Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Otomatik Şanzıman Araç Sahipleri

'Teknik ve Faydalı Bilgiler' forumunda koraytok tarafından 16 Ocak 2013 tarihinde açılan konu

  1. koraytok

    koraytok Sürücü

    Katılım:
    28 Ocak 2012
    Mesaj:
    245
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İzmit Doğma büyüme,Marmariste ikamet:)
    Merhaba.2. el otomatik şanzımana sahip araç alanlar aracın otomatik şanzıman yağının ne zaman değiştiğini bilmiyorlarsa mutlaka otomatik şanzıman yağınızı değiştirin.

    Otomatik şanzıman arızalarının en büyük sebebi değiştirilmeyen ve kullanım ömrü biten yağdır.Ömürlük yağ yoktur,mutlaka ama mutlaka yağ değişimini yaptırın yada yapın:thumbup1:
     
  2. Yasiny19

    Yasiny19 Acemi Sürücü

    Katılım:
    12 Kasım 2012
    Mesaj:
    34
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Ortalama olarak 150.000 km ila 180.000 km arasında değişir otomatik şanzıman yağı değişimi.
     
  3. koraytok

    koraytok Sürücü

    Katılım:
    28 Ocak 2012
    Mesaj:
    245
    Alınan Beğeniler:
    39
    Şehir:
    İzmit Doğma büyüme,Marmariste ikamet:)
    40.000km yada 2 senede bir tavsiye edilen aralıktır arkadaşlar.
     
  4. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Kesinlikle süresini geçirmemekte fayda var.
     
  5. Köksal

    Köksal Usta Sürücü

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    119
    Şehir:
    Kartal
    Gerçek Ad-Soyad:
    Köksal
    Araç Modeli:
    Focus Collection TDCI
    katalogda 30.000 yazıyordu benim aracın, filtresi ile beraber değiştirttim. zaten klasik otomatik 7 lt yağ alsa bile tek seferde 7 ltyi değiştiremiyor ustalar, özel bir aleti varmış tamamının boşaltabilmek için. 4 lt değiştiriyorsunuz(servis dışında yaptıracaklar, gerçi serviste bu alet var mı bilmiyorum), 100 km-1000 km neyse kullandıktan sonra tekrar 4 lt yağı değiştiriyorsunuz. en azından benim ki bu şekilde oldu.
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Paylaşım için teşekkürler.
     
  7. spider

    spider Sürücü

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesaj:
    58
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANkara
    Arkadaşlar merhaba,

    2011 model VENGA kullanmaktayız. Aracımız 8.000 km de. Periyodik bakım tablosuna baktığımda 45.000 km veya 36 ayda şanzıman yağı değişmeli deniyor. Kullandığımız km epey düşük, bu nedenle km limitine yaklaşmıyoruz fakat zaman geldiği için servis bir sonraki bakımda yağı değiştirmek isteyecek.

    Daha önce Skoda/Octavia, 1.6 benzinli otomatik aracımız vardı. Satana kadar 8 yıl problemsiz kullandık. Bu süre zarfında şanzıman yağı da değişmedi.

    Yağ değişimi için 3 yıl bana çok kısa geliyor. Şanzıman yağı değişim zamanı olarak değerlendirmelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

    Sağlıcakla kalın.
     
  8. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Bu verdiğiniz örneğe yakın bir örnek başımdan geçti.
    Arkadaşımın bir aracı var. 27binkm motor yağını değiştirmemiş geçen gün değiştirdik.10bin km sonra değitirmesi lazımken 17bın kmde fazladan kullandı.Ama motorda falan bir sıkıntı yoktu.Fakat değiştirdikten sonra çıkan yağ berbat olmuş.Ama o fazladan kullanılan kmlerde motorun ömründen ömür aldı o değiştirilmeyen yağ.

    O yüzden yağı değiştirmemek çalışan sisteme zamanla zarar verir.Ben kitapçığa sadık kalırım o konuda :)
     
  9. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    araçlarımızda kullanılan 6 ileri otomatik şanzımanların periyodik bakımlarda yağ değişimi gerekmemektedir. Bu yağlar ömürlüktür. Şanzıman onarımı, değişimi durumları dışında bu araçlarda otomatik şanzıman yağ değişimi yoktur.



    6 İleri otomatik şanzımanla sunulan modellerimiz;



    · Sorento XM 2.2 Dizel

    · Sportage SL 2.0 Dizel

    · Cee’d JD 1.6 Dizel

    · Soul AM 1.6 Dizel

    · Cerato TD 1.6 Benzinli

    bu modeller dışındai araçlar 45.000 km de bir şanzuman yağı değişimi yapılır. ;) yeni serilerin yağı özel orjinal parça numarası ile Koreden geliyor litre fiyatı 100 tl civarı
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 14 Haziran 2013
  10. spider

    spider Sürücü

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesaj:
    58
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANkara
    yaptığım küçük araştırmada yağın asıl bozulmasına neden olan nedenin sıcaklık olduğunu öğrendim. otomatik şanzımanlı araçlarda daha fazla sıcaklık üretildiği için manual araçlara göre yağın ömrü daha kısa oluyormuş.

    aracın kullanıldığı yerin sıcaklığı ve kullanım sırasında aracın zorlanması nedeniyle yağın ömrünün aslında kilometre ve süreden bağımsız olarak değerlendirilmesi gerekir diye düşünüyorum. zaten periyodik bakımlara baktığımızda manuel araçların transmisyon yağları kontrol olarak gözükürken otomatik araçlarda 45.000 km veya 3 yıl limiti getirilmiş.

    yeni yağların parlak ve kiraz renginde olduğu yazıyor. yağ eskidikçe rengi griye döner ve yanık kokarmış. yani yağın durumunu kontrol etmek çok zor değil.

    edindiğim bu bilgiler ışığında ve litre fiyatı olarak 100 lira alındığını öğrendikten sonra servislerin yağ değişimi konusunda beni öpeceklerini düşünüyorum :thumbdown: garanti yüzünden de maalesef zevk almaktan başka bir şey yapamayacağım :madd:
     
  11. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    eski araçlarınki yağı atf3 litresi yüksek değildir 25-35 tl civarı :) manuel araçlarınki 25-30 arasıdır zaten 2 lt civarı alır.. 45.000 ve 90000 kmde kontrol edilir. değişecek diye birşey yok.
    servisler hakkında ön yargılı olmayın. bende yetkili servis personeliyim. yapılacak her işlem için size fiyat verilip onay alınır. gerisi size kalmış. çoğu firmalara göre kıa nın bakım ücretlerinin uygun olduğunu unutmayın
     
  12. volkman

    volkman Usta Sürücü

    Katılım:
    17 Şubat 2011
    Mesaj:
    473
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Konya
    1 haftadır biraz sertlik vardı benim vites geçişlerinde. Bu sabah da biraz sert geçince, servise gittim. Sabah ilk geçişte bunu yapıyor. Sonrasında birşey yok. Aızayı anlayamadım. Acaba yağdan mı dedim. Servis, yağın ömürlük olduğunu, yağ değişimi olmadığını söyledi. Hiçbir sorun yokmuş arabada. Aslında arabaya çok kıymet veren biri değilimdir ama pimpir pimpir pimpirikleniyorum. Malum otomatik vitesli araçla yolda kalmak hiç hoş olmaz.
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Volkan Bey merhaba.Haklısınız 2011 ve sonraki model otomatik vitesli araçlarda şanzuman yağı gerekmemektedir diye servis periyodik bakım tablosunda yazıyor.:confused1:
     
  14. spider

    spider Sürücü

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesaj:
    58
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANkara
    Günaydınlar,

    Haftasonu kullanmakta olduğum Avnesis aracımı yıllık bakıma götürdüm. Otomatik şanzıman yağı konusunda ne yaptıklarını sordum. 60.000 km veya 5 yıl da değiştirdiklerini söylediler.

    Bu arada bakım için 436 lira verdim. Aynı bakım kalemlerini (motor yağı, filtreler ve işçilik) Vengada 380-390 liraya yaptırmıştım. Sanki bakımlarda KİA daha pahalı gibi bir hissiyat oluştu doğrusu.

    İyi haftalar.
     
  15. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    yazdıklarınızdan tersi anlaşılıyor .. yoksa bende mi hata var :)
     
  16. spider

    spider Sürücü

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesaj:
    58
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANkara
    Bunu nereden çıkardığınızı ben anlamadım doğrusu.

    Toyota 60.000 km veya 5 yılda bir yağ değiştirirken Kia 36.000 km veya 3 yılda bir yağ değiştiriyor. Sizce hangi bakım daha maliyetli?

    D sınıfı bir araç ile B sınıf bir aracın yıllık bakımını aynı paraya yaptırabildim (aynı bakım kalemleri ile). Ben D sınıfını bakımının B sınıfı bakımına göre daha pahalı olacağını düşünüyorum. Sizce hangi firma daha pahalı bakım yapıyor? Acaba Optima nın yıllık bakımı kaç liradır?

    Benim şahsi yorumum bakım maliyeti konusunda Kia'nın maalesef Toyota'dan daha maliyetli olduğu yönünde.

    Sağlıcakla kalın.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 17 Haziran 2013
  17. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Yağın bekleme yılını baz arak kıyaslama yapmanız doğru haklısınız, benim kişisel görüşüm hiç bir aracın motor yağının bekleme süresinin bir yılı aşmaması yönünde. özellikle dizel bir araçsa..
    2. konu aracın segmentine göre bakım fiyatlarını ayırmak yanlıştır.. aracın arasındaki sınıf farkı motor yağı ve filtre gibi malzemelerin kalitesini çok fazla etkilemez( istisnası polen filtresi ve fren balata ve kullanılan yağ tipi fark eder) sonuçta sarf malzeme dediğimiz filtre aksamının belirli normları taşıması gerekir.
    size kiadan örnek vereyim yeni rio dizel, venga, eski ,yeni ceed d, soul ,optima aynı yağ filtresini kullanır. motor yağlarıda aynıdır 5w-30, sadece bizim dizel araçların yağ kapasitesi biraz fazladır ortalama 5,3 lt
    kıyaslamanın dizel veya benzinli araçların kendi aralarında yapılması gerekir , zaten bence dizel bir araç yıllık olarak bakıma giriyorsa zaten alış maliyeti yönünden zarardır.
     
    En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 17 Haziran 2013
  18. spider

    spider Sürücü

    Katılım:
    30 Ocak 2011
    Mesaj:
    58
    Alınan Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ANkara
    Sanırım konular karıştı. Konuştuğumuz yağ motor yağı değil, otomatik şanzıman yağı. Bu nedenle süre anlamlı oluyor.

    Bakımını yaptırdığım iki aracım da benzinli. Avensis 1.8, Venga ise 1.6, bu yüzden bakım kalemleri benzer.

    D sınıfı ve B sınıfının bakımları konusunda sizinle aynı fikirdeyim. Kullanılan malzeme aynı olduğun agöre aynı fiyat uygulanmalı. Fakat fiili uygulamanın aynı olmadığını düşünüyorum. Aracın sınıfının artması kullanıcının daha zengin olduğunu gösteriyor. Bu nedenle yapılan işlem aynı olsa bile fiyat daha yüksek oluyor maalesef :thumbdown:
     
  19. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    Pardon .. karışıklık oldu..şanzuman yağı konusu için haklısınız. ama atf 3 yağının litresi fazla pahalı değildir.
     
  20. Eğitimci

    Eğitimci Sürücü

    Katılım:
    28 Şubat 2011
    Mesaj:
    84
    Alınan Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Bu yazımı yıllar önce farklı forum sitelerinde de yazmıştım...
    Arkadaşlar aslında maalesef Türkiye'de Otomatik şanzıman yağ değişimi eksik yapılmaktadır. Bunun nedeni de yağ değişim cihazının hiçbir serviste olmamasıdır.

    Normal şartlarda kuru bir şanzımana (aracın yapısına göre farklı olmakla beraber) ortalama 5-6 litre yağ konur, bu rakam araca göre aşağı yada yukarıda olabilir, bunu kullanım klavuzundan yada servisinizden öğrenebilirsiniz. Yağ boşaltma tapası açıldığında kirli olan yağın yaklaşık yarısı boşalır. Siz yeni yağı koyduğunuzda değişim yerine sadece ilave yağ koymuş gibi olursunuz ve koyduğunuz yeni yağ kısa sürede eski yağ ile karışıp yine kısa sürede bozulacaktır. Boşaltma tapası açılmasına rağmen yağın büyük bir bölümü Torkkonvertör, hidrolik kanallar, kavramalar ve valf gövdesi içerisinde kalır.

    Yağ Otomatik şanzımanlar için en önemli faktördür. Doğru ve tam değişim için bir yağ değişim cihazına ihtiyaç vardır. Bu cihaz, otomatik şanzıman ile ön radyatör tarafında buluna yağ soğutucusu arasında bulunan gidiş ve dönüş hortumları çıkartılarak araya bağlanır. Motor rölantide çalıştırılır ve soğumaya gelen kirli yağ cihaza alınırken, cihazın içinde bulunan temiz yağ şanzımana gönderilir. Değişim bittiğinde cihaz otomatik olarak kendi içinde baypas yapar ve yeni yağ geldiği de göstergesinde görülür.

    Servis tamir kitaplarında gördüğüm bu cihazı uzun yıllar aradım ama Türkiyede bulamamıştım. Çelik Motordan ayrılmadan önce bir firma bu cihazı ithal etmişti ve ilk denemesini bizzat birlikte yapmıştık. Ama maalesef ne distribütör firmalar ne de yetkili servisler bu konuya rağbet göstermediler.

    Otomatik şanzıman yağ değişim cihazı İstanbul Topkapıda Ertan Ustada var. Kendisi otomatik şanzıman onarımı yapmaz ama bu cihaz sayesinde otomatik şanzıman bakımlarında oldukça iyi iş yapıyordu. www.eralotoservis.com sitesindeki iletişim bilgilerinden kendisine ulaşabilirsiniz.
     

Bu Sayfayı Paylaş