Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

motor üflemesi

'Cerato Forum - Club' forumunda asamet36 tarafından 7 Şubat 2014 tarihinde açılan konu

  1. asamet36

    asamet36 Yeni Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2014
    Mesaj:
    8
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    mrb herkeze iyi günler
    motor üflemesi nasıl olur benım aracım 2005 model 185 binde yağ cubugunu çıkardğım zaman haifi bir duman cıkıyor bu normalmidir aracın motorunda ğüç düşüklüğü yok üflemenın nasıl bir etkisi oluyor araca belirtileri nelerdir yardımcı olursanız cok sevinirim
     
  2. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    Motor çalışırken yağ kapağıni açıp gaz verince hava çıkması olayı

    tapatalk
     
  3. asamet36

    asamet36 Yeni Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2014
    Mesaj:
    8
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    ewt duman cıkıyor motor sıcakken
     
  4. ayas

    ayas Sürücü

    Katılım:
    24 Ekim 2011
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    21
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ferhat
    Araç Modeli:
    Kia rio 2010
    Motor sıcakken sıfır arabadan bile duman ve hava çıkar motor içinde yağ ısınıyor sonuçta ve her araçta bu olay farklıdır. O üfleme olayını da en iyi o markanın motor ustası olan anlar. Ben ikinci el araç alırken bu deneyimi baya bir yaşamıştım.
     
  5. akif hoca

    akif hoca Usta Sürücü

    Katılım:
    29 Ocak 2014
    Mesaj:
    382
    Alınan Beğeniler:
    111
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    akif hoca
    Araç Modeli:
    Cerato 1.6 CRDI EX Advance
    üst kapaktan üfleme olur, yağ çubuğunu çekin, oraya bakın aşağıdan üfleme olmaması gerekiyor.
     
  6. kanikarali

    kanikarali Ralli Pilotu

    Katılım:
    27 Haziran 2011
    Mesaj:
    1.645
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ali Kanıkara
    Araç Modeli:
    2006 Cerato 1.5 CRDİ
    Motor Üflemesi üstten olur ise ki; bu biraz daha zor tespit edilir, sorun valflerdedir. Eğer alttan yani yağ çubuğundan ise segman, piston ve gömlek sorunu, aşınması var demektir. Her araçta bir miktar üfleme olabilir. Ancak yüksek kilometreli ve standarta uygun olmayan yakıt kullanan araçlarda olan üfleme rektefiye gerektirir.
     
  7. karaduman205

    karaduman205 Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2013
    Mesaj:
    178
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Az bir miktar üfleme normaldir ama sadece hava gelmesi gerekir duman varsa işin rengi değişir duman varsa üfleme az değil-dir ayrıca yağ seviye çubuğundan gelen üfleme ve doldurma kapağından gelen üfleme aynı havadır ....
    Aracınızın yağ doldurma kapağı özellikle külbütör dreyn kanalının üzerine gelecek şekilde konumlandırılmış olup yağ koyduğunuz zaman kartere yağın rahat inmesi hedeflenmiştir... Yani kıssadan hisse yağ karteri ile külbütör haznesi birbirine bağlıdır....
    ZTE-BLADE cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  8. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Yağ çubuğunu çektiğinizde rolanti de dışarıya hava çıkışı olduğunu(çok aşırı olmayacak şekilde) görmek normaldir.Ancak biraz gaza basıldığında üflemenin kesilmesi ve vakuma dönmesi gerekmektedir.Eğer üfleme devam ediyorsa ya karter havalandırması çalışmıyordur,ya da segmanlar görevini yapmıyor/laynerlerde çizik vardır.

    Üstten ise çok fazla hissedilememkle birlikte benzer durum oluşur.Aynı şeyleri görmeniz lazım.Ancak bu testi rolanti de yapmak yanıltır.
     
  9. karaduman205

    karaduman205 Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2013
    Mesaj:
    178
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Hakan bey denizcilikle alakanız ilginiz varmı.... Piyasada layner ifadesi kullanılmıyor ... Gemiciler kullanıyor o ifade yi...

    ZTE-BLADE cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Aslında içten yanmalı makineler dersinden kalma bir terim:)

    Gemi makinelerini de içine alan ticari makineler hakkında eğitim de almıştım.:)
     
  11. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Hakan abinin bilgi birikimi gerçekten çok iyi..Yakından tanıma fırsatı yakaladığım için hakan abi'yi şanlı hissediyorum kendimi
     
  12. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Estağfurullah Sercan.:blush:
    Utandım şimdi.;)
    O şans bana ait.Hepimizin bilgili olduğu farklı ya da ortak konular var.Ben yine de bilgiliyim diyemem.;)
    Bu forumun güzelliği burada işte.Hepimiz bir şeyler öğreniyoruz.Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için.
     
  13. karaduman205

    karaduman205 Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2013
    Mesaj:
    178
    Alınan Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Eğitimin faydası bu işte ,fikir üretebilmek bilgi sahibi olmadan olmuyor ....

    ZTE-BLADE cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
    heh bunu beğendi.
  14. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    :thumbup1:

    Teşekkür ederim.Kesinlikle haklısınız;)
     

Bu Sayfayı Paylaş