10 Kasım LPG KABLO

2006 sorento vites ve triptonik sorunu

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda Ümit16 tarafından 5 Eylül 2018 tarihinde açılan konu

Tags:
  1. Ümit16

    Ümit16 Yeni Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2018
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ümit Yılmaz
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2006
    2006 otomatik kia sorentom var. araç bazen otomatikteyken 2. vitesi geçmiyor. triptoniğe aldığımdada 1 de gidiyor ve vites kolu triptonikte olmasına rağmen ekranda otomatiğe aldığını gösteriyor. Bazende sorunsuz çalışırken durduktan sonra kalkışta yine aynı sorunlar meydana geliyor. serviste makina ile baktıklarında otomatik şanjıman hız sensörü arızalı yahut kısa devre var arızası veriyor. servis şanjımana bakmıyoruz dedi. Şanjıman ustalarıda elektriksel bir hatadır diyor. Başına böyle bir durum gelen varmı.
     
  2. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Sorununuzu güzel ve kaliteli bir otomatik şanzımancı çözecektir diye düşünüyorum. Genelde şanzımanın altında sensör kablolarında sıkıntı olunca vites değişimi yapmıyormuş. Bir kabloları ve soketlerini kontrol edin, oksit, kesik var mı diye.
     
    Adastra ve heh bunu beğendi.
  3. Ümit16

    Ümit16 Yeni Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2018
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ümit Yılmaz
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2006
    Sağolun
     
  4. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Rica ederim.
     
  5. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Konusu açılmışken, gerçek mi efsane mi siz değerli ustalara bu başlık altında sorayım. Gerçekse faydamız dokunsun.
    Beniğm kocaoğlanı şanzıman kontrolüne götürdüğüm şanzıman ustası, kendisinin de Sorentoları çok sevdiğini. Ama otomatik vites kullanışında, trafikte durma yaparken vitesi D konumundan N konumuna almamı, park edeceksem de önce fren N konumuna alıp el freni çekip en son P konumuna almamı tembihlemişti. Hiç dışına çıkmadım bu tembihin.

    Sorguladım ama cevap da bulamadım. Neden boşa aldığımı soranlara da yük şanzımana binmesin diye böyle yapıyorum dedim. Bir süre sonra pek çok arkadaşımın aynı alışkanlığı edindiğini gördüm.

    Sizlerin değerli fikirlerini başlık sahibi arkadaşımdan özür dileyerek almak isterim. İyi haftasonları.
     
  6. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Yöntem doğru. İlk otomatik vites araç aldığımda bunu kendim keşif ettim ben. Her park ettikten sonra aracı çalıştırdığımda, vitesi P den çekerken küt diye ses geliyordu ve araç bir kaç mm kendini atıyordu. Ondan sonra ben de kendime böyle bir yöntem yarattım, doğru olmadığını o sesin anladım.

    Benim şanzıman ustam, Tamamen durmayacaksan vitesi boşa alma. Boşa al, Vitese al şanzımana sandığından daha çok zarar veriyor. Viteste durmasının hiç bir zararı yok demişti. Çok uzun süreli durmayacak isen.
     
    Adastra bunu beğendi.
  7. Adastra

    Adastra Usta Sürücü

    Katılım:
    21 Ocak 2015
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    124
    Şehir:
    Samsun
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çetinkaya
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2.5 CRDI EX Otomatik 2006
    Teşekkürler.
     
  8. fatboy

    fatboy Sürücü

    Katılım:
    3 Temmuz 2018
    Mesaj:
    182
    Alınan Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Çağatay
    Araç Modeli:
    2005 KIA SORENTO EX PREMIUM OV
    Her duyulan küt sesi şanzımana bir miktar zarar veriyor. En azından park ederken yöntem hep bu şekilde olmalı. Önce boşa alıp el frenini çekip frenden ayağınızı çekerek yükü el frenine bıraktıktan sonra P'ye almak.
     
    Adastra bunu beğendi.
  9. uğur çiçek

    uğur çiçek Yeni Üye

    Katılım:
    19 Ağustos 2017
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    hatay
    Gerçek Ad-Soyad:
    çiçek
    Araç Modeli:
    kia sorento
     
  10. uğur çiçek

    uğur çiçek Yeni Üye

    Katılım:
    19 Ağustos 2017
    Mesaj:
    4
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    hatay
    Gerçek Ad-Soyad:
    çiçek
    Araç Modeli:
    kia sorento
    MERHABA. BENDEDE 2006 SORENTO VAR BAHSETTİĞİNİZ SORUNUN BİRE BİR BENZERİ BENİM ARACIMDADA OLDU. SORUNUNUZUN KAYNAĞI NEYMİŞ. SORUNUNUZ GİDERİLDİMİ. NEDEN YAPIYORMUŞ SÖYLERSENİZ SEVİNİRİM.
     

Bu Sayfayı Paylaş