10 Kasım LPG KABLO

KIA Turbo Arızalarında Orjinal Turbo Değişimi İçin Uygun Fiyatlı Çözüm Alternatifi

'Teknik Sorunlar ve Çözümleri' forumunda heh tarafından 6 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu

  1. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Merhaba arkadaşlar.Dizel KIA araçlarımızda enjektörler,yakıt pompası vb motor elemanları gibi Turbolarda miotorun performans + normal çalışması için gerekli ve pahalı parçalardır.
    Ben burada turbodan bahsetmek istiyorum.
    Turbolu aracınızın turbo ömrünü uzatmak için;
    -Aracınızı yaz ya da kış,hangi hava ve iklim koşulunda olursa olsun ilk çalıştırdığınızda en az 1 dk-kışın ben 2 dk.yı tavsiye ederim-stop edeceğiniz zaman ise en az 30 sn,performanslı kullanımdan sonra-100 km sürat üstü uzun süre seyredildiğinde-en aza 1 dk. kadar aracınızı rolantide çalıştırarak turbo egzost tarafı türbin kanatçıklarının bir miktar soğumasına ve turbo mili yataklarının yağlanmasına izin verin.
    -Aracınızın harareti yerine oturmadan mümkünse 2000 devrin üzerine çıkmamaya dikkat edin.(Yağ en iyi motorun normal çalışma sıcaklığında yağlar ve vizkozitesi en iyi motor harareti normale geldiğinde olur.Motor ve yağ soğukken gaza yüklenmek turbo yataklarının daha hızlı aşınmasına,motor layner,krank ve kem şaft yatakları ile valf iticilerinin piston segmanların daha hızlı yıpranmasına,layner üzerinde çizikler oluşmasına ve böylece de kompresyon kaybına+daha yüksek karter basıncına+performans düşmesine,daha yüksek yağ basıncına,yağın daha çabuk kirlenmesine,vb. sıkıntılara neden olur.)
    -Aracınızın bakımlarını düzenli olarak uygun periyotlarda yaptırın.
    -Orjinal sarf malzemeleri kullanın.Yan sanayi filtreler-polen filtresi hariç-aracınızı orjinali kadar korumaz.
    -Aracınızda üreticinin tavsiye ettiği yağlama yağını kullanın.-Tam sentetik yağların yağlayıcılığı,yarı sentetiğe göre daha iyi olmakla birlikte eski model dizellerde yarı sentetik yağ tavsiye edilmiş olabilir.
    -Aracınıza kaliteli markalara ait yağlama yağı ekleyin.
    -Yağlama yağı değiştirildiğinde yağ seviyesinin 'F' çizgisini geçmesine izin vermeyin.Arkadaşlar bu konu çok önemli;Yağ seviyesi ne kadar yüksek olursa,karter içerisinde olması gerekenden o kadar az hacim bırakmış olursunuz.Peki bunun turboya ne zararı var;Turbo yataklarının yağlanması için turboya bir hattan yağlama yağı girer ve diğer hattan da kartere geri döner.Eğer karter basıncı yüksek olursa yağın geri döndüğü hatta karter basıncının neden olduğu karşı basınç oluşur ve yağın geri dönmesi güçleşir.Bu da yataklarda yağ akışı olmamasına,yatak hararetinin artmasına,yatak harareti artan yatak ve mil metalinin genleşmesine,çalışma klerensinin azalarak yağ akışının da yavaşlaması ile birlikte yağ filminin bozulmasına ve özellikle yüklü/performanslı çalışmada yatak metali ile milin birbirine temas ederek turbonuzun daha çabuk yıpranmasına neden olur.(Ben tam 4 bakımda fazla yağı daha sonra tekrar çektirdim.)O yüzden bakımda yağ eklendiğinde seviyenin 'F' çizgisinin altında bırakılmasını isteyin.Bazı servislerde dahil,bakım yapılan yerlerde yağ eklendikten sonra ince ayar yapmak için yağın süzülmesini beklemiyorlar.Dolayısı ile yağ tam olarak süzüldükten sonra seviye yüksek oluyor.Normalde doğru yağ seviyesi ölçümü;motor normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra stop edilerek düz bir zeminde ölçülmek üzere 7-10 dk beklenir ve doğru seviye bu şekilde gözlemlenir.
    -Aracınızın yağlama yağı markasını ve numarasını değiştirmeyin.Eğer değiştirecekseniz 'Motor iç temizleyici'ürünler kullanın.Bu linkte bir paylaşımda bulunmuştuk;
    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=1577

    -Hava filtreniz kesinlikle orjinal olsun.Performans filtresi turbo kanatçıklarının kirlenmesine ve balansının bozularak yatakları aşındırmasına neden olur.Konu ile ilgili paylaşım;http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=1198&highlight=rio performans filtresi

    -Hava filtrenizi hava ya da vakumlu süpürge ile temizlemeyin aksi halde yukarıdaki gibi bir durum oluşacaktır.Büyük gözenekli filtre turbo tarafına toz geçmesine neden olur.
    http://www.kiaclubtr.com/showthread.php?t=1198&highlight=rio performans filtresi

    -Aracınızda uygun özellikli ve kaliteli firmalar ait eurodizel alın.Ekonomi için üretilmiş motorinlerin setan sayısı düşüktür ve kimyasal katkı maddeleri ile kimyasal yapıları gereği kurum oluşturmaya daha yatkındır.Bu durumda turbo egzost tarafı türbin kanatçıkları dahil egzost valfleri,egzost devresi,enjektör,egr valfi ve egr dönüşü emme manifoldu bağlantısı vb. kurum bağlar.
    -5 depoda bir aracınıza -ben würth ü tavsiye ederim-motorin katkısı ekleyin.Bu katkı enjektörden turbo kanatçıklarına kadar temizlemede faydalıdır ve würth ü Çelik motor da tavsiye etmektedir.(Her ne kadar kaldırılacak ta olsa shell v-power dizel+GTL würth ün yaptığı işi düzenli kullanımda yapmaktadır.)
    -Yağlama yağı düşük basınç göstergesini takip edin.Eğer uyarı lambası yanmaya devam ederse motoru stop edin.
    -Zaman zaman hava filtrenizin kirliliğini kontrol edin.Tıkanmış filtre yüzünden zayıf hava emişi ile turbo rotoru hava emiş yönüne doğru yaklaşmaya çalışacak(Emme vakumu sayesinde)eksenel boşluk oluşacaktır.Eksenel boşluk oluşması turbo yataklarının daha çabuk aşınmasına neden olacaktır.

    Bu önlemleri arttırmak mümkün.Ancak en temel olanları bunlardır arkadaşlar.

    Turbo arızası başımıza geldiğinde tabi ki en ekonomik çözümü revizyon gibi görünür.Ancak çoğu zaman durum bundan farklıdır.Revizyon 400-500 TL tuttuğu halde ehil kişiler ve uygun onarım kiti olmadığında,bazen de olduğu halde revize edilmiş turbo ömrü çok uzun olmamaktadır.Bu durumda da tekrar ve tekrar revizyon yapılan yere gidilmekte ve tekrar ekstra paralar verilerek astarı yüzünü geçmektedir.

    Eğer Aracınızın turbosunda sıkıntı varsa ben orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim.
    Turbo arızalarında garanti kapsamındaki ve düzenli olarak bakımlarını yetkili serviste yaptıran araçların sıkıntısı yok.Turbo arızası durumunda garantiden değiştirilebilir.Ancak garantisi bitmiş araçlar için modele göre 2500-3500 TL arası fiyatlar işçilik ve sonrası garanti dahil fiyat olarak meydana çıkmaktadır.
    Serviste bu işin yaptırılmasını her zaman tavsiye ederim.Bu işi defalarca yapmış insanları barındıran servisler bu işin yapılması için en uygun yerlerdir.Fiyat yüksekte olsa servis garantisi ile turboyu almak avantajdır.
    Ancak hepimiz bu fiyatlara hizmet ve yedek parça satın alamayacağımızdan sizlere başka bir alternatiften bahsetmek istiyorum;
    KIA araçlarımızın turbolarının üreticisi Garrett ır.Bu firma sadece Hyundai/KIA ya değil citroen,peugeot,bazı ford modelleri,bazı renault modelleri,vb. markalarada turbo üretmektedir.
    KIA binek araçların Turboları yaklaşık 1000 TL civarındadır.Servisin işçiliğini ve taktığı turbonun arkasında duracağına ve garanti vereceğine emin olmakla birlikte eğer yeni turbo satın alayım ancak orjinal olsun diyorsanız,araçlarımızda mevcut Garrett marka turboların Orta Doğu & Kuzey Afrika Resmi Ana Distribütörü Brand Turbodur.İstanbu yetkili satıcıları ise; https://garrett.honeywell.com/tr/distributor/distributor-locator/europe/turkey/marmara-region/ ve diğer şehirlerde bulunan Türkiye distribütörleri ile iletişime geçerek aracınızın orjinal turbosunu satın alabileceğinizi belirtmek istiyorum.Ben sadece bilgi amaçlı olarak 2006 1,5 dizel cerato aracımın orjinal turbosu ile ilgili güven turbo ile yazıştım.Orjinal Garrett marka aracıma ait Turbo 850 TL +KDV idi.

    Turbo problemi yaşayarak servisteki orjinal turbo değişimini pahalı bulan ve tercih etmeyen arkadaşlarımız için riskli ve çoğu zaman para yiyen canavara dönüşen turbo revizyon işlemine mecbur olmadıklarını araçlarının orjinal turbolarını üreticinin Türkiye distribütöründen çok daha uygun fiyata alabileceklerini gösterebilmek ve onlarla bu bilgiyi paylaşabilmek için açtım bu konuyu.

    Benim görüştüğüm Türkiye Distribütörü turbo montajının iyi bir usta ve takım avadanlığa sahip yerde yapılmasını,kendilerinin bu işlemi yapmadığını,ancak benim istemem halinde beni,bu işi referans verebilecekleri ve layı kı ile yapabilecek bir işyerine de yönlendirebileceklerini belirtti.

    Ancak ben şahsen turboyu garret Türkiye distribütöründen almam durumunda dahi takım işçiliğini yetkili servise yaptırırdım.Ben turbo değişimi açısından yetkili servisin işçiliğine güveniyorum.

    Turbo revizyon işlemi çok risklidir.
    Eğer internet arama motorlarına;turbo arızası,turbo revizyonu ve turbo ses balansı yazarsanız;çıkan sonuçlarda bu işten dili yanmış ve orjinalini satın alabilecekleri paranın çok çok üstünde para harcayan onlarca insanın tecrübelerini ve pişmanlıklarını forumlardan okuyabilirsiniz.

    Bu bilgiyi de üyelerimizin daha uygun fiyata muhtemel turbo arızalarını onartmak yerine uzun vadede daha uygun fiyata gelecek olan orjinali ile değişiminin muhakemelerini yapabilmeleri için paylaşıyorum.
    Tabi ki seçim yine sizlere ait.
    Saygılar.
     
    Son düzenleme: 18 Aralık 2015
    Cerato10sc, Hasret53, cmlky ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  2. u_d_cicek

    u_d_cicek Ralli Pilotu

    Katılım:
    5 Ağustos 2012
    Mesaj:
    3.099
    Alınan Beğeniler:
    893
    Şehir:
    Zonguldak
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ufuk Doğan ÇİÇEK
    Araç Modeli:
    2011 Hyundai ix35 R Style Plus 4x4 (Dizel)
    :thumbup1:
     
  3. cLippeRship

    cLippeRship Usta Sürücü

    Katılım:
    6 Ekim 2012
    Mesaj:
    650
    Alınan Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Konya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Uğur Öztaşkın
    Araç Modeli:
    Hyundai Accent 1.5 GLS
    Emeğine sağlık abi, çok faydalı bir konu olmuş..
     
  4. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    hakan abi emegıne saglık boyle bır paylasım yaptıgın için..

    saygılar :thumbup::thumbup1:
     
  5. elayzen

    elayzen Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Haziran 2013
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    selamlar

    verdiğiniz bilgiler için çok cok teşekkürler. benim de turbo zincirinden ufak bir ses gelmeye başladı. henüz ciddi olmadığını ancak dikkatli olmam gerektiğini söylediler. Bu değişimin fiyatına ise 1000 tl civarı söylediler. 1000 tl parça değişimiş yapacağıma, verdiğiniz bilgiler doğrultusunda yeni bir turbo almak cok daha iyi olacaktır. Gerçekten bu yararlı link için teşekkurederim. Görüşmek dileğiyle
     
  6. Mahir

    Mahir Moderator Moderator

    Katılım:
    23 Aralık 2012
    Mesaj:
    9.549
    Alınan Beğeniler:
    3.737
    Şehir:
    Düzce
    Gerçek Ad-Soyad:
    mahir
    Araç Modeli:
    .
    Bende birşey eklemek istiyorum özellikle dizel araçlarda yağ degişim km si gelmeden değişim yapılmasi yani 10 binlik yag koydugumuz 9 bin veya 9.250 km doldugu zaman degişmek syg hakan bey bilgiler için teşekkùrler
     
  7. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    turbo zinciri diye bir kavram yok , eksantrik zinciri olmasın. o kısımdan ses geliyor ise kısa sürede değiştirmenizde fayfa var. bollaşan zincir, ilk etapta. eksantrik kapağında ve yağ pompasında aşınma yapar yani içeridenbağlantı ayaklarını testere gibi kesmeye başlar, daha ilerki aşamalarda bollaşma artarak araçta sente atlaması dediğimiz ayar kaçmasına ve motor kapak aksamında ağır hasarlara neden olur.
    vgt turbo arızalarının nedenlerinden biride selenoid valfidir. selenoid valfinin bozulursa ve müdahele etmezseniz ileriki aşamalarda valf görevini yapmaması nedeniyle turboya aşırı yüklecek ve milde boşluk olmaya başlayacaktır dolayısıyla turbonuzunda bozulacağından emin olabilirsiniz. yüksek kmli araçlarda turbo problemi olmasa bile selenoid valfini değiştirmekte fayda var.
     
  8. cer.fire

    cer.fire Usta Sürücü

    Katılım:
    7 Haziran 2011
    Mesaj:
    878
    Alınan Beğeniler:
    41
    Şehir:
    ankara
    Gerçek Ad-Soyad:
    ömer oktar
    Araç Modeli:
    kia ceed sw crdi (2005 kia cerato crdi)
    hakan bey, faydalı paylaşım için tşk.ler
     
  9. elayzen

    elayzen Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Haziran 2013
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    Merhaba

    Sanırım haklısınız eksantrik zinciriydi o. Ancak su an cok endişelenmeye başladım. Yani sadece valfi değiştirsem, ne kadar bir süre daha beni idare eder. Bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanız minnettar olurum. Aksi taktirde söylediğiniz gibiyse benim acil olarak turboyu yenilemem lazım...:(:thumbdown::confused1::blush:
     
  10. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Mahir abi yani yagı erken mi değiştirmemiz gerekcek
     
  11. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    ben 7500 kmde bir değiştiriyorum yani eski sistemde devam :)

    turbo arızası gibi durumlarda turboya revüzyon yaptırmayı düşünüyorsanız turbo tam bozulmadan müdahele etmenizde fayda var. böylelikle yapılan revüzyon daha sağlıklı olur.
     
    gogo46 bunu beğendi.
  12. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    Mustafa bey merhabalar bır sorum olacaktı..?

    1,6 Ceratoların ECU yeri nerdedır acaba; nette bır suredır arıyorum ama bulamadım
     
  13. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sağolun Ufuk Bey.

    Teşekkür ederim Uğur kardeşim.

    Rica ederim Sercan;)

    Ayhan Bey ben teşekkür ediyorum.;)

    Paylaşım için teşekkürler Mahir Bey.

    Mustafa Bey selenoid fiyatı nasıldır.Pahalı mı?

    Ben teşekkür ederim Ömer Bey.

    Bende eski sisteme devam ediyorum Mustafa Bey.7500 km de bir Değişim;)
     
  14. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    hava filtre kutusu yanında

    selenoid valfi fiyatına yarın bakarız. bende en kısa sürede değiştirmek istiyorum. ama kıa olarak ucuz bir parça sayılmaz. 450-500 civarı hyundai de fiyatı daha farklı olabilir parça kodunu çıkartalım bakarız. sonuçta rıo - cerato ve ceed bazı modelleri aynı valfi kullanıyor
     
  15. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu

    Teşekkür ederim Mustafa Bey.
     
  16. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    pardonnn dizel benzinli ayrımı yapmadan yer belirttim kendi aracım aklıma geldi bir an :D
     
  17. heh

    heh Yönetici Yönetici

    Katılım:
    5 Mayıs 2011
    Mesaj:
    33.830
    Alınan Beğeniler:
    9.420
    Şehir:
    Kocaeli
    Gerçek Ad-Soyad:
    Hakan Y.
    Araç Modeli:
    Eski Ceratocu
    Sercanın aracı dizel olduğu için sizin belirttiğiniz yer doğrudur Mustafa Bey.:)

    Benim cerato da ecu sürücü tarafı sol diz hizasında kaput açma kolunun iç tarafında.Ama benim cerato eski kasa;)
     
  18. silverhawk07

    silverhawk07 Servis-Satış Yetkilisi Servis-Satış Yetkilisi

    Katılım:
    10 Ekim 2012
    Mesaj:
    2.683
    Alınan Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Antalya
    Gerçek Ad-Soyad:
    Mustafa
    Araç Modeli:
    RIO 1.5 CRDI 2009 COMF.
    3512027050 - selenoid valf - 483,21 tl
     
  19. ser.duman

    ser.duman F1 Pilotu

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesaj:
    6.964
    Alınan Beğeniler:
    867
    Şehir:
    İZMİR
    Gerçek Ad-Soyad:
    sercan duman
    Araç Modeli:
    2008 CERATO COMFORT 1,6 138 HP 320NM
    tesekkr ederım mustafa bey.Sağolun
     
  20. elayzen

    elayzen Acemi Sürücü

    Katılım:
    19 Haziran 2013
    Mesaj:
    15
    Alınan Beğeniler:
    0
    Şehir:
    İstanbul
    mustafa bey cok teşekkürler . Valfı en kısa sürede değiştirip turboya tekrar baktırıcam. Son bir sorum daha olacak mustafa bey. Sizin ve diğer arkadaşlarında '7500 de değiştirıiyoruz' dediğiniz valf mi acaba ?
     

Bu Sayfayı Paylaş