http://www.teknoseyir.com/47733/turbo-gibi-asiri-besleme-sistemlerin-kullanim-alanlari-ve-bakimi/ Otoseyir adlı bölümde daha nice teknik bilgi veriliyor boş zamanlarınızda izleyebilirsiniz .
Sağol biraderim.Ancak arkadaş arabayı çalıştırıp gidiyoruz diyor.Kesinlikle söylediğine katılmıyorum.Stop kadar start sonrası da önemlidir.Hatta start sonrası,stop öncesinden çok daha önemlidir. Siyah dumanı yakıt hava karışımına ve turboya bağlaması doğru.Ancak direk sebep bu değil.Yakıt hava karışımı için yazılım sensör vb. birçok şey var.Turbo havlu atmaya başlarsa turbonun kanatlarına yağ gitmeye başlar' diyor.Ancak ateş-yağ segmanı,kompresyon,bozuk egzost ve hatta emme valfi ayarı,zamanından önce açılıp kapanan egr valfi,düşük kaliteli yakıt,özelliği bozulmuş yağlama yağı ve şu anda hemen aklıma gelmeyen birçok sebep mavi dumana etkendir.En temel sebep aşınmış layner ve segmanlardır. Stop ederken 5 sn beklemek lazım diyor.Yağı dışarıdan içinde soğuk yağ bulunan başka bir tanktan basmayı düşünüyor galiba.5 saniyenin minimum olması için böyle birşey lazım.Ya da KIA dizel motorunu üretenlerin bu arkadaştan öğrenmesi gereken şeyler var.Boşuna kapılara turboyla ilgili ikaz yazıları yazıyorlar İstanbuldaki turbolu araçla ağrı dağının tepesindeki araç arasında güç farkı olmaz.İrtifa yalnızca atmosferik motorların gücünü düşürür diyor Ağrı dağına yanında eksilen oksijen oranını tamamlamak için oksijen tüpü götürecek galibaYa da yanma için oksijen gerekmediğini düşünüyor.En fazla oksijen oranı(normal şartlarda-fabrika şehir kirliliği vb.olmayan yerlerde) deniz seviyesindedir. Turbo sabit basınçlı hava basar diyor.Fast and Furious serisini izlese dahi bu yorumu yapmazdı bence.Turboların bastığı hava basıncı devir sayısı ile doğru orantılıdır.Rolantideki devri ile 4000 rpm deki devri aynı değildir. Özellikle dizel araçlarda performans filtresi motor ve turbo ömrünü kısaltır.Konuyla ilgili paylaşım burada yapılmıştı.http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=1198&highlight=performans+filtresi Geriye kalan söylenenlere,özellikle carbon clean le ilgili olanlara katılıyorum. Murat biraderim paylaşım için teşekkür ederim.Mevzu derin.Paylaşım bilgi dağarcığımızı genişletir.Bu konuyla ilgili herkes bilgilerini paylaşırsa hepimiz turbo mütehassısı oluruz
Bu konuda DH'de turbocu bir usta'nın tavsiyeleri ve paylaştığı bilgiler çok daha doğru gibi geliyor bana. Hakan arkadaşın tespitlerine katılıyorum. Paylaşımınız için teşekkürler..
Teknoloji çok hızlı değişiyo, 6 yıl önceki dizel aracım hyundai getzi kullanırken, uzun seyahatlerden sonra motoru stop ederken turbonun yağsız kalmaması için 30 sn kadar rölentida çalıştırın demişti servis, ben de buna çok dikkat ederek kullanmıştım, diğer dizel üreticileri de benzer önerilerde bulunuyolardı o zamanlar, ama şimdi aldığım dizel DS4 te böyle birşey olmadığı gibi araç her fırsatta start-stop ile stop edip ekonomi yapma derdinde, ayrıca benim bildiğim diğer markalar da - benzinli mersedes yeni b serisi, dizel skoda yeti, dizel hyundai i20, dizel yeni focus, benzinli spo ..- aynı sistemi kullanıyo, ben açıklamasını sordum citröen servisine, motorun aslında tam stop etmediği, uyku modu gibi bir duruma geçtiği, bu durumun turbonun yağlanmasında sorun yaratmayacağı şeklinde özet bir açıklama yaptılar, demek ki zararı yok , olsaydı büyük küçük tüm markalar bu sisteme dönmezdi..
Turboyu yağlayan elektronik pompa var anlamına mı geliyor bu durum ? normal şartlarda motor stop eder yağlama durur .
start stop durumu gerçekten karışık ama motor stop etse bile demekki turbonun yağlanması devam ediyor. örnek olarak şehirlerarası yolda yüksek süratle seyirden sonra dinlenme tesisine girdin ve durdun ve motor kendini stop ettirdi, bu durumda turbo elden gidebilir
Normal turbo dizel araçlarda (start stop özelliği olmayan)motorun stop etmesini turbonun yağlanmasını ve soğumasını beklemeden anahtarı çıkarıp gitmek isteyenler için malumunuz turbo timerlar vardır. Turbo timer olan aracınızda siz kontağı kapatıp gidersiniz.Ancak motor timerın ayarlandığı süre kadar çalışmaya devam eder.Ancak turbo timermonte edilen araçlarda immobilizer,anahtar takılıyken aracın stop edilemediği gibi,bu işlev için gerekli olan sinyali motor devrede iken motordan alıyorsa kapılar kilitlenemez vb. sorunlarda çıkabilir.Tabi bu durumun incelenmesi lazım. http://www.youtube.com/watch?v=cRR7__rW8xU&feature=player_detailpage#t=8s http://www.dailymotion.com/video/x66k9e_turbo-timer_auto http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=M2JvahhtBiw#t=69s Murat biraderim söylediğine katılıyorum.Yani start stop özelliği olan araçlarda aracın stop özelliği devreye girdiğinden yakıt tasarrufu için silindirler uykuya geçiyor.Ancak bu tip araçlarda kullanılan süper kapasitörlü alternatör ve güçlendirilmiş batarya sayesinde motor sisteminin bir kısmı çevrimine devam ediyor.Bunların arasında Murat Biraderimin söylediği gibi elektronik kontrollü yağlama tulumbaları da var.Araç kısa süreli durmalarda turboyu ve motorun yağ galerilerini bu tulumba yardımı ile yağlıyor.Ayrıca bazı araçlarda frenler içinde benzer bir sistem mevcut. Bu sistemin benim şahsi fikrime göre en büyük dezavantajı marş motorunun çok sık kullanılıyor olması.Marş motoru kömürleri ve ya bendix dişlisi,ya da volan kavrama dişlisi daha fazla kullanıldığından daha çabuk aşınacaktır.