Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

sportage motor hakkında bilgi.

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda onurtez tarafından 23 Ocak 2015 tarihinde açılan konu

  1. onurtez

    onurtez Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    esk
    Gerçek Ad-Soyad:
    onur tez
    Araç Modeli:
    2014
    Arkadaşlar merhaba aracım suan 1400 km lerde yanı cok yanı.. Ilk uzun yoluma çıktım esk - ist arası. Max gorugum hız 180 oldu dahası olmadı birde aracın 150 den sonraki tavırları pek hoşuma gitmedi neyse asıl sormak istediğim bu değil.

    1. iki vites arası geçişlerde çok fazla devir farketmiyor bunun nedeni nedir.
    2. aracım yokuşlarda umduğum performansı sergilemiyor dizel bravom vardı 1.6 atıyorum 3. viteste 50 ile giderken yokuşlarda gaaza yuklenince çok rahat 6. vitese kadar yokus yukarı çıkıp hızım 160 lara kadar ulaşıyordu bu araç da bırakın hızlanmayı vites yükseltmeyi gaza ayağım sonuna kadar basılıyken hız kaybediyorum.
    3. bu araçlarda neden turbo yok çok buyuk eksık degılmı ? yakıtına göre bu motor hakkını verdıgını dusunmuyorm hata ılk uzun yol ızlenımım rezalet denecek kadar kotuydu çok buyuk hayal kırıklıgı yasadım. ılk 900 km hıc bırsey anlamadım cunku hep kar buz vardı

    kıa kullananlar ne dıyor sorun bendemı benım aractamı yok sa genel mı ?
     
  2. casper53

    casper53 Sürücü

    Katılım:
    24 Eylül 2014
    Mesaj:
    223
    Alınan Beğeniler:
    55
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    EREN
    Araç Modeli:
    Sportage
    Merhaba Onur bey...

    Aracımı 4 ay önce aldım ve aldığım ilk ay bende sizin gibi düşünüyordum ve şimdi alıştım. Nerede ne zaman yani yol durumuna göre vites değiştiriyorum ve araç tepki veriyor.

    Daha önceki aracınız bravoymuş. Benimde Linea 1.6 105 hp idi. Turbolu bir araçtan inip atmosferik bir araca binince insan ilk Başlarda afalayabilir. Çünkü her koşulda gaza az dokunmayla ivmelenen güç artık yok...

    Hondacıların çoğu atmosferik uzamanı. Çünkü turbosuz Araçları olduğu için sürekli yüksek devir kullanıyorlar.

    Size tavsiyem. Rampa, araç sollama yada herhangi bir ivmelenme istediğiniz anda 1 vites küçültmeniz yeterli olacaktır.

    Geçen hafta şileye gittim. Bilgininiz üzere yolları rampa v.s araç denemelik bir yol ve aracı denedim bu kanıya vardım.

    Hele hele 6. Viteste hiç yüklenmeyin araca rampa v.s çıkarken boğarsınız aracı ben test ettim oradan biliyorum. 6. Vites ekonomi vitesi bildiğiniz üzere o Yüzden yol durumuna göre vites değiştirin ve size tavsiyem sollama v.s de 3.000 devir altına düşmemeniz.

    Naçizane tavsiyeler. Bir çoğunu zaten uyguluyorsunuzdur fakat birçok arkadaşa faydası dokunması açısından yazdım.

    Kazasız belasız nice sürüşlere...
     
    onurtez bunu beğendi.
  3. casper53

    casper53 Sürücü

    Katılım:
    24 Eylül 2014
    Mesaj:
    223
    Alınan Beğeniler:
    55
    Şehir:
    Istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    EREN
    Araç Modeli:
    Sportage
    Bu arada yazmayı atladım. 2 vites aracı kısa çünkü şanzımanda kısa vites geçişleri kullanılmış. Devir kaybetmesin diye.

    Turbo olayına gelince 2016 yılında hem turbo benzin hem turbo dizel araç çıkaracaklar. Performans anlamında baya iyi olacak.

    Ben atmosferik araç bilerek ve isteyerek aldım. Çünkü turbolu Araçlarda ben ve çevrem bir takım sorunlar yaşadık. O Yüzden kendime atmosferik tercih ettim...
     
  4. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Sadece zamana ihtiyac var. Sonra sikayet ettiginiz hersey kendiliginden gececek.
     
    onurtez bunu beğendi.
  5. onurtez

    onurtez Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    esk
    Gerçek Ad-Soyad:
    onur tez
    Araç Modeli:
    2014
    içim bir nebzer rahatladı biraz daha ama bence yinede bir eksik lik söz konusu, yani arkanız da 30 bin tl lik araç sellektör yapıp yol istemesi adamın canını sıkıyor :D onun haricinde hondalardaki vtec olayı biraz renk katıyor bence
     
    casper53 bunu beğendi.
  6. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    Merhabalar.
    Ben spoyu bir kez Zonguldak-Sakarya-Zonguldak güzergahında kullandım.
    Daha önce bir yorumda da söylemiştim, Spo da performans istiyorsanız gaz pedalıyla oynamanız gerekiyor ;)
    Atmosferik motorların genelinde hep böyledir. Benim araba da sizin ki gibi. Ama 4000 devirden sonra canlanıyor.
    Benimkinde şöyle bir sıkıntı oluyor, araç LPG li olduğu için yüksek devirler sakıncalı oluyor. Ama benzinde kullanırken deviri sonuna kadar zorladığım çok olmuştur :)
    İsmail beyin dediği gibi; araba size, siz de arabaya tam alışınca eminim daha fazla zevk alacaksınız ;)
     
    onurtez bunu beğendi.
  7. SPO

    SPO Sürücü

    Katılım:
    20 Ocak 2014
    Mesaj:
    82
    Alınan Beğeniler:
    15
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Göksel SARI
    Araç Modeli:
    Sportage GSL Plus ECO Manuel
    Bu durumu bende foruma yazmıştım, sanırım sportage eksileri artıları bölümünde.


    Bu duruma çok iyimser bakılıp araç çok güzel, bu fiyata bu kadar yorumlar oluyor. Ben bunlara katılmıyorum, aracımı zevkle kullanıyorum ve eksilerini de yazmanın kötülemek değil de daha iyi olabilirdi şeklinde olarak düşünmek gerek. Zaten Spo'nun yerin dibine gitsin diyeceğiniz bir eksisi yok :)


    Fakat konuya sizin gibi bir eski performanslı bir dizel kullanıcısı olarak bakınca roketten inmişsiniz gibi oluyor. Burada fark spo'nun hem atmosferik hem de hem de dizel olmaması en büyük etken. Burada şunu da belirtmeliyim bana göre spo tam bir şehir içi aracı.


    1. Spo'nun vites geçişlerine alışacağınızı düşünüyorum. Evet, geçişleri düşük devirlerde yapınca bu devir fark etmiyor gibi oluyorsunuz. 2.5 devirde çok daha canlı.


    2. Ben bu konuyu uzun yolda fark edince çok canım sıkılmış ve acaba? Soruları oluşmuştu. Bunu forumda yazdım ve rampalara biraz daha devirli girmeyi alışkanlık haline getirdim. Erikliden İstanbul'a gelirken bir rampada 1. Vitese kadar düşüp kamyonun arkasında hızlanmaya çalışıyordum çünkü tasarruf deviri olan 2000 devirde rampa çıkmaya çalışıyorsunuz konu bu.


    3. Bu araçlarda sonuç olarak turbo yok. Daha iyi olabilir miydi derseniz bazı üreticilerin ürettiği 1,2 1,4 benzinli turbolu motorların yakıt değerlerine bakarsanız Spo'dan daha fazla olduğunu görebilirsiniz.

    Spo'nun yakıtının az değil normal olduğunu, araca alıştıkça ve sizin aracınızın km'sine bağlı olarak kesinlikle düşeceğini göreceksiniz.
     
    onurtez bunu beğendi.
  8. onurtez

    onurtez Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    esk
    Gerçek Ad-Soyad:
    onur tez
    Araç Modeli:
    2014
    Ben genelde zaten yüksek devirlerde kullanırım ki yeni alan kişilere bakıyorum yakıtları 9 - 10 arası iken benim aracım suan 13 göstermekte :) Bunda bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.
    Şöyle düşünelim bir şekilde yokuşa geldik ve araç bayılmaya başladı atıyorum 5. viteste araç ve 3.000 den düşmeye başladı 4. vitese ceksekde aynı sorun devam edecek vites geçişleri arasında çok devir oynamıyor. 5 den 3 e çekersem de araç motor frenine girecek içerdekiler öne doğru yığılacak falan bu da konforlu bir sürüş olmayacak. Her zaman her yokuşa yüksek devirlerde giremeyiz uzun yolda kamyonlar kendi arasında da sollama yapıyor falan.
    Bu aracı artık lpg ile düşünemiyorum bile.
    Evet turbo yokıtı arttırır ancak belli devirden sonra açılan turbolar yada vtec gibi bir teknoloji olsa o kadar da etkilemezdi ve kaliteli bir sürüş sağlardı. Ben halen bu aracın 72 bın tl yi hakketiğini düşünmüyorum.

    Ben bu araca 72 bin tl verdim bu benim malım ve övmem gerek diye düşünenlerden değilim. Yanı dün bi clio nun sellektör yapıp yol istemesi canımı sıktı araç hızlanıyor kilo olarakda aman aman bi kilosu yok. Bu motor ile bu araç olmaz diyorum ben. Elimde olsa 1 dk düşünmem kia ya bırakırım aracı :)
    Ha konformumu çoook... Donanım güzel mi çook... Kasası tatlımı evet çok tatlı aileler için ideal mi çok ideal.. Eşime sorsanız on numara araba ama araba kullanmayı sevenler için olay biraz farklı oluyor.
     
  9. Besher

    Besher Usta Sürücü

    Katılım:
    2 Aralık 2013
    Mesaj:
    489
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet Beşir Dirlik
    Araç Modeli:
    Cerato koup
    Aracınız öncelikle hayırlı olsun, Kazasız sürüşler dilerim. Öncesinde turbo dizel bir araç deneyiminden sonra tabiiki performans olarak tatmin etmiyor atmosferik benzinli bir araç. Ve evveliyatında (övmek gibi olmasın) Fiat araçların motorları gerçekten çok hızlı ve seri. bravo araçlar ciddi anlamda performans olarak tatmin edici araçlar. iki aracımız var birisi cerato koup, Diğeri 1.4 Bravo turbo sport. iki araçla bursa'ya yakıt değeri hesaplamak için çıktık. Bravo hem performans hem yakıt ekonomisi olarak ciddi anlamda tatmin edici. Devirli ve bilinçli kullanımda turbo bence tasarruf adına büyük buluş, Uzun lafın kısası. Türkiyemiz üçüncü dünya ülkeler arasında olduğu için. Malesef ülkemiz yeni yeni turbo benzinli araçlarla tanışıyor ve ciddi manada yabancılık çekiyoruz. Umarım ilerleyen zamanlarda iyileşmeler olacak dahada, Beklentilerinizi yüksek tutmamanızı öneririm yeni aracınızda, Tekrardan hayırlı uğurlu olsun aracınız.
     
    gogo46 ve onurtez bunu beğendi.
  10. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Zamanla alıştığınizda kimse size selektor yapmayacak çoğu aracla kapisma yapacaksiniz. Sadece biraz daha tanımaniz lazim arabayi...dusuk vites yuksek devirle sizi kimse geçemez
     
  11. cihanbilal

    cihanbilal Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Ekim 2013
    Mesaj:
    502
    Alınan Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cihan Bilal
    Araç Modeli:
    Kia Sportage 2012
    Valla ben kırmızı ışıkta kalkısta bıle gecılmıyorum ESP yı kapatınca yanı bıraz devir cevırmeek onemlı lastık yaka yaka kalkıyorum kırmızı ışıkta :=)
     
    onurtez bunu beğendi.
  12. onurtez

    onurtez Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    esk
    Gerçek Ad-Soyad:
    onur tez
    Araç Modeli:
    2014
    Olay kalkıs degıl olay yokuşlarda bayılması. Bayıldıkdan sonra :D patı cekerek kalkmanın anlamıda klamıyor kı zaten yokus yukarı devrını ala bılse evet sorun olmayacak. Acizane fikrim esp kapalı gitmenizi önermem yuksek geniş bir araç diğer araçlara acizane daha çok devrilme riski olan hatta piyasada çok devrilmiş örnekleri olan bir araç..
     
  13. cihanbilal

    cihanbilal Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Ekim 2013
    Mesaj:
    502
    Alınan Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cihan Bilal
    Araç Modeli:
    Kia Sportage 2012
    Sadece kalkıslarda kapatıyorum ESP yı o da bıraz adrenalın arayınca :) bi videom vardı baya dık bı yokusta komple durup tekrar kalkıs yapıp cok rahat 140 km hıza cıkıyorum. Atarım bulursam
     
  14. bozbey68

    bozbey68 Usta Sürücü

    Katılım:
    12 Temmuz 2013
    Mesaj:
    642
    Alınan Beğeniler:
    171
    Şehir:
    Keşan
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ergün ÇİNE
    Araç Modeli:
    KIA SPORTAGE 2013 1.6 GSL PLUS ECO DYNAMIC
    Onur kardeşim Öncelikle SPO'nuzu iyi günlerde kullanın...
    Söylediğiniz gibi henüz araç için siz, sizin için araç çok yeni..Tabi bu Spo kullanan herkes için geçerli..
    Ben işin teknik yönüne girmeden izah etmeye çalışayım...
    Evet bahsettiğiniz ve şikayet gibi görünen konuları hemen hemen herkes yaşamıştır..Sanırım da yaşadı..
    Şahsen ben aldığımda ilk 1 ay kadar kesinlikle alışamadım..Ancak SPO sürüş şekli bakımından biraz farklı..
    Eğer forumdaki konuları biraz karıştırırsanız zaten ne demek istediğimi daha net anlayacaksınız..
    Yine de tekrar edeyim...Gönül rahatlığı ile aracınıza binmeye devam edin..
    Eğer daha önce başka araç kullandıysanız o araçtaki kullanım şeklinizi unutun..
    İnanın bir müddet sonra SPOnun içinde yatmak isteyeceksiniz..;)..
    Kullanım şeklinize göre SPO'nun,SPO'ya göre de sizin tepkiniz mutlaka değişecek ve birbirinizle uyum sağlayacaksınız..Ve Bir süre sonra SPO size istediğinizi verecektir...Ama Mutlaka SPO'nuzun dilinden anlamanız şartı ile...:)...
     
    zobar ve onurtez bunu beğendi.
  15. cihanbilal

    cihanbilal Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Ekim 2013
    Mesaj:
    502
    Alınan Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Cihan Bilal
    Araç Modeli:
    Kia Sportage 2012
    Ayrıca bizim araçlarda ROOP diye bir sistem oldugu soylenıyor, takla engelleme sistemi bunun için ne düşünüyorsunuz sevgılı forum sakinleri :)
     
  16. M.karataş

    M.karataş Ralli Pilotu

    Katılım:
    24 Mart 2013
    Mesaj:
    1.160
    Alınan Beğeniler:
    222
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Muhammet Karataş
    Araç Modeli:
    Kia Sportage 1.6 PLUS '2012'
    Aracınız hayırlı olsun. ama siz range rower almadınız. bu yüzden o performansı beklemek yanlış. diğer soruları ise alırken satıcıya sormalıydınız. benzinli ve düşük motorlu bir araç kullanıyorsunuz. Dizel veya turbo dizel motorlarla karşılaştırmak yanlış
     
    onurtez bunu beğendi.
  17. onurtez

    onurtez Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    esk
    Gerçek Ad-Soyad:
    onur tez
    Araç Modeli:
    2014
    Hocam ortalama bir standart ve segment denilen bir olay var bizde bir x6 gibi 200... 260 yapsın demıyoruz 180 de takılı kalsın sorun değil yarışa katılmıyoruz. sorun yokuşta bayılıyor hızlanması yavaş kısacsı hantal diyoruz.. Bunu diyen adam da bizzat cebinden 72 bin vermiş adam. Kendi malımı neden durup dururken kötülüyeyim. Bunun haricinde iyi olmasını zevkle sürmesini en çok isteyen benim
     
  18. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.794
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    Bu dediginizi zamanla siz de kabullenmeyeceksiniz. Ben ne demişim öyle diyecek sonra spoya hantal diyen birisini görünce hemen tersi bi yorum yapacaksiniz.
     
    onurtez bunu beğendi.
  19. onurtez

    onurtez Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Ocak 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    3
    Şehir:
    esk
    Gerçek Ad-Soyad:
    onur tez
    Araç Modeli:
    2014
    İnsallah hocam :) bi 5 bın lere gelsın.
     
  20. alpergunes3558

    alpergunes3558 Sürücü

    Katılım:
    23 Kasım 2014
    Mesaj:
    212
    Alınan Beğeniler:
    75
    Şehir:
    sivas
    Gerçek Ad-Soyad:
    alper günes
    Araç Modeli:
    -kia cerato -kia sportage
    Diger abilerimin ve kardeslerimin dedigi gibi onur bey kesinlikle spoya alismaniz lazim alisinca ben nasil bu arabama hantal demisim diyeceksiniz ve o rampalarda sellektor yapa yapa cikacaksiniz sadece birazcik zamana ihtiyaciniz var :)
     
    onurtez bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş