Merhabalar. Riom için,internetten 30 TL ye bluetooth lu bir cihaz aldım ve deneme yapayım dedim. Bu arada android marketten de programlar indirip denedim. İlk arıza taramam da resimde gözüken iki arıza çıktı sonrasında resetleme yaptırdım P0172 arızası gitti fakat P0650 arızası silinmedi.Tercümesine bakınca kontrol devresi indikatör lamba arızası diyor ama tam olarak nereden kaynaklanıyor bu arıza bilen var mıdır acaba?
Evet lavatto marka lpg sistemivar.İlk sahibi alınca taktırmış ben de hep lpg ile kullanıyorum.Gerçi arıza silinmişti ama bir de benzinle çalıştırıp deneme yapacağım...
Öncelikle geçmiş olsun Murat Bey, P0172 kodunun açıklamasını zaten arkadaşlar yapmış, tamamen yakıt/hava karışımı ile ilgili ve ayarlama ile düzelir ancak diğeri benim canımı sıktı biraz ... P0650 kodu, MIL yani Malfunction Indicator Lamp ( Motor İkaz Işığı, Motor Kontrol Işığı, Motor Arıza Lambası, Bakım Arıza Lambası gibi birçok türkçe çevirisi mevcuttur) kontrol devresinde sorun olduğunu söylüyor. Eğer bu ikaz diagnostik cihazında geliyor ancak gösterge panelinde ikaz lambası yanmıyorsa ; * MIL Lambasında ya da soketlerinde oksitlenme/gevşeme olabilir * MIL Lambası bozuk ya da ısıdan dolayı yanmış olabilir ( bilinçli olarak sökülmüş olabilir ) * MIL devresinde kablolarda kısa devre olabilir ( kablolar bilinçli olarak sökülmüş, kısa devre yaptırılmış olabilir ) * MIL devresi bozuk olabilir İkaz diagnostik cihazında geliyor ve gösterge panelinde de ışık yanıyorsa P0172'ye bağlı olan hatayı gidermek için LPG sistem ayarından sonra arıza kodları silinerek tüm sistemin düzelmesi sağlanabilir. Yani bir arıza diğerini tetiklemiş ise, önce ana arızayı giderip kodları silmek gerekir ki ECU yeniden arıza kaydı yapıp ikaz ışığını yakmasın. İkinci ihtimal en iyimser ve çözümü belki kolay olandı, ilk bölümde özellikle parantez içinde yazdıklarım "maalesef" ülkemizin muhteşem sorun çözme gelenekleri sonucunda sıklıkla karşılaşılan hadiseler ... Lamba mı yandı ? Çözüm basit, sök lambayı olsun bitsin ! Hımmm olmadı, bu seferde hiç yanmıyor . Kolay, sök kablosunu motor yağ kontrol hattına paralel bağla müşteri anlamasın. Kontağı çevirince belirli bir süre yansın ve sönsün, kimse ne olduğunu anlamaz nasılsa !!! Bu mantıkla ABS'yi devre dışı bırakıp gösterge panelindeki hattını başka lambalara paralel bağlayan, motor ikaz lambasını söndüremediği için paralel bağlayan, üşenmeyip ayrı hat çekip kafasına göre devre yapan o kadar çok "usta" var ki anlatamam. İnşallah aracınıza böyle bir usta tarafından müdahale edilmemiştir ... Bence siz test için aşağıdaki adımları izleyin ; * Arızalar silinmeden diagnostik cihazı ile MIL'ın ne kadar km açık kaldığını görebiliyorsanız onu kontrol edip değeri bir kenara not edin. Benim kullandığım Torque Pro'da bu özellik mevcut [deneme sürümünde var mı bilmiyorum], eğer arıza lambası yanmış ise ECU bu şekilde kaç km yol yapıldığını kaydediyordur, bu değeri Torque Pro'nun görebilirsiniz. Realtime Display ekranında Add Display/Sensor dedikten sonra "Distance Travelled with MIL/CEL lit" size arıza lambası yanık halde kat ettiğiniz mesafeyi hemen üstündeki "Distance Travelled since codes cleared" ise arıza kodları silindikten sonra yapılan mesafeyi gösterir. * Araç çalışmıyor ancak kontak açık iken aracınızı sadece benzin ile kullanacak duruma getirip arıza okuması yapın, ardından tüm kodları silin. * Kontağı kapatın ve tekrar açıp aracı benzin ile çalıştırın * İmkan varsa bir iki sokak gezin ve tekrar arıza okuması yapın (yoksa araç boşta iken devri yavaşça arttırmakta yakıt karışımının kontrol edilmesini sağlayacaktır ancak arıza tespiti için yeterli olmayabilir) * Eğer her iki arıza da silinmiş ve yeniden gelmiyor ise geçmiş olsun, LPG sistem ayarını yaptırarak sorunları kökten çözebilirsiniz. * P0172 gelmez ancak P0650 yine gelirse benim kötümser düşüncelerim doğru olabilir Tercihen yetkili servise ya da güvendiğiniz bir uzmana danışıp MIL devresini kontrol ettirin. Emniyetli, keyifli sürüşler.