Arkadaşlar son zamanlarda yaygınlaşmaya başlayan start-stop ve fren enerjisi geri kazanımı gibi ekonomiye yönelik sistemler hakkında ne düşünüyosunuz? Bir arkadaşım fren enerji geri kazanımının aküyü zorladığını, zamanla sorun verebileceğini belirtti? Yine start -stopunda aşırı dur kalk trafikte zarar görebilececeği -zaten bundan dolayı devre dışı seçeneği varmış-söyleniyo?? Bu haftaki oto dergilerinde hyundai i20 ısg (start-stoplu modeli) tanıtılmış epeyce olumlu şeyler yazılmıştı.
bir tanıdıgımda 508 vardı start stoplu 3 haftalıkken çalısmada zorlanmma gibi problemler olmuştu garantiden hallettiler o gün bugündür start stop kullanmıyo sürekli dur kalkta marş motoru demişti sanırım zarar görüyomuş fren enerjisinde pek bilgim yok sadece geçenlerde bindiğim 520 d de frene bastıkça mavi bişey sarz oluyosu ekranda bilgim o sadece
Ne kadar teknoloji o kadar konfor ama bir o kadar da risk! Bir ton para verip sonra sorun yaşamak dokunur adama.
aşırı trafikte dur kalkta start stop sistemi fazla dayanmaz. bence start stop sistemi nin eksileri , artılarından fazla olabilir. frenlemeden enerji elde etme formula 1 araçlarının bazılarında kullanılıyordu ama net bir bilgim yok. bir araba nekadar çok teknoloji içeriyorsa , o kadar sorun çıkarmaya namzettir
bu start-stop teknolojısını ben kendı mantalıtemde bı turlu oturtamadım.benım bıldıgım su sekılde; arac 1 dakkıda rolantıde calıstıgı varsayalım bellı bı mıktar yakıt harcar.sonra calısmayan bı aracı calıstırmak ıcın bellı bı mıktar enerjı ve yakıt harcanır ayrıca surtunmeden dolayı yıpranma,yaglama vs vs etkenlerı de dusunursek aracı stop edıp calıstırmak yerıne rolantıde calıstırmanın hep daha yararlı oldugunu dusunmusumdur.gel gor kı bu teknolojı tam tersını soyluyor.ayrıca bu teknolojı acaba sadece yakıt sarfıyatı dusunulerek mı gelıstırıldı onu da sorgulamak lazım. cok yenı oldugu ıcın ılk zamanlar sıkıntılar olacaktır fakat ıllakı gelıstırılıp daha kullanıslı hale gelecektır dıye dusunuyorum
hepten aykırısınız bu sistemler test edilmeden mi çıkıyor hemen önyargı arkadaşlar teknoloji bizim için var kullanın yahu.. bozulursa tamir ettiririz.. sonuçta kullanıcı hatası değil ki.. bir de servislere çok inanamayın.. babamın passatı vardı.. araba hollanda dan TR ye geldi.. burada triger seti değişsin diye servise bıraktık.. öğlen eleman aradı.. devirdaim pompanız bozuk su kaçırıyor, değiştirmezsek su biter conta yakar diye babam allahtan 40 yıllık TIR şoförü... yok değişme kalsın dedi.. bu anlattığım olay 5-6 sene evvel oldu.. babam geçen sene arabayı sattı.. üzerinde hala aynı devirdaim pompası vardı ve 1 damla kaçırmıyordu triger seti için de değişim zamanı olarak 85bin km vermişlerdi.. murat kardeşim gördü.. biz değiştirdiğimizde araba 180bin km deydi
Passat candır murat babam o arabayı 4000 avroya sattı vay arkadaş.. hollanda vatandaşlığına mı geçsem.. Türkiye de yaşamak bu kadar zor olmamalı...
Kardeşim ve eşi endüstri mühendisi, 6 yıl önce okulu bitirip ceplerinde bir kuruş yokken Türkmenistan'a gittiler, Telefon ettik nasılsınız napıyosunuz diye, Biz buradakiler orada gurbetteler diye acıyoruz bunlara, İyiyiz araba aldık dediler, iyi dedik ayağınızı yerden kesen eski püskü ama idare eder bişeydir, Yok dediler, 8 yaşında BMW 740 aldık:blink::blink::blink: Nasıl yani dedik, Burada 5-6 bin dolar dediler, maaşlarıda 2000 dolar gibi, Bir depo benzin 1 dolar, Uçak bileti 1 dolar vs vs.. Sonra buraya gelince neye bindilerse beğenmediler doğal olarak Hatta benim o zaman dizel getzim var, sağda solda konuşup geziyorum bu dizel, bir torku var, basınca zıplıyo diye, getze bindiler, bu hiç gitmiyo sat bunu demezler mi..
bu akşam trafikte yine gördüm... bembeyaz.. süzülüp gitti aralardan karım bana seslenince kendime geldim
Başlığı ben açmıştım, cevabı da vereyim, iyi bir sistemmiş -DS4 te var- şimdilik iyi ekonomi yapıyo..