini hyundaiforumda birisi bahsetmişti. Kötü kalitede aldığı mazot turboyu tıkamış pellerine zarar vermiş ve sonuç olarak turbo pert. Bence böyle bir durum var ise çok kullanmayın egr yi açtırın turboyu temizletin derim. Çok şükür hiç turbo sorunum olmadı ama o konudan okuduğum kadarıyla kurum turboyu bozuyor. Bildiğim kadarıyla siz Total alıyorsunuz mazotu?
bende yıllardır hiç turbo sorunu yaşamadım zanedersem egr iptali ve agresif kulanımdan kirlettik turboyu. evet yakıtı totalden alıyorum. ilk çalıştırmadan 1 dakika sonra hareket ederim. park ettikten 1 dakika sonra kapatırım kontağı turbo sağlığı için. yağ ve filtrelei 7 binde bir değişiyorum
Ramazan bey siz fabrika ayarında geri dönüş yapın o zaman. Yoksa daha büyük sorun olacak. Gerekirse turboyu temizletin. Kurum çok ağır derecede değilse egr yi açtırın normal hale gelsin araba. Normal sürüşe devam edin ama durum kötüyse binmeyin kurum pallere vurup kırabilir. Sonra revizyon mu sıfır turbo mu konuşuruz Allah korusun!
bence çok kötü derecede değil çünkü ara ara sorun oluyor . dediğiniz gibi egr kör contayı çıkartayım sonra würt felan kulanıyım bir müddet bakalım. hatta bir konu açayım bu konu baskı balata konusu tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim umut bey .yeni konudan devam ederiz. saygılar
Arkadaşlar merhabalar dün itibariyle 2012 Model yeni kasa Cee'd 1.6 Crdi aracımın baskı balatası değişti çok kaygılarım vardı daha önce tatsız deneyim yaşamıştım en son tekrar serviste değiştirmiştim olmuştu bu sefer araştırma yaptım baya en sonunda valeo 832086 kodlu balatayı alıp aracıma montajını yaptırdım inanın bana serviste yaptırdığım baskıbalata bile bu kadar yumusak ve eforlu olmamıştı değiştirmeyi düşünen arkadaşlara tavsiyemdir alıp gönül rahatlığıyla kullanabilirler