Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Otomobil Sıcaklık Testi ? Yanlış Bilinenler

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda spider tarafından 22 Şubat 2011 tarihinde açılan konu

  1. spider

    spider Sürücü

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesaj:
    58
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANkara
    Dostlar Selamlar,

    Bir araştırma yaparken 2009 yılında Avustralya'lı bir firmanın yaptığı aşağıdaki test sonuçlarını buldum ve sizlerle paylaşmak istedim.

    Yalnız bence en önemli sonuç aracın içinde ve pencereler kapalı halde ÇOCUK, YAŞLI ve HAYVAN larımızı kesinlikle yalnız bırakmamamız gerekiyor. Aracımızda klima çalışıyor iken iç sıcaklığı 19.2 derece iken klima durdurulursa 1.5 dakika içinde aracın içi dış ortam sıcaklığına (30.4 derece) çıkıyor ve 6.5 dakika sonra ise 40.5 dereceye ulaşıyor !!!


    www.racq.com.au/__data/assets/pdf_file/0007/48796/09_Temperature_in_Cars.pdf

    Raporun orjinaline yukarıdaki adresten bakabilirsiniz. Raporu kısaca özetlemeye çalıştım. Bu çalışmada 5 farklı test yapılmış ve aracın farklı bölgelerinden sıcaklık ölçülüp farklar ortaya konmuş:

    1.AÇIK / KOYU RENK FARKI
    Test için BEYAZ ve SİYAH renkli 2 Isuzu D-Max çift kabinli kamyonet kullanılmış. Hava sıcaklığı en fazla 33 derece olduğunda BEYAZ aracın içi 57.3 derece, SİYAH aracın içi ise 60.1 olmuş. Yani fark 2.8 derece. Sonuç olarak araç renginin kabin sıcaklığına çok fazla etkisi olmadığı gösterilmiş.
    (Ben sıcak olur diye KOYU RENK araba almaktan kaçıyordum. Ama artık rahatlıkla istediğim rengi alabileceğimJ)

    2.PENCERELERİN KAPALI TUTULMASI / 45 MM AÇIK BIRAKILMASI FARKI
    Test için 2 adet beyaz renkli Toyata Camry kullanılmış. Hava sıcaklığı en fazla 33.2 derece olduğunda CAMI AÇIK aracın içi 53.7 derece, CAMI KAPALI aracın içi ise 65.8 olmuş. Yani fark 12.1 derece.
    (12.1 derece etkileyici ama güvenlik de önemli diye düşünüyorum. Çok güvenli bir alan olmadıkça camı aralık bırakmak bana göre değil.)

    3.DİREKSİYON SICAKLIĞI
    Test için siyah renkli WM Holden Statesman kullanılmış. Hava sıcaklığı en fazla 34 derece olduğunda direksiyon sıcaklığı 82.6 derece olmuş.
    (Aman elinize dikkat. Ben önce ıslak mendille güzelce siliyorum. Hem temiz oluyor hem de sıcaklığı epey düşüyorJ)

    4.GÜNEŞLİK KULLANILMASI / KULLANILMAMASI FARKI
    Test için beyaz renkli 2 adet beyaz Holden Epica kullanılmış. Hava sıcaklığı en fazla 31.2 derece olduğunda GÜNEŞLİK OLAN aracın içi 62.7 derece, GÜNEŞLİK OLMAYAN aracın içi ise 65.2 olmuş. Yani fark 2.5 derece.
    (Sıcaklık farkı çok yokmuş gibi gözüküyor. Ama bölgesel ısınmaların olmadığı gözüküyor. Özellikle direksiyon ısınması için oldukça etkili oluyor.)

    5.CAM FİLMİ KULLANILMASI / KULLANILMAMASI FARKI
    Test direkt kapı camları kullanılarak yapılmış. 3 cam kullanılmış. Bir cam korumasız, diğeri T35 (gelen ışığın %35 ini geçiriyor) ve sonuncusu T20 (gelen ışığın %20 sini geçiriyor) film ile kaplanmış (Bu arada T20 orada da yasakmışJ).
    Hava sıcaklığı en fazla 31.2 derece olduğunda; FİLMSİZ CAMIN içi 66.1 derece, T35 CAMIN içi 61.8 derece ve T20 CAMIN içi 59.7 derece olmuş. Yani fark en fazla 6.4 derece.
    (Orijinal filmli araç almamız lazımJ. Bu arada test sırasında bulut çıkmış ve sıcaklık ölçümlerinde düşüşler olmuş. Yalnız test sonuçlarından görülmüş ki FİLMSİZ CAMIN içi daha çabuk soğumuş. Yani cam filmleri bir bariyer gibi görev yapıyor. Hem ısınmayı hem de soğumayı önlüyor !)

    Sağlıcakla kalın arkadaşlar.
     
  2. o1pitbull

    o1pitbull Sürücü

    Katılım:
    10 Şubat 2011
    Mesaj:
    194
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Adana
    çok teşekkürler güzel ve yararlı paylaşım olmuş. özellikle benim için çok iyi oldu bunları bilmek. çünkü adanada yazları acayip sıcak oluyor. testte anlatılanlar gibi arabanın içi sauna gibide oluyor direksiyondanda elimde yandı :D ama ben hep evin bahçesinde camları az bişe açık bırakıyordum.
     
  3. maminci

    maminci Ralli Pilotu

    Katılım:
    21 Ekim 2010
    Mesaj:
    1.494
    Alınan Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Malatya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mehmet Aminci
    Araç Modeli:
    Toyota corolla
    Güzel bilgiler.

    Ben hep merak ederim İÇİ siyah olan araçla açık renk olan araç arasındaki ısı farkını, keşke onu da ölçselermiş.

    Merak ettiğim başka birşey de aracın iç genişliği ile sıcaklık bağlantısı: somut örnek vereyim eslki aracımız spo, malum çok daha ferah bir araçtı, genişlikten mi, klima gücü mü farklı,yeni aracımız ds4 ün tavanı dahil içinin hep siyah olmasından mı bilmiyorum bize ailecek ds4 ün içerisi daha sıcak geliyo:12032il3:

    Bizim ailecek kendimizi daha iyi hissetmemiz adına bu konudaki bilgisini paylaşan olursa çok sevinirim:rolleyes:
     
  4. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.647
    Alınan Beğeniler:
    632
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    direksiyon 82 derecede nasil erimiyor acaba. o kadar dayanikli malzeme var demek ki :)
     
  5. YILKI

    YILKI Sürücü

    Katılım:
    20 Ekim 2012
    Mesaj:
    110
    Alınan Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    ayrıca camları filmli araçta klima daha randımalı olduğundan daha az yakıt demek.filmler sıcağı kesiyor ya.
     
  6. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    araçların ön camlarına ısı geçirmez cam filmleri takılıyor diye biliyorum. bır arkadasım 250 tl ye aracının ön camına taktırmıştı. Göğüslüğün ısınmasını engellıyormus ve klima kanallarıda ısınmayacağından dolayı klima baya iyi soğutuyormuş.!
     

Bu Sayfayı Paylaş