selamlar arkadaslar. rio 1.4 crdi 2012 100000 km sahibiyim, son 1 aydir partikul filtresi ortalama 3 gunde bir tikaniyor. Tikandiginda yaklasik 20 dakika yuksek devirli surusle temizliyorum ve yakitim gaza basmadigimda 0’a dusuyor. Fakat 3 gun sonra tekrar ayni problem, anlik yakit tuketimi gazlamadigimda 1,5 da falan oluyor. Sorun nedir sizce? Simdiden tesekkurler.
Benimde partikül filtresi sorunu vardı ilk olduğunda arabayı yüksek devir kullandım uzun süre geçti ama ikinci olduğunda bu sefer motor kendini korumaya aldı ve 2500 devirden yukarı çıktığında otomatikman deviri düşürüyordu egzozcuya gittim filtre temizletip yazılım attırdım bir daha aynı sorun vermesin diye tek çare temizletme MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hocam peki bu temizleme işlemini nasıl yaptılar, sökerek ve kimyasal kullanarak mı yoksa bilgisayara bağlayıp devir yaptırarak mı? ve eğer dpf yi iptal ettirmediyseniz yazılım ne için atıldı?
Söküldü yapıldı sonrasında bildiğim kadarıyla beyindeki program komple kopyalayıp koreye yollanıyor orada bu işleri yapan özel bir yazılım şirketi varmış içindeki dpf ile ilgili kodları silip tekrar yolluyor ve yeni program yükleniyor bu sayede bir daha dpf uyarısı vermiyor MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
dpf temizleyici ürün kullanılması gerekli ve sonrasında mutlaka motor yağını değiştirin 5w-30 dpf'li yağ kullanılmasına dikkat etmek gerekli. yanlış motor yağı kullanımı, devirsiz kullanma , sürekli kısa mesafe kullanma, kötü yakıt tıkanmaya neden olur. tıkanma neticesinde aracın motor yağına yakıt karışması ile motor yağı seviyesi artması görünebilir. araç gaz yemez..
bugun aracimi izmirde yetkili servise goturdum, bilgisayara baglayip rejenerasyon yaptiklarini, filtrede 13 gr partikul biriktigini, ciddi bir tikaniklik olmadigini,bunun tamamen temizlendigini ve son rejenerasyonun 280 km once aracin kendisinin yaptigini soylediler. Araci alip ciktim ve ve hemen akabinde yokus asagi anlik yakitin sifira dusmedigini 1.5 civarinda kaldigini farkettim. Hemen servise geri dondum ve durumu anlattim, ustayla ciktik yola ve 15 dk kadar bu yakit durumu devam etti ve sonrasinda duzeldi. Usta bunun rejenerasyon olmadigini, anlik tuketimin bircok faktore bagli oldugunu ve sorun olmadigini belirtti. Durumu sizlerle paylasmak istedim, sonucta yetkili servisin soyledigi aracta problem olmadigi, cok mu pimpirikli davraniyorum, bu yokus asagi viteste giderken gazdan tamamen cekildiginde yakitin sifira dusmemesi normal bir durum mudur?
aracı gaza basmadan hareket ettirmek bir nevi stop etmeye zorlamaktır.. yüksek viteste araçlarda gaza basmadan hareketi kompresör basıncı ayarlar . yakıt akışı durur. sizin gördüğünüz anlık verilerin resetlenememesinden. normalde eknisyen arkadaşla. gds cihazına bağlı bir yol testi yapılsaydı. yakıt tüketim verilerinin sıfıra yakın olduğunu görürdünüz. bence problem yok.