10 Kasım LPG KABLO

Kia Sorento 2.2 CRDi İnceleme

'Sorento' forumunda ERSİN tarafından 6 Eylül 2010 tarihinde açılan konu

  1. ERSİN

    ERSİN Süper Moderatör Süper Moderatör

    Katılım:
    5 Eylül 2010
    Mesaj:
    3.056
    Alınan Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Ordu-Ünye
    Gerçek Ad-Soyad:
    Ersin
    Araç Modeli:
    Mercedes-Benz W211
    Kia Sorento 2.2 CRDi : 'Amerikan tarzı!'

    [​IMG]

    Güney Kore’nin en eski otomobil üreticisi Kia’nın satış rekorları kıran SUV’si Sorento ikinci jenerasyonu ile karşımızda. 2002 yılında tanıtılan ilk jenerasyon güçlü görünen tasarımını yüksek donanımı ile destekleyerek SUV segmentinde önemli bir yer edindi. Özellikle uygun fiyat etiketiyle tüketicilerin ilgisini çeken Sorento yeni nesilde ise bu konuda daha az rekabetçi. İlk jenerasyonun başarılı imajını koruması için geliştirilen yeni Sorento, hem tasarımı, hem de yeni motoruyla bunu başarabilir.


    Tasarım
    Audi’den transfer edilen ünlü tasarımcı Peter Schreyer tarafından dizayn edilen yeni Sorento, markanın diğer modellerinden tanıdığımız radyatör ızgarası ve çekik farlarıyla oldukça dikkat çekici. Eski Sorento’ya oranla çok daha dinamik görünen yeni jenerasyon, arka kısımda ise daha kaba hatlara sahip. Büyük Amerikan SUV’lerini andıran arka tasarımda radikal görünen bir tasarım detayı yok. Yeni Sorento, selefine oranla 9,5 cm daha uzunken, 2 cm daha geniş. Yüksekliği de 2,5 cm artan aracın büyüyen boyutları 7 koltuk opsiyonunu da getirmiş.

    İç mekan
    Yenilenen iç mekan gerçekten daha çekici ancak beklediğimiz kadar kaliteli değil. Sert plastik kullanılan ön konsolda kalite hissi düşük. Orta konsolda bulunan klima ve ses sisteminin kullanımı oldukça kolay ancak en üstte yer alan dijital saat gerçekten çok basit duruyor. Yeni direksiyon simidi tasarım olarak başarılı, üzerindeki hız sabitleyici ve ses sistemi kontrol butonlarının kullanımı gayet rahat fakat burada da göze çarpan, direksiyonun kaplandığı derinin beklenen kalitede olmaması oluyor. Eski Sorento’larda sunulan navigasyon sistemi yeni jenerasyonda yok. Bu tarz bir araçta navigasyon, geri görüş kamerası olmaması artık büyük bir eksiklik. Hatta test aracımızda park sensörü bile bulunmuyordu ki böyle büyük bir araçta olmaması artık düşünülemez. Birçok saklama gözünün olduğu iç mekanda dikkatimizi çeken tek ergonomik kusur yol bilgisayarı kontrol butonu oldu. Gösterge panelinin içine yerleştirilen butona ulaşmak için elinizi direksiyonun içerisinden veya yanından uzatmanız gerekiyor ki bu oldukça zahmetli. Selefine oranla daha başarılı diz mesafesi sunan Sorento’nun bagaj hacmi de büyüyerek 531 litreye çıkmış.

    Motor
    Kia, Sorento’nun ilk jenerasyonunda kullanılan 2.5 litrelik dizel motorun yerine Hyundai Santa Fe’de de kullanılan 2.2 litrelik motoru kullanmaya başladı. Eski Sorento’ya göre gücü 27hp artan motor, 3800 d/dk’da 197hp güç üretiyor. Ayrıca bu ünite 1800-2500 d/dk aralığında 435 Nm tork üretiyor. 6 ileri tiptronik şanzımanla gücünü yere aktaran Sorento, 0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyede tamamlıyor. Maksimum 190 km/s hıza ulaşan Sorento, şehir dışında 6,6 lt/100 km yakıt tüketimi verisine sahip. Ancak testimiz süresince biz bu ortalamaya pek yaklaşamadık. Araç ağırlıklı şehir içi kullanımda ortalama 10 lt/100 km yakıt tüketti.

    Konfor ve yol tutuş
    Kia Sorento her zaman konfor odaklı bir araç oldu. Yumuşak süspansiyon sistemi ikinci nesilde biraz daha sertleşmiş olsa da hala konfordan ödün vermiyor. Konforlu koltukları sayesinde yorucu olmayan uzun yolculuklar yapmak mümkün. 120 km/s üzeri süratlerde iç mekana motor ve rüzgar sesi yansırken düşük süratlerde sadece yol sesi duyuluyor. Yüksek karoser yapısı yumuşak süspansiyonla birleştiğinde çok iyi yol tutan bir araç beklemek sadece bir hayal. Kia Sorento hızlı girilen virajlarda yana doğru yatıyor ve gövdesinin üzerinde kaymaya başlıyor. Elektronik dengeleme programını standart sunan aracın bu sisteme ihtiyaç duyuyor. Kia Sorento satın alanların çok büyük bir kısmı aracını asfalt üzerinden ayırmayacak olsa da biz Sorento’yu hafif arazi şartlarında test ettik. Manyetik kavramalı bir 4WD sistemi kullanan araç, orta diferansiyel kilidinin de yardımıyla hafif arazi de iyi sonuçlar çıkartıyor. Eski Sorento’nun arazi kabiliyetinin güncel versiyondan daha başarılı olduğunu belirtmekte fayda var.

    Güvenlik
    Kia Sorento, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı. Sorento’da sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
     

Bu Sayfayı Paylaş