10 Kasım LPG KABLO

Sorento Bakım Durumu

'Sorento' forumunda alperdos tarafından 23 Temmuz 2018 tarihinde açılan konu

  1. alperdos

    alperdos Acemi Sürücü

    Katılım:
    23 Temmuz 2018
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    izmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Alper
    Araç Modeli:
    Sorento (2007)
    Arkadaşlar merhaba,
    4 Gün önce Freelander ımı takas ile satıp uzun zamandır takip ettiğim Sorento (2007) ye geçiş yaptım. Bana hafta sonları kullanabileceğim, bagajı büyük otomatik vites bir araç lazımdı ve bu konuda sorentoya güvenim tam oldu. Forumunuzu da aracı almadan önce dikkatle okudum.

    Aldığım araç periyodik bakımları aksatılmamış 165 bin km de. Sahibi her ne kadar ben 5 bin önce bakımlarını yaptırdım desede ben ilk iş izmir de olmamdan dolayı bi yetkili servis Özdemirler Kia 'ya götürdüm, aslında götürme sebebim basitti normal bakımı herkes tarafından yapılabilirken ben şanzıman ve diferansiyel yağlarının değişmesini istedim.
    Servis ön - arka diferansiyel yağları
    Şanzıman yağı ve 4 x 4 yağını değiştirdi. Toplamda 680 TL tuttu. 79 TL işçilik yazdılar, bana rakam uygun geldi. Bu işi yaptıktan sonra usta ile görüştüm ve bana enjektör pullarının değişmesi gerekiyor bize değiştirt veya başkasına mutlaka hallet dedi, ayrıca triger zincir ufaktan ses yapmaya başlamış bir sonraki bakıma değiştir bekleme dedi. Bende hazır enjektör sökülecek ve pulu değişecek diye bu arabanın da orjinal enjektörü olan Bosch Dizel yetkili servis Uzman dizeli buldum, az önce arabayı ona bıraktım, pulları değişecek enjektörler temizlenecek. Sizi arayıp bilgi vereceğiz dediler tamir takımları değişecekmiş bakalım haber bekliyorum, size maliyeti ve yapılan işlem hakkında da bilgi veririm.

    Bu işlemden sonra, soğutma sıvısında hiç antifriz görmedim, izmir her ne kadar soğuk olmasada antifriz sistemi yağlar ve kaynama derecesini yükseltir diye biliyorum, arabayı alınca başka bir servis arkadaşıma gidip, soğutma sistemini komple boşaltıp saf su ve antifriz ekleteceğim, tabii fren ve direksiyon hidroliklerini de değiştirmeyi düşünüyorum maliyeti yok neticede 11 yaşında bir araba ve bu hidrolikler de kesin değişim periyodunu geçmiştir.

    Geriye birtek triger zincir durumu kalıyor kimisi üst zincir ses yapıyor onu değiştir diyor ama bana mantıklı gelen komple değiştirmek, sizinde deneyimleriniz ve fikirleriniz varsa iletebilirseniz sevinirim bu araca 3-4 sene binmek istiyorum. Hazır elin deymişken şunlarıda yaptır bunuda temizlet diyebileceğiniz şeyler benim için önemli.
     
  2. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Merhaba, şanzıman yağı litresi 40TL gibi yuksek bir rakam olsa, 10 litrenin tamamı degisse ancak 400TL yapıyor, bunu da vakumlu makine ile basarabilirsiniz. Tapa acma yöntemi ile anca 6Litre akar.
    Diferansiyel yagi degisimi dediğiniz tofasta bile yapiliyor. 3 litre bidon ön arka is goruyor gi onlarda 70TLyi gecmez.
    yağ masrafinizi bilin diye yazmak istedim.

    Ayrica sanziman filtresini de sanirim degistirmemissiniz.

    Trigeri komple set değiştiriniz, ancak yağ icin boyle yazdilarsa, triger fiyatina cok dikkat ediniz...

    Turbo solenoidini kontrol ettirin, wastegate ac kapat yapiyor mu gaza basinca vs.

    Filtre kutusundan sonraki maf sensorunu yagsiz kontak spreyi ile temizleyin.

    Aracin altindaki intercoolerin saginda solunda yaglanma var mi kontrol ediniz, enjektör pulu bozulduysa, cok yağ buhari basmıştır sisteme ve patlaksa intercooler,. sizmistir.

    Patlak degilse, intercooler uzerinde de MAP sensörü var, onu da yagsiz kontak spreyi ile temizleyiniz.

    Hava filtresini 5000 KMde bir degistiriniz.
     
  3. alperdos

    alperdos Acemi Sürücü

    Katılım:
    23 Temmuz 2018
    Mesaj:
    16
    Alınan Beğeniler:
    11
    Şehir:
    izmir
    Gerçek Ad-Soyad:
    Alper
    Araç Modeli:
    Sorento (2007)
    Emrah kardeşim harika yanıtların için çok teşekkürler, bizde okudukça ve sizin gibi arkadaşlarımız da yazdıkça bilgi sahibi oluyoruz.
    Yetkili servis şanzıman yağını değiştirirken bunların şanzıman filtresi çok özel değişime gerek yok ustamız bakar temizler dedi ve o yüzden değiştirmediler, halbuki bende şanzıman yağını ve filtresini değiştirin demiştim gerek görmemişler, bide bu değişimler 45 bin de bir olunca yetkili servise güvendim açıkcası ama rakam pahalı mı pahalı tabi.

    Dün aracı izmir uzman dizelden aldım Nazif usta ilgilendi pulları ve tamir takımlarını değiştirdi, memelerin değişimine gerek yok ayarlayabileceğimiz sınırlar dahilindeydi dedi, kurum temizliğide yaptı kdv dahil 500 tl aldı. Aracı alıp çıktıktan sonra daha 100 mt gitmeden rölantide acaip bi şekilde titremeye başladı gazda sıkıntı yok ama rölantide ışıklarda durduğunuzda nerdeyse arabanın içerisinde sallanıyordum o derece, bu sabah geri götürdüm ve burda yapılan herşey garantili için rahat olsun dedi bir ustayı araca bakması için çağırdı yaklaşık 2 saatlik beklemeden sonra enjektöre pislik gelmiş aracınız hazır dedi, test sürüşü yaptık çiçek. Önceki az bi titremesi bile gitmiş saat gibi oldu, ekstra bi ücret istemedi. Yakıtı nerden aldığına çok dikkat et dedi ki ben hep opetten alırım.

    Yarın arabanın trigeri için arkadaşımdan randevu aldım yetkili servis ilginç bi şekilde sadece üst zincir değişecek desede ben tüm seti değiştirteceğim, 13 parçaymış set halinde alacağız ve değişimi yapılacak, fan kayışıda biraz ses yapıyor oda değişecek, 12 senelik arkadaşım fiyatta zaten her zaman yardımcı olur.

    Turbo selenoid den dediğinizi tam anlamadım ama gaza basınca herhangi bir hata yada uyarı yok hatta sonuna kadar gaza abansam bile egsozdan duman falan atma yok. Yarın maf sensörünüde ustama temizleticem, nazif bey egr biraz kurum bağlamış, senden önceki sabihi biraz tin tin kullanmış dedi, egr yi ve emme manifoltunu da söktürüp temizleteceğim ama kendisi egr yi iptal ettir dedi biraz arada kaldım, iptal mi ettirsem temizletsem mi bilemiyorum.
     
    AŞKINRANCE bunu beğendi.
  4. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    Egr iptali sonrasinda, aracin temiz hava emmesine giren egsoz gazi 0 oluyor. Bu nedenle yanma karışımı değişiyor. Belki yazilimla yanma karisim oranlarinin degisimi gerekebilir. Bu olay benim hep kafami karistirdigindan ben temizlemeyi tercih ettim.


    bir an enjektor temizliginden sonra rolantide titreme diyince biraz asagida baska konularda piston eriten arkadas aklima geldi korktum. Hemen gecmis dediginize göre, sanirim common railin uzerini ortmediler, sonra yuksek basinc enjektor hatlarini baglayinca pislik oradan enjektore gitti diye düşündüm şimdi.



    şurası gaz verince oynuyor olmali. ben elimle hortumu sökerek gosterdim, gaza basacak birini bulamadim.
     

Bu Sayfayı Paylaş