HERKESE MERHABALAR... 120.000 KM DE 2008 MODEL BİR SORENTO ALDIM...ARACI YETKİLİ KİA SERVİSİNE SOKTUM VE HERHANGİBİR SORUN ARIZA GÖRÜNMEDİ...DAHA SONRA BENZER ARAÇLAR KULLANAN BİR ARKADAŞIMA TEST SÜRÜŞÜ YAPTIRDIM ARACI ÇOK BEĞENDİ...ANCAK MOTOR ÜZERİNDEKİ YAĞ KAPAĞINI AÇTIĞINDA BU ARAÇ ÜFLÜYOR DEDİ...SANAYİDE İYİ BİR USTAYA GÖSTERDİĞİMDE ARACIN MOTORUNUN SAĞLAM OLDUĞUNU ,BENDEN ÖNCEKİ KULLANICININ KÖTÜ YAĞ VE YAKIT KULLANDIĞINI GEREKLİ BAKIMLARI YAPILDIKTAN SONRA ÜFLEMENİN KESİLECEĞİNİ SÖYLEDİ.... SORENTOLARDA BÖYLE BİR PROBLEM VARMDIR ..BENZER DURUMLARLA KARŞILAŞAN ARKADAŞLAR VARMIDIR ACABA??
Oncelikle forum kurallarini okuyup ardindan kendinizi tanışma konusunda tanıtabilir misiniz. Birde forumda kucuk harf kullaniyoruz. ..
Yağ çubuğundan üfleme diye tabir ettiğimiz çıkış araba rolantide çalışırken gelir.Aracınızın yağ seviyesini motor sıcakken stop edip 10 dk sonra kontrol edin.F çizgisinin üzerinde ise yağın fazlalık kısmını çektirin. Turbo dizel crdi motorlarda rolantide yağ çubuğu çekildiğinde o üfleme dediğimiz hava çıkışı olur.Sebebi segmanlar üzerinde yeterli basınç oluşmaması ve karter havalandırma valfinin tam olarak açılmamış olmasıdır. Aynı şeyi motoru 1500-2000 devir civarına getirerek deneyin.Bu seferde vakum oluştuğunu göreceksiniz. Bunu test etmek için alışveriş fişi ya da pelur kağıt inceliğinde bir kağıdı yağ çubuğunu çıkararak üzerine doğru arada 1 cm kadar kalacak şekilde yaklaştırın.Rolantide kağıt yukarı doğru itilecektir. Devri 2000 rpm civarında tutup tekrar bakın;bu kez kağıt çubuk borusu üzerine yapışacaktır.Yani vakum oluşacaktır. vakum oluşmazsa sorun bir kaç yerde olabilir.Bunu da siz testi yapın öyle konuşalım.
çok teşekkür edrim...yağ çubuğundan gelen hava çıkışını anladım, tamam ...peki aynı şeyler yağ kapağı açıldığı zaman da geçerlimidir..araçla belli bir süre gidip rolantide çalışırken yağ kapağını açtığımda görünen renksiz , hava çıkışı normal midir?
Evet normaldir. Ama testi oradan yapmamanızı tavsiye ederim. O geniş alandan gaza basıldığinda yabancı madde girme ihtimali yükselir.
şimdi biraz rahatladım...çok severek almıştım aracımı,arkadaşım öyle üflüyor falan deyince soğudum araçtan inanın ... şimdi kafam biraz daha rahat teşekkür ederim
Sıfır motor bile üfler, önemli olan limit dahilinde olması. Bunu da ancak yetkili servislerdeki ustalar anlıyor modele göre.
Aynen Serdar Bey.Malumunuz Kia hyundai dizellerinde karter havalandırması yay basınçlı bir valf ile turbo emişine bağlıdir.Turbo kanat açılarını açtığında yani vakum arttığında valf iyice açılır ve bazen de kapanarak karter basıncını limit içerisinde tutar. Bu durumu rahatlatmak için yağ seviyesinin F çizgisini geçmemesi önemlidir.Ancak layner çizildiyse ya da kompresyon segmanları çatladıysa,kırıldıysa ya da özelliğini yitirdiyse kompresyon kaçağı kaçınılmaz olur ki bu durumu turbo bile tolere edemeyebilir.