Merhaba arkadaşlar, Açıkcası bu konuyu bazı arkadaşlarımız can sıkıntısından mı açtın diyebilir, fakat ben bu konuyu uzun kmler sonucu yeni ceedlerimizin kronik arızası var mı veya çok sorun yaşayan oldu mu diye açta gereği duydum. Kendi aracım için söylemek gerekirse aralık 2012 de dizel concept plus düz vites aldım. bu zamana kadar 60bin km yaptım. Hafta içi işime gidiş geliş yaptığımdan 5 kişi olarak hem şehir içi, hem şehirlerarası yola çıkmaktayım.Toplam 18 ayda ortalama 3300km yol yapmışım.15-30-45bin km bakımlarına aracımı soktum. 400-500tl arasında bakım masraflarım oldu.Bu zamana kadar 1 kere ön fren balatalarımı değiştirdim. 1 kere egzos ısı sensör arızasından sensör değişti. Şuanda da debriyajın sonuna kadar basarken sürtünme gibi algıladığım bir his var (önemli bir problem değilmiş) fakat bu his debriyajın sertleşmesi değil.Tek kronik diyeceğimiz ama yazılımla çözülen ABS fren problemiydi o da zaten halloldu. Bu saydıklarım haricinde ki bunlara bence sorun denmez aracım sorunsuz çalışmakta. Bu arada aracımda yaklaşık 15bin km den beri nitrodata marka chip var. Yakıtlarımı çoğu zaman Samsun'un ucuz satan petrolcülerinden ve kredi kartı kampanyası yapan şirketlerden aldım. 30bin kmde iken würth'ün mazot katkısını depoya koydum, bu bakımda yine katkıyı koyacağım. Yakıt sistemini temizliyormuş. Sonuç olarak 2012'de 50bin Tlye aldığım aracımdan fiyat/performans ve sorunsuzluk açısından memnun kaldım. Umarım uzun yıllar daha sorunsuz aracıma binebilirim.
Sizinle aynı zamanda eşimin babasına aldık. Sizin kadar çok km yapmadı , yakışı dışında problem yaşamadı hiç.
Konuyu açmanız güzel olmuş dediğiniz gibi ceed alacaklara gerçek dayanıklılık bilgileri toplanmış oluyor ..
sıfırı 71bin tl olan bir arabayı 55bin tlden 1 kuruş aşağı satmam ki aracımın başka aksesuarları (necvox platinum, ses sistemi gibi) da var. Kaskom da yaklaşıyor değeri de 53500tl miş.
Siz bide ikinci el piyasasına bir bakın. Geçenlerde istanbulda oto pazarına giden bir arkadaş 'bu fiyatlar nedir öyle' diyerek geri dönmüş.
İsmi "Maria Kia" olan aracımdan bahsedeyim ben de. Ankara'da şehrin merkezinde otururken satın aldım arabamı. Haliyle ilk sene kullanılmadı doğru dürüst. Hatta ilk bakıma 7.000 kmde girdim senesi dolduğu için. Ancak ikinci sene uzak bir noktaya taşındık. Hergün yaptığım yol miktarı bir anda 3 katına çıktı. Şimdi araba 25.000 kmde. Dizel olduğu için yakıt konusunda canımı çok fazla yakmıyor sağolsun. İkinci bakıma girmeye bir türlü fırsat bulamadım bu iki hafta 1700 km geçirmişim servise gitmem gereken zamanı. En son vites şahin hassasiyetine sahipti, motor traktör gibi ses yapmaya başlamıştı, yakıtı da biraz fazla tüketiyordu ama performansı da hissedilir derecede düşmüştü. Dün bakıma girdi araç yakıt filtresini falan değiştirdiler. Şimdi eski haline döndü. Alışmışım gaza yüklenip tepki alamamaya otoparkta aniden ileri fırladı panik oldum frene zor bastım. Yani arabaya iyi bakınca hakkını veriyor. Bir de ben devrine falan aşırı dikkat ediyorum motora fazla yüklenmiyorum zaten öyle hız yapan birisi de değilim. Sıkıntı olmadı şu zamana kadar arabada 25.000 km boyunca. Olan bir iki minik şey de nazar boncuğu benim için bahsetmek bile önemsiz.
merhaba arkadaşlar, konuyu güncel tutmak adına şuan aracım 83bin km ye geldi ve hala daha tam gaz aracıma hergün binmekteyim. en son 75bin km bakımına girdim. aracımda şuan için hiçbir problem yok. Bu zaman içerisinde farklı olarak sadece ön fren disklerini titremeden ötürü torna ile temizlettim ve fren balatalarını değiştirdim.
Araç 1 ay sonra 1 yasinda olacak. Doğum günü yapacağız km 25.000 olur. Motor gergi rulmani ve şarj dinamo kasnağı değişti. Titreme sebebiyle. SW lerdeki bagaja monte edilen parça garantiden boyandi. Vernik soyulduğu için.