Arkadaşlar merhaba , böyle bir grubun olduğunu yeni gordum. Öncelikle şunu belirtmeliyim aracım 2013 1.4 crdi fancy paketi , aracımda kronik olarak motor arıza lambası yaniyor. 2 gün yanıyor 1 hafta sönüyor 1 gün yanıyor 1 ay sönüyor . Bu arada arabada çekiş güçlüğü ve yakıt sarfiyatı fazla, yokuş yukarı gidiyorum vites düşürüyorum gaza yükleniyorum dusuk vites de bile çok zor toparlıyor kendisini , Egr tıkalı olabilir dedi ustam temizleyelim dedik , Egr arızalı çıktı ; bizde korleyip yazilimsal olarak iptal ettirdik , 4 ay sonra gene yandı Enjektörlerde dedik 4 tane memeyi değiştirdik yine düzelmedi , Partikül firltresi temizleyelim dedik 96 dolu çıktı temizlendi 4 gün sonra yine aynı arızayı verdi Hava akismetre ( asil arıza veren kod) değiştirdik 1 gün sonra yine aynı arızayı verdi Basına böyle birsey gelen var mi ? Acaba sorun nerde sökerlerdemi kablolardami turbodami sizce ? Yaklaşık 10 bin masrafa ettim halen düzelmedi
Verilen ariza maf sensoru arizasi. Egr falan degil. Hava filtresi borusundaki sensorlu kisim sokulup balata spreyi ike temizletin yada temizleyin. Sonra arizasyi silip test edin. Olmazsa yeni maf sensoru alinacak.
Şuan aynı sıkıntı bende de var, arıza lambası bir yanıyor bir sönüyor.. Ama çekişte vs bir sıkıntı çekmiyorum. Öyle devam ediyor ) Bilgisayara bağladığımızda hava akışmetre çıkmıştı bende de, arıza kodunu bilmiyorum lakin.
Merhaba arkadaslar, ayni sorunu bende yasadim. Bendeki cozumu yazayim belki sizede faydasi olur. Aracim kia rio 2014 crdi. Bende de arada p0101 arizasi veriyordu 1 kac gun sonuyor sonra tekrar yaniyordu fakat cekisten dusme felan cok fazla hissetmedim. Oncelikle kendim turbo hortumlarini kontrol ettim maf sensorunun orda bir vida gevsemis ve dusmus. Orayi tekrar kendim vidaladim. Ama ariza kodu arada yanip sonmeye devam etti. Daha sonra maf sensor temizleyici sivi ile temizledim (balata spreyi pek onerilmiyor sensor pahali ve hassas oldugu ve zarar verebilecegi icin) bir sure kullandim yine yanip sonmeye devam etti. Ustalara sordugumda turbo, turbo hortumlari felan degisik seyler soylediler. Bulundugum yerde kia bayi olmadigindan ve hyundailer ile bizim araclar ayni oldugundan hyundai bayiine goturdum sordum. Ordaki usta bunun 3 seyden oldugunu maf, egr bisey daha dedi ama unuttum. Ama genellikle egr den oldugunu soyledi. Direk Egr valfini söktü. Eger iki parcadan olusuyor. Ustteki parca sokulunce alttaki parcanin icinden kalem kalınlığında yukari asagi hareket eden bir demir parca cikiyor. Bu parca sanirim egr yi açıp kapatiyor. Bu parcayi eliyle asagi yukari hareket ettirdi rahat calismadigini soyledi. Egr nin icine wurth un pas sokucusunu sıktı. Yagli pas sokucuydu sanirim. Sonra o demir parçayı arada yukari asagi hareket ettirerek 2 saat felan bekledi. Sonra kapatti egr yi. Ondan sonra bende bir daha p0101 ariza isigi yanmadi. Konuyu acan arkadasin sorunu belki daha karmasik olabilir ama benimle benzer sorunu yaşayanlara belki cozum olur.
arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. 2013 kia rio 14 crdi fancy kullanıcısıyım. Aracı alalı yaklaşık 7 ay oldu bahsettiğiniz arıza kodu (P0101) ben aracı alırkende mevcuttu fakat kış aylarında pek fazla vermeyen arıza şimdilerde (yaz aylarında) neredeyse 2 günde bir verir oldu OBD2 cihazıyla aracın arızasını tarattığımda P0101 olarak hata verdiği görünmekte maf sensörünü temizledim soketlerini de kontrol ettim herhangi bir sorunla karşılaşmadım. @mahmut86 adlı üyenin bahsettiği çözüm durumunu yaptıran varsa blogta paylaşabilir mi? sorunu devam eden yada çözüme farklı yollardan ulaşan arkadaşlar da deneyimlerini paylaşabilir mi?
maf sensörü değişmeden önce egr sisteminin sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol etmelisiniz. bu arıza kodunun nedenlerinden biri de havaakışmetre üzerinden geçen hava miktarının olması gerekenden az yada fazla olması. kurum vb nedenlerden sağlıklı çalışmayan egr buna neden oluyor.