herkese merhaba. geçenlerde bu konuda tekrar yazmıştım ama tekrar yazmak istedim. Şimdi arkadaşlar aracım 2012 otomatik cerato. aracımda son 2-3 haftadır vites geçişlerinde sarsıntı oluyor. özellikle araç ısındıktan sonra bu sarsıntılar daha fazla oluyor. burda sorduğumda genelde arkadaşlar şanzuman yağını değiştirmemi söylediler. bende yetkili kia servisine gittim. orda durumu anlattım ve şanzıman yağını değiştirmek istediğimi söyledim. bana aracın şanzıman yağının özel olduğunu ve değiştirelemediğini söylediler. bende arıza tespiti istedim aracı cihaza bağlayıp baktılar ve sorun olmadığını söylediler. ama isterseniz yazılımını yükseltelim belki düzelir dediler. denedik ama çok faydası olmadı. yetkili servisten sonra başka bir özel servise gittiğimde usta bana yağın değişmeme gibi bir durumu olamaz onlar sorumluluk almamak için böyle dediklerini söyledi. kendisinin değişebileceğini söyledi. ama ben tabi ki güvenemedim. bu süreçten sonra araç vuruntuyu minimum yapmaya başladı. hatta son 3 gündür hiç yapmıyordu. ama bugün tekrar yapmaya başladı. uzun olduğunu farkettim ama çok doluyum arkadaşlar mazur görün şimdi sorularımı kısaca özetlersek: 1- şanzuman yağının değişmemesi gibi birşey söz konusu olur mu? 2- aracın soğukken sıkıntı çıkarmayıp motor ısındıktan sonra vites geçişlerinde böyle sıkıntı çıkarmasının sebebi nedir? 3- aracın belli aralarda vuruntuyu hiç yapaması (motor sıcak olsa bile) sonra birden yapmaya başlamasının sebebi ne olabilir? sabrınız için teşekkür ederim. bilgi sahibi kişiler yardımcı olurlarsa memnun olurum. Saygılar.
Bu anlatılan olaylar vites değilde subop ayarı gibi iyi bir ustaya göstermenizi tavsiye ederim ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
peki hocam bunu hangi usta net anlayabilir. yani yetkili servis hiçbirşey anlamadı. motor ustasına mı göstereyim, şanzuman ustasına mı göstereyim elektrikçiye mi göstereyim. kime göstersem daha net anlaşılır. birde her girdiğim yerde 300-400 lira arası para veriyorum parayı verdiğimle kalıyorum. bu subop olayı bana kaça mal olur. en azından hazırlıklı gideyim. yardım için teşekkür ederim.
mrb öncelikle şanzuman yağını değiştirin. problemi siz yaşağıdığınız için bu tip konuları tarif ile çözmek zordur. araç vites geçisinde mi titriyor. yoksa gaza basınca teklememi yapıyor? araçta lpg varmı lpg var ise benzinde ve lpgde kullanımı fark ediyormu? km kaç? öncelikle bunlara bakılması gerekli. işin içinde lpg varsa yetkili servis pek müdahale etmez. basit bir buji probleminden, silindir kapağı ve otomotiv şanzumana kadar gidecek arızaların olma ihtimali var. o nedenle bu tip durumlarda ucuz maliyetli denemelerden yola çıkılır. örn atf yağı değişimi / buji değişimi gibi.
Merhaba. Bugün izmit kartepedeki ustama gittim tekrar. Subop değişimi için 2500-3000 arası fiyat verdi. Bujileri değiştim bobinlerden dediler bobinlerden birini değiştim. Şanzıman yağı dediler yetkili servis şanzuman yağı değişmez bu modellerin dedi. Araç bazen vites geçişlerinde vurma yapıyor. Eğer onu yapmazsa bu seferde araca gaz verdiğimde hafif tekleme yapıyor. Ama bu tekleme sorunu benzindeyken yapmıyor. Vuruntuyu da hem benzinde hemde lpg de yapıyor. Ustaya bunu aynen böyle anlattım tüm bobinleri değişelim vites geçişlerindeki vuruntuyu ondan da yapabilir dedi. Ne kadar doğru bilmiyorum.
Aracınızı obd ye bağladınız mi? Hata ne çıkıyor. Bobin testi yaptınız mi? Bir çok video var youtubede bence bu anlatımlar subop ayarları veya değişimi zandan önce 2 bin diolardi. Simdi kafalarına gore takiliyorlar.işiniz zor usta seçimine dikkat edin.özellikle subopsa birde çelik felan varmış.formda biri değiştirmişti.kolay gelsin ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
yazıda paylaşılanlara göre problem lpg sistemi nedeniyle oluşan silin kapağı problemi. arıcın ateşme zamnlamasıyla alakalı sorunu mevcut. lpg sisteminin aşırı ısı vermesi sonucu subanlarda oluşan uzama ve kaçırma. sıvı yakıta göre daha çok ateşleme hassasiyeti ihtiyacı olması bujı ve bobin tertibatının çbuk yıpranması. ama şanzuman yağı değişmi gerekli.
Şanzıman yağı değiştirilir. Eğer İstanbul/Kaynarca ya yakın iseniz Otomatik şanzıman için çok profesyonel bir usta var. Yurtdışında eğitimler vs.. almış her bir parçanın çalışma prensibini bilen bir usta. Direk revizyon vs.. demez. Komple yağ ve filtre değişimini yapar şanzımanın. Maksimum 60.000 KM de 1 kez değiştirilmesi gerekiyor. Normal tamirci de ya da sıradan bir otomatik şanzımancıda elletmeyin. Güzel işçiliği olan bir şanzıman ustası halleder. Subaplarda sorun olup olmadığını da kontrol eder o şanzımancı usta. Motor ve mekanik işini de yapıyor.
Merhaba otomatik şanzıman yagi değişir ben clio aracim için ayni durumu yaşadım servis bana şanzuman yagi omurluk degisimi sanzimanla birlikte olur dedi ben çok arastirdim ve bostancı sanayide avni usta var otomatik sanzimanci onla tanıştım ve şanzıman yagi degismeyen otomatik araç yoktur dedi ve o yağında zaman içinde ozelligini yitirdigini değişmesi gerektiğini söyledi yagi degistirdim ve vites değişimindeki vuruntu ortadan kalktı aracın vites geçişleri daha akıcı oldu. Şikayetinizi dile getirirseniz yardimci olup sizi konuyla alakalı aydinlatacaktirda