Arkadaşlar aracım 1.5 Sephia1 , aracımı boşa aldığımda veya debriyaja bastığımda Rölanti düşüyor bazen stop ediyor. Bakıma götürdüğüm usta Rölanti Müşürü gibi birşeyden bahsetti ve bozuk olabilir dedi. Bunu nereden bulabiliriz veya alternatif çözüm üretebilirmiyiz?
slmlar.bende de tam tersi bi durum var.aracım 97 model sephia 1.5 gtx. lpg de rölantide saat gibi, 1. - 2. viteste sorun yok. ancak hızlandıktan sonra boya atınca, yada kırmızı ışığa denk gelip durunca rölanti takılı kalıyor. mesela 2.000 devirde takılıyo. bi türlü düşmüyor. taki tekrar birinci vitesle kalkmaya başlayıncaya kadar tabi tekrar durunca veya tekrar boşa atınca yine takılı kalıyor. gaz kelebeğinin olduğu bölüm sökülüp temizlendi, rölanti motoru değişti, ama sonuç değişmedi. sizin sorununuza gelince bence hemen gidip rölanti motoru almayın. önce gaz kelebeğinin olduğu yeri bi temizletin. ayrıca tuhaf gelcek biliyom ama hava filtresinin olduğu rönezans odasında delik-patlak olabilir bi de orayı kontrol edin. tamirci değilim sadece kullanıcıyım ama 2 aydır sanayiye gide gele aklıma bu ihtimaller geldi arızanızla ilgili olarak.
Aracın debriyaj pedalın üzerinde bir müşür, adını bilemiyorum. Onla ilgili bir sıkıntı vardır. Bizim araçlar hidrolik debriyaj olduğu için o sensör sayesinde debriyaj konumunu görüyor.
merhaba arkadaşlar benim aracım 1998 kia sephia benim aracımdada rolanti dalgalanması oluyor bazen gazdan ayağımı çekince stop ediyor bazende hareket halinde devir gösterge ibresi 1000 ve 5000 arasında gidip geliyor bu dediğim olay motor ısındıktan sonra oluyor acaba sorun ne olabilir yardımcı olurmusunuz?