10 Kasım LPG KABLO

Lastik Karmaşası...

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda ism@il tarafından 5 Ekim 2013 tarihinde açılan konu

  1. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    lastik hakkında herşey

    LASTİK BİLGİLERİ

    OTOMOBİL LASTİKLERİ HAKKINDA BİLGİ
    Bildiğimiz gibi otomobillerimizin lastikleri üzerinde bazı rakam ve semboller bulunmaktadır.Bu rakam ve sembollerin ne anlama geldiğinden bahsedelim ,

    P 195/65 R 15 95 H

    P : Lastiğin binek türü otomobiller için üretildiğini gösterir.

    195 : Nomimal kesit genişliği (lastiğin dıştan dışa mm cinsinden genişliğidir.

    65 : Kesit oranı (yüksekliğin genişliğe oranını gösterir.Örnekte lastiğin kesit yüksekliği genişliğinin %65 dir.)

    R : Radyal lastik olduğunu gösterir.

    15 : Jant çapı (inç)

    95: Yük endeksi (belirtilen hız limitinde lastik başına taşınabilecek maksimum yüktür.)

    H : Hız sembolü (lastiğin taşıyabileceği maksimum yükle yapılabilecek en yüksek hız)

    Hız sembolleri :

    J : 100 S: 180
    K: 110 T: 190
    L: 120 U: 200
    M: 130 H: 210
    N: 140 V: 240
    P: 150 W: 270
    Q: 160 Y: 300
    R: 170 Z: 240 +

    Lastik bakımı

    Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz ve bakımını yapmanız önemlidir

    Lastik sırtının kontrol edilmesi

    Lastiğin değiştirilmesinin gerekli olup olmadığını belirlemek için lastik sırtını düzenli olarak kontrol ediniz. Tüm binek otomobil, minibüs/kamyonet lastiklerin sırtında, sırt aşınması gösterge çubukları bulunur. Bu çubuklar, lastiğin birkaç yerinde, sırttaki kanallarda yer almaktadır. Lastik, bu çubuklar ile temas edecek şekilde aşındığında, lastiği değiştirme zamanı gelmiş demektir. Sırt sadece belirli yerlerden aşınmışsa, bu durum lastiğin yanlış şişirildiği anlamına gelebilir. Aşağıdaki listede en yaygın düzensiz aşınma şekillerinden bazılarını ve bunlara sebep olan sorunları görebilirsiniz:

    Lastik sırtında çekilme veya girintiler: AŞINMIŞ BÖLÜMLER

    Çekilme (ayrıca girintilenme veya taraklanma olarak da bilinir), en yaygın olara ön lastiklerde görülür; fakat arka lastiklerinizde de çekilme oluşabilir. Bu durum, tekerleklerinizin balansını yitirdiğinin ya da otomobilinizin süspansiyon veya yönlendirme sistemi parçalarının aşındığına işaret olabilir.

    Testere dişli kenarlar: YANLIŞ HİZALAMA

    Sırt kenarları, testere dişini veya tüylenmeyi andıran bir görünüme mi sahip? Bu durumun sebebi, yol ile düzensiz sürtünmedir. Bu sorun, tekerlek kapanıklığı veya açıklığının ayarlanarak düzeltilmesiyle giderilebilir. Doğru diş derinliği, doğru lastik performansının vazgeçilmez unsurlarındandır. Islak zeminde çekişin düştüğünü veya değiştiğini fark edersiniz, bu durum lastiklerinizde yeterince diş kalmadığı anlamına gelir. Diş derinliği 1/16 inçe ulaştığında, lastik değiştirilmelidir.

    Ortada aşınma: AŞIRI ŞİŞİRME

    Bir lastik gereğinden fazla şişirildiğinde, yükün büyük bölümü sırtın orta kısmıyla taşınır ve bu kısım dış kenarlara göre daha hızlı aşınır. Eşit olmayan aşınma, bir lastiğin kullanım ömrünü azaltır. Lastiklerinizi doğru şişirme açısından düzenli olarak kontrol edin. Anormal lastik aşınması, yanlış mekanik düzen ayarı veya mekanik sorunlardan da kaynaklanabilir.

    İki kenarda aşınma: YETERSİZ ŞİŞİRME

    Lastiğiniz böyle görünüyorsa, yetersiz şişirilmiş olabilir. Yetersiz şişirme, lastiğin dış kenarlarındaki sırt aşınmasının artmasına yol açarak, sırt ömrünü kısaltır. Ayrıca aşırı ısınmaya neden olarak, lastiğin dayanıklılığını düşürür. Son olarak da yuvarlanma direncini arttırdığı için yakıt ekonomisini etkiler (yumuşak lastikler, aracınızın daha zor çalışmasına yol açar). Anormal lastik aşınması, yanlış mekanik düzen ayarı veya mekanik sorunlardan da kaynaklanabilir.

    Lastik rotasyonu

    Birçok kişi lastiklerinin rotasyonunu kendi kendine yapabilecek yeteneğe sahip olmasına rağmen, bir profesyonel, bu işi daha hızlı, kolay ve güvenilir bir şekilde halledecektir. Aracınızın, kullanım kılavuzunda, doğru rotasyon model ve planı verilir. Özel bir plan verilmemişse, her 8.000 veya 10.000 kilometrede bir lastiklerinizi rotasyona tabi tutmanız, uygulayabileceğiniz pratik bir kuraldır
     
  2. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Buna birşey daha eklemek istiyorum lastik üretim tarihi ile ilgili mesala lastik üzerinde 34/13 yazar bu 2013 yılında 34 haftada üretilmiş anlamına geliyor
     
  3. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    teşekkürler abi...
     
  4. Rio35

    Rio35 Moderator Moderator

    Katılım:
    2 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.600
    Alınan Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir < > istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    İbrahim K.
    Araç Modeli:
    Rio Sedan 2012
    Güzel faydalı bilgiler sağolasın ismail abi :)
     
  5. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    saygılar kardeşim...
    birde lastik basınçlarıyla ilgili konu açtım. ona da göz atabilirsiniz.
     
  6. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Emeğe saygı.:thumbup:

    Teşekkürler kardeşim.
     
  7. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
  8. mnth

    mnth Sürücü

    Katılım:
    20 Kasım 2013
    Mesaj:
    77
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bartın
    Gerçek Ad-Soyad:
    Enis Ulus
    Araç Modeli:
    2011 Cerato
    Arkadaşlar...

    bildiğiniz gibi piyasada çok farklı markada lastikler var. Fiyatlarıda bir o kadar değişken...Yazlıktı kışlıktı derken farkındasınız ki çok fazla kafamız karışıyor. Bu başlık altında deneyimlerimizi ve görüşlerimizi toplasak benim kanaatimce çok iyi olacak.

    sabahtan beri kış lastiği araştırması yapıyorum mesela... Bilmediğim o kadar çok fazla marka çıktı ki... Federal diye bir marka varmış mesela... Yurt dışı forumlarını araştırdım. Kullanıcıların bir bölümü iyi diyor bir bölümü kötü diyor. Böyle bir veritabanı hazırlarsak en azından biz ve bizden sonra gelenler fikir edinmiş olur...

    Siz ne dersiniz ?
     
  9. maviateş

    maviateş Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Mart 2013
    Mesaj:
    430
    Alınan Beğeniler:
    44
    Şehir:
    istanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ömer F.Y.
    Araç Modeli:
    Ceed 2013 - 1.6 CRDI Otomatik
    özel araçlarda kış lastiği denetimi var mı zincir denetiminden ayrı olarak?
     
  10. mnth

    mnth Sürücü

    Katılım:
    20 Kasım 2013
    Mesaj:
    77
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bartın
    Gerçek Ad-Soyad:
    Enis Ulus
    Araç Modeli:
    2011 Cerato
    hayır

    Ticari araçlarda kış lastiği zorunluluğu var 1 Aralık tarihinden itibaren. Fakat hava koşullarına bağlı olarak bu denetimi yapıyorlar. Kış lastiğiniz yada zinciriniz yoksa yola çıkarmıyorlar sizi...
     
  11. ReNe

    ReNe Super Moderator Super Moderator

    Katılım:
    12 Mayıs 2011
    Mesaj:
    8.460
    Alınan Beğeniler:
    2.112
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    Murat Çaşkurlu
    Araç Modeli:
    BMW 116 D 1.5l 8 ileri Zf
    Düşünceniz güzel biraz ekleme yapabiliriz misal bende sizden internet üzerinde yaz - kış - 4 mevsim farketmeksizin lastikler hakkında yapılan testleri burada paylaşmak güzel olur çünkü lastik aracımızın aslında en önemli parçası ve bizlerin yaptığı göreceli testler aslında çok yetersiz , aynı araçlar üzerinde aynı şartlarda bu lastikleri denemek lazım yoksa Ahmet abi geçen gün kumho aldı şöyle memnun böyle yumuşak gibi yorumların benim nazarımda hiç bir önemi yok :) Lastik konusunda database yapabilirsek süper olur ..
     
  12. kiario63

    kiario63

    Katılım:
    19 Ağustos 2013
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    315
    Şehir:
    şanlıurfa
    Yararlı bir konu. Güncel

    tapatalk
     
  13. MURDOGAN

    MURDOGAN Ralli Pilotu

    Katılım:
    18 Kasım 2013
    Mesaj:
    1.023
    Alınan Beğeniler:
    46
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    murat erdoğan
    Araç Modeli:
    honda jazz
  14. mnth

    mnth Sürücü

    Katılım:
    20 Kasım 2013
    Mesaj:
    77
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bartın
    Gerçek Ad-Soyad:
    Enis Ulus
    Araç Modeli:
    2011 Cerato
    öncelikle lastik ebatları nasıl okunur onu öğrenelim...

    P 205/50V15

    p= Passenger Car yani yolcu otomobili
    205 =lastiğin mm olarak genişliğidir.
    50 = Aspect Ratio dediğimiz yani yanak yüksekliği.Profilinin lastik genişliğine oranını belirtir ve % olarak ifade edilir.205/50 boyutunda bir lastikte profil, lastik taban genişliği olan 205mm.’nin %50’si kadar, yani 205 x %50 = 102,5mm.’ dir.
    V= Hız değeridir. Lastiğin normal şartlarda en yüksek kaç km hıza dayanıklı olduğunu gösterir.
    Harfler standarttır.
    Q (max.160 km/s)
    R (max.170 km/s)
    S (max.180 km/s)
    T (max.190 km/s)
    U (max.200 km/s)
    H (max.210 km/s)
    V (max.240 km/s)
    W (max.270 km/s)
    Y (max.300 km/s)
    Z (240 km/s üzeri)
    15= Jantın inc olarak çapıdır.

    Peki Lastiğimizin üretim tarihini nasıl öğreniriz ?

    Lastiğin üstünde bir damga bulunur. Mesela 4002 gibi. Bu damgadaki ilk iki rakam lastiğin üretildiği haftayı son iki rakam ise yılı gösterir.
    4002 yi ele alırsak 2002 yılının 40. haftası üretilmiş demektir. 40. haftada 10. ayın ilk haftasına tekabül ediyor.
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Güzel paylaşım.Teşekkürler.Aşağı yukarı fiyat bilgisi de yazarsak faydalı olur.
     
  16. mnth

    mnth Sürücü

    Katılım:
    20 Kasım 2013
    Mesaj:
    77
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Bartın
    Gerçek Ad-Soyad:
    Enis Ulus
    Araç Modeli:
    2011 Cerato
    evet aldığınız lastik fiyatlarını da burada yazarsak gayet sağlıklı olacağı düşüncesindeyim.
     
  17. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Bugün bir arkadaşım için sordum sava marka 175/70/13 kış lastigi 110 tl
     
  18. ism@il

    ism@il SUPER MODERATOR

    Katılım:
    29 Kasım 2012
    Mesaj:
    20.638
    Alınan Beğeniler:
    4.793
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    ism@il
    Araç Modeli:
    Sportage 2012 gsl plus
    var olan konuyu kullanalım lütfen...
     
  19. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Petlas ve starmaxx ikiside aynı fabrikada üretiliyor petlas da 205.55.16 kış lastigi 200 tl aynı lastik starmaxx da 180 tl desenleri dahil aynı aralarında kalite farkı varmıdır yoksa petlas biraz daha isim mi satıyor fikri olan varmı bu konuda
     
  20. ahmet bey

    ahmet bey Ralli Pilotu

    Katılım:
    28 Ocak 2013
    Mesaj:
    2.535
    Alınan Beğeniler:
    1.055
    Şehir:
    İSTANBUL
    Gerçek Ad-Soyad:
    AHMET
    Araç Modeli:
    DOBLO 1,3 MULTİ CARGO
    belki kalıp farkı var olabilir bu fiyatı etkiliyo.
     

Bu Sayfayı Paylaş