Kia Yedek Parça - Parça Ofisi LPG KABLO

Kızdırma bujisi çevresinde yağ

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda oknylz tarafından 13 Kasım 2017 tarihinde açılan konu

  1. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    16 Ekim 2017
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Merhaba 2006 1.5 crdi ceratomda
    Kızdırma bujilerinin olduğu bölgede bujilerin bağlantı kısımlarında bir koyuluk farkettim birazda parlıyordu yağ olma ihtimali yüksek ama kurumuş sanırım elime bulaşmadı cumartesi ancak gösterebilirim kafam takıldı bu nedir acaba sizce ısıtma buji bağlantılarının uzerinde ve çevresinde yağ neden olur
     
  2. eqorem

    eqorem Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2017
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    kayseri
    Gerçek Ad-Soyad:
    ekrem
    Araç Modeli:
    cerato
    Bende değiştim 1 buji tertemiz hemen söküldü diğerleri katranlaşmış yağlı çıktı. Buda çalışmasını engelliyor gibi. Sabahları 30 saniye mavi duman atıp geçiyor.
     
    oknylz bunu beğendi.
  3. umutd07

    umutd07 Moderator Moderator

    Katılım:
    11 Eylül 2011
    Mesaj:
    1.647
    Alınan Beğeniler:
    632
    Şehir:
    ANTALYA
    Gerçek Ad-Soyad:
    Umut dürüş
    Araç Modeli:
    2008 cerato Ex
    Terleme yapmış olabilir. Daha büyük sorun yaşamadan bir işin ehli usta göz atsın derim.
     
    oknylz bunu beğendi.
  4. eqorem

    eqorem Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2017
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    kayseri
    Gerçek Ad-Soyad:
    ekrem
    Araç Modeli:
    cerato
    20171108_124924-1.jpg benim bujilerden ucu böyleydi kurumuş hali. Ve bu şekilde test ettiğimde çalışmıyor. Yüzeydeki donmuş yağı kazırsam oradan temas alıp ısınmaya başlıyor
     
    umutd07 ve oknylz bunu beğendi.
  5. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    16 Ekim 2017
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Aslında bujileri yeni değiştim bujileri takarken mi gevşek takıldı acaba 2 hafta falan oldu değişeli bağlantı yerindeki ve etrafındaki yag birikimi kafama takıldı sebebini merak ediyorum
     
  6. eqorem

    eqorem Yeni Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2017
    Mesaj:
    6
    Alınan Beğeniler:
    4
    Şehir:
    kayseri
    Gerçek Ad-Soyad:
    ekrem
    Araç Modeli:
    cerato
    Dediğiniz olay bende de oldu. Ben sokulurken kolay çıksın fazla sıkmayım dedim baktğımda tarif ettiğiniz olayı bende gördüm. İyice sıktım birde yağ sökücü ile temizledim ara ara bakıyorum bir şey yok. Sıkmanız sorunu çözecektir
     
  7. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    16 Ekim 2017
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Cevabınız icin Teşekkür ederim rahatlattiniz eski bujiler de yag falan görmemiştim muhtemelen dediğiniz gibi ilk firsatta söküp temizletip tekrar taktiricam
     
    eqorem bunu beğendi.
  8. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Motor üzerin de ve silindir kapağın da dişi olan cıvata, buji ve türevi parçaları söker iken nacizane tavsiyem motor'un soğuk olmasıdır. Kesinlikle buna dikkat edin. Sıkar iken de, ne gevşek bırakın ne de asıla asıla sıkın. Yalama olmalar, diş atlamalar, sıyırmalar, sarıp civatanın kopması ve içerde kalması(En çok karşılaşılanlardan) sebebi bunlardır. Bırakın hafif gevşek sıkın. Varsa bir sızıntı o zaman biraz daha fazla sıkarsınız.
     
  9. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    16 Ekim 2017
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Dikkate alıcam tavsiyeleriniz teşekkür ederim yavaş yavaş öğrenicez
     
  10. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bujileri değiştirttiğiniz kişi işi biliyorsa ısıya dayanıklı ve bir sonraki sökümde sarma/kazıklamayı önlemek için bujilerin çevresine molycote macun sürmüşse o izleri görmeniz normal.Ama çok nadir usta hatta servis bunu bilir ve uygular.
     
    emirhancakir bunu beğendi.
  11. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    16 Ekim 2017
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Yok üstad sanmiyorum aslında başındayım bir sey surmediler nerde okadar işin ehli usta bu devirde ama cumartesi günü söktürüp başka bir serviste baktiricam bahsettiginiz macun ismini not aldım bi soyliycem bakalım haberdarlarmı
    Cevabınız içinde teşekkür ederim
     
  12. oknylz

    oknylz Sürücü

    Katılım:
    16 Ekim 2017
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    oknylz
    Araç Modeli:
    Kia Cerato 1.5 DSL Advance
    Birde bu macunu ben alsam kullandirsam yağ atacakmı buji cevresine yine ilk başlarda yag atip kesecek sanirim
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.832
    Alınan Beğeniler:
    9.422
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Bu macun ısı değişimi vb sebeplerle yapışmayı/kaynamayı önleyecek.Yağa benzer leke bırakabilir.Tam torkla sıkıldıysa ve bujiler tam yerine oturtulduysa kompresyon kaçağıda olmayacağı için yağ kaçağı bir görüntü görmezsiniz.
     
    oknylz bunu beğendi.
  14. emirhancakir

    emirhancakir Sürücü

    Katılım:
    18 Aralık 2016
    Mesaj:
    215
    Alınan Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İstanbul
    Gerçek Ad-Soyad:
    Emirhan ÇAKIR
    Araç Modeli:
    BMW E39 2000 520iA
    Sayeniz de bir bilgi daha edinmiş oldum. Bundan sonra buji değiştirdiğim de ve ya başka bir işte kesinlikle kullanıp, deneyeceğim ben de :)
     

Bu Sayfayı Paylaş