Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Rio 1.5 crdi vites geçişleri sorunu

'Rio Forum - Club' forumunda fraps34 tarafından 3 Mayıs 2017 tarihinde açılan konu

  1. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    Arkadaşlar 1.5 crdi rio da 1 vitese geçerken direniyor . Tam durmama rağmen bazen kalkışlardada geçmiyor. Sanki 2 kademe varmış gibi tık tık deyip yerine oturuyor. Yada geçmezse 2 ye atıyorum sonra tekrar 1 e atıyorum tam geçiyor.Yada debriyaja 2 kere bas çek bas çek yapııyorum ancak 1 e atabiliyorum.Bazen ise problemsiz hemen geçiyor. Kafasına göre takılıyor. Herzaman Debriyaja sonuna kadar basıyorum..

    2. vitestede ufaktan kasma var gibi ama sorun olmuyor. 3-4-5 vitesler ise kaymak gibi yerine oturuyor.

    Geri vitese gelirsek takarken problemim yok , ama geri vitesten boşa alırken çok zorluyor. Kol elimde kalacak kadar çekmek zorunda kalıyorum.Resmen geri vitese kitlenmiş şekilde kalıyor.

    Bu 1. ve geri vites olayını nasıl çözebilirim ?



    Sizdedede bu sorun vvarmıdır ? Varsa çözümü nedir , debriyajmı tam ayırmıyor yoksa bunların şanzımanımı böyledir ?

    Birde merak ettiğim bu aracın debriyajı kayışlımı yoksa hidrolik yağlımı ? Teşekkürler.
     
  2. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.647
    Alınan Beğeniler:
    632
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Baskı balata değişimi oldu mı? En son şanzıman yağını ne zaman değiştiriniz?

    Bende sert geçişler vardı 70 binde yağı değiştirdim yumuşacık oldu. Baskı Natalia sağlamdı
     
  3. Gomodoejderi

    Gomodoejderi Moderator Moderator

    Katılım:
    9 Temmuz 2015
    Mesaj:
    1.333
    Alınan Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Bursa
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emrah ALKAN
    Araç Modeli:
    Kia Sorento 2007
    İnternete hizlica baktigimda 1,2 ve geri vites ayni anda gecmeme problemi ile ilgili yazilar görüyorum.
    Sanziman uzerinde 2 tane kol var, buna giden teller vites kolu sayesinde 2 koku hareket ettiriyor. En basidinden bu kollar yamulmuş olabilir yazmislar.

    ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  4. meto007

    meto007 Acemi Sürücü

    Katılım:
    15 Şubat 2013
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Metin ARSLAN
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5 CRDI
    Bu sorun bende de var, yakın zamanda ağır bakıma sokacağım sanırım sorunu ancak o zaman öğrenebilirim
     
  5. guapo4190

    guapo4190 Acemi Sürücü

    Katılım:
    30 Kasım 2015
    Mesaj:
    21
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Fatih karagülle
    Araç Modeli:
    Rio
    Aynı sorun bende de var, ben 1. Vites e geçerken ara gazı ile geçiyorum (traktör kullananlar iyi bilir) o zaman rahat geçiyor, diğer türlü baya zorluyor.
     
  6. fraps34

    fraps34 Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2017
    Mesaj:
    99
    Alınan Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İstanbul üsküdar
    Gerçek Ad-Soyad:
    ismail
    Araç Modeli:
    Kia Rio 1.5crdi 110bg
    Her geçen gün vites geçişlerin zorlaşmaya başladı , hatta geri vitese takarken zorlanıyorum. Cırtlama yapıyor diye , geri gideceğim zama kontak kapatıp geriye takıp sonra tekrar marş basma durumuna geldim. Kavramada sorun yok zımba gibi kavrıyor ama baskı balatada ayırıcı elemanlar zamanla deforme olmuş. Araç 120.000 kmde....

    Arkadaşlar servise gittim , incelediler denediler. Baskı balata değişmesi gerektiğini söyledirler , baskı balata + şanzıman yağı toplam 1000 tl teklifte bulundular.

    Fiyat beni aştığı için , Ben baskı balatayı valeo olarak parçacılardan aldım.360 Tl tuttu.
    Şanzıman yağı ise GL4 75w85 piyasaya bulunmuyor , castrolun sadece 20 litrelik bidonu vvar. Litrelik olarak yok , Dolayısılyla 2.5 litre GL4 75w80 yağ satın almak durumunda olacağım. ( kesinlikle gl4+ veya gl5 tercih etmeyin. sadece gl4 olmalı)
    VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-4 75W80 diye bir yağ buldum onu satın alacağım umarım sıkıntı olmaz. (Biraz ince kalıyor fabrikanın koyduğu yağa göre) Yada almadan önce servise soracağım litre olarak satıyorlarsa önceliğim 75w85 olacak.

    sökme takma İşçilik olarak sanayide 200 lira istiyorlar.

    Toplamda yağ + baskı balata + işçilik olarak 650 civarına gelecek. Tabi debriyaj baskı balata çatalı iyi durumda değilse onada 40 lira daha bayılmak durumundayım.


    Benim durumun budur , eğer vites geçişleri zor ise , üst merkez yada alt merkezdede problem olabilirmşş , herkesin baskısında problem olacak diye bir kaide yok :))
     
  7. Kia Tube

    Kia Tube Yeni Üye

    Katılım:
    8 Ağustos 2018
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Salih Dinçer
    Araç Modeli:
    Kia Rio 2014
    Duyduğuma göre bu durum Kia Rio’ların ortak sorunuymuş ve ne yazık ki benim araçta da mevcut. Yaklaşık 1 seneyi aşkındır böyle kullanıyorum.

    Bu şekilde kullanmaya devam edersem araça zarar veriyor muyum? Gerçi 60 bin bakımı geldi, acaba servise gidildiğinde çözülür mü?
     
  8. aytac2005

    aytac2005 Acemi Sürücü

    Katılım:
    26 Ağustos 2018
    Mesaj:
    10
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    tekirdağ
    Gerçek Ad-Soyad:
    aytaç yılmaz
    Araç Modeli:
    kia rio
    benzer sorun bende de mevcut. önce yağ değişimini deneyecegim. sorunun üstesinden gelen var ise bilgilendirilirsek mutlu oluruz.
     
  9. BuNickTamYirmiHarfli

    BuNickTamYirmiHarfli Sürücü

    Katılım:
    14 Temmuz 2018
    Mesaj:
    204
    Alınan Beğeniler:
    54
    Şehir:
    Sakarya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Selim Kurt
    Araç Modeli:
    2014 Rio Fancy HB 1.4 CRDI
    Benim aracın da vites geçişleri zorlaşmıştı. Ustam baskı bitmiş dedi. Debriyajda bir değişiklik yoktu. Gene aynı yerde kavrıyordu. Ama baskı değişince (80.000 km'de değişti) düzelmişti. Bir ustaya gösterin, büyük ihtimalle baskı degistirip sorunu çözerler.
     

Bu Sayfayı Paylaş