Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

sürücü koltuğu kumaş problemi

'Kia'dan Şikayetler / Talepler / Teşekkürler' forumunda ser.duman tarafından 29 Eylül 2013 tarihinde açılan konu

  1. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Bir Kullanıcı Şikayeti Facebook sayfamızdan...

    Selamlar,
    BIR KIA ALMADAN ÖNCE BİR KERE DAHA DÜŞÜNÜN !
    KALİTE SADECE DİZAYN DEĞİLDİR./QUAITY IS NOT JUST THE DESIGN !

    Lütfen okuyun
    Arkadaşlar 2011 sonunda VW Nissan Ford gibi pekçok marka seçeneğine de bakarak, marka takıntısı olmayan biri olarak kafamdaki olumsuz KİA olgusuna rağmen
    inceleyerek pek çok ilave opsiyon da ekleyerek Sportage aldım.Algıdaki olumsuz duruma rağmen pek çok açıdan iyi bir araç yaptıklarını gözlemleyerek beğenerek şimdiye dek kullandım.
    Ancak aldığımdan 1 yıl gibi bir kısa süre zarfında şöför koltuğu kumaşı bazı yerlerinden yıpranma gibi tüylendi ve çok çirkin bir görünüm kazandı.Kumaşın son derece kalitesiz ve ince olarak dizayn edildiği, hatta basit bir pantolon kumaşı kalitesinde bile olmadığını belki çoğu kullanıcı gözlemlemiştir.Bu sorunu son 30.000 bakımından önce Kia servisi Oğuşlar'a önce telefonla ilettim, bana dönmediler.
    Bakıma gidince serviste benimle ilgilenen bayana durumu ayrıntılı anlatıp gösterdim, o da KİA ya ileteceğini belirtti.Aracı servisten aldıktan üzerinden 3 aya yakın geçmesine rağmen bana dönüş yapılmadı ve bilgi verilmedi.Bende aşağıda da göreceğiniz İngilizce şikayeti KİA global e ve eşzamanlı olarak ta Türkiye'ye mail attım.Akabinde beni müşteri ilişkilerinden bir bey arayıp benden bilgi istedi, ben de kendisine çok ayrıntılı olarak yaşadığım problemi ayrıca bahsekonu Kia servisinin de müşteriyi kandırma ve ucuz hesaplar yaparak yanıltma yaklaşımları dahil(o da ayrı bir konu) tüm detayları açıkça takribi yarım saatten fazla anlattım.Bana döneceğini belirtip, 1 hafta sonrasında dönüp sorunun kendilerinden kaynaklanmadığını, garanti kapsamında olmadığı için bir şey yapılamayacağını belirterek kapattı.
    Kendilerine son derece müşteri odaksız,ilgisiz, kalitesiz, seviyesiz- ben ancak KİA globale mail atınca reaksiyon gösterip konuyu tam çözemeyecek biçimde hareket eden bir müşteri ilişkileri olduğunu belirterek kapattım.Tüm kusur ben de dahil olsa bile halledilecek konu basit bir döşeme, ki ben IT sektöründe çalışan normal insanlar gibi giyinerek aracı kullanan biri olarak nasıl bu kadar süre içinde sadece oturulan kumaşı bu hale getirebilirim, bunu memnuniyet çerçevesinde değiştirelim denmesi beklenir.Siz artık gerisini düşünün, ya motorunuz bozulursa, ya daha ciddi akşamlarınızda zarar oluşursa, alacağınız desteği ve yaklaşımı hesaplayın.

    Önceki aracım Renault Megane HB idi, Renault beğenin beğenmeyin ama her türlü servis konusunda çok ciddi, ilgili ve müşteri odaklı idi.Özetle söyleyim; garantisi bittiği halde bırakın dandik bir koltuk kumaşını değiştirmemeyi kullanım yıpranmasından dolayı müşteri memnuniyeti çerçevesinde Deri vites topuzunu, direksiyon simidini değiştirmişlerdi, ayrıca yine garantisi bittiği halde bozulan klima sistemini tamamen değiştirdiler.(maliyeti şu an heralde 3-4 bin TL den fazladır.) Demekki neymiş dizayn yapmakla kalite gelmiyormuş, önce anlayışta kalite olması lazım.

    Sonuç;Şikayetimi tüm noktalarda yapacağım(sosyal medya, müşteri şikayet ortamları), aracıma da bir döviz asacağım "KALİTESİZ HİZMET İSTİYORSAN AL" / "SADECE DİZAYN, HİZMET KALİTESİ SIFIR".Mümkün olan en uygun ve kısa sürede de aracı satarak gerçekten kaliteli servis ve hizmet anlayışı olan bir marka alacağım.Bu KIA dışında her marka olabilir.KIA ya sonzuza kadar hayatta başarılar dilerim.

    Aldığım hiçbir servis, hizmet mal için bu kadar vakit ayırıp paylaşımlar yapmamıştım, bu mesele için yapacağım.Ben bir hata ettim bari başka insanlar aynı hizmetten dolayı sorun yaşamasınlar.
    KIA = KALİTESİZ İNADINA ANLAYIŞSIZ. Beğenenler güle güle binsin.
     
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Olayı tek tarbaaflı dinlemek ne kadar doğru ? Fakat şu bir gerçek hepsi için geçerli degil çoğu kia servisi sıfır bu koltuktaki sünger ezilmesi benim araçtata var döşemeci görüştüm 30 tl yaptıracam yapacak birşey yok herğüzelin kusurları oluyor onuda geçtim insanları mutlu etmek çok zor
     
  3. elvnalvr

    elvnalvr Yeni Üye

    Katılım:
    29 Eylül 2013
    Mesaj:
    9
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Selamlar,
    BIR KIA ALMADAN ÖNCE BİR KERE DAHA DÜŞÜNÜN !
    KALİTE SADECE DİZAYN DEĞİLDİR./QUAITY IS NOT JUST THE DESIGN !

    Lütfen okuyun
    Arkadaşlar 2011 sonunda VW Nissan Ford gibi pekçok marka seçeneğine de bakarak, marka takıntısı olmayan biri olarak kafamdaki olumsuz KİA olgusuna rağmen
    inceleyerek pek çok ilave opsiyon da ekleyerek Sportage aldım.Algıdaki olumsuz duruma rağmen pek çok açıdan iyi bir araç yaptıklarını gözlemleyerek beğenerek şimdiye dek kullandım.
    Ancak aldığımdan 1 yıl gibi bir kısa süre zarfında şöför koltuğu kumaşı bazı yerlerinden yıpranma gibi tüylendi ve çok çirkin bir görünüm kazandı.Kumaşın son derece kalitesiz ve ince olarak dizayn edildiği, hatta basit bir pantolon kumaşı kalitesinde bile olmadığını belki çoğu kullanıcı gözlemlemiştir.Bu sorunu son 30.000 bakımından önce Kia servisi Oğuşlar'a önce telefonla ilettim, bana dönmediler.
    Bakıma gidince serviste benimle ilgilenen bayana durumu ayrıntılı anlatıp gösterdim, o da KİA ya ileteceğini belirtti.Aracı servisten aldıktan üzerinden 3 aya yakın geçmesine rağmen bana dönüş yapılmadı ve bilgi verilmedi.Bende aşağıda da göreceğiniz İngilizce şikayeti KİA global e ve eşzamanlı olarak ta Türkiye'ye mail attım.Akabinde beni müşteri ilişkilerinden bir bey arayıp benden bilgi istedi, ben de kendisine çok ayrıntılı olarak yaşadığım problemi ayrıca bahsekonu Kia servisinin de müşteriyi kandırma ve ucuz hesaplar yaparak yanıltma yaklaşımları dahil(o da ayrı bir konu) tüm detayları açıkça takribi yarım saatten fazla anlattım.Bana döneceğini belirtip, 1 hafta sonrasında dönüp sorunun kendilerinden kaynaklanmadığını, garanti kapsamında olmadığı için bir şey yapılamayacağını belirterek kapattı.
    Kendilerine son derece müşteri odaksız,ilgisiz, kalitesiz, seviyesiz- ben ancak KİA globale mail atınca reaksiyon gösterip konuyu tam çözemeyecek biçimde hareket eden bir müşteri ilişkileri olduğunu belirterek kapattım.Tüm kusur ben de dahil olsa bile halledilecek konu basit bir döşeme, ki ben IT sektöründe çalışan normal insanlar gibi giyinerek aracı kullanan biri olarak nasıl bu kadar süre içinde sadece oturulan kumaşı bu hale getirebilirim, bunu memnuniyet çerçevesinde değiştirelim denmesi beklenir.Siz artık gerisini düşünün, ya motorunuz bozulursa, ya daha ciddi akşamlarınızda zarar oluşursa, alacağınız desteği ve yaklaşımı hesaplayın.

    Önceki aracım Renault Megane HB idi, Renault beğenin beğenmeyin ama her türlü servis konusunda çok ciddi, ilgili ve müşteri odaklı idi.Özetle söyleyim; garantisi bittiği halde bırakın dandik bir koltuk kumaşını değiştirmemeyi kullanım yıpranmasından dolayı müşteri memnuniyeti çerçevesinde Deri vites topuzunu, direksiyon simidini değiştirmişlerdi, ayrıca yine garantisi bittiği halde bozulan klima sistemini tamamen değiştirdiler.(maliyeti şu an heralde 3-4 bin TL den fazladır.) Demekki neymiş dizayn yapmakla kalite gelmiyormuş, önce anlayışta kalite olması lazım.

    Sonuç;Şikayetimi tüm noktalarda yapacağım(sosyal medya, müşteri şikayet ortamları), aracıma da bir döviz asacağım "KALİTESİZ HİZMET İSTİYORSAN AL" / "SADECE DİZAYN, HİZMET KALİTESİ SIFIR".Mümkün olan en uygun ve kısa sürede de aracı satarak gerçekten kaliteli servis ve hizmet anlayışı olan bir marka alacağım.Bu KIA dışında her marka olabilir.KIA ya sonzuza kadar hayatta başarılar dilerim.

    Aldığım hiçbir servis, hizmet mal için bu kadar vakit ayırıp paylaşımlar yapmamıştım, bu mesele için yapacağım.Ben bir hata ettim bari başka insanlar aynı hizmetten dolayı sorun yaşamasınlar.
    KALİTESİZ İNADINA ANLAYIŞSIZ. Beğenenler güle güle binsin.

    Bu da şikayet mailim;
    Dear Responsible;
    I had used Renault Megane HB Privilage upto my new Kia Sportage on 2011 as my last car before deciding to buy Kia.
    It was really hard for me to decide to buy Kia because of brand recognition and after sales services.Even though I had some concerns I decided to buy Kia Sportage with the new design, which is really wonderfull when you compare to similar competitors.Please note that I was investigating VW,Nissan, Audi alternatives then I decided to go with Sportage.
    Now I am having an issue with my drivers seat upholstery cloth.I have to say that the cloth is dramatically bad, thin and poor quality which is creating a strong contradiction between the general outlook and the perception of the car.The problem is :the drivers seat cloth is worn out after 1 year and you can see some spots of wear out(feathers on cloth) that is about to torn out.And this makes me really annoy each time I start to drive my car and creating serious disturb and hate.
    I called my service(oğuşlar otomotiv) and mentioned my problem and complaint but I couldn't get any feedback and then my last service visit for 30.000 km 2 month ago I personally showed the issue to the related stuff and Mrs Tuğba who is taking care of my complaint.Even though I called several times after service visit to get information from Oğuşlar I could not get any feedback from Oğuşlar or Çelik motor Kia Turkey.I am working as Department Manger&Product manager in IT bussiness, thus it is impossible for me to create a damage or wear out issue with my regular use and my clothings.(I am not carrying a screw drivers on my back pocket). Then I think that the cloth quality is even worse any of my trousers which I am wearing for several years but there is no worn out like my seat.
    When I used Renault, I had some several issues(like steering wheel leather), as soon as I had mentioned to service they had taken care, replaced instantly and called from Renault.On the contrary even I had mentioned my complaint several times to Kia I can not get feedback.
    The other problem is about Kia Turkey strategy, let me try to help you to better understand the market.When I decide to buy Kia Sportage, I discarded(quited) to buy new VW Tiguan, Qashqai or a second hand Audi, because I loved the design and the general performance, I had not just decided because of pricing is better.When I asked about leather upholstery, answer from Kia Turkey:no, when I ask about Touch satellite Navigation panel(whic is available at USA and Europe) answer was :no(because existing 5 lines red multimedia is really not good for such car), then I bought necvox navigation which is not supporting all features like the original Multimedia kit sold in USA and Europe.I paid almost 4.000 usd to have xenon, multimedia but they are not satisfactory.When I talked one of the sales guys at Kia, the guy told me that Kia Turkey (and resellers) is intentionally not importing the touch multimedia option to sell other cheap multimedia kits with high prices.(Sure when options will be available from Kia the prices will be defined then they can not sell bad options with high prices)
    Honestly; the things-options that makes the Kia option better and makes people eager to buy are the options that I see available to US-Europe but unfortunately we do not see here in Turkey.
    Unfortunately my suspicions became true, Kia is just selling but if you are having an issue there is no feedback, support or help.I want my seat(or my seat upholstry) changed.I have to mention that if I can not get feedback I will announce my problem/issue within all my connections via internet and media about the issue I had and the approach from Kia.
    I hope I can get feedback from Kia global.Many thanks.
    Please note that I can send the detailed pictures of the seat if asked.(I do not believe that Oğuşlar took the picture and sent it to Kia)
    Regards
    **************
    After below claim, I had got a response from local KİA customer relations service- which has useless to me, and has no customer oriented approach.
    To make iit short they told me that it is my fault and they will do nothing about this problem.

    I will share this issue and approach by KİA in every possible media, and I will stop using KİA as soon as possible.

    Quality is not just a design !
     

    Ekli dosyalar:

  4. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Kendinizi tanışma konusunda tanıtabilir misiniz. Birde daha dikkatli yazarsanız çok seviniriz, biliyorum kızgınsınız ama dikkatli olmak lazım
     
  5. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Olayın detayını bilmek lazım...tek taraflı yorum yapmak doğru olmaz diye düşünüyorum. Sorun yaşayan kişi bunu sosyal medyaya yazacağına tüketici hakkı için mahkemeye verse daha iyi olur. O zaman ortaya birşeyler çıkar

    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=5055
    Forumda da yazmış
     
  6. mustafa avcı

    mustafa avcı Usta Sürücü

    Katılım:
    14 Ocak 2011
    Mesaj:
    301
    Alınan Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa Avcı
    Araç Modeli:
    Vw Golf
    forumumuzda spo kullanıcılar fazla oldukça, onlarda karşılaştılar mı acaba bu durumda?

    bu tamamen servisle alakalı, meb başayar denilen yerde, sağ ön cam açılırken ve kapatılırken belirli noktalarda çok yavaşlıyor şikayetinde bulunduğumda abi cam filmindendir dediler geçiştirdiler.

    opal servisinde ise, cam filmine rağmen garantiden değiştirdiler.
     
  7. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Resmi inceledim de sanki brşey dökülmüş ve silinmiş gibi duruyor
     
  8. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Merhabalar başka kia servislerine gitmediniz mi onlara sormadınızmı hiç ?
    Her markada olduğu gibi kiada da oluyor malesef kötü servisler ancak çok iyi servisleride var onlara da başvurun derim !
     
  9. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Bana kimse renault servisini övmesin madem araçtan memnun değilsin sat taksi fiyatına suv bir araca bincen bir koltuk sünger ezilmesi yüzüne komple kia servis ve araclarına birdegil beş düşün diyecen yok öyle yagma
     
  10. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    :alkiseg6::alkiseg6::alkiseg6:
    Tebrikler arkadaşlar...
    Öncelikle sizleri kutluyorum. Olaya tek taraflı olarak bakmamak gerekir demişsiniz. KIA'cıların ön yargılı insanlar olmadığını da bir kere daha göstermişsiniz. Dahası iyi niyetlisiniz de..
    Ben başlığı okuyunca herhalde Beyefendinin arabasının motoru, şanzumanı veya diğer mekanik aksamlarından biri elinde kaldı, KIA satıcısı, yetkili servisi, Genel satıcısı Çelik Motor konuyla ilgilenmedi binlerce lira tutan fatura ile, arkadaşımız karşı karşıya kaldı diye düşündüm. Belki sizlerde hatırlarsınız Sportage sahibi bir arkadaşımızın arabası daha 6000 km.de yatak sarmıştı öyle bir şey zannettim. Çok iyi hatırlıyorum ki; olay tatlıya bağlanmış, arabanın motoru KIA tarafından değiştirilmişti.
    Konu ile ilgili Beyefendi öncelikle satıcı ve yetkili olan Oğuşlar KIA'dan şikayetçi. Bildiğim ve duyduğum kadarı ile yırtılan, hasarlı olan döşemenin (koltuk kumaşı) yetkili servisler tarafından onarıldığı hiç bir marka otomobil servisinde yapılmaz. İmalat hatası ise belki yenisi ile değiştirilebilir. O bakımdan Oğuşlar büyük ihtimalle konuyu Çelik Motora iletmiştir. Burada Moderatör arkadaşlarımızda dahil pek çok Sportage sahibi arkadaşımızın da Koltuk kumaşı konusunda şikayetine rastlamadım. Belki de şikayet sahibi Beyefendinin şansızlığı olsa gerek. Çelik Motorun bazı konularda vurdum duymaz olduğunu hepimiz biliyoruz da, bizi şaşırttığı da olmuyor değil. Arkadaş doğru yapmış KIA MOTORS'a yazmış, onlarda hemen Çelik Motora iletmişler ki; tekrar şikayet sahibi beyefendiye dönmüşler. Bence konu çözülür. Çözülür de şikayet sahibinin tepkisinin bu kadar sert olmasının iyi niyetli olduğuna inanmıyorum. Koltuk kumaşlarının garanti kapsamında olmadığı kendilerine iletilmiş. Bana göre Garanti kapsamında olmamasını da haklı görüyorum. Koltuk kumaşını cıgara ateşi ile yaksanız veya yanlış kullanım sonucu yırtsanız bunu garantiden değiştirmeye kalkmak abesle iştigaldir. Şimdiye kadar şikayete konu olmamış koltuk kumaşının aşınması konusunda bazı görüşlerim elbette var. Ancak şu anda belirtmeye gerek duymuyorum.

    Elbette herkes hakkını sonuna kadar aramalı. Böylesi bir davranış yalnızca kendisi için değil diğer tüketicilerin de çıkarınadır. Vatandaş olmanın şartlarından biri de yasalar çerçevesinde hakkını arayabiliyor olmaktır. Ben şikayet sahibi beyefendinin derhal tüketici mahkemelerine gitmesinden yanayım. Ancak konuyu bu kadar sert ve markayı kötüler düzeye çıkartmak hakkaniyetli bir davranış olmasa gerek.
    Sosyal medyada pek çok konu yazılıyor çiziliyor. Hayranı oldukları markalar hakkındaki şikayetler, olumsuz davranışlar da biliniyor. Ön yargısız diye yola çıkılıp, ilk olumsuz durumda Markayı yere çalmak biraz fırsatçılık olduğu kanısındayım. VW, Nissan, Ford ve Renault'un aynı segmentteki araçlarında olmayan neydi acaba ki; KIA sahibi olmaya karar verdiniz? Cevabınız ön yargılı olup olmadığınıza da referans olacaktır.
    Tüm bu yazdıklarımla KIA markasını falan yüceltmeye çalışmıyorum. Her marka kendi güvenirliğini zaman içinde kazanacaktır. KIA'nın Türkiye tarihi biraz şansızdır ancak bu demek değildir ki, KIA kalitesiz araçlar üretir. Öyle olsa idi Dünya markası olamazdı.

    Umarım sorun olumlu şekilde çözülür ve Şikayetçi Beyefendinin şansızlığı giderilir.
     
  11. pardon35

    pardon35 Usta Sürücü

    Katılım:
    25 Mart 2012
    Mesaj:
    432
    Alınan Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İZMİR
  12. okemik

    okemik Usta Sürücü

    Katılım:
    11 Ocak 2012
    Mesaj:
    539
    Alınan Beğeniler:
    158
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ömer F. Kemik
    Araç Modeli:
    Peugeot 308 1.6 eHDI (T9)
    Fotografa bakinca kumastaki hasar belli olmuyor. Kumasin asinmasindan ziyade koltuga birseyler dokulmus gibi gorunuyor.

    GT-I9100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  13. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Bende aynı fikirdeyim. Sanki birşeyler dökülmüş sonra kimyasalla silinmiş ve bu duruma gelmiş gibi gözüküyor.
     
  14. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Tebrikler arkadaşlar...
    Öncelikle sizleri kutluyorum. Olaya tek taraflı olarak bakmamak gerekir demişsiniz. KIA'cıların ön yargılı insanlar olmadığını da bir kere daha göstermişsiniz. Dahası iyi niyetlisiniz de..
    Ben başlığı okuyunca herhalde Beyefendinin arabasının motoru, şanzumanı veya diğer mekanik aksamlarından biri elinde kaldı, KIA satıcısı, yetkili servisi, Genel satıcısı Çelik Motor konuyla ilgilenmedi binlerce lira tutan fatura ile, arkadaşımız karşı karşıya kaldı diye düşündüm. Belki sizlerde hatırlarsınız Sportage sahibi bir arkadaşımızın arabası daha 6000 km.de yatak sarmıştı öyle bir şey zannettim. Çok iyi hatırlıyorum ki; olay tatlıya bağlanmış, arabanın motoru KIA tarafından değiştirilmişti.
    Konu ile ilgili Beyefendi öncelikle satıcı ve yetkili olan Oğuşlar KIA'dan şikayetçi. Bildiğim ve duyduğum kadarı ile yırtılan, hasarlı olan döşemenin (koltuk kumaşı) yetkili servisler tarafından onarıldığı hiç bir marka otomobil servisinde yapılmaz. İmalat hatası ise belki yenisi ile değiştirilebilir. O bakımdan Oğuşlar büyük ihtimalle konuyu Çelik Motora iletmiştir. Burada Moderatör arkadaşlarımızda dahil pek çok Sportage sahibi arkadaşımızın da Koltuk kumaşı konusunda şikayetine rastlamadım. Belki de şikayet sahibi Beyefendinin şansızlığı olsa gerek. Çelik Motorun bazı konularda vurdum duymaz olduğunu hepimiz biliyoruz da, bizi şaşırttığı da olmuyor değil. Arkadaş doğru yapmış KIA MOTORS'a yazmış, onlarda hemen Çelik Motora iletmişler ki; tekrar şikayet sahibi beyefendiye dönmüşler. Bence konu çözülür. Çözülür de şikayet sahibinin tepkisinin bu kadar sert olmasının iyi niyetli olduğuna inanmıyorum. Koltuk kumaşlarının garanti kapsamında olmadığı kendilerine iletilmiş. Bana göre Garanti kapsamında olmamasını da haklı görüyorum. Koltuk kumaşını cıgara ateşi ile yaksanız veya yanlış kullanım sonucu yırtsanız bunu garantiden değiştirmeye kalkmak abesle iştigaldir. Şimdiye kadar şikayete konu olmamış koltuk kumaşının aşınması konusunda bazı görüşlerim elbette var. Ancak şu anda belirtmeye gerek duymuyorum.

    Elbette herkes hakkını sonuna kadar aramalı. Böylesi bir davranış yalnızca kendisi için değil diğer tüketicilerin de çıkarınadır. Vatandaş olmanın şartlarından biri de yasalar çerçevesinde hakkını arayabiliyor olmaktır. Ben şikayet sahibi beyefendinin derhal tüketici mahkemelerine gitmesinden yanayım. Ancak konuyu bu kadar sert ve markayı kötüler düzeye çıkartmak hakkaniyetli bir davranış olmasa gerek.
    Sosyal medyada pek çok konu yazılıyor çiziliyor. Hayranı oldukları markalar hakkındaki şikayetler, olumsuz davranışlar da biliniyor. Ön yargısız diye yola çıkılıp, ilk olumsuz durumda Markayı yere çalmak biraz fırsatçılık olduğu kanısındayım. VW, Nissan, Ford ve Renault'un aynı segmentteki araçlarında olmayan neydi acaba ki; KIA sahibi olmaya karar verdiniz? Cevabınız ön yargılı olup olmadığınıza da referans olacaktır.
    Tüm bu yazdıklarımla KIA markasını falan yüceltmeye çalışmıyorum. Her marka kendi güvenirliğini zaman içinde kazanacaktır. KIA'nın Türkiye tarihi biraz şansızdır ancak bu demek değildir ki, KIA kalitesiz araçlar üretir. Öyle olsa idi Dünya markası olamazdı.

    Umarım sorun olumlu şekilde çözülür ve Şikayetçi Beyefendinin şansızlığı giderilir.
     
  15. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    :alkiseg6::alkiseg6::alkiseg6:
     
  16. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    :thumbup:
     
  17. elvnalvr

    elvnalvr Yeni Üye

    Katılım:
    29 Eylül 2013
    Mesaj:
    9
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Dikkatlice okuyan arkadaşlar, KIA globale de ingilizce olarak gönderdiğim şikayet ve talep yazılarımdason derece net olarak göreceklerdir ki aracı beğenerek aldım ve kullandım, halahazırda da bu sorunu dışında beğenerek kullanıyorum.Benim üzerinde durduğum konu şikayetimle beni yönlendirdikleri KİA Türkiye müşteri hizmetleri biriminin yaklaşımı ve bu yaklaşımı onayladığını gösteren şekilde hareket eder ise KİA global.Zira devamen tekrar kendilerine yaşadığım süreci, bana müşteri hizmetlerinin dönüşünü müteakip olanları, gönderdim.Göreceğiz.

    Ayrıca buradaki yıpranma sadece oturulması ile zamanla oluşmuş bir kusur, inşaat işi yapmıyorum.Cebimde ingiliz anahtarı ile oturmuyorum, buna rağmen kumaşta fabrikasyon olabilecek zayıflık sebebi ile olduğunu düşünüyorum.İlaveten, kendim zarar verip, bi şekilde silip, hasar verip sonra bu kadar yazacak kadar ahlaksız ve zamanı bol olan biri değilim.

    Zaten en başında belirttiğim gibi bir marka takıntısı ile hareket etmeden aracı aldım.Alırken de KİA ile ilgili tüm olumsuz bilgi-duyum-düşünce vs yi de
    kenara bırakarak karar verdim.Almadan önce yurtdışı forumları, yapılan çalışmaları ve gözlemlenen anlayış değişikliğini de inceleyerek kararımı vermiştim, görülen
    o ki sadece dizaynı değiştirmişler, ya da Türkiye'de satılan- vurgulanan sadece dizayn gerisi yalan.Bu şekilde yaklaşımları göreceğimi bilse idim zaten almazdım.

    Mevzu bu tip sorunların çıkması değildir, tabiki bir araçta problemler çıkabilir, olmaması gereken kusurlar oluşabilir.Önemli olan markanın bu tip kusurlarına, hele de bu kendisinden kaynaklanıyor ise, nasıl yaklaştığı ve mevzuyu nasıl ele aldığıdır.Yoksa ne benim ne de aklı başında kimsenin, aldığım araçta hiçbirşey çıkmaması lazım, çıkarsa yapsalar da-ilgilense ve çözseler de markaya çamur atayım, yaklaşımı olamaz.Allah biliyor , koltuğumda bu sorun oluştuğu ben sorunu iletip geçen süre zarfında dahil olmak üzere hiçbir soran arkadaşıma-kişiye olumsuz bir bilgi araçla ilgili vermemiştim.
    Hem de yazımda da bahsettiğim üzere aracı da aldığım Oğuşlar servisi, bana düzenli bakımlar için her aradığımda bakım bedeli standart ne ise her seferinde 80-150 TL üzerinde fiyat vermesine rağmen.Bana fiyatı vermelerinin ardından hem internette hem de servisleri arayıp olması gereken fiyat "XX" değil mi dediğim de "pardon biz şeyi de hesaplamıştık, şunu yanlış eklemişiz" diyerek rakamı hep düzelttiler.Ama görünen belli, sormayan bakmayan müşteri- ya da onların anlayışı ile - "KAZ" olursa ne yolsak kardır.

    Bu bağlamda hem ilgili servis, hem de beni Türkiye KİA müşteri hizmetlerine yönlendiren Global KİA müşteri memnuniyeti konusunda sınıfta kaldılar.
    Üç kuruşluk koltuk kumaşını değiştirmiş olsalar bu konudan olumsuz etkilenecek bir sürü potansiyel müşteriyi de kaybetmemiş olacaklardı.Hatta ben kendim aracın iç döşemesini deri olarak değiştirsem diye düşünüyordum, şimdi bunu yapmayı dahi istemiyorum, KİA dan , araçtan, servislerinden tamamen soğudum.
    Tüm bu bilgileri facebookta tüm arkadaş guruplarımla paylaştım,gerisini onlar düşünsün.

    Son not; ben aracı almadan önce donanım haberin bu başlığını hemen hemen tamamen okudum, bu şekilde bir şikayet görememiştim.Görebilseydim belki sonuç farklı olurdur.

    Tüm inceleyen arkadaşlara selamlar, iyice okuyun, alacağınız hizmeti bilin ona göre karar verin.

    Selamlar Değerli Kia Club üyeleri,

    Amacım bir markayı övmek veya bir diğerini yermek değildir.

    Amacım maruz kaldığım durumu, olumsuz deneyimi diğer kullanıcılar ile paylaşmak ve sanıyorum sadece Türkiye gibi ülkelerde bulunan "Değersiz ve haksız" müşteri odaklı yaklaşımı gözler önüne sermektir.Dolayısıyla sadece kavehane muhabbeti seviyesinde ilgisiz, bilgisiz yorum yapanlara cevap vermeyeceğim.

    Kişi kendi nasıl ise karşısındakini de öyle sanarmış, biri "kendi silmiş, zarar vermiş sonra şikayet ediyor" demiş.Evet malesef her alanda çok ahlaksızlık, sahtekarlık olduğu için bu tarz düşünceler akla gelebiliyor ama ben onlardan değilim çok şükür...

    Herkes istediğini düşünmekte, sevmekte özgürdür.Benim düşüncem yaşanılanlar çerçevesinde budur.Bu da aslında markadan ziyade onu temsil edip onu bu duruma getirenlerin suçudur, zaten beğenmemiş olsam kazara böyle bir alım yapmazdım heralde.Verdiğim paraya veya az daha üzerine çok daha farklı marka araçlar da alabiliyordum.

    Tüm herkese sevgiler, saygılar...
     
  18. Sultan II Mehmet

    Sultan II Mehmet Sürücü

    Katılım:
    25 Eylül 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Oncelikle gecmis olsun, keske basiniza gelmemis olsa idi,

    Hayatim boyunca Renault haric bir marka kullanmayip son 1 haftadir ilk defa Renault harici arac olan Kia Sportage almis biri olarak ve genelde bu Musteri Memnuniyeti hususundaki bazi sikayetleri goren ben biraz bu konuda huzursuz olmadim desem yalan olur,

    Lakin Renault evet cok guzeldir, rahattir, konforludur, kalitedir (Megane ve Uzeri) amaa bir Musteri Memnuniyeti vardirki Fransaya Mail atmadan hicbirsey yaptiramassiniz..Sizin klimaniz vs sans eseri degismis ona sanlisiniz demek istiyorum sadece,

    Ben hayatimda Renault harici arac kullanmamis biri olarak diyorumki Renault Servisleri kadar musteri memnuniyetini hice sayan ve Fransaya mail atmadan geri donmeyen bir marka daha gormedim,

    Daha bunun gibi Satis Sonrasi 100 tane memnuniyetsizlik sayarim,

    Fakat arabanin, markanin tutkusu ve kalitesi bazan bazi seylerin onune geciyor ve ne kadar bunu yaparlarsa yapsinlar siz markanizdan vazgecemiyorsunuz.Taaki sizi olasi bir baska marka gercekten etkileyene dek,
    Bende onca memnuniyetsizlige ragmen (Musteri Ilıskileri) hep devam ettim marka tutkum yuzunden,
    Ve o markaya saygimdan ve tutkumdan dolayi bir döviz asmadim,
    Çünki ne aldigimi biliyordum, verdigim parayi biliyordum, C Segment bir Megane aracin ne kadar kaliteli malzemeden ve iscilikten olacagininda farkindaydim,
    Laguna ile Latitude ile ayni olmayacaginin bilincinde olmak lazim yada C180,

    Sinirlisiniz ve haksizliga ugradiginizi biliyorum ama bir koltuk kumasi yuzunden'de döviz asmalar, bu kadar ciddi marka karalamalari olmaz.Kendinizede haksizlik ediyorsunuz.Evdeki en kaliteli buzdolabi veya bulasik makinesi bile baskasinda 5 sene arizasiz calisirken sizde 1 ay sonra ariza yapabilir.Bu birazda sans isi.Hatta sevinmelisinizki basiniza gelen olay bir koltuk kumasindan gelmis,

    Ee simdi koltuk kumasindan boyle yaptilar deyip baska hizmetlerdede boyle yaparlar seklinde on yargi yanlis.Yasamadiniz bilmiyorsunuz cunki.Size diger olumsuzluklarida servis yapmis.Kia nin sucu yok.Servisi degistirirsiniz olur biter, yada mahkemeye verirsiniz olur biter servisi,

    Ama bir marka, ne olursa hangisi olursa olsun bu kadar agir bir Döviz asmayi haketmez.

    Bilhassa bu arac fiyat ve kalite ve donanima gore bulunabilecek en iyi aractir.En kalitelidirde,
    60,000 TL ortalama fiyatlara bu kadar kaliteli SUV buldunuzda biz bilmiyorsak o ayri,
    Kalite ve musteri hizmetini cok yuksek duzeyde ariyorsanizda (En ufak olayda aninda telefonuma cevap vericekler ve degistiricekler) o zaman 123,500-250.00 EURO araliginda fiyat vericeksiniz ve Kosiflere ugrayip bir X5 turevi SUV alacaksiniz yada Q7 yada Range...

    Hayatta herseyin bir bedeli vardir..
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 29 Eylül 2013
  19. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    :alkiseg6::alkiseg6:
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 29 Eylül 2013
  20. Sultan II Mehmet

    Sultan II Mehmet Sürücü

    Katılım:
    25 Eylül 2013
    Mesaj:
    76
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Istanbul
    Neden güzel ülkemde en ufak bir "Talebin Geri Çevrilmesi" olayinda talebi geri çeviren Marka bu kadar ağır eleştiriye mağruz kalirki ?
    Kia belki bu olayda haksiz ama yukaridaki davranis kendini haksiz cikartmaktan baska birsey degildir.

    Eger bir kurum veya kisi veya bir markadan sikayetin var ise olay hukuki makamlara tasinir.Bu sekilde marka kötüleme hakkini kimseye vermez.
    Cekersin fotograflari, verirsin mahkemeye, bilirkisi raporu istersin, hakim kim haksizsa verir cezasini,
    Sende dilersen satarsin aracini, birdaha KIA yakininda gecmessin, bu paraya bu kadar kaliteli baska marka SUV alirsin, Tabi bulabilirsen!

    Hak aramaninda bir raconu var...
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 29 Eylül 2013

Bu Sayfayı Paylaş