10 Kasım LPG KABLO

RİO 1.25 BENZİNLİ İCİN TURBO MONTAJI YA DA CHIPTUNING

'Motor Modifiyesi' forumunda HANİFİ DMC tarafından 21 Kasım 2016 tarihinde açılan konu

  1. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Arkadaşlar malum rionun performansi bi yere kadar . 1.25 motor ve stok halı ile çoğu kişinin işini gordugu hatta kabul edilebilir performansi olduğu doğrudur...
    Ama bana yetmiyor artık ya motora turbo kiti taktirmak ya da ne kadar yeter bilmiyorum ama chiptunning dusunuyorum. Açıkçası motoru turbo yükünü kaldırır mi? Nasıl bi sonuç verir ? Türkiye de bu işlemi yapacak profesyonel bi yer var mı ? Hiç bi fikrim yok.
    Ya da chiptunning olayında ne gibi bi performans farkı soz konusu getirisi götürüsu var mı ?
    Bu konuyu cidden çok merak ediyorum. Günümüzde pek çok araç üreticisi 900 cc araç motorundan turbo ile çok ust performans almaya başladı . O halde neden 1.25 motora turbo kiti uygulanmasin? Stage 1 modofiye ile biraz fren biraz alt takım değişimi ile nasıl bi durum ortaya çıkar Rio icin ?
    Yorumlari bekliyorum
     
  2. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Biraderim maalesef ki maalesef en sorunsuz ve eknomoik çözüm Rio'yu satıp daha performanslı bir araba alman olacak . Olası turbo montajı ve ona uygun yazılımla araban yakıt konusunda bu sefer seni üzmeye başlayacak . Maceradan başka bir faydası olmaz bu durumun derim ben ;)
     
    Serdar, umutd07 ve HANİFİ DMC bunu beğendi.
  3. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Ayrıca valf,piston segman manifold vb parçaları turbo kiti ile birlikte değiştirmen gerekebilir.Astarı yüzünü geçer yani.
     
    HANİFİ DMC ve ReNe bunu beğendi.
  4. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Hyundai'nin geliştirdiği 1 litre turbo benzinli 120 hp lik sandık motor takacaksın :D
     
    HANİFİ DMC ve heh bunu beğendi.
  5. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aynen biraderim.:)
     
    ReNe bunu beğendi.
  6. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Ah öyle bir seçeneğimiz olsa ben bizim bıdık i10 un performans olarak can sıkıcı ama motor sesi olarak efsanevi motorunu değiştirmek isterdim :D
     
    heh bunu beğendi.
  7. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Asfaltı kazırdı o zaman:D
     
    ReNe ve HANİFİ DMC bunu beğendi.
  8. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Ceed 1.6 dizel keser beni belki o da şu an ki ceed dizeller turbolu mu ? Sizce performansi yeterli mi ?

    Ya da Rio icin mevcut chip tunning işine ne dersiniz değer mi ?
     
  9. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Evet Ceed dizeller hep turbo şarjörlü olarak üretildi . 128 liklerin Chiplisine binmiştim başarılıydı ;)
    Turbo şarjörsüz benzinli araçlar için chip tuning son derece az güç kazancı yaptığından tavsiye edilmiyor ...
     
  10. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Ceed icin chip tunning e ihtiyaç neden duyuluyor ki? Yakıt tüketim optimizasyonu için mi özellikle?
     
  11. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Aslında chiptuning teki asıl amaç yakıt ekonomisi olmamalı , asıl amaç daha az vitesle oynayarak sürüş konforunu artırmak yahut hissedilir derecede iyileşen ara hızlanma verisi ile daha güvenli sollamaya çıkmak yada tırmanışlarda diri kalıp arkanızdan selektöre maruz bırakmamak gibi faydaları var . Benim için amaç ışıklardan ışıklara daha hızlı gitmek değilde işte bu saydığım parametrelerde iyileştirme yapmak . Ceed kullanıcılarıda chipten sonra bunun keyfini yaşamak istiyorlardır diye düşünüyorum . 155-165 hp arası güç alınıyor diyorlar ..
     
  12. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Eywallah abi . Desene Rio ile devam ;) şimdilik ...
     
    ReNe bunu beğendi.
  13. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Aynen biraderim bence rioyu sağlıklı tutup kullanmaya devam etmek mantıklı görünüyor ;)
     
    HANİFİ DMC bunu beğendi.
  14. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    mod. işi dipsiz kuyudur.emek,para,zaman ve ustalık ister.
    1.25 stock 85hp die biliyorum.kasa kaç kg onu bilmiyorum ama sonuçta 1100kg den fazladır.bu işe baş koydum ben diyorsanız.filtre-header-eksoz-emme kelebek(1.4 ün emme kelebegi uyarsa +saglar gibi araştırmak lazım) en sondada yazılım.şukadar hp alırsın dersem yalan olur.

    stock turbolu aracı geliştirmek daha mantıklı ve kolaydır.parasalda çokta yıpratmaz.mesela ceed crdi (d4fb benimde aynı motor) gtb1444vz var üzerinde gayet önü açık turbodur.onu degişmeden yazılım dp eksozla çok saglam güçler elde edilebilir.iat sorunu olursa big coolerda konulabilir.

    ama araç rio ise istenen hp ler 150 üzeri ise stock turbosu ve coolerı yetmez.yazılımla 140-160 gibi oldugunu idda edenler olurda yalan :)
     
    HANİFİ DMC bunu beğendi.
  15. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    Teşekkürler bilgi için bu iş bence de Rio icin harcı borcuna yetmez gibi geliyor . Sanırım size yazdığım gibi söyle yeni ceed alıp en fazla chip yaptırmak işimizi görecektir. Tabi bu dediginiz olaylar ile uğraşmayı severim ama ona zaman yetse bile sürekli değişim yapacak imkan yetmez. Bi de ben Erzurum ardahan arası yaşıyorum ev Erzurum da gorev yerim ardahan göle ilçesi burada en basit şeylerden bile anlamıyor kimse oyle bi sistem yaptırıp buraya donsem eminim ki en ufak sorun da ayvayi yerdim galiba.
    Değerli bilgilerinize çok teşekkür ederim hepinizin mantıklı olanı arabayı değişmek olduğuna kanaat getirdim su an . Eywallah ustalar ;)
     
  16. Serdar

    Serdar Yönetici Site Yetkilisi Yönetici

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    2.948
    Alınan Beğeniler:
    875
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Serdar
    Araç Modeli:
    c220 cdi
    1.25 e turbo uygulanir ama forged kitini ben daha gormedim piyasada. Turbo ve forged temiz 5.000 usd yer baslangicta. Iscilik vs ile 10 luk olur. Yani deger mi bence degmez.

    Mobilden gonderildi.
     
    HANİFİ DMC ve ReNe bunu beğendi.
  17. gogo46

    gogo46 Ralli Pilotu

    Katılım:
    17 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.375
    Alınan Beğeniler:
    484
    Gerçek Ad-Soyad:
    gökhan kavas
    Araç Modeli:
    kia venga crdi
    10 luk la hayatta bitmez.artısı olur eksisi olmaz.belki kalın contayla sıkıştırma düşürülüp 0,5 bar basılıp gıdıklanılabilir ama sonucu ne olur muamma.

    ustalar çok sever böyle projeleri :)
     
  18. HANİFİ DMC

    HANİFİ DMC Ralli Pilotu

    Katılım:
    6 Kasım 2014
    Mesaj:
    1.314
    Alınan Beğeniler:
    396
    Gerçek Ad-Soyad:
    hanifi DMC
    Araç Modeli:
    kia rio 1.25 fancy
    36 37 ye rioyu satar ona vereceğim 34 bin TL yide koyar ceed alirim abi . Sanırım bu is Türkiye de yemez !
     

Bu Sayfayı Paylaş