2011 model Kia Rio sahibiyiz. Araba trend modeli yani donanım olarak boş olanı... üzerinde orjinal hankook lastikleri var. Araba hakkında verdiğim bilgilerden sonra şunu sormak istiyorum... Bu arabanın yol tutuşuna ne kadar güvenmek lazım? Hızlı ve şert bir şekilde bir viraja girdiğimi düşünecek olursak (hava sıcaklığı normal ve yerler kuru) bu araba nerden kaymaya başlar? Tepkisi ne olur? Kısacası bu arabanın yol tutuşuna ne derece güvenmek lazım? Yol tutuşu nasıldır? Şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar...
Mini sınıfı bir aile otomobili olduğunu göz önünde bulundurmamız gerekiyor Rio'nun yani çok seri araç kullanımına yönelik tasarlanmamıştır sanıyorum ki aracınızda abs fren sistemi de yok . Genelde yüksek hızda viraja girdiğinizde ön taraftan kayma başlar ve hankook lastikler sıcak havalarda fena değillerdir ama yağmurda ve soğuk havada maceraya gelmez . Ağırlıkta bu konuda önemli tek başınızayken daha stabilken 4-5 kişi ile yol tutuşta yine zaaflar kendini gösterir ama bunlar hep agresif kullanımlarda ortaya çıkar . Rio dan yol tutuş için daha fazla performans almak için amortisör sisteminizi ve lastik jant tertibatınızı da güncellemeniz gerekiyor . Standart sürüşlerde polo fiesta kadar olmasada tatminkar bir araç ...
Bir arabanın en önemli donanımı yerle teması sağladığı için lastikler. Benim aracımdaki yaz lastikleri de maalesef hankook optimo k415 modeli ve yol tutuş olsun lastik sesi olsun her anlamda berbat bir lastik (sırf yol sesinden dolayı kışlıkları takınca yazlıkları satışa çıkardım, satıp daha konforlu bir lastik alayım diye, michellin alacağım ). Eğer sizdeki de benzer modelse iyi bir lastik değil ama Murat Bey'in dediği gibi virajlarda lastik kadar belirleyici başka birşey de esp dir, eğer esp niz yoksa daha kontrollu girmelisiniz viraja.
Evet yeni rio çok hoş olmuş, bir kırmızıysa tadından yenilmez valla:thumbup: Yol tutuş ustası ford focustur, diğerleri ilk virajda 10 takla atar, anlayan anladı
kendi görüşlerimi paylaşmak istiyorum, yol tutuşla fren birbirinden ayrı şeyler. abs olup olmaması yol tutuşunu etkilemez bir arabanın. frene köklediğinde yaptığı hareketleri etkiler. araba özellikle hatcbackse, (sedansa da öyle de) virajda güçlü fren yapılmamışsa arkadan kayar. arkasını atar yani. ya da takla atar, yan yatar abi bu focus olayını dalga geçmek için mi yoksa gerçekte mi söylüyorsunuz. bazıları focus yol tutuşunda kötü diyo ama o birbirinden ayrık arka süspansiyon yapısını ilk focus kullandı diye biliyorum. çözemedim
İşin Büyük Çogunlugu Sürücüde Bitiyor.Aracı İyi Tanımak Lazım.Misal Sen 80 Le Girersin Ben 90 La Ama Arabanında Bir Limiti Tabikide Vardır.. Bu Arada Yol Tutuşunda İ30 U Da Yabana Atmamak Lazım. 1.5 Ton Agırlık Ben Buradayım Diyor
Önden çekişli araçlarda aracın arka tarafı kayma eğilimi gösterir.ESP bu emniyetsizliği insan kontrolüne ve şansa bırakmamak için geliştirilmiş müthiş bir güvenlik buluşudur bence.
Oğuz biraderim fren sistemi tabiikide yol tutuşu direkt etkilemiyorda olası ters bir durumda abs ebd siz bir araç içinde olmak istemem şahsen , esp zaten çok etkili bu işte . Fren sistemi yol tutuşunun ortadan kalktığı yerde başlıyor abs siz ebd siz mümkünse artık esp siz araba almayalım ...
napalım abi çelik motor Türk insanına fazla görmüş normalde abssiz olmayan arabayı Türkiyeye abssiz teypsiz getirmiş vardı da biz mi almadık
herkese çok çok teşekkür ediyorum beni bu konuda aydınlattığınız için... bende artık abs ve esp sisteminin arabalarda standart sunulmasından yanayım fakat bu konu biraz zor gibi. hyundai accent era'da abs sistemi standart olarak sunuluyor mode diye satışa sunulan donanım paketinde ise esp sistemi de mevcut. bu konuda rio geride kalmış... bende abs'siz ve esp'siz arabaya binmeme taraftarıyım fakat bu arabaları şirket için aldığımın için boş paketini aldık. keşke rio en azından abs sistemini standart donanım olarak sunsaydı. yol tutuşu hakkında verdiğiniz bilgiler için tekrar tekrar teşekkür ederim...
Dalga geçmek için yazdım, otomobil yazılı basınında focus denilince arkasından gelen ikinci cümle yol tutuş ustası olur da onu kastettim