lastik hakkında herşey LASTİK BİLGİLERİ OTOMOBİL LASTİKLERİ HAKKINDA BİLGİ Bildiğimiz gibi otomobillerimizin lastikleri üzerinde bazı rakam ve semboller bulunmaktadır.Bu rakam ve sembollerin ne anlama geldiğinden bahsedelim , P 195/65 R 15 95 H P : Lastiğin binek türü otomobiller için üretildiğini gösterir. 195 : Nomimal kesit genişliği (lastiğin dıştan dışa mm cinsinden genişliğidir. 65 : Kesit oranı (yüksekliğin genişliğe oranını gösterir.Örnekte lastiğin kesit yüksekliği genişliğinin %65 dir.) R : Radyal lastik olduğunu gösterir. 15 : Jant çapı (inç) 95: Yük endeksi (belirtilen hız limitinde lastik başına taşınabilecek maksimum yüktür.) H : Hız sembolü (lastiğin taşıyabileceği maksimum yükle yapılabilecek en yüksek hız) Hız sembolleri : J : 100 S: 180 K: 110 T: 190 L: 120 U: 200 M: 130 H: 210 N: 140 V: 240 P: 150 W: 270 Q: 160 Y: 300 R: 170 Z: 240 + Lastik bakımı Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz ve bakımını yapmanız önemlidir Lastik sırtının kontrol edilmesi Lastiğin değiştirilmesinin gerekli olup olmadığını belirlemek için lastik sırtını düzenli olarak kontrol ediniz. Tüm binek otomobil, minibüs/kamyonet lastiklerin sırtında, sırt aşınması gösterge çubukları bulunur. Bu çubuklar, lastiğin birkaç yerinde, sırttaki kanallarda yer almaktadır. Lastik, bu çubuklar ile temas edecek şekilde aşındığında, lastiği değiştirme zamanı gelmiş demektir. Sırt sadece belirli yerlerden aşınmışsa, bu durum lastiğin yanlış şişirildiği anlamına gelebilir. Aşağıdaki listede en yaygın düzensiz aşınma şekillerinden bazılarını ve bunlara sebep olan sorunları görebilirsiniz: Lastik sırtında çekilme veya girintiler: AŞINMIŞ BÖLÜMLER Çekilme (ayrıca girintilenme veya taraklanma olarak da bilinir), en yaygın olara ön lastiklerde görülür; fakat arka lastiklerinizde de çekilme oluşabilir. Bu durum, tekerleklerinizin balansını yitirdiğinin ya da otomobilinizin süspansiyon veya yönlendirme sistemi parçalarının aşındığına işaret olabilir. Testere dişli kenarlar: YANLIŞ HİZALAMA Sırt kenarları, testere dişini veya tüylenmeyi andıran bir görünüme mi sahip? Bu durumun sebebi, yol ile düzensiz sürtünmedir. Bu sorun, tekerlek kapanıklığı veya açıklığının ayarlanarak düzeltilmesiyle giderilebilir. Doğru diş derinliği, doğru lastik performansının vazgeçilmez unsurlarındandır. Islak zeminde çekişin düştüğünü veya değiştiğini fark edersiniz, bu durum lastiklerinizde yeterince diş kalmadığı anlamına gelir. Diş derinliği 1/16 inçe ulaştığında, lastik değiştirilmelidir. Ortada aşınma: AŞIRI ŞİŞİRME Bir lastik gereğinden fazla şişirildiğinde, yükün büyük bölümü sırtın orta kısmıyla taşınır ve bu kısım dış kenarlara göre daha hızlı aşınır. Eşit olmayan aşınma, bir lastiğin kullanım ömrünü azaltır. Lastiklerinizi doğru şişirme açısından düzenli olarak kontrol edin. Anormal lastik aşınması, yanlış mekanik düzen ayarı veya mekanik sorunlardan da kaynaklanabilir. İki kenarda aşınma: YETERSİZ ŞİŞİRME Lastiğiniz böyle görünüyorsa, yetersiz şişirilmiş olabilir. Yetersiz şişirme, lastiğin dış kenarlarındaki sırt aşınmasının artmasına yol açarak, sırt ömrünü kısaltır. Ayrıca aşırı ısınmaya neden olarak, lastiğin dayanıklılığını düşürür. Son olarak da yuvarlanma direncini arttırdığı için yakıt ekonomisini etkiler (yumuşak lastikler, aracınızın daha zor çalışmasına yol açar). Anormal lastik aşınması, yanlış mekanik düzen ayarı veya mekanik sorunlardan da kaynaklanabilir. Lastik rotasyonu Birçok kişi lastiklerinin rotasyonunu kendi kendine yapabilecek yeteneğe sahip olmasına rağmen, bir profesyonel, bu işi daha hızlı, kolay ve güvenilir bir şekilde halledecektir. Aracınızın, kullanım kılavuzunda, doğru rotasyon model ve planı verilir. Özel bir plan verilmemişse, her 8.000 veya 10.000 kilometrede bir lastiklerinizi rotasyona tabi tutmanız, uygulayabileceğiniz pratik bir kuraldır
Buna birşey daha eklemek istiyorum lastik üretim tarihi ile ilgili mesala lastik üzerinde 34/13 yazar bu 2013 yılında 34 haftada üretilmiş anlamına geliyor
Arkadaşlar... bildiğiniz gibi piyasada çok farklı markada lastikler var. Fiyatlarıda bir o kadar değişken...Yazlıktı kışlıktı derken farkındasınız ki çok fazla kafamız karışıyor. Bu başlık altında deneyimlerimizi ve görüşlerimizi toplasak benim kanaatimce çok iyi olacak. sabahtan beri kış lastiği araştırması yapıyorum mesela... Bilmediğim o kadar çok fazla marka çıktı ki... Federal diye bir marka varmış mesela... Yurt dışı forumlarını araştırdım. Kullanıcıların bir bölümü iyi diyor bir bölümü kötü diyor. Böyle bir veritabanı hazırlarsak en azından biz ve bizden sonra gelenler fikir edinmiş olur... Siz ne dersiniz ?
hayır Ticari araçlarda kış lastiği zorunluluğu var 1 Aralık tarihinden itibaren. Fakat hava koşullarına bağlı olarak bu denetimi yapıyorlar. Kış lastiğiniz yada zinciriniz yoksa yola çıkarmıyorlar sizi...
Düşünceniz güzel biraz ekleme yapabiliriz misal bende sizden internet üzerinde yaz - kış - 4 mevsim farketmeksizin lastikler hakkında yapılan testleri burada paylaşmak güzel olur çünkü lastik aracımızın aslında en önemli parçası ve bizlerin yaptığı göreceli testler aslında çok yetersiz , aynı araçlar üzerinde aynı şartlarda bu lastikleri denemek lazım yoksa Ahmet abi geçen gün kumho aldı şöyle memnun böyle yumuşak gibi yorumların benim nazarımda hiç bir önemi yok Lastik konusunda database yapabilirsek süper olur ..
yararlı bir konu bence de. en iyisinin continental olduğu söyleniyor. ben adac testine bakmıştım fakat daha alamadım. ama alırsam sanırım good year alıcam. http://www.tnoz.com/adac-2012-kiskar-lastigi-testi/
öncelikle lastik ebatları nasıl okunur onu öğrenelim... P 205/50V15 p= Passenger Car yani yolcu otomobili 205 =lastiğin mm olarak genişliğidir. 50 = Aspect Ratio dediğimiz yani yanak yüksekliği.Profilinin lastik genişliğine oranını belirtir ve % olarak ifade edilir.205/50 boyutunda bir lastikte profil, lastik taban genişliği olan 205mm.’nin %50’si kadar, yani 205 x %50 = 102,5mm.’ dir. V= Hız değeridir. Lastiğin normal şartlarda en yüksek kaç km hıza dayanıklı olduğunu gösterir. Harfler standarttır. Q (max.160 km/s) R (max.170 km/s) S (max.180 km/s) T (max.190 km/s) U (max.200 km/s) H (max.210 km/s) V (max.240 km/s) W (max.270 km/s) Y (max.300 km/s) Z (240 km/s üzeri) 15= Jantın inc olarak çapıdır. Peki Lastiğimizin üretim tarihini nasıl öğreniriz ? Lastiğin üstünde bir damga bulunur. Mesela 4002 gibi. Bu damgadaki ilk iki rakam lastiğin üretildiği haftayı son iki rakam ise yılı gösterir. 4002 yi ele alırsak 2002 yılının 40. haftası üretilmiş demektir. 40. haftada 10. ayın ilk haftasına tekabül ediyor.
Petlas ve starmaxx ikiside aynı fabrikada üretiliyor petlas da 205.55.16 kış lastigi 200 tl aynı lastik starmaxx da 180 tl desenleri dahil aynı aralarında kalite farkı varmıdır yoksa petlas biraz daha isim mi satıyor fikri olan varmı bu konuda